Na nebrouku 1303 je jiné těsnění přední kapoty než u ostatních modelů a i když jsem se docela snažil tak jsem nesehnal jiné než Brazil.
V rozích se přidělává plastovými trny.
Namáčknout ho do drážky podběhu šlo pěkně.
Při pokusu o pokračování napříč jsem se ale zasekl. Zjistil jsem, že na těsnění není náběh pro upevňovací lištu. Tedy přesněji je, ale ne tam kde by měl být.
Další věc která není podle mého gusta je to, že rohy jsou tak masívní, že se nevejdou do prolisu.
Co se mě líbí ještě míň je to, že při pokusu o zavření se přes to vyvrací kapota.
Už to, že bych měl řešit krátký náběh na těsnění řezáním lišty se mě fakt nechtělo, ale kdyby to bylo to jediné, tak bych se k tomu možná po pár pivech i přemluvil, ale takhle bylo jasné, že tudy cesta nevede. Nemám rád nějaké bastlení, ale někdy si prostě člověk musí poradit jinak. Obhlédl jsem těsnění na Evženovi a myslím, že to bude nejlepší ze špatných řešení protože NOS těsnění zřejmě neseženu. A jaké jsou tedy rozdíly? Úsek napříč auta je o něco delší a tak bude potřeba ho říznout a následně slepit.
Trošku se liší profil, ale nijak zásadně. Vlevo německé na brouka, vpravo brazilské na nebrouka.
Špekuloval jsem proč na 1303 se přidělává příchytkami když rozteč a umístění otvorů je stejné. A je to zřejmě pouze pro to, že z druhé strany je mizerný přístup a nejspodnější čudlík by nešel protáhnout skrz.
Vyřešil jsem to odříznutím čudlíku a uděláním díry pro příchytku.
Ostatní zbytečně řezat nebudu, stejně to nebude vidět.
Tady je náběh těsnění do horní lišty v pořádku a celkově se mě to líbí víc.
A kapota se nechá zavřít.