Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Bruno 1973

Příspěvek od liba »

Tak teď jsem 3:0🙄

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

liba píše:
25 dub 2021
Tak teď jsem 3:0🙄
Já myslím, že na to nehrajeme. Když nic jiného tak se vyloučila možnost, že to bylo regulátorem a to se počítá.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Bruno 1973

Příspěvek od liba »

Jestli to pomohlo tak super

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Bruno 1973

Příspěvek od evinsen »

Tak to gratuluji k vyřešení. Měnil jsi stator s můstkem komplet?

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Ano komplet. Trošku mě mrzí, že zatím nevím přesně v čem byl problém. Stator s můstkem odvezu na profesionální proměření, ale vzhledem k tomu co jsem na tom všechno zkoušel tak určitě to nebylo ani ve vedení, ukostření, regulátoru, žárovkou v kontrolce nebo rotorem. Rozhodně děkuji za všechny poznatky z praxe, bez nich bych ještě pořád chodil kolem toho a škrábal se bezradně na prdeli. Ale jak se říká, každé zlo je k něčemu dobré a já se i samostudiem dozvěděl něco o tom jak to má vlastně fungovat a také už vím jak altík bezbolestně vykuchat z motoru aniž by člověk rozjebal půlku auta po dvorku.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Bruno 1973

Příspěvek od yahoďák »

gratuluju ke zdárnému konci, podobný problém jsem řešil na Rabbitovi a zabrala až výměna altíku... ale chci jen podotknout k tvému podružnému problému a to že multimetr ukazoval jinak než voltmetr.
Jednou jsem multimetrem naměřil na dobíjení asi 16,5V, což mě vyděsilo, ale nezdálo se mi to, protože zánovní regulátor. Tak jsem šel domů, vrazil multimetr do zásuvky a hele 245Volt... taky blbost. No, stačilo v multimetru vyměnit batwerku a najednou bylo v zásuvce 230 a v autě 14,4 :)
Ten můj když má slabou baterku, ukazuje víc než je pravda.
Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

yahoďák píše:
26 dub 2021
No, stačilo v multimetru vyměnit batwerku a najednou bylo v zásuvce 230 a v autě 14,4 :)
Ten můj když má slabou baterku, ukazuje víc než je pravda.
Tak to je tedy pěkná kurvárna. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvek od OB »

Teda Lišáku klobouk dolů. Jsem také elektrický antitalent, takže jsem nemohl radit.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

yahoďák píše:
26 dub 2021
.... No, stačilo v multimetru vyměnit batwerku a najednou bylo v zásuvce 230 a v autě 14,4 :)
Ten můj když má slabou baterku, ukazuje víc než je pravda.
To mě taky napadlo, protože v něm byla baterka už léta, ale i na novou ukazoval stejně. Potom jsem se náhodou podíval zezadu na obal a tam je uvedená tolerance údajů pro měření a je tam napsáno, že to platí při teplotě 18°-28°C což v garáži ani náhodou není. Podle toho jak tam mám hejla u nosu i při otevřených vratech tak když je nyní venku 10°-12C°a chodím se tam ohřívat tak uvnitř nebude víc jak 5°C. Co čekat od krámu za pár stovek.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - pouzdro řazení

Příspěvek od lišák »

Dobíjení je vyřešené a to dokonce tak, že jsem tam nakonec zkusil ještě vrátit to svoje původní relé a představte si, že po výměně statoru nakonec funguje jak má. To Made in China bude tedy uloženo v KPZ pod sedačkou pro případ ztroskotání.
Obrázek

Svoji pozornost přesouvám na řešení problému se řazením. Abych zcela vyloučil, že vypadávání dvojky má nějakou souvislost s táhlem řazení a protože s replikovým klasickým pouzdrem šla šaltrpáka poměrně ztuha rozhodl jsem se, že vyzkouším ještě tento moderní tuzingový vynález a to i navzdory tomu, že si potom přede mnou Sam určitě znechuceně odplivne.
Obrázek
Protože s tím Michal ze Zlína zatím neměl žádnou zkušenost tak jsem mu slíbil, že když bude výsledek stát za pendrek tak že mu to jako vždy pořádně zdrbnu :D . Můžu začít třeba tím, že na to, jaké to je malé hovno vytištěné na 3D tiskárně tak je to poměrně drahé.
Obrázek
Vzal jsem si k ruce záložní táhlo řazení abych si vyzkoušel jak na něm sedí. Protože dosedací plochy po tisku nejsou zcela hladké tak jsem je raději přetáhl ještě po brusném papíru.
Obrázek
Výhodou je, že pro výměnu pouzdra není třeba vytáhnout celé táhlo, ale pouze odpojit kloubek a nepatrně popotáhnout. Staré pouzdro se nechá vytrhnout kleštěmi a zbytek je brnkačka. Jako s babou. Položit, zasunout, otočit a znovu zasunout.
Obrázek
Koho to zajímá tak úplný návod najde zde.

Pro někoho to nebude zásadní, ale já jsem usoudil, že tento šteft nepatrně zkrátím aby zbytečně netrčel do koberce.
Obrázek
A jak zní rozsudek. Nevím jakou to bude mít životnost, ale montáž víc než jednoduchá a fofrklacek jde krásně lehounce a přesně. Vypadávání kvaltu to sice nevyřešilo, ale jinak až na cenu ho mohu tomu kdo netrvá na originalitě doporučit.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Herbie »

to je pěkný

jen nechápu, k čemu tam jsou ty červíci ?

P.S. zejména pro buggy je tohle ideální řešení, protože mnohdy je u kajaků ta řadící tyč svařená či dojebaná tak, že ji nelze vytáhnout ani ven natož na ni nasadit klasické pouzdro
... a vůbec !

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Herbie píše:
01 kvě 2021
jen nechápu, k čemu tam jsou ty červíci ?
Jenom proto aby se s tím mohlo v tunelu snadněji manipulovat a v případě že Ti to spadne do tunelu to můžeš vylovit magnetem.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Sam píše:
04 dub 2021
Pokud jsi nemohl vubec zaradit a po stelovani ti uz "jen" vypadava rychlost, tak sazim to co sambula, tedy ulozeni prevodovky.
Máte se Sambulou konkrétně něco na mysli? Já na tom v podstatě nic nevyčuchal mimo toho, že z této fotky je zřejmé, že nové silentbloky na příčce jsou o nepatrně vyšší než ty původní vydojené.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Křemílek »

Předpokládám, že jsi kontroloval jestli je hokejka z převodovky vytažená (dvojka) až k aretovanému stavu, jestli to celé nebalancuje na hraně. Napadá mě kloubek- silentblok ve spojení s převodovkou. Kdyby tam byla velká vůle, zkracovalo by to krok. Každopádně bych to projel s odpojenou převodovkou, ale předtím opravdu ověřit, že hokejka je opravdu naplno vytažená. Představa, že vytáhněš motor, převodovku, rozebereš jí, -a nic jednoznačného, to je trochu můra.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

V táhle, kloubku ani v tom, že by hokejka nebyla zcela vytažená to fakt není. Při zařazení je nejen na fofrklacku cítit, že jde hokejka na doraz, ale i při pohledu na hokejku je vidět, že stejně jako u ostatních kvaltů to jde na doraz a při povolení tahu se hokejka nepatrně pohne zpět jak aretační kulička zapadne do důlku. Při pomalém pohybu páky při vyřazování do neutrálu je zase nejprve cítit odpor který klade kulička než se zamáčkne aretační pružina a kulička opustí důlek. Pokud to není v aretaci řadící tyče (což si myslím že ne) tak se domnívám (pokud jsem správně pochopil princip), že by mohl být zádrhel v nějakém opotřebení synchronní spojky, protože když mám ruku na řadící páce a na dvojku sundám nohu z plynu, tak je cítit na páce drobné chvění a následně kvalt vypadne. Při včasném přitlačení páky se rychlost v záběru udrží, ale při opožděné reakci bych to bez vymáčknuté spojky už rval přes zuby.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Nevím jak Tomáš ale já měl na mysli, že nový silentblok je jiný než původní, např je vyšší, má jinde šrouby, případně je z výrazně žvejkačkovějšího materiálu než ten původní. Tedy, že osazením silentbloků má skříň tendenci k vibracím nebo že je umístěna jinak, v jiné pozici, v jiném úhlu, než se očekává.
Proto bych odpojil táhl, abych měl jistotu, že mi skříň netancuje jak nadmutá koza a že si tu rychlost nevytrhne sama při své "kozovitosti".

Pak totiž je varianta další, že máš něco špatně uvnitř. Např. vomolousané V výřezy na táhlech řazení nebo slabé pružiny kuliček které do těchto výřezů zapadají. Viz odkaz na 20kg které má táhlo udržet. Ale spíš to může být i nešťastné vůle, zejména axiální, nebo opotřebení na daných rychlostech, kdy rychlost nezapadne úplně, nebo má tendenci pří záběru vyskočit a to díky šikmému ozubení, které je axiálně namáháno. Většinou pak součet výše uvedeného. Zde ale vařím z vody, tvou skříň jsem nikdy důkladně nerozebíral a taje řazení nezkoumal.

PS: Máš lepší foto tohoto ? Buď blbě vidím, nebo je tam nějaký "chlup" právě ve V drážce
https://www.flat4.org/gal/albums/userpi ... 061849.JPG Ale teď jdu již opravdu spát.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Samba »

něco podobnýho mě dělala půlená skříň na sambě, padala trojka při odlehčení, brždění motorem.. pomoh tomu posun vydličky řazení, tuty špajsky Tvoje taky neznam, musis zadumat.. replikošgumoš na silentblokoš ja nemontoš, pač byt hnusoš.. jak sam pise sam.. těším se na rozhresenie a objevenie jadra hafhaf (kudrnatyho)..

Uživatelský avatar
martin.jakusev
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 433
Registrován: 14 čer 2010
Bydliště: Košíře Praha 5

Re: Bruno 1973

Příspěvek od martin.jakusev »

Já mám jsem obdobnou věc zažil se zaručeně repasovanou převodovkou z USA asi po dvou letech užívání.

Když jsem se jal na to přijít, bylo to tím, že hlavní matka na tisicihran pod hruškou byla evidentně namontovana přes závit a celé se to povolilo.

Ale to určitě nebude tvůj případ...jen zkušenost...
http://www.facebook.com/TripToDakar" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Sam píše:
04 kvě 2021
PS: Máš lepší foto tohoto ? Buď blbě vidím, nebo je tam nějaký "chlup" právě ve V drážce
https://www.flat4.org/gal/albums/userpi ... 061849.JPG Ale teď jdu již opravdu spát.
Ořízl jsem ji, tak jestli ti něco padne do oka.
Obrázek
Začínám si myslet, že mě pánbůh potrestal za to, že jsem do auta nevrátil původní převodovku protože oproti této měla trošku horší obal. Tahle je z dárce orgánů se kterým jsem kdysi dávno ujel jenom něco přes 100km než šla ven a měl jsem nějak zafixováno, že řadila pěkně. Pokud neobjevím příčinu vně tak ji ale rozhodně nebudu znovu pitvat, ale opráším tu původní a ve vhodný okamžik je pohodím celé.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Na první vidličce vidím velké opotřebení v oubou směrech. To bude ale západka aby nešly zařadit dva stupně současně. U té druhé těžko říct. kulička se dotýká jen hranou na dvou bodech, stačí malé omolousání a vypadává. Zkoušel jsi je po seskládání siloměrem ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět