Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973 - zadní náprava P944

Příspěvek od lišák »

john píše:....v pripade zaujmu mam nejake fotky...
Tak to mě zajímá v každém případě a myslím, že i jiní si rádi rozšíří obzory.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Bruno 1973

Příspěvek od john »

Prvy krok je odrezat spodny "lug" a vyrobit novy...vsimni si presne brusene puzdra nasadene na tehlicu...

Obrázek


Obrázek

Potom navarit novy lug na tehlicu s pomocou pripravku na dodrzanie spravnej roztece...

Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek


Upravu na Boxster brzdic nemam nafotenu, ale mozem... :D

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - zadní brzdiče P944

Příspěvek od lišák »

Krásná inspirativní práce =D> , moc děkuji.
john píše:Upravu na Boxster brzdic nemam nafotenu, ale mozem... :D
Jestli budeš moci, budu se těšit. Vždyť bez fotek je topic bezcenný :D .

---

Než dorozeberu zadní nápravu tak jsem se pustil do zadních brzdičů. Na první pohled poněkud nevábné a tak uvidím, co se z toho vyklube.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Je poněkud problém vyrazit vodící čepy, ale jak následně zjistím, tak u druhého brzdiče to bude ještě horší.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Jsem až překvapen v jak slušném stavu je pístek i vnitřek brzdiče.
Obrázek
V druhém brzdiči je pístek také OK, ale jeden z vodících čepů nepodlehl ani hrubému násilí. Nakonec jsem ho musel přeříznout a následně odvrtat. Naštěstí měl tvrdost jak hřebík a tak to šlo snadno.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - přední náboje a brzdiče P944

Příspěvek od lišák »

Dneska si dáme předek.
Obrázek
V podstatě na každý šroub bylo potřeba na klíč nasadit trubku a penetrovat WD40. Nejdřív jsem sundal brzdič.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Náboj byl s kotoučem dokonale srostlý a měl jsem strach, abych náboj nějak nepoku... . Nechal jsem WD raději působit do druhého dne a zatím jsem koumal, jak to od sebe dostat. Nakonec jsem zkusil mezi kotouč a kolový šroub naklepnout opatrně sekáč. Postupně kolem dokola po malejch kouskách a ono to šlo.
Obrázek
Obrázek
Kotouče i destičky jsou netknuté. Vypadá to, že po jejich výměně už auto asi nevyjelo. Je to rezaté, ale nikde žádná drážka.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Rozdělání levého brzdiče šlo jak po drátkách.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Po vyoperování destiček z pravého brzdiče mě ale spadla čelist. Nejdříve jsem myslel, že tam není prachovka, ale později jsem zjistil, že se časem rozpadla a zbyly z ní jenom drobné tvrdé kousky. No nazdar. Z toho asi nic nezachráním. Vypadá to přesně jak ten vykopaný Indián v muzeu techniky v Kryštofových lázních.
Obrázek
Obrázek
Po asi hodinovém archeologickém průzkumu.
Obrázek
Běžně se pístky vytlačují tlakem, tady po další hodině snažení a hrubší síle se mi bohužel podařilo tohle #-o . Ale je fakt, že mnozí by to rovnou použili na trénink hodu s útočným granátem :D .
Obrázek
Já jsem tvrdohlavej a neznám slovo nejde. Ale trvalo to další skoro hoďku. Pístku je škoda, protože kromě hrany byl v podstatě netknutý. A to i přes to, že vnitřek nevypadá moc extra.
Obrázek
Trochu jsem si s válečkem pohrál a nakonec bude použitelný. Ty velké fleky uvnitř nebyla rez, ale zaschlé zbytky kapaliny a šli poměrně snadno seškrábnout. Po přeleštění to bude v pohodě.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Bruno 1973

Příspěvek od udeeska »

