Bruno 1973
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1027
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Bruno 1973
Za ten detail jsi u mě opravdu borec
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973
Dnes ke mě "přiletělo" hejno labutí. Děkuji Johnovi za konzultace při návrhu a OuBímu za technologickou a logistickou pomoc. Materiál nerez, řezáno laserem.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Vidim na labutiach, ze laser rezaci pouzivaju asi Trumph software...lead in a lead out su nespravne nastavene, nechava to pecku, viditelne v otvore na cap.../ na tieto veci som hrozne citlivy... /
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Když Ty jsi Johne hrozně rozmazlený , a tak na tom hledáš hnidy. Pro prostého chlapce z malého provinčního města, který je zvyklý pouze na pilku na železo a pilník je tohle naprosto dokonalé. Ale počkej, až se trochu otrkám, to je pak sjedu jak malý kluky .
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Profesionalny pohlad na vec vidi hnidy z kilometra... ale to je len moj pohlad na vec...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Kdyby to bylo z kilometru, ale ty to vidíš až z Austrálie .john píše:Profesionalny pohlad na vec vidi hnidy z kilometra...
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973
Na některých dílech jsem nechal zapracovat řemeslníka s patřičným vybavením. Na replice pístku vyfrézoval osazení na dosedací ploše a také vytočil dva kusy vodících čepů, které vzaly za své při rozebírání brzdičů.
A při té příležitosti jsem nechal jemně stočit již předem odrezené kotouče. Na každé straně je stačilo pouze líznout o 0,1mm.
Štíty předních kotoučů jsem původně chtěl dát opískovat a potom srovnat deformace. Při detailní prohlídce jsem ale zjistil, že jsou tak ohnilé, že by z nich nic nezbylo. Sháněl jsem, sháněl něco staršího a zachovalého, ale nedařilo se. Nakonec mě napadlo napsat adminovi stránek http://porsche.108.cz/ a ten byl tak laskav, že můj požadavek přeposlal tomu, kdo by mě mohl pomoci. Je pravda, že v první moment po rozbalení balíčku jsem myslel, že to co mě přišlo je pro mě nepoužitelné, ale po chvilce jsem vychladl a začal oměřovat. A zjistil jsem, že ten kruh na prostředku nejen nebude ničemu vadit, ale naopak, že bude lépe chráněno gufero.
Musím také ocenit snahu prodávajícího mě maximálně vyjít vstříc. Když mě kryty nabízel, tak psal, že jsou opískované, našopované a nastříkané červenou barvou. Po mém dotazu jakým druhem barvy / jenom abych věděl čím to budu dávat dolů / protože to budu stříkat černou, mě napsal "hele, pracuje se na tom, dostanes cerne .......". Snažil jsem se ho ještě zadržet, ale jak napsal, tak udělal.
A při té příležitosti jsem nechal jemně stočit již předem odrezené kotouče. Na každé straně je stačilo pouze líznout o 0,1mm.
Štíty předních kotoučů jsem původně chtěl dát opískovat a potom srovnat deformace. Při detailní prohlídce jsem ale zjistil, že jsou tak ohnilé, že by z nich nic nezbylo. Sháněl jsem, sháněl něco staršího a zachovalého, ale nedařilo se. Nakonec mě napadlo napsat adminovi stránek http://porsche.108.cz/ a ten byl tak laskav, že můj požadavek přeposlal tomu, kdo by mě mohl pomoci. Je pravda, že v první moment po rozbalení balíčku jsem myslel, že to co mě přišlo je pro mě nepoužitelné, ale po chvilce jsem vychladl a začal oměřovat. A zjistil jsem, že ten kruh na prostředku nejen nebude ničemu vadit, ale naopak, že bude lépe chráněno gufero.
Musím také ocenit snahu prodávajícího mě maximálně vyjít vstříc. Když mě kryty nabízel, tak psal, že jsou opískované, našopované a nastříkané červenou barvou. Po mém dotazu jakým druhem barvy / jenom abych věděl čím to budu dávat dolů / protože to budu stříkat černou, mě napsal "hele, pracuje se na tom, dostanes cerne .......". Snažil jsem se ho ještě zadržet, ale jak napsal, tak udělal.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - hlavní brzdový válec
Než se vrátí díly ze zinkování můžu se věnovat dalšímu dílu. Původní hlavní brzdový válec bude potřeba nahradit válcem z P944. Pro neznalé fotky umístění původního válce na autě a připojení trubek, brzdového spinače a přívodu kapaliny od nádobky.
Porovnám rozdíl.
Připojovací průměr je stejný.
A měřil jsem v jaké vzdálenosti od hrany příruby je dno pístku kam se opírá táhlo pedálu. A zjistil jsem, že je to stejné jako u původního.
Porovnám zda jsou stejné i průchodky pro přívodní kolínka. Na této fotce je vidět rozdíl v přírubě. Původní válec má upevňovací otvory šikmo a ten z 944 vodorovně.
Byl jsem se podívat na autě, kolik místa je mezi válcem a kladivem a zda se tam případně vejde brzdová trubka.
Teď nevím, zda tok mých myšlenek jde tím správným směrem a budu rád, pokud se mýlím, když mě třeba Tom nebo John řeknou, že to mám udělat jinak. Rozdíl v připojení je, že vstupy musí být šikmo, nebo se budou muset převrtat díry pro upevnění. Pokud je tam dost místa. Dále u původního válce se trubka vedoucí dopředu připojuje na konec, ale u 944 k přírubě. A zadní zase obráceně. Protože jsem nikde nenašel žádný obrázek jak to kdo řešil, možná by to mohlo být uděláno takto.
Porovnám rozdíl.
Připojovací průměr je stejný.
A měřil jsem v jaké vzdálenosti od hrany příruby je dno pístku kam se opírá táhlo pedálu. A zjistil jsem, že je to stejné jako u původního.
Porovnám zda jsou stejné i průchodky pro přívodní kolínka. Na této fotce je vidět rozdíl v přírubě. Původní válec má upevňovací otvory šikmo a ten z 944 vodorovně.
Byl jsem se podívat na autě, kolik místa je mezi válcem a kladivem a zda se tam případně vejde brzdová trubka.
Teď nevím, zda tok mých myšlenek jde tím správným směrem a budu rád, pokud se mýlím, když mě třeba Tom nebo John řeknou, že to mám udělat jinak. Rozdíl v připojení je, že vstupy musí být šikmo, nebo se budou muset převrtat díry pro upevnění. Pokud je tam dost místa. Dále u původního válce se trubka vedoucí dopředu připojuje na konec, ale u 944 k přírubě. A zadní zase obráceně. Protože jsem nikde nenašel žádný obrázek jak to kdo řešil, možná by to mohlo být uděláno takto.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - hlavní brzdový válec
Zvažoval jsem, zda mám či nemám válec rozebírat. Je starší, ale má být funkční a tak jsem nechtěl zbytečně riskovat, že něco pokur..m. Na druhou stranu se bude na auto dávat až někdy za dva roky a tak bude lepší, když ho vyčistím od zbytků brzdové kapaliny a nakonzervuju vhodným přípravkem.
A udělal jsem dobře, že jsem ho rozpitval. Nechtěl jsem věřit vlastním očím, ale našel jsem na pístu šponu.
Říkal jsem si, jak se tam mohla dostat a jak jsem tak válec obracel v ruce, tak jsem si všiml, že je na jednom výstupním otvoru mírně poškozený závit a ta špona je vlastně kousek závitu. Naštěstí zůstal na pístku a nepoškodil ani manžetu či válec. A šroubení jde také normálně dotáhnout.
Okraj pístu byl trošku zdeformovaný, pravděpodobně od seřizovací matice táhla pedálu.
Pomocí trnu vhodného průměru se mě podařilo okraj srovnat.
A udělal jsem dobře, že jsem ho rozpitval. Nechtěl jsem věřit vlastním očím, ale našel jsem na pístu šponu.
Říkal jsem si, jak se tam mohla dostat a jak jsem tak válec obracel v ruce, tak jsem si všiml, že je na jednom výstupním otvoru mírně poškozený závit a ta špona je vlastně kousek závitu. Naštěstí zůstal na pístku a nepoškodil ani manžetu či válec. A šroubení jde také normálně dotáhnout.
Okraj pístu byl trošku zdeformovaný, pravděpodobně od seřizovací matice táhla pedálu.
Pomocí trnu vhodného průměru se mě podařilo okraj srovnat.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973
Projekt Bruno se zatím odkládá a tak jedinou novinkou jsou čerstvě pozinkované drobné díly. To si v tom pak budu rochnit .
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - rozborka
Majitel to ještě neví, ale až to zjistí, tak bude mít určitě radost, že jsem se začal z nudy zase trošku ometat kolem jeho auta . Bohužel zjišťuju, že Bruno je na tom ještě hůř než byl Evžen. Na první pohled z odstupu několika metrů to nevypadá tak špatně.
Ale zdání klame. Přeci jen dlouhodobé parkování na ulici, každodenní provoz a následné asi tříleté odstavení žádnému autu nepřidá na kondici.
Říkám to nerad, ale chudák Bruno je našrot. A to jsem do něj ještě moc nehrábnul. Zatím jenom trošku, ale už tak to vypadá, že to budu moct tak akorát namést na lopatu .
Ale zdání klame. Přeci jen dlouhodobé parkování na ulici, každodenní provoz a následné asi tříleté odstavení žádnému autu nepřidá na kondici.
Říkám to nerad, ale chudák Bruno je našrot. A to jsem do něj ještě moc nehrábnul. Zatím jenom trošku, ale už tak to vypadá, že to budu moct tak akorát namést na lopatu .
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - rozborka
Na rozdíl od karoserie nebude interiér vyžadovat tolik práce. Jednak v tomto případě nepůjde o renovaci do původního stavu jako u Evžena, ale hlavně většinu už máme v podstatě hotovou. Koberce bude stačit vyčistit a možná je nechám olemovat.
Trošku problém je na čalounění pod zadním oknem. Poněkud se tam začalo dařit penicilínu a tak doufám, že až se ho pokusím zlikvidovat, tak že to neodprdne koženka. Pokud ano, tak doufám, že se podaří sehnat stejnou. Výměna by pak nebyla až zas tak zásadní problém.
Někdo má rychlé pruhy na autě, ale uvnitř je má málokdo .
Palubka je stříkaná barvou od Foliatecu. Drží jako bejk, ale problém je, že v koutech u skla je vypálená od sluníčka. Přeci jen čelní sklo u "nebrouka" je jako optická čočka. Asi bych to spíš viděl výhledově na potažení kůží.
Dveřní výplně nebudou vyžadovat vůbec žádnou práci.
Trošku problém je na čalounění pod zadním oknem. Poněkud se tam začalo dařit penicilínu a tak doufám, že až se ho pokusím zlikvidovat, tak že to neodprdne koženka. Pokud ano, tak doufám, že se podaří sehnat stejnou. Výměna by pak nebyla až zas tak zásadní problém.
Někdo má rychlé pruhy na autě, ale uvnitř je má málokdo .
Palubka je stříkaná barvou od Foliatecu. Drží jako bejk, ale problém je, že v koutech u skla je vypálená od sluníčka. Přeci jen čelní sklo u "nebrouka" je jako optická čočka. Asi bych to spíš viděl výhledově na potažení kůží.
Dveřní výplně nebudou vyžadovat vůbec žádnou práci.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - duc duc zadní plato
Asi jste si všimli plata pod zadním oknem. Našel jsem několik fotek, když jsem ho před lety dělal. Když říkám před lety, tak to byl rok 2003. Proto je provedení poplatné době vzniku, ale snažil jsem se to udělat pokud možno decent a myslím, že by to ještě mohlo sloužit i nadále. Tak jako u všeho připomínám, že jsem Ferda Mravenec práce všeho druhu, ale rozhodně pouze amatér a tak prosím profíky o shovívavost. Plato vznikalo tak nějak na pokračování. Fotky mám pouze od chvíle, kdy jsme se do něj rozhodli přidat subwoofer, protože kdo ho tehdy neměl, jako by neexistoval .
Na podrobnosti ohledně parametrů se mě neptejte [-X ! Jsem ve věku, kdy si přestávám pamatovat kam jsem odložil golu kterou jsem měl před 5min. v ruce .
Také se Vám na tom platu něco nezdá jako mě? Ty rámečky repráků jsou fakt děsný, ten designér, který tohle vymyslel, musel být pod vlivem nebo v bezvědomí .
Rámečky šli do hajzlu, ale bylo potřeba nějak zakrýt okraj. Namontování zespoda nebylo možné, protože by repráky byly moc pod úrovní desky.
Vystřihnul jsem z koberce límečky a nalepil po obvodu.
Bohužel v té době bylo nemožné koupit kompletní sadu od jednoho výrobce a tak repráky jsou od Modrého puntíku.
A subwoofer Infinity.
Naprostý guláš jsme završili reprákama Panasonic v předních dveřích. Prostě takové, jak se teď říká "multikulti". O něco později jsem přidal ještě dva dráty napříč subwooferu, aby byl alespoň trochu chráněný.
Na podrobnosti ohledně parametrů se mě neptejte [-X ! Jsem ve věku, kdy si přestávám pamatovat kam jsem odložil golu kterou jsem měl před 5min. v ruce .
Také se Vám na tom platu něco nezdá jako mě? Ty rámečky repráků jsou fakt děsný, ten designér, který tohle vymyslel, musel být pod vlivem nebo v bezvědomí .
Rámečky šli do hajzlu, ale bylo potřeba nějak zakrýt okraj. Namontování zespoda nebylo možné, protože by repráky byly moc pod úrovní desky.
Vystřihnul jsem z koberce límečky a nalepil po obvodu.
Bohužel v té době bylo nemožné koupit kompletní sadu od jednoho výrobce a tak repráky jsou od Modrého puntíku.
A subwoofer Infinity.
Naprostý guláš jsme završili reprákama Panasonic v předních dveřích. Prostě takové, jak se teď říká "multikulti". O něco později jsem přidal ještě dva dráty napříč subwooferu, aby byl alespoň trochu chráněný.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - duc duc zadní plato
Ještě pokud by někoho zajímalo, jak jsem řešil upevnění, tak jedna příchytka uprostřed zadní stěny.
A po jedné na každém předním rohu.
Pro snadné odpojení větve na přední repro jsem použil čtyřpólovou zásuvku. Trošku jsem podcenil přišroubování hliníkového L profilu, který slouží jako výztuha. Chtělo to prošroubovat zkrz, vruty tu váhu nevydržely.
A po jedné na každém předním rohu.
Pro snadné odpojení větve na přední repro jsem použil čtyřpólovou zásuvku. Trošku jsem podcenil přišroubování hliníkového L profilu, který slouží jako výztuha. Chtělo to prošroubovat zkrz, vruty tu váhu nevydržely.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - rozborka
Vytahal jsem koberce a máme to v celé nahotě. Už můžeme hledat dostatečně velkou lopatu na kterou to budeme nametat .
Řekne mi prosím někdo k čemu jsou tyto trubičky? Jsou na obou stranách tunelu a na podlaze je vidět úhlopříčný prolis vedoucí od této trubičky směrem k přednímu sloupku.
Řekne mi prosím někdo k čemu jsou tyto trubičky? Jsou na obou stranách tunelu a na podlaze je vidět úhlopříčný prolis vedoucí od této trubičky směrem k přednímu sloupku.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - rozborka
Po sundání koberce za zadním opěradlem zůstala na příčce ještě zvuková izolace.
Sundání nebyla žádná sranda. Je to z výroby lepené nějakým permanentním kontaktním lepidlem a drželo to jak bejk. Až za použití horkovzdušky se to jakž tak dařilo pomalu kousek po kousku sundávat.
Ale nesmělo se to s teplotou přehánět, protože potom ta izolace hrozně změkla a měla tendenci se trhat. A hlavně to co bylo už odlepené bylo potřeba držet od stěny, protože jinak se to zase chytlo a člověk mohl začít znovu. Že ve výrobě používali pěnu na průchod od motoru do sloupku jsem věděl, ale tady je vyplněný i prostor v zadní stěně.
