Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Dost srandiček, přestaneme se rozptylovat a zase trošku popojedeme ať nám to tady neusne. Podívám se pravdě do očí zda to jak jsem zamýšlel, že připevním stabilizátor nebylo šlápnutí do prázdna.
Obrázek
Nejdřív jsem ho přichytil jen tak zlehka abych mohl zkontrolovat, že v žádné poloze nikde nic nevázne. Přeci jen kolem silentbloku převodovky moc volného místa není.
Obrázek
Nejdřív na jednu stranu.
Obrázek
A na druhou.
Obrázeka
Je to dobrý, místa je tam akorát dostatečně s rezervou.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Už při přípravných pracích jsem tušil, že táhla stabilizátoru bude třeba upravit na vhodnou délku a tak jsem si je přeříznutím vejpůl a vyříznutím závitů předpřipravil.
Obrázek
Základní nastavení stabilizátoru udělám tak aby jeho ramena byla rovnoběžně se vzpěrou ramene.
Obrázek
Délka táhel mě vychází na 40mm.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lope »

A nebude ten prostředek přece jenom bouchat o silentblok, až se stbilizátor bude různě kroutit? Kdyby to byla rovná tyč, tak neřeknu, ale tohle...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Tu obavu jsem původně měl také, ale když se podíváš na první obrázek a dáš do toho mozek jako jsem to udělal já /a sebekriticky přiznám, že mě to fakt dalo :D /, tak zjistíš, že ta část která je nejblíže silentbloku převodovky je v ose okolo které se vše ostatní otáčí. To co se pohybuje je pod vidlema a tam je místa dost.
Každý celek se skládá z detailů.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lope »

Aha, tak weitermachen.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Pokračuji, ale dnes to bude pouze o tom, že při prohlížení fotek jak byl namontován stabilizátor původně na P944 špekuluju, zda a jaký vliv na funkci rostlináře bude mít to, jak jsem ho namontoval já na 1303. Tedy upřímně, úplně stejně jak to bylo, stejně nejde namontýrovat. U P944 je táhlo v podstatě kolmo na vzpěru.
Obrázek
Zato mě to vychází tak, že bude táhlo tahat za stabik dost zešikma.
Obrázek
Ale vzhledem k tomu, že to podobně mají i jiní a dokonce mnohem mnohem méně do viglu, tak by v tom snad žádný zásadní problém být neměl.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

No, hlavně většina brouků stabík nikdy neměla, tak to nebude žádná trága.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od SO 545 »

ale toto nebude brouk... ale srsen :wink:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7224
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Bruno 1973

Příspěvek od udeeska »

...a ten motor je mi porad tajemstvim :wink: ..no nic jedu zakempovat,zbavit se spojenim s civilizaci a snad se to v nedelni chvili poezie po navratu dozvim :D
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Bruno 1973

Příspěvek od yahoďák »

Díky Lišáku za tuto část seriálu...před lety jsem 944 ramena viděl na jednom Brouk-cup speciálu a hned jsem říkal, že tohle jednou musím mít.
Ale když vidím, jaké je s tím s.aní, začínám pochybovat :)
Shrneme si výhody:
stabilizátor / ale jak píše Sam, většina Brouků ho nikdy neměla, poznáme to vůbec na jízdních vlastnostech?
možnost použití Porsche kotoučových brzd vzadu / ale to nám zase dává nutnost použít P kola s roztečí 5x130, což bych asi uplně nechtěl, stejně jako to bastlit změnou rozteče
hliníková ramena vypadají bez debaty lépe než plechová :)
Obrázek

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lope »

Hliníkový ramena hlavně trochu odlehčí už tak těžký zadek.
Stabilizátor má 2 nedostatky:
1. uchycení k rameni příliš blízko torzky = malý účinek, očekával bych velkou citlivost na vůle v uložení. Brouci ho měli uchycený až někde u tlumiče, cca 2x tak daleko
2. zohýbaná tyč = nerovnoměrné rozložení krutu po délce určitě spojené i s parazitním ohybem, hlavně když silentbloky už nebudou jako nové. Důvodem je asi jednoduché uchycení na trubce rámu, při větší vzdálenosti by se tam muselo přivařit něco bytelnějšího.
Je to hodně kompromisní řešení, ale když to tak u Porsche vymysleli... Pro pocit to je asi dobrý, no.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od SO 545 »

riesit potrebnost alebo nepotrebnost je tak trochu na hrane.
ruku na srdce co vlastne clovek potrebuje.

dolezite je ze to tak CHCE. myslim ze toto je motor co cloveka /napr ako aj lisak/ zenie vpred k takejto mechanickej vyzve.
riesit a hlavne vyriesit drobne alebo trochu vacsie instalacne nuance je to prave uspokojenie.

ja si to tu s radostou otvorim vzdy ked nieco nove pribudne. ako u projektov od Sama , johna , Romana , vaka a dalsich.
hned mam vacsiu chut ist oskrabat nejaku hrdzavu gucu do garaze alebo nieco este horsie vytiahnut zo zihlavy...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

yahoďák píše:Ale když vidím, jaké je s tím s.aní, začínám pochybovat :)
"Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?" :D .
lope píše:Hliníkový ramena hlavně trochu odlehčí už tak těžký zadek.
No nevím, mrzí mě, že jsem ta ramena nepřevážil, ale pocitově mě to připadá, že rozdíl ve váze bude minimální, pokud ta hliníková náprava nebude nakonec celkově těžší, kurva těžší. Když se k ocelovým ramenům přidá hmotnost obyčejných bubnů s čelistma na straně jedné a k hliníkovým ramenům hmotnost kotoučů, nábojů, čelistí a brzdičů na straně druhé tak bych nevsadil ani pětikorunu. Ale třeba se mýlím.
SO 545 píše:... myslim ze toto je motor co cloveka zenie vpred k takejto mechanickej vyzve.
riesit a hlavne vyriesit drobne alebo trochu vacsie instalacne nuance je to prave uspokojenie....
Amen.
Každý celek se skládá z detailů.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lope »

No tak to je věčná škoda, že jsi je nezvážil. :D Já teda nevážil ani tyhle ani ocelový. Myslel jsem, že je to důvod pro použití hliníku.

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Milan NM »

Chlapi tie zelezne budu lahsie,predsa len je to tensi marerial a ramena nebudu len z hliniku ale z pevnejsej zliatiny ktora obsahuje hlinik

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Táhla stabilizátoru jsem dodělal tak hned s nimi šup na auto.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Je fajn, že to vyšlo tak, že nikde nic netrčí pod auto.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Mám tu další oříšek. Ne, že bych dávno nevěděl, že mě jeho rozlousknutí nemine, ale když to není akutní, tak se to pořád odkládá. Co kdyby se to nějak vyřešilo samo :) . Podobně to doma dělám když třeba paní domácí chce vymalovat tu pokoj, tu kuchyň. To ji odpovídám, že když řeknu, že to udělám tak to udělám a že mě to nemusí každýho půl roku připomínat. Ale jednoho dne mě to stejně dožene #-o .
Na kloubovém hřídeli P944 jsou klouby o průměru 100mm, ale příruba na převodovce 1303 má průměr 90mm.
Obrázek
Obrázek
Tento problém má několik možností řešení a každé má své pro i proti.
1/ Použít příruby z krabice VW181. Nejčistější řešení, ale bohužel za 4roky se mě je nepodařilo nikde sehnat.
2/ Použít příruby od CSP https://www.csp-shop.com/en/rear-axle/h ... 0902a.html. Dostupné, ale je nutné převrtat klouby, protože místo šroubů M8 je třeba použit 3/8".
3/ Zkusit dát k převodovce broučí klouby. Nejlevnější, pro mojí konfiguraci motoru dostatečné a kdyby to nešlo mohu se vrátit k bodu 1 nebo 2.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od prak »

tady bych zkusil Maka, resp Johna co použili na broučí převodovku ver. ramena a náboje T2b
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od maxmax »

Nebo zkusit poměřit s 2kou Golfem, ten má dva průměry kloubů, třeba by to pasovalo. jestli chceš, můžu to změřit.....
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Řešení poloos si nechám na dny až bude hnusně a zatím pokračuji v garáži kde jsem namontoval brzdiče.
Obrázek
Obrázek
A začal zkoušet jaká mohu, nebo spíš musím použít kola. Možná tomu nebudete věřit, ale Lišáci nechtějí žádný Fuchsy nýbrž "obyčejné" plecháče. Píši v uvozovkách, protože i plecháče Porsche patří k ne zrovna levné sortě. Mám na zkoušení 5,5x15 s rozdílným ET.
Obrázek
Tady není uvedené, ale mělo by to být něco kolem ET40.
Obrázek
Tohle má ET53.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Vzhledem k tomu, že jsme přes zadní blatníky na autě naměřili 154cm a tak je stříbrný disk mimo soutěž. Výsledných 158cm je fakt moc.
Obrázek
ET53 by se snad mohlo s odřenýma ušima použít.
Obrázek
Je to 5mm navíc na každé straně, ale pneu 165R15 by se do blatníku při propérování teoreticky vejít mohlo.
Obrázek
Obrázek
Budu potřebovat na pokusy ještě jeden kus gumy 165R15 třeba i nevalné kvality. Pokud by někdo měl vhodný kus můžete nabídnout.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

maxmax píše:Nebo zkusit poměřit s 2kou Golfem, ten má dva průměry kloubů, třeba by to pasovalo. jestli chceš, můžu to změřit.....
Obávám se Maxi, že Golf nemá unašeče s vnitřním drážkováním jako na fotce .
http://cs.realoem.me/Volkswagen/RDW/GO/ ... /409/98000
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět