Bruno 1973
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - motor
Když má Bruno dneska ten svátek tak aby neprskal, že nedostal žádný dárek . Je to ještě původní produkce, žádný nový Made in China. Děkuji Romane.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - motor
Dvorní nástrojař, brusič a soustružník má dovolenou a tak technologickou pauzu vyplním drobnou prací na Brunovi. O olejovém čerpadle bylo na flatu už ledasco, ale fotka rozdílu mezi kusem na 1200 a 1300 - 1600ccm myslím ještě ne.
Vůle je v pohodě.
Unašeč byl trochu omačkaný.
Nemyslím, že by to bylo nějak kritické, ale nechal jsem to navařit laserem. Když už to dělám, tak ať to je pořádně.
Já který na BBT nenechám nit suchou, pořád jim nasazuji psí hlavu a jak jsem zase rád vyhrabal zbytek staré sady těsnění a hledal tam kousek pod víčko. To od Viktora je sice značkové, ale moc tlusté.
Pro dokončení montáže ně ale něco chybělo. Naštěstí se mistr 5Š ustrnul a dodal mě to v takovém krásném dárkovém balení i s básničkou .
Ještě že je ten pytel tak velkej, sotva se do něj ty čtyři těsnící matičky vešly .
Vůle je v pohodě.
Unašeč byl trochu omačkaný.
Nemyslím, že by to bylo nějak kritické, ale nechal jsem to navařit laserem. Když už to dělám, tak ať to je pořádně.
Já který na BBT nenechám nit suchou, pořád jim nasazuji psí hlavu a jak jsem zase rád vyhrabal zbytek staré sady těsnění a hledal tam kousek pod víčko. To od Viktora je sice značkové, ale moc tlusté.
Pro dokončení montáže ně ale něco chybělo. Naštěstí se mistr 5Š ustrnul a dodal mě to v takovém krásném dárkovém balení i s básničkou .
Ještě že je ten pytel tak velkej, sotva se do něj ty čtyři těsnící matičky vešly .
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
lišák v akci
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
ja tě chlape v tomhle obdivuju jak to dokumentuješ mně to focení slušně zdržuje
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Proto taky sekáš busíky jak baťa svičky kdežto Lišák se v tom plácá několik let
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - hlavy
Maje popraskané hlavy, řešil jsem dilema. Kupovat NOS kousky za nějakých 1000,- USD bez dopravy a nebo sáhnout po současné produkci? Když jsem si to tak spočítal a podíval se na účet, bylo rozhodnuto.
Jsem realista a tak rozhodně nečekám zázrak a je mě jasné, že k nim musím přistupovat jako k polotovaru. Starou hlavu si dám vedle a můžu porovnávat.
První co mě zaujalo jsou výrazně delší štefty.
Ne že by se s čistotou odlitku dřív ve výrobě nějak výrazně párali, ale přeci jenom kolem výfukového kanálu mohl vzduch jakž takž proudit.
Ovšem tady to je ingot, na tom si máknu.
Ani náznak otvoru.
Zahloubení pro svíčku má krásně hladkou stěnu.
A to je právě velká chyba. Správně by to mělo být takto průchozí.
Tady je hezky vidět, že svíčka by měla být ochlazována.
Na okraji sacích kanálů bude taky potřeba máknout.
Vzduch by měl procházet skrz žebra.
Na druhou stranu.
Ale nejen to, tímto deflektorem je potřeba protáhnout táhlo termostatu.
To umožňuje nejen otvor v deflektoru, ale i mezi žebry.
Což tady ani při nejlepší vůli asi nepůjde.
Ani tady mezi žebry také není moc prostoru.
Hlavy jsou osazené ventily, ale pokud by někdo sázel na to, že jsou zabroušené [-X .
Ano správně, jsou netknuté. Zkoušel jsem těsnost benzinem a chcalo to jak Dunaj.
Když jsem si ujasnil co mě čeká, můžu se pustit do práce.
Jsem realista a tak rozhodně nečekám zázrak a je mě jasné, že k nim musím přistupovat jako k polotovaru. Starou hlavu si dám vedle a můžu porovnávat.
První co mě zaujalo jsou výrazně delší štefty.
Ne že by se s čistotou odlitku dřív ve výrobě nějak výrazně párali, ale přeci jenom kolem výfukového kanálu mohl vzduch jakž takž proudit.
Ovšem tady to je ingot, na tom si máknu.
Ani náznak otvoru.
Zahloubení pro svíčku má krásně hladkou stěnu.
A to je právě velká chyba. Správně by to mělo být takto průchozí.
Tady je hezky vidět, že svíčka by měla být ochlazována.
Na okraji sacích kanálů bude taky potřeba máknout.
Vzduch by měl procházet skrz žebra.
Na druhou stranu.
Ale nejen to, tímto deflektorem je potřeba protáhnout táhlo termostatu.
To umožňuje nejen otvor v deflektoru, ale i mezi žebry.
Což tady ani při nejlepší vůli asi nepůjde.
Ani tady mezi žebry také není moc prostoru.
Hlavy jsou osazené ventily, ale pokud by někdo sázel na to, že jsou zabroušené [-X .
Ano správně, jsou netknuté. Zkoušel jsem těsnost benzinem a chcalo to jak Dunaj.
Když jsem si ujasnil co mě čeká, můžu se pustit do práce.
Každý celek se skládá z detailů.
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
A jaký je dodavatel těchto hlav?
Případně typ? Mám dojem, že mexické hlavy byly konstruovány s delším závitem pro svíčku a tudíž odolnější vůči praskání.....
To zpracování je dneska snad u všeho dodo(dodělej doma)
Případně typ? Mám dojem, že mexické hlavy byly konstruovány s delším závitem pro svíčku a tudíž odolnější vůči praskání.....
To zpracování je dneska snad u všeho dodo(dodělej doma)
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Made in Brazil, značka je na krabici na první fotce.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Ptal jsem se Michala co mě může nabídnout a on, že z toho co je v současné době k dispozici jsou tyhle ty lepší. Protože v podstatě dělám standardní motor 1600 tak to moc neřeším. Takový věci jako začištění odlitku bude asi více méně nutné i u jiných kousků a upozorňuji na to hlavně proto, aby si někdo bláhově nemyslel, že koupí hlavy a jen tak je flákne na motor.Pětišroub píše:zvažovali jste čínské 043?
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - hlavy
Čím víc na hlavách dělám, tím víc zjišťuji, že ty odlitky jsou mnohem zoufalejší než jsem čekal. Původně jsem se domníval, že bude stačit zapracovat na tom, aby mohl vzduch procházet skrz, dnes jsem objevil, že se nedají v podstatě vůbec nasadit kryty. Když položíte kryt na origo hlavu, sedne jak prdel na hrnec.
U nové hlavy zůstane v luftě.
Takto má sednout kolem příruby sání.
Což jde pokud má přesný tvar.
Když to ale je takový patvar tak ani hovno.
Je potřeba taky odstranit všechny přetoky ze šikmých žeber, protože na nich kryt visí za vnitřní deflektor. Zkusil jsem brousit, pilovat, řezat a nakonec se nejvíc osvědčilo sochání dlátem.
Mám ho nasazený, ale žádná sláva. Okolo příruby jsou fuky.
U příruby výfuku by to mělo vypadat jako na této fotce.
To by ale nesměla mít příruba tak zoufale opracována.
A proč nejde přisadit spodní plech? Prostě proto.
U nové hlavy zůstane v luftě.
Takto má sednout kolem příruby sání.
Což jde pokud má přesný tvar.
Když to ale je takový patvar tak ani hovno.
Je potřeba taky odstranit všechny přetoky ze šikmých žeber, protože na nich kryt visí za vnitřní deflektor. Zkusil jsem brousit, pilovat, řezat a nakonec se nejvíc osvědčilo sochání dlátem.
Mám ho nasazený, ale žádná sláva. Okolo příruby jsou fuky.
U příruby výfuku by to mělo vypadat jako na této fotce.
To by ale nesměla mít příruba tak zoufale opracována.
A proč nejde přisadit spodní plech? Prostě proto.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Zeptej se prodejce nebo vyrobce na nazor. Coze? Techto hlav jsme prodali stovky a nikdo si nestezoval. Je to bestseller.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Jestli je tohle to lepší co se dá koupit, jak proboha můžou vypadat ty horší. Nějak mě selhává představivost . Určitě nejsem sám, kdo hlavy kupoval a tak by nebylo od věci trošku poreferovat. Co vy na to plantážníci?
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Standardni postup je dily koupit a namontovat na motor. Proto se mi libi ta osveta o kterou se tu snazis. Tuz silu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Spíš jestli to není z mé strany snaha uplácat z hovna dort .
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
A nebylo jednodušší starý hlavy zavařit?
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - hlavy
To nevím zda by to nebylo jednodušší, ale i kdyby bylo tak by to člověk musel vědět předem než se do toho pustí.
---
Po několika hodinách práce mám hotový průchod mezi žebry.
Otvor mezi sacími kanály.
Opracované okraje kanálů.
Předvrtané otvory tady.
A také tady.
Odstraněny téměř všechny přetoky ze spodní strany.
---
Po několika hodinách práce mám hotový průchod mezi žebry.
Otvor mezi sacími kanály.
Opracované okraje kanálů.
Předvrtané otvory tady.
A také tady.
Odstraněny téměř všechny přetoky ze spodní strany.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Je úžasné z pohodlí u počítače pozorovat, kolik věcí na tom mém Vendelínovi vlastně mám. Moje štěstí je, že tomu vůbec nerozumím a tyto věci za mě řešil při generálce motoru Velký Mistr Mira Šustek a (nechci zakřiknout) vyřešil dobře.
Držím Brunovi palce. Nesleduji celou historii (to je až na důchod), ale vyjelo to auto už někdy z garáže?
Držím Brunovi palce. Nesleduji celou historii (to je až na důchod), ale vyjelo to auto už někdy z garáže?