Že nekecám, že je lepidlo opravdu lepivé . Stačí lehké přiložení.
No nevím, zda to půjde ještě použít.
Na dně je asfaltová lepenka, ale tu jsem bohužel jinak než oškrábáním nesundal.
Sundání nebyla žádná sranda. Je to z výroby lepené nějakým permanentním kontaktním lepidlem a drželo to jak bejk. Až za použití horkovzdušky se to jakž tak dařilo pomalu kousek po kousku sundávat.
Ale nesmělo se to s teplotou přehánět, protože potom ta izolace hrozně změkla a měla tendenci se trhat. A hlavně to co bylo už odlepené bylo potřeba držet od stěny, protože jinak se to zase chytlo a člověk mohl začít znovu. Že ve výrobě používali pěnu na průchod od motoru do sloupku jsem věděl, ale tady je vyplněný i prostor v zadní stěně.
Že nekecám, že je lepidlo opravdu lepivé . Stačí lehké přiložení.
No nevím, zda to půjde ještě použít.
Na dně je asfaltová lepenka, ale tu jsem bohužel jinak než oškrábáním nesundal.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - rozborka
Sundal jsem výplně dveří. Aby byl reprák chráněný před vlhkostí je na něm igelit.
Folie je daná i do dveří.
Detail uchycení táhla od motorku centrálu.
A upevnění motorku.
Svazek elektroinstalace.
Motorek ovládání zámku kufru.
Jednotky centrálu a dálkového ovládání jsou přišroubované na příčce pod čelním sklem.
Folie je daná i do dveří.
Detail uchycení táhla od motorku centrálu.
A upevnění motorku.
Svazek elektroinstalace.
Motorek ovládání zámku kufru.
Jednotky centrálu a dálkového ovládání jsou přišroubované na příčce pod čelním sklem.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - rozborka
Pustil jsem se do demontáže zrcátek. Dalo by se říct, že nemůže být nic jednoduššího. Véélký omyl. Copak levé, to šlo téměř jenom rukou.
Ale pravé . Nasadil jsem klíč a zrcátkem pootočil zhruba o půl otáčky.
A najednou se ze dveří ozvala rána a zrcátko se protočilo kolem dokola. Tak koukám, hledám co to mohlo být a nevěřím vlastním očím. Ve dveřích se válel tento šroub.
Vypadá to tak, že na těch dveřích původně zrcátko nebylo a aby se při montáži neprotáčela matice, tak na ní někdo přibodoval tento šroub. Tak jsem si tam blesknul, abych viděl jak to tam vypadá. Předpoklad se potvrdil, na matici jsou vidět utržené sváry.
Zkoušel jsem tam nasoukat klíč, ale ani náhodou. Myslím, že jediná možnost jak se k matici dostat bude po vyndání ventilačky. Jinak to fakt nevidím.
Nyní se podívám na pravý význam toho, když se o něčem řekne, že je to na tabák. Myslím, že pro hrnce světel přesnější výraz neexistuje .
Ale pravé . Nasadil jsem klíč a zrcátkem pootočil zhruba o půl otáčky.
A najednou se ze dveří ozvala rána a zrcátko se protočilo kolem dokola. Tak koukám, hledám co to mohlo být a nevěřím vlastním očím. Ve dveřích se válel tento šroub.
Vypadá to tak, že na těch dveřích původně zrcátko nebylo a aby se při montáži neprotáčela matice, tak na ní někdo přibodoval tento šroub. Tak jsem si tam blesknul, abych viděl jak to tam vypadá. Předpoklad se potvrdil, na matici jsou vidět utržené sváry.
Zkoušel jsem tam nasoukat klíč, ale ani náhodou. Myslím, že jediná možnost jak se k matici dostat bude po vyndání ventilačky. Jinak to fakt nevidím.
Nyní se podívám na pravý význam toho, když se o něčem řekne, že je to na tabák. Myslím, že pro hrnce světel přesnější výraz neexistuje .
Každý celek se skládá z detailů.