Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Bruno 1973

Příspěvek od udeeska »

...hmm tady se da rict, ze neni pravdou "Kdo maze ten jede" :oops: V tomto pripade zatim plati "Kdo maze ten stoji" #-o
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

I v tomto případě Romane platí, že kdo si počká ten se dočká :D .

---

Aby to nevypadalo, že celou dobu čekání na příruby jsem ležel na zádech a čuměl do stropu. Náhodou jsem například lepil zpět izolaci tunelu.
Obrázek
Obrázek
Od Samby jsem dostal izolaci podlahy pod zadní sedačku, ale ač je velice slušná tak přeci jen nevypadá tak jak by měla. Původní levou stranu použít můžu a pravou musím nějak pořešit.
Obrázek
Obrázek
Dezén je stejný jako na tunelu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Z pravé strany mám pouze tohle torzo notně namatlané barvou.
Obrázek
Našel jsem pár zbytků stejně dezénované lepenky.
Obrázek
Nalepil jsem ji na tu vzhledem nevhodnou a poté oddělit vrstvu asfaltu.
Obrázek
Tohle je stav nejpodobnější originálu,
Obrázek
ale nelíbí se mě, že by baterka měla stát přímo na plechu a tak to trošku potuním. Dolepil jsem kousek pod šroub upevnění baterky a udělal si papírový střih.
Obrázek
Pod baterkou bude hladká lepenka s izolací StP dostačující.
Obrázek
Obrázek
A je tam mladá paní.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 291
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: Bruno 1973

Příspěvek od mhepp »

A vleze se Ti teď baterka do držáku? Baterka je držená za podstavec, pokud se nepletu...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Bruno 1973

Příspěvek od evinsen »

baterie se dělaly s vysokým a nízkým soklem,dnes se už dělají baterie pouze s nízkým soklem a do vw se k nim kupuje adaptér který od bosche má objednací číslo 0 189 999 020. k tomu v tom soklu baterie slouží ty dírky

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Naprosto vyčerpávající vysvětlení, já ho pouze doplním obrázkem, že je baterka opravdu na místě.
Obrázek
Jinak vešla by se tam pravděpodobně i ta s vysokým rantlem, to co jsem pod ní dal je opravdu pouze tenká vrstva.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Mám za sebou i brzdové trubičky, zatím tedy ty co jsou na podvozku, přední se budou řešit až po svatbě. Myslím po spojení podvozku s boudou. Jako vzorek jsem mohl použít pouze originální zadní trubičky, ty ostatní jsem musel vymyslet a na to se mě už u Evžena osvědčil hliníkový vodič.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ty ke kolům jsem udělal včetně ochranných návleků které jsem stáhl z původních z P944.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Při protahování trubky skrz napoleona se mě podařilo trubičku trošku odřít /kurva,kurva,kurva/ a tak jsem použil Paraloid. Pro sichr jsem trubičky přetřel celé odpředu až dozadu.
Obrázek
Ještě upozorním na takovou drobnost. Při osazení brzdového válce novou prachovkou jsem si všiml, že po stlačení pístu a jeho následném uvolnění zůstane prachovka deformovaná.
Obrázek
Je to tím, že při výrobě zůstává předznačený otvor zalitý gumou.
Obrázek
Stačí dírku dodělat.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Máš ho hezký, pane. Práce na podvozku je za odměnu. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 291
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: Bruno 1973

Příspěvek od mhepp »

Zase jsem se něco dozvěděl... Hlavně, že teď nestojí Lišák nad podlahou s baterkou v ruce a nemumlá si sprostá slovíčka pod nos...

Jinak, takovou práci mám rád. Vydržím se na ni dívat i celé hodiny.
evinsen píše:baterie se dělaly s vysokým a nízkým soklem,dnes se už dělají baterie pouze s nízkým soklem a do vw se k nim kupuje adaptér který od bosche má objednací číslo 0 189 999 020. k tomu v tom soklu baterie slouží ty dírky
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

