Tak to mě zajímá v každém případě a myslím, že i jiní si rádi rozšíří obzory.john píše:....v pripade zaujmu mam nejake fotky...
Bruno 1973
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973 - zadní náprava P944
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Prvy krok je odrezat spodny "lug" a vyrobit novy...vsimni si presne brusene puzdra nasadene na tehlicu...
Potom navarit novy lug na tehlicu s pomocou pripravku na dodrzanie spravnej roztece...
Upravu na Boxster brzdic nemam nafotenu, ale mozem...
Potom navarit novy lug na tehlicu s pomocou pripravku na dodrzanie spravnej roztece...
Upravu na Boxster brzdic nemam nafotenu, ale mozem...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - zadní brzdiče P944
Krásná inspirativní práce , moc děkuji.
---
Než dorozeberu zadní nápravu tak jsem se pustil do zadních brzdičů. Na první pohled poněkud nevábné a tak uvidím, co se z toho vyklube.
Je poněkud problém vyrazit vodící čepy, ale jak následně zjistím, tak u druhého brzdiče to bude ještě horší.
Jsem až překvapen v jak slušném stavu je pístek i vnitřek brzdiče.
V druhém brzdiči je pístek také OK, ale jeden z vodících čepů nepodlehl ani hrubému násilí. Nakonec jsem ho musel přeříznout a následně odvrtat. Naštěstí měl tvrdost jak hřebík a tak to šlo snadno.
Jestli budeš moci, budu se těšit. Vždyť bez fotek je topic bezcenný .john píše:Upravu na Boxster brzdic nemam nafotenu, ale mozem...
---
Než dorozeberu zadní nápravu tak jsem se pustil do zadních brzdičů. Na první pohled poněkud nevábné a tak uvidím, co se z toho vyklube.
Je poněkud problém vyrazit vodící čepy, ale jak následně zjistím, tak u druhého brzdiče to bude ještě horší.
Jsem až překvapen v jak slušném stavu je pístek i vnitřek brzdiče.
V druhém brzdiči je pístek také OK, ale jeden z vodících čepů nepodlehl ani hrubému násilí. Nakonec jsem ho musel přeříznout a následně odvrtat. Naštěstí měl tvrdost jak hřebík a tak to šlo snadno.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - přední náboje a brzdiče P944
Dneska si dáme předek.
V podstatě na každý šroub bylo potřeba na klíč nasadit trubku a penetrovat WD40. Nejdřív jsem sundal brzdič.
Náboj byl s kotoučem dokonale srostlý a měl jsem strach, abych náboj nějak nepoku... . Nechal jsem WD raději působit do druhého dne a zatím jsem koumal, jak to od sebe dostat. Nakonec jsem zkusil mezi kotouč a kolový šroub naklepnout opatrně sekáč. Postupně kolem dokola po malejch kouskách a ono to šlo.
Kotouče i destičky jsou netknuté. Vypadá to, že po jejich výměně už auto asi nevyjelo. Je to rezaté, ale nikde žádná drážka.
Rozdělání levého brzdiče šlo jak po drátkách.
Po vyoperování destiček z pravého brzdiče mě ale spadla čelist. Nejdříve jsem myslel, že tam není prachovka, ale později jsem zjistil, že se časem rozpadla a zbyly z ní jenom drobné tvrdé kousky. No nazdar. Z toho asi nic nezachráním. Vypadá to přesně jak ten vykopaný Indián v muzeu techniky v Kryštofových lázních.
Po asi hodinovém archeologickém průzkumu.
Běžně se pístky vytlačují tlakem, tady po další hodině snažení a hrubší síle se mi bohužel podařilo tohle . Ale je fakt, že mnozí by to rovnou použili na trénink hodu s útočným granátem .
Já jsem tvrdohlavej a neznám slovo nejde. Ale trvalo to další skoro hoďku. Pístku je škoda, protože kromě hrany byl v podstatě netknutý. A to i přes to, že vnitřek nevypadá moc extra.
Trochu jsem si s válečkem pohrál a nakonec bude použitelný. Ty velké fleky uvnitř nebyla rez, ale zaschlé zbytky kapaliny a šli poměrně snadno seškrábnout. Po přeleštění to bude v pohodě.
V podstatě na každý šroub bylo potřeba na klíč nasadit trubku a penetrovat WD40. Nejdřív jsem sundal brzdič.
Náboj byl s kotoučem dokonale srostlý a měl jsem strach, abych náboj nějak nepoku... . Nechal jsem WD raději působit do druhého dne a zatím jsem koumal, jak to od sebe dostat. Nakonec jsem zkusil mezi kotouč a kolový šroub naklepnout opatrně sekáč. Postupně kolem dokola po malejch kouskách a ono to šlo.
Kotouče i destičky jsou netknuté. Vypadá to, že po jejich výměně už auto asi nevyjelo. Je to rezaté, ale nikde žádná drážka.
Rozdělání levého brzdiče šlo jak po drátkách.
Po vyoperování destiček z pravého brzdiče mě ale spadla čelist. Nejdříve jsem myslel, že tam není prachovka, ale později jsem zjistil, že se časem rozpadla a zbyly z ní jenom drobné tvrdé kousky. No nazdar. Z toho asi nic nezachráním. Vypadá to přesně jak ten vykopaný Indián v muzeu techniky v Kryštofových lázních.
Po asi hodinovém archeologickém průzkumu.
Běžně se pístky vytlačují tlakem, tady po další hodině snažení a hrubší síle se mi bohužel podařilo tohle . Ale je fakt, že mnozí by to rovnou použili na trénink hodu s útočným granátem .
Já jsem tvrdohlavej a neznám slovo nejde. Ale trvalo to další skoro hoďku. Pístku je škoda, protože kromě hrany byl v podstatě netknutý. A to i přes to, že vnitřek nevypadá moc extra.
Trochu jsem si s válečkem pohrál a nakonec bude použitelný. Ty velké fleky uvnitř nebyla rez, ale zaschlé zbytky kapaliny a šli poměrně snadno seškrábnout. Po přeleštění to bude v pohodě.
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bruno 1973
Bechorovka je,ale je potreba dopit stare zasoby .
Ja bych WD-40 na penetrovani nepouzival,je to dobre univerzalni mazadlo,pomuze na male stredne zarezle srouby,
vlastnosti v podstate jako Konkor(existuje to?).Na penetraci bych pouzil
PB Blaster,CRC Freeze Off a nejlepsi asi je ZEP 45,ktery pracuje jako rozpoustedlo a zaroven maze teflonem.Zkus pouzit
neco takoveho a budes opravdu videt rozdil,ona brzdova kapalina je taky vyborna na povolovani zrezlych vweci.....
Ja bych WD-40 na penetrovani nepouzival,je to dobre univerzalni mazadlo,pomuze na male stredne zarezle srouby,
vlastnosti v podstate jako Konkor(existuje to?).Na penetraci bych pouzil
PB Blaster,CRC Freeze Off a nejlepsi asi je ZEP 45,ktery pracuje jako rozpoustedlo a zaroven maze teflonem.Zkus pouzit
neco takoveho a budes opravdu videt rozdil,ona brzdova kapalina je taky vyborna na povolovani zrezlych vweci.....
Vwase nocni sichta...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
To jsou samá sprostá slova, kterým vůbec nerozumím . Ne vážně Romane, ono to je tak, že než by si člověk pořídil něco pořádného, tak se moří s tím co má právě po ruce. Protože to musí být hotové hned a pak stejně zjistí, že to pořádně nejde. Tuhle jsem jako pako asi půl hodiny přehraboval krabičku se šroubkama, abych nakonec stejně šel do železářství, které je ve vedlejším baráku a potupně si je koupil . Ale přeci nebudu hned za dva šroubky bezhlavě utrácet .udeeska píše:Na penetraci bych pouzil PB Blaster,CRC Freeze Off a nejlepsi asi je ZEP 45 ...
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - zadní náprava P944
Podařilo se vcelku úspěšně rozebrat zbytek zadní nápravy. Drobná chybička v utržení jednoho šroubku M6 se ale stejně vloudila.
Víčka na torzkách sice vzdorovala, ale nakonec bez ztráty květinky jsou dole.
Teď už jenom všechno vyčistit, nalakovat, nazinkovat, sehnat chybějící nebo neopravitelně poškozené díly a až se zima zeptá, tak si budu moc hrát s přípravou na připadnou montáž do auta.
Víčka na torzkách sice vzdorovala, ale nakonec bez ztráty květinky jsou dole.
Teď už jenom všechno vyčistit, nalakovat, nazinkovat, sehnat chybějící nebo neopravitelně poškozené díly a až se zima zeptá, tak si budu moc hrát s přípravou na připadnou montáž do auta.
Každý celek se skládá z detailů.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
koukám na to a jsem rád, že jsem se tomu vyhnul
chtěl bych mít také tolik času
chtěl bych mít také tolik času
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Bruno 1973
Taky na to koukám a moc se mi to líbí. Skoro začínám Lišáka podezřívat, že se do Bruna pustil jen proto, abychom měli co číst u kávy.
Nicméně všichni máme času víceméně stejně ale jen Lišák si umí udělat čas!
Nicméně všichni máme času víceméně stejně ale jen Lišák si umí udělat čas!
Co přijde dál???
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Mám pravidelný denní režim a vždy mezi večeří a Televizním zpravodajstvím jdu chvilku relaxovat do kumbálu . Pořád je to lepší než mýt nádobí .OB píše:Nicméně všichni máme času víceméně stejně ale jen Lišák si umí udělat čas!
Každý celek se skládá z detailů.
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1027
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Bruno 1973
No já si myslim že tvoje žena už má myčku od tebe dávno postawenou z dílů vw
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - zadní náprava P944
Jo, já ji postawím myčku a ona do ní nakonec ještě bude chtít dávat nádobí [-X .liba píše:No já si myslim že tvoje žena už má myčku od tebe dávno postawenou z dílů vw
----
Malé porovnání s díly na 1303.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - brzdiče P944
Že se nechá odrezovat v octu s kyselinou citronovou jsem už kdysi ukazoval u Evžena, ale opakování matka moudrosti. Protože lák na okurky už nemám zrovna nejčerstvější, tak to vypadá stejně nechutně jako to smrdí.
Vyloveno po 24 hodinách.
Nános na brzdičích nebyla pouze rez, ale i prach z destiček a proto to nestačí jenom opláchnout vodou, ale je potřeba to umýt pořádně.
Stav po umytí a osušení.
Na tomto obrázku je hezky vidět rozdíl před a po odrezení. Nevešlo se mi to celé do lavůrku a část zůstala bohužel nad hladinou.
Vyloveno po 24 hodinách.
Nános na brzdičích nebyla pouze rez, ale i prach z destiček a proto to nestačí jenom opláchnout vodou, ale je potřeba to umýt pořádně.
Stav po umytí a osušení.
Na tomto obrázku je hezky vidět rozdíl před a po odrezení. Nevešlo se mi to celé do lavůrku a část zůstala bohužel nad hladinou.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
udeeska píše:Bechorovka je,ale je potreba dopit stare zasoby .
Ja bych WD-40 na penetrovani nepouzival,je to dobre univerzalni mazadlo,pomuze na male stredne zarezle srouby,
vlastnosti v podstate jako Konkor(existuje to?).Na penetraci bych pouzil
PB Blaster,CRC Freeze Off a nejlepsi asi je ZEP 45,ktery pracuje jako rozpoustedlo a zaroven maze teflonem.Zkus pouzit
neco takoveho a budes opravdu videt rozdil,ona brzdova kapalina je taky vyborna na povolovani zrezlych vweci.....
Konkor pochopitelně existuje ale jeho funkce je mazací a hlavně konzervační (jedná se o olej s antikorozními prvky a s vysokou schopností se natáhnout do nejmenších skulinek). WD čko v sobbě naopak nějaká ta rozpouštědla/uvolňovadla má a vysychá, takže jeho mazací efekt je velice krátkodobý!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Bruno 1973
Jaký poměr octa a kyseliny citronové používáš? Zkoušel jsem ledacos, ale tohodle výsledku to nikdy nedosáhlo, ani po několika dnech "louhování"
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Budeš si muset projít topic o Evženovi, páč je to už nějaký pátek co jsem to míchal a z hlavy si to nepamatuju. Tam to určitě bude psané a až budu míchat čerstvej lák na okurky, tak to budu muset taky hledat.
Každý celek se skládá z detailů.
- Gynekolog
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 250
- Registrován: 14 dub 2012
- Bydliště: Lužnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Poměr je naprosto přesně uveden v tomto komentáři -> http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 60#p238037" onclick="window.open(this.href);return false;
Upozornění - v případě pokusů doporučuju mít na paměti lišákovo ne nesmyslnou poznámku: není třeba dráždit kobru bosou nohou
Upozornění - v případě pokusů doporučuju mít na paměti lišákovo ne nesmyslnou poznámku: není třeba dráždit kobru bosou nohou
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
I když jsem se snažil opatrně, přesto bohužel mému snažení podlehl jeden pístek. Pustili jsme se s Lukášem do shánění a na stránkách jednoho kolegy prodejce dílů jsme našli nabídku brzdičů a pístků BUDWEG CALIPER. Tak jsem napsal dotaz na kolik by ta sranda přišla. Obratem jsem dostal odpověď, že 450,- Kč, ale že je značky NK. A protože nabízel i manžety BUDWEG CALIPER, které vycházeli cenově výhodněji než AUTOFREN které prodávám, udělal jsem objednávku. Za dva dny jsem dostal balíček, ale místo objednaných dvou sad manžet přišla pouze jedna a jak jinak než AUTOFREN . Jak je mým dobrým zvykem udělám porovnání s originálem.Petr914 píše:....jo a bacha na demontaz tech brzdicu...vopatrne...pac Porsche brzdy byly dycky referencni zalezitost a veci na ne sou dost drahy...
Prvním rozdílem je, že není odlévaný ale soustružený a celý chromovaný. Co mě vadí je, že na straně, která dosedá na destičku má být osazení. Tady je pouze naznačeno a myslím, že budu nucen to nechat dodělat, aby měla destička správný náběh.
Na originále je nějakých 0,9.
Na novém slabých 0,1.
Spodek je taky trochu ošulenej.
Manžety jsou až na cenu v pohodě.
Teď si asi řeknete, proč sem cpu fotku krabičky dílu na Favorita/Felicii?
No protože jsem si ten pístek na P944 prohlížel a čím víc jsem na něj čuměl, tak mě najednou napadlo sáhnout do regálu, kde těch škodováckých mám hafo. Tak schválně.
Stejný průměr. Od dna k drážce na chlup stejný rozměr. Celkově o něco nižší, ale kdyby se nechala vytočit prodlužovací vložka, tak by se nechal použít.
A za 1/4 ceny je včetně manžet. Těsnící kroužek je naprosto identický. Prachovka není tvarově úplně stejná, ale rozhodně použitelná.
Já už tam dám co jsem koupil, ale kdyby někdy byla potřeba nová prachovka, nebudu váhat.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Ahoj pěkně si hraješ Já už tohle mám za sebou, na mém mexiku už je provozuji druhý rok a maximální spokojenost. Pokud budeš chtít tak mám jeden brzdový válec z porsche 944 navíc.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Díky. Určitě bude fajn, když přidáš nějaké svoje zkušenosti s touto konverzí, případně jestli připojíš fotky řešení některých detailů. Mám sice hrubou představu jak se co má asi dělat, ale vždy je víc možností a poznatků není nikdy dost.
Každý celek se skládá z detailů.