Bruno 1973
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Ano, aby se čep uzávěru vycentroval vůči zámku jsem ho měl k držáku přichycen tak aby byl suvně a až potom jsem ho přitáhl.
Ještě jsem musel předělat stěrače. Ono je na nich sice označení L a R, ale copak jsem na to při nasazování koukal.
Alespoň jsem měl důvod si konečně pořídit šikovný malý stahovák.
A takhle by to snad mohlo být správně. Několikrát jsem je musel přesazovat a zkoušet. Když jsem je nasadil o něco níže tak po puštění (samozřejmě na navlhčeném okně) se ve kmitu dotýkaly gumy.
Ještě jsem musel předělat stěrače. Ono je na nich sice označení L a R, ale copak jsem na to při nasazování koukal.
Alespoň jsem měl důvod si konečně pořídit šikovný malý stahovák.
A takhle by to snad mohlo být správně. Několikrát jsem je musel přesazovat a zkoušet. Když jsem je nasadil o něco níže tak po puštění (samozřejmě na navlhčeném okně) se ve kmitu dotýkaly gumy.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Světla jsou na svém místě.
Když už nám světla svítí a stěrače stírají tak jsem zkusil zda i ostřikovače stříkají. Stříkají, ale jedna tryska bokem a druhá daleko přes střechu a tak musím vzít nějakou jehlu a pokusit se je seřídit.
Když už nám světla svítí a stěrače stírají tak jsem zkusil zda i ostřikovače stříkají. Stříkají, ale jedna tryska bokem a druhá daleko přes střechu a tak musím vzít nějakou jehlu a pokusit se je seřídit.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
By ma zaujímalo či pre r.v. 1973 sa ostrekovač stále napája kvôli tlaku na rezervu či už to je nejako šikovnejšie vymyslené? ináč good job
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - okap
Ano, je napojený na rezervu.
Vzhledem k tomu, že už v podstatě stačí jenom odvzdušnit brzdy a namontovat kola tak by člověk řekl, že to bude cobydup, ale protože ta kola nejdřív musím připravit na lakování a až budou v laku chci nechat barvu trochu vyzrát než je dám obout, tak si myslím, že si jízdní zkoušky nechám až na jaro.
Do té doby budu mít čas ještě vychytat drobné mušky.
---
Ona se ostatně vždy nějaká práce najde jako třeba na okapu který jsem před lakováním dnes vyzkoušel na autě a uznal to za dobrý. Ale od začátku. Když Ondra před časem ukázal jak ho na svou zelenou 1302 namontoval tak jsem si řekl, že to musím mít. Aby do motoru nejen nepršelo, ale hlavně aby mřížkami dovnitř zbytečně nepadal kdejaký bordel tak měl Bruno v minulém životě na kapotě stříšku. Funkční, ale bohužel žádná velká elegance. Na druhou stranu pokud je na motoru velký plastový filtr tak v podstatě jiná volba není.
Už to v Ondrově topicu bylo uvedeno, proto to ostatně také vím, ale protože opakování je matkou moudrosti tak okapy dovnitř kapoty jsou dva. Pro dvoumřížkovou kapotu / na obrázku nahoře / a na čtyřmřížkovou / na obrázku dole /.
Zatímco ta dvoumřížková je vcelku běžně k mání za pár šušňů, tak na tu čtyřmřížkovou jsem nikde během více jak šesti let nikde v inzerci nepadl. Ani levnou ani drahou, prostě žádnou. Tak jsem si řekl, že koupím nějakou dvoumřížkovou a zkusím ji předělat na funkční náhradu. No nekupte to za 25 euromincí i s poštovným z říše.
Plusem byla přítomnost jedné průchodky a odtokové hadice a mínusem vyrezlý druhý odtokový otvor, co by taky za ty prachy člověk nechtěl.
Konec první části.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - okap
Musím u toho okapu zdůraznit dvě věci. Tou první je, že jsem v žádném případě neuvažoval o tom, že se budu snažit z něj udělat věrnou kopii ( ostatně ono je mezi nimi tolik rozdílů, že by to ani nešlo), ale pouze funkční kus na kterém by mělo být co nejméně znát, že je to vlastně bastl. A tou druhou je to, že jsem byl značně limitován nejen absencí zkušeností při práci s plechem, ale hlavně tím, že nemám CO svářečku a s inventorem který mám jsem vařil tak maximálně něco z jeklu. Moje představa tedy byla, že se pokusím naučit se alespoň to nabodovat a potom to delegovat na někoho kdo bude umět to dovařit a proto Vás zkušenější požádám o určitou shovívavost.
Začal jsem tím, že jsem vyřízl vyrezlou část.
Abych měl záplatu jak zafixovat musel jsem si spáchat několik jednoduchých upínek.
Asi jsem měl štěstí začátečníka, ale záplata je přibodovaná. Jeden bod krásný, druhý nic moc, další průměr, ale vcelku jsem sám se sebou spokojený a komu se to nelíbí ať si prd.. políbí.
Dalším krokem bylo vymyslet jak a také čím zaplácnout díru uprostřed tak aby tam nepršelo.
Zkusil jsem si udělat papírový střih.
V bordelu na rampě mě padlo do oka torzo dárce orgánů.
Je to stejná síla plechu tak proč ne.
Beru to jako první nástřel.
Fáze dvě.
Z toho co jsem posbíral po baráku jsem si udělal svorky.
Hrubý obrys bych už měl.
Konec druhé části.
Začal jsem tím, že jsem vyřízl vyrezlou část.
Abych měl záplatu jak zafixovat musel jsem si spáchat několik jednoduchých upínek.
Asi jsem měl štěstí začátečníka, ale záplata je přibodovaná. Jeden bod krásný, druhý nic moc, další průměr, ale vcelku jsem sám se sebou spokojený a komu se to nelíbí ať si prd.. políbí.
Dalším krokem bylo vymyslet jak a také čím zaplácnout díru uprostřed tak aby tam nepršelo.
Zkusil jsem si udělat papírový střih.
V bordelu na rampě mě padlo do oka torzo dárce orgánů.
Je to stejná síla plechu tak proč ne.
Beru to jako první nástřel.
Fáze dvě.
Z toho co jsem posbíral po baráku jsem si udělal svorky.
Hrubý obrys bych už měl.
Konec druhé části.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Moc pěkný! Zejména se mi líbí ten detail přetažení okapu až na kapotu.
Co přijde dál???
Re: Bruno 1973
Práce je to pěkná, ale smysl toho vehementu moc nevidím. Aby chránil proti bordelu, tak musí být snadno vyndavací kvůli čištění. Pak mi připadá, že se hodně omezí smysl těch mřížek coby přívodu vzduchu. Ta vnější stříška je možná ošklivá, ale mnohem funkčnější. Mně teda ošklivá nepřipadá, před lety bývala často vidět, zkrátka dobový příslušenství. A nakonec, kolik času to auto stráví zaparkovaný na dešti?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Varit ten vejirek bude chutovka.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - okap
Dvoumřížkový okap je ke kapotě přichycen čtyřmi šroubky, ale čtyřmřížkový pouze dvěma a tak je potřeba aby měl na prostředku na rozšprajcování gumový doraz. Originál nebyl pro mojí přestavbu velikostně vhodný, ale vyhrabal jsem kousek ze Š1000MB který bude ideální. Vyvrtal jsem si v požadovaném místě díru abych měl kudy naměřit vzdálenost mezi okapem a kapotou.
Původně jsem uvažoval, že prolis pro doraz budu dělat rovnou na okapu, ale potom co jsem si to cvičně a neúspěšně vyzkoušel nanečisto bylo jasné, že tudy cesta nepovede protože se vzorek plechu trhal.
Pokus na odstřižku z okapu šel už na první dobrou a tak jsem se rozhodl, že nebudu riskovat a raději prolis přivařím do otvoru.
Na hraně okapu bylo potřeba udělat prolis v místě kde je přichycená pružina. Rozhodně nečekejte, že jsem použil sofistikovaný lisovací nástroj jako by si vyrobil Dr.Přípraveček protože já jsem proti němu pouze prostý pobíječ much.
Výsledek svého snažení i přes drobné praskliny hrany plechu si dovoluji považovat za přijatelný.
Doraz který na okapu byl vycházel do mezery v mřížce.
Díru jsem proto zavařil a později ji vyvrtám tak aby se doraz opíral o příčku.
Tady je díky usazeninám krásně vidět kudy, tudy po okapu stékala vlastně voda.
A podle těchto stop jsem zjistil, že část vody stékala bokem po plechu do lemu kapoty, ale něco muselo končit v motorovém prostoru. Udělal jsem proto pokus pod vodovodem a moje podezření se potvrdilo. Když jsem kapal vodu do místa označeného oválem tak něco stékalo po plechu směrem do lemu (černá šipka) a něco na hranu (červená šipka). Pokud to bylo pár kapek tak se to na hraně udrželo a pokračovalo k lemu, ale jinak se voda z hrany utrhla a skončila by v motorovém prostoru někde v místech kde jsou svíčky.
Usoudil jsem tedy, že by bylo vhodné opatřit okap dalším okapem který by tento nedostatek eliminoval a tak jsem začal pitvat.
Tohle byl první pokus.
Pak jsem přišel na to, že by bylo vhodné ten prolis poněkud stáhnout aby byl víc do kulata a voda neměla tendenci tolik téct ke kraji.
A teď se můžu konečně věnovat tomu okapu na okapu.
A to je dneska všechno, zbytek si necháme na příště.
Původně jsem uvažoval, že prolis pro doraz budu dělat rovnou na okapu, ale potom co jsem si to cvičně a neúspěšně vyzkoušel nanečisto bylo jasné, že tudy cesta nepovede protože se vzorek plechu trhal.
Pokus na odstřižku z okapu šel už na první dobrou a tak jsem se rozhodl, že nebudu riskovat a raději prolis přivařím do otvoru.
Na hraně okapu bylo potřeba udělat prolis v místě kde je přichycená pružina. Rozhodně nečekejte, že jsem použil sofistikovaný lisovací nástroj jako by si vyrobil Dr.Přípraveček protože já jsem proti němu pouze prostý pobíječ much.
Výsledek svého snažení i přes drobné praskliny hrany plechu si dovoluji považovat za přijatelný.
Doraz který na okapu byl vycházel do mezery v mřížce.
Díru jsem proto zavařil a později ji vyvrtám tak aby se doraz opíral o příčku.
Tady je díky usazeninám krásně vidět kudy, tudy po okapu stékala vlastně voda.
A podle těchto stop jsem zjistil, že část vody stékala bokem po plechu do lemu kapoty, ale něco muselo končit v motorovém prostoru. Udělal jsem proto pokus pod vodovodem a moje podezření se potvrdilo. Když jsem kapal vodu do místa označeného oválem tak něco stékalo po plechu směrem do lemu (černá šipka) a něco na hranu (červená šipka). Pokud to bylo pár kapek tak se to na hraně udrželo a pokračovalo k lemu, ale jinak se voda z hrany utrhla a skončila by v motorovém prostoru někde v místech kde jsou svíčky.
Usoudil jsem tedy, že by bylo vhodné opatřit okap dalším okapem který by tento nedostatek eliminoval a tak jsem začal pitvat.
Tohle byl první pokus.
Pak jsem přišel na to, že by bylo vhodné ten prolis poněkud stáhnout aby byl víc do kulata a voda neměla tendenci tolik téct ke kraji.
A teď se můžu konečně věnovat tomu okapu na okapu.
A to je dneska všechno, zbytek si necháme na příště.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - okap
Udělal jsem všechno na co jsem si troufal a následovalo předání dál na finální sváření. Moje představa a zadání znělo decentně svařit, ale hlavně to nebrousit, s tím že si chci vyhrát sám. No a co myslíte? Ano správně, zas tak decentně to není, ale hlavně, vrátilo se mě to obroušené flexou tím nejhrubším kotoučem .
Co mě ale dojalo téměř k slzám bylo obroušení toho prolisu pro doraz se kterým jsem se tak crcal.
Jak se říká, o co je horší svářeč o to musí být lepší brusič a tak jsem se pustil do práce abych zachránil co se dá.
Nejhorší na tom bylo, že po tom hrubém obroušení nebylo pořádně vidět kde je svár a kde je plech.
V prolisu je cvičně vložený doraz.
Znovu jsem vyvrtal otvor pro malý doraz.
Teď už se opírá o příčku.
V podstatě hotovo, stačí jen vyzkoušet na autě a dát do laku.
Myslím, že prvotní zadání jsem splnil a tak za mě dobrý.
Co mě ale dojalo téměř k slzám bylo obroušení toho prolisu pro doraz se kterým jsem se tak crcal.
Jak se říká, o co je horší svářeč o to musí být lepší brusič a tak jsem se pustil do práce abych zachránil co se dá.
Nejhorší na tom bylo, že po tom hrubém obroušení nebylo pořádně vidět kde je svár a kde je plech.
V prolisu je cvičně vložený doraz.
Znovu jsem vyvrtal otvor pro malý doraz.
Teď už se opírá o příčku.
V podstatě hotovo, stačí jen vyzkoušet na autě a dát do laku.
Myslím, že prvotní zadání jsem splnil a tak za mě dobrý.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Úplně tě chápu. To bych se z toho svářeče p....l. No prostě nechtěl, aby jsi viděl špatné sváry.
Naposledy upravil(a) OB dne 04 zář 2020, celkem upraveno 1 x.
Co přijde dál???
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bruno 1973
Lope psal, že tam nepůjde vzduch,jako nebroukar tomu nerozumím ale když to dělala fabrika,tak asi není z chlazením problém, pravda?
Vwase nocni sichta...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Po soustruhu te holt ceka nakup lahvi a svarovaciho agregatu. Marna slava.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Máš pravdu, ale to si budu muset ještě pořídit jinej barák abych vedle něj mohl mít mít garáž jako má Prak, abych neměl pracoviště rozfrcaný mezi tři garáže kdy každá je někde jinde, kumbálem doma a firmou kde sice na rampě můžu dělat hrubší práce, ale je nutné vždycky všechno vybalit, vytahat a následně poskládat a uklidit.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
To jsem se tak ohnul pod auto a zjistil, že u spodního krycího plechu motoru je volný šroub M6 kterým je přidělán k bloku. Když jsem před časem dělal revizi bloku tak jsem se pokusil vadný závit opravit tmelem který sliboval, že je do něj možné i řezat závity.
Copak o to, závit vyříznout šel a vypadalo to docela slušně, ale bohužel byla to slepá cesta.
Tak jsem to nyní prořízl do masa závitníkem M8.
Věřím tomu, že zalepená závitová vložka by měla vydržet už podstatně déle.
Copak o to, závit vyříznout šel a vypadalo to docela slušně, ale bohužel byla to slepá cesta.
Tak jsem to nyní prořízl do masa závitníkem M8.
Věřím tomu, že zalepená závitová vložka by měla vydržet už podstatně déle.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
V těhle závitech vidím helyos vložky tak často, že si myslím že to je z výroby