Bechorovka je,ale je potreba dopit stare zasoby :D .
Ja bych WD-40 na penetrovani nepouzival,je to dobre univerzalni mazadlo,pomuze na male stredne zarezle srouby,
vlastnosti v podstate jako Konkor(existuje to?).Na penetraci bych pouzil
PB Blaster,CRC Freeze Off a nejlepsi asi je ZEP 45,ktery pracuje jako rozpoustedlo a zaroven maze teflonem.Zkus pouzit
neco takoveho a budes opravdu videt rozdil,ona brzdova kapalina je taky vyborna na povolovani zrezlych vweci.....
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

udeeska píše:Na penetraci bych pouzil PB Blaster,CRC Freeze Off a nejlepsi asi je ZEP 45 ...
To jsou samá sprostá slova, kterým vůbec nerozumím :lol: . Ne vážně Romane, ono to je tak, že než by si člověk pořídil něco pořádného, tak se moří s tím co má právě po ruce. Protože to musí být hotové hned a pak stejně zjistí, že to pořádně nejde. Tuhle jsem jako pako asi půl hodiny přehraboval krabičku se šroubkama, abych nakonec stejně šel do železářství, které je ve vedlejším baráku a potupně si je koupil :mrgreen: . Ale přeci nebudu hned za dva šroubky bezhlavě utrácet :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - zadní náprava P944

Příspěvek od lišák »

Podařilo se vcelku úspěšně rozebrat zbytek zadní nápravy. Drobná chybička v utržení jednoho šroubku M6 se ale stejně vloudila.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Víčka na torzkách sice vzdorovala, ale nakonec bez ztráty květinky jsou dole.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Teď už jenom :D všechno vyčistit, nalakovat, nazinkovat, sehnat chybějící nebo neopravitelně poškozené díly a až se zima zeptá, tak si budu moc hrát s přípravou na připadnou montáž do auta.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od prak »

koukám na to a jsem rád, že jsem se tomu vyhnul #-o
chtěl bych mít také tolik času
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvek od OB »

Taky na to koukám a moc se mi to líbí. Skoro začínám Lišáka podezřívat, že se do Bruna pustil jen proto, abychom měli co číst u kávy. :D
Nicméně všichni máme času víceméně stejně ale jen Lišák si umí udělat čas!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

OB píše:Nicméně všichni máme času víceméně stejně ale jen Lišák si umí udělat čas!
Mám pravidelný denní režim a vždy mezi večeří a Televizním zpravodajstvím jdu chvilku relaxovat do kumbálu :D . Pořád je to lepší než mýt nádobí :lol: .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Bruno 1973

Příspěvek od liba »

No já si myslim že tvoje žena už má myčku od tebe dávno postawenou z dílů vw :lol:

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - zadní náprava P944

Příspěvek od lišák »

liba píše:No já si myslim že tvoje žena už má myčku od tebe dávno postawenou z dílů vw :lol:
Jo, já ji postawím myčku a ona do ní nakonec ještě bude chtít dávat nádobí [-X .

----

Malé porovnání s díly na 1303.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - brzdiče P944

Příspěvek od lišák »

Že se nechá odrezovat v octu s kyselinou citronovou jsem už kdysi ukazoval u Evžena, ale opakování matka moudrosti. Protože lák na okurky už nemám zrovna nejčerstvější, tak to vypadá stejně nechutně jako to smrdí.
Obrázek
Vyloveno po 24 hodinách.
Obrázek
Nános na brzdičích nebyla pouze rez, ale i prach z destiček a proto to nestačí jenom opláchnout vodou, ale je potřeba to umýt pořádně.
Obrázek
Stav po umytí a osušení.
Obrázek
Na tomto obrázku je hezky vidět rozdíl před a po odrezení. Nevešlo se mi to celé do lavůrku a část zůstala bohužel nad hladinou.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Pětišroub »

udeeska píše:Bechorovka je,ale je potreba dopit stare zasoby :D .
Ja bych WD-40 na penetrovani nepouzival,je to dobre univerzalni mazadlo,pomuze na male stredne zarezle srouby,
vlastnosti v podstate jako Konkor(existuje to?).Na penetraci bych pouzil
PB Blaster,CRC Freeze Off a nejlepsi asi je ZEP 45,ktery pracuje jako rozpoustedlo a zaroven maze teflonem.Zkus pouzit
neco takoveho a budes opravdu videt rozdil,ona brzdova kapalina je taky vyborna na povolovani zrezlych vweci.....

Konkor pochopitelně existuje ale jeho funkce je mazací a hlavně konzervační (jedná se o olej s antikorozními prvky a s vysokou schopností se natáhnout do nejmenších skulinek). WD čko v sobbě naopak nějaká ta rozpouštědla/uvolňovadla má a vysychá, takže jeho mazací efekt je velice krátkodobý!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
melver
Příspěvky: 49
Registrován: 19 srp 2009
Bydliště: Praha-Západ

Re: Bruno 1973

Příspěvek od melver »

Jaký poměr octa a kyseliny citronové používáš? Zkoušel jsem ledacos, ale tohodle výsledku to nikdy nedosáhlo, ani po několika dnech "louhování"

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Budeš si muset projít topic o Evženovi, páč je to už nějaký pátek co jsem to míchal a z hlavy si to nepamatuju. Tam to určitě bude psané a až budu míchat čerstvej lák na okurky, tak to budu muset taky hledat.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Gynekolog
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 250
Registrován: 14 dub 2012
Bydliště: Lužnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Gynekolog »

Poměr je naprosto přesně uveden v tomto komentáři -> http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 60#p238037" onclick="window.open(this.href);return false;

Upozornění - v případě pokusů doporučuju mít na paměti lišákovo ne nesmyslnou poznámku: není třeba dráždit kobru bosou nohou

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Petr914 píše:....jo a bacha na demontaz tech brzdicu...vopatrne...pac Porsche brzdy byly dycky referencni zalezitost a veci na ne sou dost drahy...
I když jsem se snažil opatrně, přesto bohužel mému snažení podlehl jeden pístek. Pustili jsme se s Lukášem do shánění a na stránkách jednoho kolegy prodejce dílů jsme našli nabídku brzdičů a pístků BUDWEG CALIPER. Tak jsem napsal dotaz na kolik by ta sranda přišla. Obratem jsem dostal odpověď, že 450,- Kč, ale že je značky NK. A protože nabízel i manžety BUDWEG CALIPER, které vycházeli cenově výhodněji než AUTOFREN které prodávám, udělal jsem objednávku. Za dva dny jsem dostal balíček, ale místo objednaných dvou sad manžet přišla pouze jedna a jak jinak než AUTOFREN #-o . Jak je mým dobrým zvykem udělám porovnání s originálem.
Obrázek
Prvním rozdílem je, že není odlévaný ale soustružený a celý chromovaný. Co mě vadí je, že na straně, která dosedá na destičku má být osazení. Tady je pouze naznačeno a myslím, že budu nucen to nechat dodělat, aby měla destička správný náběh.
Obrázek
Na originále je nějakých 0,9.
Obrázek
Na novém slabých 0,1.
Obrázek
Spodek je taky trochu ošulenej.
Obrázek
Manžety jsou až na cenu v pohodě.
Obrázek
Teď si asi řeknete, proč sem cpu fotku krabičky dílu na Favorita/Felicii?
Obrázek
No protože jsem si ten pístek na P944 prohlížel a čím víc jsem na něj čuměl, tak mě najednou napadlo sáhnout do regálu, kde těch škodováckých mám hafo. Tak schválně.
Obrázek
Stejný průměr. Od dna k drážce na chlup stejný rozměr. Celkově o něco nižší, ale kdyby se nechala vytočit prodlužovací vložka, tak by se nechal použít.
Obrázek
A za 1/4 ceny je včetně manžet. Těsnící kroužek je naprosto identický. Prachovka není tvarově úplně stejná, ale rozhodně použitelná.
Obrázek
Já už tam dám co jsem koupil, ale kdyby někdy byla potřeba nová prachovka, nebudu váhat.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Tom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 293
Registrován: 22 dub 2006

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Tom »

Ahoj pěkně si hraješ :D Já už tohle mám za sebou, na mém mexiku už je provozuji druhý rok a maximální spokojenost. Pokud budeš chtít tak mám jeden brzdový válec z porsche 944 navíc.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Díky. Určitě bude fajn, když přidáš nějaké svoje zkušenosti s touto konverzí, případně jestli připojíš fotky řešení některých detailů. Mám sice hrubou představu jak se co má asi dělat, ale vždy je víc možností a poznatků není nikdy dost.
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět