Bruno 1973
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bruno 1973
...hmm tady se da rict, ze neni pravdou "Kdo maze ten jede" V tomto pripade zatim plati "Kdo maze ten stoji"
Vwase nocni sichta...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
I v tomto případě Romane platí, že kdo si počká ten se dočká .
---
Aby to nevypadalo, že celou dobu čekání na příruby jsem ležel na zádech a čuměl do stropu. Náhodou jsem například lepil zpět izolaci tunelu.
Od Samby jsem dostal izolaci podlahy pod zadní sedačku, ale ač je velice slušná tak přeci jen nevypadá tak jak by měla. Původní levou stranu použít můžu a pravou musím nějak pořešit.
Dezén je stejný jako na tunelu.
Z pravé strany mám pouze tohle torzo notně namatlané barvou.
Našel jsem pár zbytků stejně dezénované lepenky.
Nalepil jsem ji na tu vzhledem nevhodnou a poté oddělit vrstvu asfaltu.
Tohle je stav nejpodobnější originálu,
ale nelíbí se mě, že by baterka měla stát přímo na plechu a tak to trošku potuním. Dolepil jsem kousek pod šroub upevnění baterky a udělal si papírový střih.
Pod baterkou bude hladká lepenka s izolací StP dostačující.
A je tam mladá paní.
---
Aby to nevypadalo, že celou dobu čekání na příruby jsem ležel na zádech a čuměl do stropu. Náhodou jsem například lepil zpět izolaci tunelu.
Od Samby jsem dostal izolaci podlahy pod zadní sedačku, ale ač je velice slušná tak přeci jen nevypadá tak jak by měla. Původní levou stranu použít můžu a pravou musím nějak pořešit.
Dezén je stejný jako na tunelu.
Z pravé strany mám pouze tohle torzo notně namatlané barvou.
Našel jsem pár zbytků stejně dezénované lepenky.
Nalepil jsem ji na tu vzhledem nevhodnou a poté oddělit vrstvu asfaltu.
Tohle je stav nejpodobnější originálu,
ale nelíbí se mě, že by baterka měla stát přímo na plechu a tak to trošku potuním. Dolepil jsem kousek pod šroub upevnění baterky a udělal si papírový střih.
Pod baterkou bude hladká lepenka s izolací StP dostačující.
A je tam mladá paní.
Každý celek se skládá z detailů.
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Bruno 1973
A vleze se Ti teď baterka do držáku? Baterka je držená za podstavec, pokud se nepletu...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Bruno 1973
baterie se dělaly s vysokým a nízkým soklem,dnes se už dělají baterie pouze s nízkým soklem a do vw se k nim kupuje adaptér který od bosche má objednací číslo 0 189 999 020. k tomu v tom soklu baterie slouží ty dírky
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Naprosto vyčerpávající vysvětlení, já ho pouze doplním obrázkem, že je baterka opravdu na místě.
Jinak vešla by se tam pravděpodobně i ta s vysokým rantlem, to co jsem pod ní dal je opravdu pouze tenká vrstva.
Jinak vešla by se tam pravděpodobně i ta s vysokým rantlem, to co jsem pod ní dal je opravdu pouze tenká vrstva.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Mám za sebou i brzdové trubičky, zatím tedy ty co jsou na podvozku, přední se budou řešit až po svatbě. Myslím po spojení podvozku s boudou. Jako vzorek jsem mohl použít pouze originální zadní trubičky, ty ostatní jsem musel vymyslet a na to se mě už u Evžena osvědčil hliníkový vodič.
Ty ke kolům jsem udělal včetně ochranných návleků které jsem stáhl z původních z P944.
Při protahování trubky skrz napoleona se mě podařilo trubičku trošku odřít /kurva,kurva,kurva/ a tak jsem použil Paraloid. Pro sichr jsem trubičky přetřel celé odpředu až dozadu.
Ještě upozorním na takovou drobnost. Při osazení brzdového válce novou prachovkou jsem si všiml, že po stlačení pístu a jeho následném uvolnění zůstane prachovka deformovaná.
Je to tím, že při výrobě zůstává předznačený otvor zalitý gumou.
Stačí dírku dodělat.
Ty ke kolům jsem udělal včetně ochranných návleků které jsem stáhl z původních z P944.
Při protahování trubky skrz napoleona se mě podařilo trubičku trošku odřít /kurva,kurva,kurva/ a tak jsem použil Paraloid. Pro sichr jsem trubičky přetřel celé odpředu až dozadu.
Ještě upozorním na takovou drobnost. Při osazení brzdového válce novou prachovkou jsem si všiml, že po stlačení pístu a jeho následném uvolnění zůstane prachovka deformovaná.
Je to tím, že při výrobě zůstává předznačený otvor zalitý gumou.
Stačí dírku dodělat.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Máš ho hezký, pane. Práce na podvozku je za odměnu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Bruno 1973
Zase jsem se něco dozvěděl... Hlavně, že teď nestojí Lišák nad podlahou s baterkou v ruce a nemumlá si sprostá slovíčka pod nos...
Jinak, takovou práci mám rád. Vydržím se na ni dívat i celé hodiny.
Jinak, takovou práci mám rád. Vydržím se na ni dívat i celé hodiny.
evinsen píše:baterie se dělaly s vysokým a nízkým soklem,dnes se už dělají baterie pouze s nízkým soklem a do vw se k nim kupuje adaptér který od bosche má objednací číslo 0 189 999 020. k tomu v tom soklu baterie slouží ty dírky
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
A já i když jsem Liška, tak se zase někdy mám do práce jako lev. Přijdu, zařvu a lehnu .mhepp píše:Jinak, takovou práci mám rád. Vydržím se na ni dívat i celé hodiny.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Ještě se dneska vrátím ke kloubovým hřídelům. Zaujala mě u nich taková drobnost jako jsou podložky pod šrouby kloubů. U 1303 jsou na všech kloubech stejné, ale u P944 jsou na vnějších kloubech výrazně větší, vnějším průměrem přesahující průměr kloubu.
Domnívám se, že by to mohlo být kvůli tomu, aby byl prostor kolem kloubu co nejvíc uzavřen a nedostával se tam zbytečně bordel. Ale možná to je jenom pověst .
Domnívám se, že by to mohlo být kvůli tomu, aby byl prostor kolem kloubu co nejvíc uzavřen a nedostával se tam zbytečně bordel. Ale možná to je jenom pověst .
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Také jsem se pokoušel alespoň nahrubo seřídit geometrii zadní nápravy a jsem docela zvědavý jak to bude vypadat až někdy bude auto hotové a nechám to seřídit načisto.
Kdybych měl originál přípraveček mohl bych využít těchto otvorů pro seřizování, ale protože ho nemám tak místo posouvání ramena excentrem jsem to musel dělat ručo hrk sem, hrk tam.
Kolmost nápravy vůči tunelu jsem měřil od šroubu upevnění karoserie na středu tunelu.
Ještě jsem zkusil změřit vzdálenost od torzky ke kolu.
Ano, je to takové zednické měření, ale pro posunování po garáži a následné dojetí do servisu to bude stačit.
Kdybych měl originál přípraveček mohl bych využít těchto otvorů pro seřizování, ale protože ho nemám tak místo posouvání ramena excentrem jsem to musel dělat ručo hrk sem, hrk tam.
Kolmost nápravy vůči tunelu jsem měřil od šroubu upevnění karoserie na středu tunelu.
Ještě jsem zkusil změřit vzdálenost od torzky ke kolu.
Ano, je to takové zednické měření, ale pro posunování po garáži a následné dojetí do servisu to bude stačit.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Kterak se i přes veškerou snahu někdy nezadaří. Vybaven tabulkou utahovacích momentů a klíčem jsem se vrhl na dotažení šroubů.
A jak tak dotahuju a zdá se mě, že jsem s jednou maticí otočil už nějak víc než s ostatníma. Říkám si, šroub je původní asi se natahuje a tak ho raději vyměním. Zařadil jsem zpátečku, matice se mě protočila na místě a mě nezbylo nic jiného než šroub odvrtat.
A pak jsem přišel na to, že to nebylo tím, že to je původní šroub, ale proto, že jsem pako a při rozdělování šroubů po zinkování jsem ne dost důsledně zkontroloval pevnostní třídu a přehodil si šrouby mezi brzdičem a ramenem.
A jak tak dotahuju a zdá se mě, že jsem s jednou maticí otočil už nějak víc než s ostatníma. Říkám si, šroub je původní asi se natahuje a tak ho raději vyměním. Zařadil jsem zpátečku, matice se mě protočila na místě a mě nezbylo nic jiného než šroub odvrtat.
A pak jsem přišel na to, že to nebylo tím, že to je původní šroub, ale proto, že jsem pako a při rozdělování šroubů po zinkování jsem ne dost důsledně zkontroloval pevnostní třídu a přehodil si šrouby mezi brzdičem a ramenem.
Každý celek se skládá z detailů.
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Bruno 1973
Vypadá to moc pěkně
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
To jsem rád, že ty moje plky někdo čte , ale šetřte si to, budete teď mít na nějaký čas utrum. Na podvozku je v podstatě hotovo a lakování kastle zatím v nedohledu.
Prozatím poslední akcí bylo namontování aretace sedaček.
Na svém místě je i relé vyhřívání zadního okna a přívod ke spínači startéru.
Na závěr pohádka o metrové tyči a momenťáku při dotažení zadního náboje.
Prozatím poslední akcí bylo namontování aretace sedaček.
Na svém místě je i relé vyhřívání zadního okna a přívod ke spínači startéru.
Na závěr pohádka o metrové tyči a momenťáku při dotažení zadního náboje.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
V krabicích s díly na Bex jsem našel tohle řekl bych, že řešení podobných problémů pro spojení bus a 911.lišák píše:Optat se samozřejmě můžeš a rád Ti odpovím. Broučí poloosy použít nejdou protože jsou krátké/ viz 3.strana topicu/ .
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Dík za poznatek, můžeme to zařadit do seznamu jako bod č.4boldor píše:V krabicích s díly na Bex jsem našel tohle
005.jpg
řekl bych, že řešení podobných problémů pro spojení bus a 911.
lišák píše: Tento problém má několik možností řešení a každé má své pro i proti.
1/ Použít příruby z krabice VW181. Nejčistější řešení, ale bohužel za 4roky se mě je nepodařilo nikde sehnat.
2/ Použít příruby od CSP https://www.csp-shop.com/en/rear-axle/h ... 0902a.html. Dostupné, ale je nutné převrtat klouby, protože místo šroubů M8 je třeba použit 3/8".
3/ Zkusit dát k převodovce broučí klouby. Nejlevnější, pro mojí konfiguraci motoru dostatečné a kdyby to nešlo mohu se vrátit k bodu 1 nebo 2.
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bruno 1973
...hmmm ja jsem asi jedinej kdo to necte .
Pri kazdem prispevku jen doufam,ze zacnete kluci s informaci ze nastava renovace ponorky, nebo busu . Vzdyt vezmes sebou manzelku a ta Vam chlapci bude v utulne kuchynce Westfalky vyvarovat dobrutky na kazdem srazu
Pri kazdem prispevku jen doufam,ze zacnete kluci s informaci ze nastava renovace ponorky, nebo busu . Vzdyt vezmes sebou manzelku a ta Vam chlapci bude v utulne kuchynce Westfalky vyvarovat dobrutky na kazdem srazu
Vwase nocni sichta...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
To víš že jo A ona mě pak bude hlídat, komandovat a počítat každý pivo .udeeska píše:...... ze nastava renovace ponorky, nebo busu . Vzdyt vezmes sebou manzelku a
Každý celek se skládá z detailů.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Bude opatrovat rodinny krb ...ehmmm sporak vo westkelišák píše:To víš že jo A ona mě pak bude hlídat, komandovat a počítat každý pivo .udeeska píše:...... ze nastava renovace ponorky, nebo busu . Vzdyt vezmes sebou manzelku a
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bruno 1973
Tak ji postras, ze ji vymenis za dve petadvacetilety ..jedna bude varit a uklizet a druha...asi taky buzerovatSO 545 píše:Bude opatrovat rodinny krb ...ehmmm sporak vo westkelišák píše:To víš že jo A ona mě pak bude hlídat, komandovat a počítat každý pivo .udeeska píše:...... ze nastava renovace ponorky, nebo busu . Vzdyt vezmes sebou manzelku a
Vwase nocni sichta...