Stránka 1 z 101

Bruno 1973

Napsal: 11 led 2011
od lišák
Příspěvek od OB o červené 1303 mě inspiroval k představení našeho druhého projektu kterým je Bruno 1973. Kdo nás zná, ví, že nás Lišáků je víc a tak máme v rodině dva vozy. Druhý kus je ale zatím na čekané, až bude víc času.
Na první fotce z roku 2004 je řekl bych, ještě v poměrně vrcholné formě. Bohužel zub času a hlavně každodenní používaní při dojíždění do školy společně s parkováním na ulici se na něm tak podepsalo, že letošní technická už byla stejně jako u Evžena nad jeho schopnosti. A tak byl odstaven do pořadníku.
Obrázek
Bohužel prozatímní průběh zimy nám nebyl moc nakloněn, a stalo se asi to nejhorší co mohlo Bruna potkat. Ze střechy přilehlé haly se uvolnil led a dal Brunovi pořádně po budce. To ani tak nenase.. jako přijde líto, už i proto, že víc jak 10 let na tom místě den co den stával služební pick-up a tomu se nikdy nic podobného nestalo.
Obrázek
Obrázek
No a výsledek. Jako by jsme měli málo práce.
Obrázek

No ale proč mě OB tak inspiroval ? No protože už zhruba v roce 2004 - 2005 jsem tvořil něco podobného jako on. Ale kopyto jsem dělal trochu jinak.
Já jsem vyráběl pouze jednorázovku. Tehdy jsem, ale ještě moc nefotil, tak jenom rámcově.
Obrázek
Obrázek
Po navrstvení polystyrenu jsem tvaroval na hrubo řezáním odporovým drátem a do čisté podoby se brousilo. Pak jako separátor byla použita lepicí páska a následovala laminace. Protože se tvarování na první pokus úplně nepovedlo musel jsem některé části později ještě doladit.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
No a tento obrázek už mnozí znají. Bohužel v tomto stadiu projekt tak nějak usnul, ale doufám, že až se do Bruna dáme naostro, tak to zdárně dokončíme.
Obrázek

Evžen má teď přednost.

Re: Bruno 1973

Napsal: 11 led 2011
od OB
Hele Lišáku, to koukám, že nejsem jedinej magor. Je to moc pěkný!!!!!!! =D> Jsem zvědavý na další pokračování.

Re: Bruno 1973

Napsal: 11 led 2011
od Tarrance
Krása pohledět. Se snad někdy stavím podívat, daleko to nemám. :)

Re: Bruno 1973

Napsal: 12 led 2011
od bubák
z čeho je ta vrtule?
z tatry?

Re: Bruno 1973

Napsal: 12 led 2011
od Andy
OB píše:Hele Lišáku, to koukám, že nejsem jedinej magor. Je to moc pěkný!!!!!!! =D> Jsem zvědavý na další pokračování.
Zaplatpanbuh za takove magory :lol: ano, je to moc pekny :)

Re: Bruno 1973

Napsal: 12 led 2011
od lišák
bubák píše:z čeho je ta vrtule?
z tatry?
Měla by být z Tatry. Ale neřeknu Ti z kterého typu, protože ten motor jsem koupil jako hrubě rozpracovaný projekt. Až budu mít víc času, tak tady přidám i víc fotek a nějaké povídání. Teď bych to už nezvládal, protože se plně věnuji Evženovi.

Re: Bruno 1973

Napsal: 12 led 2011
od Sam
Zrovna jsme s OB řešili, že nám je tenhle projekt povědomý..... a již jsem našel vodítko odkud vítr fouká. Že jste byli na prvním BVP 2004?
A motor se tu kdysi nachomejtnul v inzerci.....

Re: Bruno 1973

Napsal: 13 led 2011
od lišák
Velice správně náčelníku s tím BVP2004. Ten motor ji neviděl v inzerci, ale v "Ukažte své motory".

Bruno 1973

Napsal: 14 čer 2012
od lišák
Protože v současné době práce na Evženovi tak nějak stagnují, začal jsem uvažovat co budeme podnikat s Brunem. Protože má do originálu už poměrně daleko je to skoro ideální adept na konverze všeho druhu. Jednou z nich by mohla být implantace brzd z Porsche 944. Netvrdím, že to tak nakonec dopadne, ale protože většinu potřebných komponent Prak prodával, tak jsme po nich šáhli. Když nic jiného, budu se mít v čem vrtat.
Obrázek
Obrázek

Re: Bruno 1973

Napsal: 15 čer 2012
od udeeska
No a brzdi to dobre? :D .A jak ten motor?Odskouseno,nastartovano na vyvymutem stojanu,obsah,
teplota........Vlado napis neco,ze bys rozbil okurkovou sezonu :D

Re: Bruno 1973

Napsal: 15 čer 2012
od Pětišroub
takže german-look:-) hodně štěstí s těma brzdama, ramena jsou hodně široká tak uvidíte kam až to vyjde nebo zda je budete muset zužovat. A čím se bude brzdit předek?

Re: Bruno 1973

Napsal: 15 čer 2012
od wally
Předek je ta fotka pod.. těhlice s třmenama...
Moc se mi to líbí ... Lišáku hlavně fotky a povídání, znáš to.. ať jsme v obraze :lol:

Re: Bruno 1973

Napsal: 15 čer 2012
od lišák
Přední brzdy jsou z toho samého auta viz. spodní obrázek. Uvažuju, zda bude vhodnější předělat náboje na broučí ložiska, protože by zůstal zachován náhon tachometru a nemuselo by se vymýšlet prodloužení tyček řízení a nebo dát těhlice Porsche. Obávám se ale, že vrtat by to pro náhon asi nešlo. Uvidíme. Auto už má vytažený blatniky a je na převařákách s podložkama, tak by to mohlo šířkově vyjít. Náprava je z 84 roku a tak by to mělo být širší zhruba o 2 - 4 cm na každé straně. Záleží, zda se použijí podložky nebo ne. Jak jsem psal, jedná se o předběžné úvahy, zatím nic moc aktuálního a kdoví zda vůbec. Nejvíc bude záležet na majiteli, páč já jsem pouze mechanik a navíc blbě placenej :D . Zatím zrepasuju brzdiče a očistím to.

Re: Bruno 1973

Napsal: 15 čer 2012
od liba
Ano ano pokračovat pokračovat =D> =D> =D>

Re: Bruno 1973

Napsal: 15 čer 2012
od Petr914
...to je hezky covece...akorat to denni sviceni bych ukop...jo a bacha na demontaz tech brzdicu...vopatrne...pac Porsche brzdy byly dycky referencni zalezitost a veci na ne sou dost drahy...

Re: Bruno 1973

Napsal: 15 čer 2012
od john
lišák píše:Přední brzdy jsou z toho samého auta viz. spodní obrázek. Uvažuju, zda bude vhodnější předělat náboje na broučí ložiska, protože by zůstal zachován náhon tachometru
Bezna prax je pouzit vymedzovacie puzdra na obidve loziska brouci tehlice a brzdice Brembo z Alfy...

Bruno 1973 - zadní náprava P944

Napsal: 15 čer 2012
od lišák
john píše:Bezna prax je pouzit vymedzovacie puzdra na obidve loziska brouci tehlice a brzdice Brembo z Alfy...
Johne ty brzdiče z Alfy předpokládám proto, aby se nemusel dělat adaptér kvůli rozdílné rozteči šroubů pro brzdiče na těhlicích. Nebo je jiný důvod?

---

Tak jsem se v tom začal vrtat. Začínám obhlídkou ze všech stran abych věděl čím asi začít.
Obrázek
Obrázek
Tak nejdřív sundávám hliníkové krycí štíty a poloosy.
Obrázek
Obrázek
Zbytky brzdových hadic.
Obrázek
Obrázek
Stabilizátor.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Bude potřeba sundat náboje.
Obrázek
Jedna strana šla za použití obvyklého náčiní vcelku normálně povolit.
Obrázek
Obrázek
Hřídel je venku.
Obrázek
Unašeč také.
Obrázek
Podle manuálu se má použít speciálního vyrážecího trnu. Páč ho nemám, použil jsem podložku od stahováku v kombinaci s natloukátkem ložisek přední nápravy.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Druhá strana byla ale větší oříšek. Vyprávění pohádky o metrové tyči mělo jediný výsledek. Matice si v klidu pochrupovala a použitý vingl byl nadále nepoužitelný, protože se zbortil.
Obrázek
Tak jsem našel trubku většího kalibru a podnikl pokus číslo dvě. Už jsem si myslel, že se to hnulo, ale moje nadšení rázem ochladlo. Ukroutil jsem nástavec staré socialistické goly #-o .
Obrázek
Až třetí pokus s větší golou byl úspěšný. Ale už jsem myslel, že tu topenářskou trubku omotám alespoň 3x kolem a stejně si nepomůžu.
Obrázek
Další zradou při demontáži je kombinace hliníku a oceli. Všechny šrouby jsou totálně zarostlé. Naštěstí jsem zatím ukroutil jenom jeden. U těch ostatních jsem byl opatrnější a kombinací prolévání WD40, poklepáváním a kývavými pohyby se podařilo je rozhýbat.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Sundám čelisti ruční brzdy.
Obrázek
Držáček brzdové hadice musím nechat na potom, šroubek se zatím ani nehne a nerad bych ho urval.
Obrázek
A také šrouby na víčku torzky budou potřebovat delší penetraci.
Obrázek

Re: Bruno 1973

Napsal: 15 čer 2012
od Sam
Hezké... Chceš půjčit vytahovák zalomených šroubů :twisted:

Re: Bruno 1973

Napsal: 15 čer 2012
od lišák
Jsi velice laskav. A půjčíš mě k tomu i vrtáky, abych ho měl čím dostat ven :lol: .

Re: Bruno 1973 - zadní náprava P944

Napsal: 16 čer 2012
od john
lišák píše:
john píše:Bezna prax je pouzit vymedzovacie puzdra na obidve loziska brouci tehlice a brzdice Brembo z Alfy...
Johne ty brzdiče z Alfy předpokládám proto, aby se nemusel dělat adaptér kvůli rozdílné rozteči šroubů pro brzdiče na těhlicích. Nebo je jiný důvod?
Uprava tehlic je nutna na kazdy brzdic mimo stock VW...Brembo z dovodu lahsej dostupnosti a nizsej ceny , taktiez je to uz mnohokrat overene ako spravna kombinacia zo standardnym hlavnym brzdovym valcom...v poslednej dobe zacina prevladat kaliper z Boxster, pri pouziti toho sa tehlica prefrezuje a zmeni poloha uchytu, no bez zvarania...na Brembo sa musi spodny lug odrezat a navarit novy....v pripade zaujmu mam nejake fotky...