mhepp píše:Jinak, takovou práci mám rád. Vydržím se na ni dívat i celé hodiny.
A já i když jsem Liška, tak se zase někdy mám do práce jako lev. Přijdu, zařvu a lehnu :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Ještě se dneska vrátím ke kloubovým hřídelům. Zaujala mě u nich taková drobnost jako jsou podložky pod šrouby kloubů. U 1303 jsou na všech kloubech stejné, ale u P944 jsou na vnějších kloubech výrazně větší, vnějším průměrem přesahující průměr kloubu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Domnívám se, že by to mohlo být kvůli tomu, aby byl prostor kolem kloubu co nejvíc uzavřen a nedostával se tam zbytečně bordel. Ale možná to je jenom pověst :) .
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Také jsem se pokoušel alespoň nahrubo seřídit geometrii zadní nápravy a jsem docela zvědavý jak to bude vypadat až někdy bude auto hotové a nechám to seřídit načisto.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Kdybych měl originál přípraveček mohl bych využít těchto otvorů pro seřizování, ale protože ho nemám tak místo posouvání ramena excentrem jsem to musel dělat ručo hrk sem, hrk tam.
Obrázek
Kolmost nápravy vůči tunelu jsem měřil od šroubu upevnění karoserie na středu tunelu.
Obrázek
Obrázek
Ještě jsem zkusil změřit vzdálenost od torzky ke kolu.
Obrázek
Ano, je to takové zednické měření, ale pro posunování po garáži a následné dojetí do servisu to bude stačit.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Kterak se i přes veškerou snahu někdy nezadaří. Vybaven tabulkou utahovacích momentů a klíčem jsem se vrhl na dotažení šroubů.
Obrázek
Obrázek
A jak tak dotahuju a zdá se mě, že jsem s jednou maticí otočil už nějak víc než s ostatníma. Říkám si, šroub je původní asi se natahuje a tak ho raději vyměním. Zařadil jsem zpátečku, matice se mě protočila na místě a mě nezbylo nic jiného než šroub odvrtat.
Obrázek
Obrázek
A pak jsem přišel na to, že to nebylo tím, že to je původní šroub, ale proto, že jsem pako a při rozdělování šroubů po zinkování jsem ne dost důsledně zkontroloval pevnostní třídu a přehodil si šrouby mezi brzdičem a ramenem.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Bruno 1973

Příspěvek od liba »

Vypadá to moc pěkně

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

To jsem rád, že ty moje plky někdo čte :) , ale šetřte si to, budete teď mít na nějaký čas utrum. Na podvozku je v podstatě hotovo a lakování kastle zatím v nedohledu.
Prozatím poslední akcí bylo namontování aretace sedaček.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Na svém místě je i relé vyhřívání zadního okna a přívod ke spínači startéru.
Obrázek
Na závěr pohádka o metrové tyči a momenťáku při dotažení zadního náboje.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Bruno 1973

Příspěvek od boldor »

lišák píše:Optat se samozřejmě můžeš a rád Ti odpovím. Broučí poloosy použít nejdou protože jsou krátké/ viz 3.strana topicu/ .
Obrázek
V krabicích s díly na Bex jsem našel tohle
005.jpg
řekl bych, že řešení podobných problémů pro spojení bus a 911.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

boldor píše:V krabicích s díly na Bex jsem našel tohle
005.jpg
řekl bych, že řešení podobných problémů pro spojení bus a 911.
Dík za poznatek, můžeme to zařadit do seznamu jako bod č.4
lišák píše: Tento problém má několik možností řešení a každé má své pro i proti.
1/ Použít příruby z krabice VW181. Nejčistější řešení, ale bohužel za 4roky se mě je nepodařilo nikde sehnat.
2/ Použít příruby od CSP https://www.csp-shop.com/en/rear-axle/h ... 0902a.html. Dostupné, ale je nutné převrtat klouby, protože místo šroubů M8 je třeba použit 3/8".
3/ Zkusit dát k převodovce broučí klouby. Nejlevnější, pro mojí konfiguraci motoru dostatečné a kdyby to nešlo mohu se vrátit k bodu 1 nebo 2.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Bruno 1973

Příspěvek od udeeska »

...hmmm ja jsem asi jedinej kdo to necte :oops: .
Pri kazdem prispevku jen doufam,ze zacnete kluci s informaci ze nastava renovace ponorky, nebo busu :P . Vzdyt vezmes sebou manzelku a ta Vam chlapci bude v utulne kuchynce Westfalky vyvarovat dobrutky na kazdem srazu :wink: :idea:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

udeeska píše:...... ze nastava renovace ponorky, nebo busu :P . Vzdyt vezmes sebou manzelku a
To víš že jo :roll: A ona mě pak bude hlídat, komandovat a počítat každý pivo #-o :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od SO 545 »

lišák píše:
udeeska píše:...... ze nastava renovace ponorky, nebo busu :P . Vzdyt vezmes sebou manzelku a
To víš že jo :roll: A ona mě pak bude hlídat, komandovat a počítat každý pivo #-o :D .
Bude opatrovat rodinny krb ...ehmmm sporak vo westke :wink:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Bruno 1973

Příspěvek od udeeska »

SO 545 píše:
lišák píše:
udeeska píše:...... ze nastava renovace ponorky, nebo busu :P . Vzdyt vezmes sebou manzelku a
To víš že jo :roll: A ona mě pak bude hlídat, komandovat a počítat každý pivo #-o :D .
Bude opatrovat rodinny krb ...ehmmm sporak vo westke :wink:
Tak ji postras, ze ji vymenis za dve petadvacetilety :wink: ..jedna bude varit a uklizet a druha...asi taky buzerovat :roll: :D
Vwase nocni sichta...

Odpovědět