Bruno 1973
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973
Příspěvek od OB o červené 1303 mě inspiroval k představení našeho druhého projektu kterým je Bruno 1973. Kdo nás zná, ví, že nás Lišáků je víc a tak máme v rodině dva vozy. Druhý kus je ale zatím na čekané, až bude víc času.
Na první fotce z roku 2004 je řekl bych, ještě v poměrně vrcholné formě. Bohužel zub času a hlavně každodenní používaní při dojíždění do školy společně s parkováním na ulici se na něm tak podepsalo, že letošní technická už byla stejně jako u Evžena nad jeho schopnosti. A tak byl odstaven do pořadníku.
Bohužel prozatímní průběh zimy nám nebyl moc nakloněn, a stalo se asi to nejhorší co mohlo Bruna potkat. Ze střechy přilehlé haly se uvolnil led a dal Brunovi pořádně po budce. To ani tak nenase.. jako přijde líto, už i proto, že víc jak 10 let na tom místě den co den stával služební pick-up a tomu se nikdy nic podobného nestalo.
No a výsledek. Jako by jsme měli málo práce.
No ale proč mě OB tak inspiroval ? No protože už zhruba v roce 2004 - 2005 jsem tvořil něco podobného jako on. Ale kopyto jsem dělal trochu jinak.
Já jsem vyráběl pouze jednorázovku. Tehdy jsem, ale ještě moc nefotil, tak jenom rámcově.
Po navrstvení polystyrenu jsem tvaroval na hrubo řezáním odporovým drátem a do čisté podoby se brousilo. Pak jako separátor byla použita lepicí páska a následovala laminace. Protože se tvarování na první pokus úplně nepovedlo musel jsem některé části později ještě doladit.
No a tento obrázek už mnozí znají. Bohužel v tomto stadiu projekt tak nějak usnul, ale doufám, že až se do Bruna dáme naostro, tak to zdárně dokončíme.
Evžen má teď přednost.
Na první fotce z roku 2004 je řekl bych, ještě v poměrně vrcholné formě. Bohužel zub času a hlavně každodenní používaní při dojíždění do školy společně s parkováním na ulici se na něm tak podepsalo, že letošní technická už byla stejně jako u Evžena nad jeho schopnosti. A tak byl odstaven do pořadníku.
Bohužel prozatímní průběh zimy nám nebyl moc nakloněn, a stalo se asi to nejhorší co mohlo Bruna potkat. Ze střechy přilehlé haly se uvolnil led a dal Brunovi pořádně po budce. To ani tak nenase.. jako přijde líto, už i proto, že víc jak 10 let na tom místě den co den stával služební pick-up a tomu se nikdy nic podobného nestalo.
No a výsledek. Jako by jsme měli málo práce.
No ale proč mě OB tak inspiroval ? No protože už zhruba v roce 2004 - 2005 jsem tvořil něco podobného jako on. Ale kopyto jsem dělal trochu jinak.
Já jsem vyráběl pouze jednorázovku. Tehdy jsem, ale ještě moc nefotil, tak jenom rámcově.
Po navrstvení polystyrenu jsem tvaroval na hrubo řezáním odporovým drátem a do čisté podoby se brousilo. Pak jako separátor byla použita lepicí páska a následovala laminace. Protože se tvarování na první pokus úplně nepovedlo musel jsem některé části později ještě doladit.
No a tento obrázek už mnozí znají. Bohužel v tomto stadiu projekt tak nějak usnul, ale doufám, že až se do Bruna dáme naostro, tak to zdárně dokončíme.
Evžen má teď přednost.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Hele Lišáku, to koukám, že nejsem jedinej magor. Je to moc pěkný!!!!!!! Jsem zvědavý na další pokračování.
Co přijde dál???
Re: Bruno 1973
Krása pohledět. Se snad někdy stavím podívat, daleko to nemám.
Re: Bruno 1973
Zaplatpanbuh za takove magory ano, je to moc peknyOB píše:Hele Lišáku, to koukám, že nejsem jedinej magor. Je to moc pěkný!!!!!!! Jsem zvědavý na další pokračování.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Měla by být z Tatry. Ale neřeknu Ti z kterého typu, protože ten motor jsem koupil jako hrubě rozpracovaný projekt. Až budu mít víc času, tak tady přidám i víc fotek a nějaké povídání. Teď bych to už nezvládal, protože se plně věnuji Evženovi.bubák píše:z čeho je ta vrtule?
z tatry?
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Zrovna jsme s OB řešili, že nám je tenhle projekt povědomý..... a již jsem našel vodítko odkud vítr fouká. Že jste byli na prvním BVP 2004?
A motor se tu kdysi nachomejtnul v inzerci.....
A motor se tu kdysi nachomejtnul v inzerci.....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Velice správně náčelníku s tím BVP2004. Ten motor ji neviděl v inzerci, ale v "Ukažte své motory".
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973
Protože v současné době práce na Evženovi tak nějak stagnují, začal jsem uvažovat co budeme podnikat s Brunem. Protože má do originálu už poměrně daleko je to skoro ideální adept na konverze všeho druhu. Jednou z nich by mohla být implantace brzd z Porsche 944. Netvrdím, že to tak nakonec dopadne, ale protože většinu potřebných komponent Prak prodával, tak jsme po nich šáhli. Když nic jiného, budu se mít v čem vrtat.
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bruno 1973
No a brzdi to dobre? .A jak ten motor?Odskouseno,nastartovano na vyvymutem stojanu,obsah,
teplota........Vlado napis neco,ze bys rozbil okurkovou sezonu
teplota........Vlado napis neco,ze bys rozbil okurkovou sezonu
Vwase nocni sichta...
Re: Bruno 1973
takže german-look:-) hodně štěstí s těma brzdama, ramena jsou hodně široká tak uvidíte kam až to vyjde nebo zda je budete muset zužovat. A čím se bude brzdit předek?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Předek je ta fotka pod.. těhlice s třmenama...
Moc se mi to líbí ... Lišáku hlavně fotky a povídání, znáš to.. ať jsme v obraze
Moc se mi to líbí ... Lišáku hlavně fotky a povídání, znáš to.. ať jsme v obraze
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Přední brzdy jsou z toho samého auta viz. spodní obrázek. Uvažuju, zda bude vhodnější předělat náboje na broučí ložiska, protože by zůstal zachován náhon tachometru a nemuselo by se vymýšlet prodloužení tyček řízení a nebo dát těhlice Porsche. Obávám se ale, že vrtat by to pro náhon asi nešlo. Uvidíme. Auto už má vytažený blatniky a je na převařákách s podložkama, tak by to mohlo šířkově vyjít. Náprava je z 84 roku a tak by to mělo být širší zhruba o 2 - 4 cm na každé straně. Záleží, zda se použijí podložky nebo ne. Jak jsem psal, jedná se o předběžné úvahy, zatím nic moc aktuálního a kdoví zda vůbec. Nejvíc bude záležet na majiteli, páč já jsem pouze mechanik a navíc blbě placenej . Zatím zrepasuju brzdiče a očistím to.
Každý celek se skládá z detailů.
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Bruno 1973
Ano ano pokračovat pokračovat
Re: Bruno 1973
...to je hezky covece...akorat to denni sviceni bych ukop...jo a bacha na demontaz tech brzdicu...vopatrne...pac Porsche brzdy byly dycky referencni zalezitost a veci na ne sou dost drahy...
You can't win 'em all...
Re: Bruno 1973
Bezna prax je pouzit vymedzovacie puzdra na obidve loziska brouci tehlice a brzdice Brembo z Alfy...lišák píše:Přední brzdy jsou z toho samého auta viz. spodní obrázek. Uvažuju, zda bude vhodnější předělat náboje na broučí ložiska, protože by zůstal zachován náhon tachometru
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - zadní náprava P944
Johne ty brzdiče z Alfy předpokládám proto, aby se nemusel dělat adaptér kvůli rozdílné rozteči šroubů pro brzdiče na těhlicích. Nebo je jiný důvod?john píše:Bezna prax je pouzit vymedzovacie puzdra na obidve loziska brouci tehlice a brzdice Brembo z Alfy...
---
Tak jsem se v tom začal vrtat. Začínám obhlídkou ze všech stran abych věděl čím asi začít.
Tak nejdřív sundávám hliníkové krycí štíty a poloosy.
Zbytky brzdových hadic.
Stabilizátor.
Bude potřeba sundat náboje.
Jedna strana šla za použití obvyklého náčiní vcelku normálně povolit.
Hřídel je venku.
Unašeč také.
Podle manuálu se má použít speciálního vyrážecího trnu. Páč ho nemám, použil jsem podložku od stahováku v kombinaci s natloukátkem ložisek přední nápravy.
Druhá strana byla ale větší oříšek. Vyprávění pohádky o metrové tyči mělo jediný výsledek. Matice si v klidu pochrupovala a použitý vingl byl nadále nepoužitelný, protože se zbortil.
Tak jsem našel trubku většího kalibru a podnikl pokus číslo dvě. Už jsem si myslel, že se to hnulo, ale moje nadšení rázem ochladlo. Ukroutil jsem nástavec staré socialistické goly .
Až třetí pokus s větší golou byl úspěšný. Ale už jsem myslel, že tu topenářskou trubku omotám alespoň 3x kolem a stejně si nepomůžu.
Další zradou při demontáži je kombinace hliníku a oceli. Všechny šrouby jsou totálně zarostlé. Naštěstí jsem zatím ukroutil jenom jeden. U těch ostatních jsem byl opatrnější a kombinací prolévání WD40, poklepáváním a kývavými pohyby se podařilo je rozhýbat.
Sundám čelisti ruční brzdy.
Držáček brzdové hadice musím nechat na potom, šroubek se zatím ani nehne a nerad bych ho urval.
A také šrouby na víčku torzky budou potřebovat delší penetraci.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Hezké... Chceš půjčit vytahovák zalomených šroubů
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Jsi velice laskav. A půjčíš mě k tomu i vrtáky, abych ho měl čím dostat ven .
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973 - zadní náprava P944
Uprava tehlic je nutna na kazdy brzdic mimo stock VW...Brembo z dovodu lahsej dostupnosti a nizsej ceny , taktiez je to uz mnohokrat overene ako spravna kombinacia zo standardnym hlavnym brzdovym valcom...v poslednej dobe zacina prevladat kaliper z Boxster, pri pouziti toho sa tehlica prefrezuje a zmeni poloha uchytu, no bez zvarania...na Brembo sa musi spodny lug odrezat a navarit novy....v pripade zaujmu mam nejake fotky...lišák píše:Johne ty brzdiče z Alfy předpokládám proto, aby se nemusel dělat adaptér kvůli rozdílné rozteči šroubů pro brzdiče na těhlicích. Nebo je jiný důvod?john píše:Bezna prax je pouzit vymedzovacie puzdra na obidve loziska brouci tehlice a brzdice Brembo z Alfy...