Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - motor

Příspěvek od lišák »

Když má Bruno dneska ten svátek tak aby neprskal, že nedostal žádný dárek :D . Je to ještě původní produkce, žádný nový Made in China. Děkuji Romane.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - motor

Příspěvek od lišák »

Dvorní nástrojař, brusič a soustružník má dovolenou a tak technologickou pauzu vyplním drobnou prací na Brunovi. O olejovém čerpadle bylo na flatu už ledasco, ale fotka rozdílu mezi kusem na 1200 a 1300 - 1600ccm myslím ještě ne.
Obrázek
Obrázek
Vůle je v pohodě.
Obrázek
Unašeč byl trochu omačkaný.
Obrázek
Nemyslím, že by to bylo nějak kritické, ale nechal jsem to navařit laserem. Když už to dělám, tak ať to je pořádně.
Obrázek
Já který na BBT nenechám nit suchou, pořád jim nasazuji psí hlavu :D a jak jsem zase rád vyhrabal zbytek staré sady těsnění a hledal tam kousek pod víčko. To od Viktora je sice značkové, ale moc tlusté.
Obrázek
Obrázek
Pro dokončení montáže ně ale něco chybělo. Naštěstí se mistr 5Š ustrnul a dodal mě to v takovém krásném dárkovém balení i s básničkou :lol: .
Obrázek
Ještě že je ten pytel tak velkej, sotva se do něj ty čtyři těsnící matičky vešly :mrgreen: .
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
biker666
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 961
Registrován: 09 říj 2007
Bydliště: Radkov Dubova

Re: Bruno 1973

Příspěvek od biker666 »

Obrázek

Uživatelský avatar
biker666
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 961
Registrován: 09 říj 2007
Bydliště: Radkov Dubova

Re: Bruno 1973

Příspěvek od biker666 »

lišák v akci :D

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

:lol:
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
biker666
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 961
Registrován: 09 říj 2007
Bydliště: Radkov Dubova

Re: Bruno 1973

Příspěvek od biker666 »

ja tě chlape v tomhle obdivuju jak to dokumentuješ mně to focení slušně zdržuje =D>

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2565
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od martin_100 »

Proto taky sekáš busíky jak baťa svičky kdežto Lišák se v tom plácá několik let :lol:

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

Maje popraskané hlavy, řešil jsem dilema. Kupovat NOS kousky za nějakých 1000,- USD bez dopravy a nebo sáhnout po současné produkci? Když jsem si to tak spočítal a podíval se na účet, bylo rozhodnuto.
Obrázek
Jsem realista a tak rozhodně nečekám zázrak a je mě jasné, že k nim musím přistupovat jako k polotovaru. Starou hlavu si dám vedle a můžu porovnávat.
První co mě zaujalo jsou výrazně delší štefty.
Obrázek
Ne že by se s čistotou odlitku dřív ve výrobě nějak výrazně párali, ale přeci jenom kolem výfukového kanálu mohl vzduch jakž takž proudit.
Obrázek
Ovšem tady to je ingot, na tom si máknu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ani náznak otvoru.
Obrázek
Obrázek
Zahloubení pro svíčku má krásně hladkou stěnu.
Obrázek
A to je právě velká chyba. Správně by to mělo být takto průchozí.
Obrázek
Tady je hezky vidět, že svíčka by měla být ochlazována.
Obrázek
Na okraji sacích kanálů bude taky potřeba máknout.
Obrázek
Obrázek
Vzduch by měl procházet skrz žebra.
Obrázek
Na druhou stranu.
Obrázek
Ale nejen to, tímto deflektorem je potřeba protáhnout táhlo termostatu.
Obrázek
To umožňuje nejen otvor v deflektoru, ale i mezi žebry.
Obrázek
Což tady ani při nejlepší vůli asi nepůjde.
Obrázek
Ani tady mezi žebry také není moc prostoru.
Obrázek
Hlavy jsou osazené ventily, ale pokud by někdo sázel na to, že jsou zabroušené [-X .
Obrázek
Ano správně, jsou netknuté. Zkoušel jsem těsnost benzinem a chcalo to jak Dunaj.
Obrázek
Když jsem si ujasnil co mě čeká, můžu se pustit do práce.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od VW181 »

A jaký je dodavatel těchto hlav?
Případně typ? Mám dojem, že mexické hlavy byly konstruovány s delším závitem pro svíčku a tudíž odolnější vůči praskání.....
To zpracování je dneska snad u všeho dodo(dodělej doma) #-o
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Made in Brazil, značka je na krabici na první fotce.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Pětišroub »

zvažovali jste čínské 043?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Pětišroub píše:zvažovali jste čínské 043?
Ptal jsem se Michala co mě může nabídnout a on, že z toho co je v současné době k dispozici jsou tyhle ty lepší. Protože v podstatě dělám standardní motor 1600 tak to moc neřeším. Takový věci jako začištění odlitku bude asi více méně nutné i u jiných kousků a upozorňuji na to hlavně proto, aby si někdo bláhově nemyslel, že koupí hlavy a jen tak je flákne na motor.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

Čím víc na hlavách dělám, tím víc zjišťuji, že ty odlitky jsou mnohem zoufalejší než jsem čekal. Původně jsem se domníval, že bude stačit zapracovat na tom, aby mohl vzduch procházet skrz, dnes jsem objevil, že se nedají v podstatě vůbec nasadit kryty. Když položíte kryt na origo hlavu, sedne jak prdel na hrnec.
Obrázek
U nové hlavy zůstane v luftě.
Obrázek
Takto má sednout kolem příruby sání.
Obrázek
Což jde pokud má přesný tvar.
Obrázek
Když to ale je takový patvar tak ani hovno.
Obrázek
Je potřeba taky odstranit všechny přetoky ze šikmých žeber, protože na nich kryt visí za vnitřní deflektor. Zkusil jsem brousit, pilovat, řezat a nakonec se nejvíc osvědčilo sochání dlátem.
Obrázek
Mám ho nasazený, ale žádná sláva. Okolo příruby jsou fuky.
Obrázek
U příruby výfuku by to mělo vypadat jako na této fotce.
Obrázek
To by ale nesměla mít příruba tak zoufale opracována.
Obrázek
A proč nejde přisadit spodní plech? Prostě proto.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15199
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Zeptej se prodejce nebo vyrobce na nazor. :D Coze? Techto hlav jsme prodali stovky a nikdo si nestezoval. Je to bestseller.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Jestli je tohle to lepší co se dá koupit, jak proboha můžou vypadat ty horší. Nějak mě selhává představivost #-o . Určitě nejsem sám, kdo hlavy kupoval a tak by nebylo od věci trošku poreferovat. Co vy na to plantážníci?
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15199
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Standardni postup je dily koupit a namontovat na motor. Proto se mi libi ta osveta o kterou se tu snazis. Tuz silu. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Spíš jestli to není z mé strany snaha uplácat z hovna dort :D .
Každý celek se skládá z detailů.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1281
Registrován: 08 zář 2009

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lope »

A nebylo jednodušší starý hlavy zavařit?

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

To nevím zda by to nebylo jednodušší, ale i kdyby bylo tak by to člověk musel vědět předem než se do toho pustí.

---

Po několika hodinách práce mám hotový průchod mezi žebry.
Obrázek
Otvor mezi sacími kanály.
Obrázek
Opracované okraje kanálů.
Obrázek
Předvrtané otvory tady.
Obrázek
A také tady.
Obrázek
Odstraněny téměř všechny přetoky ze spodní strany.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Vendelin
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1260
Registrován: 08 led 2010
Bydliště: Brno

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Vendelin »

Je úžasné z pohodlí u počítače pozorovat, kolik věcí na tom mém Vendelínovi vlastně mám. Moje štěstí je, že tomu vůbec nerozumím a tyto věci za mě řešil při generálce motoru Velký Mistr Mira Šustek a (nechci zakřiknout) vyřešil dobře.
Držím Brunovi palce. Nesleduji celou historii (to je až na důchod), ale vyjelo to auto už někdy z garáže? :D :D

Odpovědět