Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
melver
Příspěvky: 49
Registrován: 19 srp 2009
Bydliště: Praha-Západ

Re: Bruno 1973

Příspěvekod melver » 22 čer 2012

Gynekolog píše:Poměr je naprosto přesně uveden v tomto komentáři -> viewtopic.php?f=7&t=12672&start=60#p238037

Upozornění - v případě pokusů doporučuju mít na paměti lišákovo ne nesmyslnou poznámku: není třeba dráždit kobru bosou nohou



Skvělé! děkuji! Věděl jsem , že jsem někde zahlídnul poměr, ale nemohl jsem si vzpomenout.

jo, to s tím drážděním kobry moc dobře znám :mrgreen: péct kartery na pařeza v troubě při lisování ložisek nebyl nejšťastnější nápad... Takových nových jmen, co jsem dostal :D

->lišák: doufám, že se někdy taky dostanu alespoň do poloviny práce, kterou odvádíš Ty na svých vozech. Jak již bylo x-krát řečeno v tvých tématech, netrpělivě čekám na další čtení ke kávě.

Uživatelský avatar
Tom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 275
Registrován: 22 dub 2006

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Tom » 24 čer 2012

Tak zkušenosti jsou takové že to brzdí skvěle. Jen bych ještě namontoval posilovač. Inspiraci pro montáž jsem čerpal tady http://www.bugbrakes.de/home.htm

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Bruno 1973

Příspěvekod john » 24 čer 2012

Tom píše:Tak zkušenosti jsou takové že to brzdí skvěle. Jen bych ještě namontoval posilovač.


Aby to brzdilo "skveleji" :D ?

Uživatelský avatar
Tom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 275
Registrován: 22 dub 2006

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Tom » 24 čer 2012

tak nějak :D hlavně proto aby nebylo potřeba tolik síly na sešlápnutí

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - zadní náprava P944

Příspěvekod lišák » 26 čer 2012

Tom píše:Tak zkušenosti jsou takové že to brzdí skvěle.

Tak to jsi se fakt rozepsal :D .

---

Pomalu se prokousávám kupou špinavých a rezatých dílů. Tuhle práci prostě miluju :lol: . Původně jsem chtěl zadní náboje jenom pošudlit, ale pak jsem zjistil, že se to bude jednodušeji čistit, kdy vyndám kolové šrouby. Lis nemám a tak jsem je zkusil vytlačit ve svěráku. A ono to šlo.
Obrázek
Původně to bylo černěné a tak jsem si řekl, že zkusím OuBího postup a nastříkám to vypalovací barvou.
Obrázek
Obrázek
Vypadá to slušně a tak se dáme do pečení.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvekod OB » 26 čer 2012

A když to bylo černěné, jak píšeš, tak proč to máš stříbrné???
Jinak jsem zvědav jak se ti to bude po upečení líbit.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 27 čer 2012

To není stříbrné, ale černé vyfocené s bleskem na sluníčku :D . Použil jsem stejnou barvu jako jsi dával na brzdové štíty. Právě jsem to cukrovíčko vyndal z trouby a vypadá k nakousnutí.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvekod OB » 27 čer 2012

Promiň náčelníku, že jsem tě podezříval. K tobě mi to nepasovalo. Už je vše vyjasněno a i já při pohledu na tvoje fotky jsem spokojen.
Co říkáš na výsledek????
Já jsem s touto barvou byl vždy velmi spokojen.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - zadní náprava P944

Příspěvekod lišák » 01 črc 2012

Jsem spokojen, že jsi spokojen :D .

---

Pokračuji pomalu v rozebírání. Zadní vzpěry jsou řešené trochu jinak než broučí. S pružnými lůžky tvoří jeden celek.
Obrázek
Na odstranění vnitřního lůžka je třeba trochu hrubé síly a ostrý nůž.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Vnější lůžka jsou použitelná za předpokladu použití hliníkových víček, ale bude je potřeba trochu upravit. Myslím ta víčka. Zatím jsem očistil trubky od zbytků gumy. Zbytek se bude pískovat.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - zadní náprava P944

Příspěvekod lišák » 04 črc 2012

Zmínil jsem se o tom, že bude potřeba upravit víčka torzních tyčí. Trošku jsem na tom zapracoval.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Jsem ve stádiu hrubého opracování, ale už se začíná konečný tvar rýsovat. Ještě to malinko doladím.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - zadní náprava P944

Příspěvekod lišák » 09 črc 2012

Nevypadalo to až tak zle, ale přesto jsem víčka vzal a odvezl do firmy, která sváří hliník a nechal všechny prohlubně zavařit.
Obrázek
Po přebroušení jsem konečně spokojen. Myslím, že už těžko může někdo poznat, že je to vlastně výřez z takový halapartny.
Obrázek
A ještě trochu decentní barvy, aby to za kolem moc nezářilo.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvekod OB » 10 črc 2012

No prostě paráda. Ať děláš cokoliv, tak je to paráda!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - zadní náprava P944

Příspěvekod lišák » 10 črc 2012

Nápodobně náčelníku. Snažím se seč mi síly stačí, aby mě někdo nepomluvil :D .

---

Pošolichal jsem trošku ramena.
Obrázek
Bylo potřeba nejdřív vykuchat silentbloky. Ne že by byly ve špatném stavu, ale bude třeba je nahradit, protože na P944 je oproti 1303 průchozí šroub a ještě má menší průměr. V oku jsou vložené dva proti sobě. Jeden se nechal vypáčit dvěma šroubováky proti sobě a ten druhý jsem vytlačil stahovákem.
Obrázek
Obrázek
Větším oříškem bylo dostat ven tato pouzdra.
Obrázek
Jsou nalisována proti sobě a mezi nimi je pouze malá spára. Poměrně dlouho jsem laboroval jak to vyšmoulit, až mě napadlo poměrně krkolomné řešení.
Obrázek
Jak říkám, když nemáš to co potřebuješ, musíš použít to co máš.
Obrázek
Protilehlé už šlo samo.
Obrázek
Obrázek
Ložiska se zdají být v naprostém pořádku a abych je doloval ven jenom kvůli tomu, že chci ramena vyčistit mě připadalo zbytečné. Tak jsem je oblepil, aby do nich nepadal svinčík, protože mají dvoudílný vnitřní kroužek.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Nic se nemá přehánět, takhle by to mohlo stačit.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2641
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Kůča » 10 črc 2012

No neříkej mě že jsi to takhle pěkně vyčistil tím drátěným kartáčem?
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 10 črc 2012

Nevěříte? Věřte! :D
Je pravdou, že na místa, kde to bylo zaflákané od malty jsem musel vzít nejdříve kotouček ve vrtačce a na záhyby Dreml, ale jinak ano, je to dělané tím malým kartáčkem. Nechtěl jsem to brát flexou, protože jsem nechtěl porušit povrchovou strukturu odlitku. Chemické čištění jsem vyloučil nejen kvůli ložiskům, ale i proto, že by to bylo dost drahé. Účtují to za kilo a při váze těch ramen by to byl ranec.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2641
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Kůča » 10 črc 2012

Tak to jsi si pěkně máknul.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - zadní náprava

Příspěvekod lišák » 11 črc 2012

Zmínil jsem se o tom, že ramena z P944 mají jiné silentbloky než VW1303 a jiné upevňovací šrouby. Pro názornost přidám pár fotek.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19223
Registrován: 02 led 2003

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Pětišroub » 11 črc 2012

vcelku pěkný silentbloky jsem kupoval u http://www.clausvonessen.de. Byly teda na trojku, ale na 944 mají taky.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 11 črc 2012

Bude tam potřebovat dát Broučí. Uvažuji o něčem jako je tohle.
http://www.csp-shop.de/products/10309a
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - zadní náprava

Příspěvekod lišák » 12 črc 2012

Pustil jsem se do rozebírání a kontroly kloubových hřídelů. Úžasná práce, ruce jako prase, smutek za nehty.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Při konverzi je potřeba řešit nejen rozdílnou délku hřídelů, ale také odlišné rozměry kloubů. P944 má průměr kloubů 100mm a 1303 jenom 90mm.
Obrázek
Obrázek
Co jsem naštudoval, tak se to údajně řeší výměnou přírub převodovky, které se používají na VW181.
Obrázek
A nebo je snad možné vyměnit jenom vnitřní kloub. Tak porovnám drážkování, zda by to šlo.
Obrázek
Copak o to, nasadit kloub z 1303 jde.
Obrázek
Rozdílný není jenom průměr, ale i délka.
Obrázek
Na tělese to dělá 2mm, na vnitřním kusu je to ještě o něco víc . Dalo by se to řešit vymezovací podložkou, která by se přidala k té co už na hřídeli je.
Obrázek
Jaké řešení to nakonec vyhraje se uvidí časem. Pokud bych sehnal ty příruby na převodovku z krabice, tak by to bylo asi takové čistější řešení, ale nebudu to hrotit za každou cenu.

Velice názorné porovnání velikostí kloubů je zde http://blindchickenracing.com/How_to/CVJoints_Axles/cv_joints_101.htm
Naposledy upravil(a) lišák dne 15 črc 2012, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti