Bruno 1973
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1027
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Bruno 1973
Zajímavé jsem zvědav jaká verze nakonec vyhraje
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - čelisti ruční brzdy
Bohužel mě chyběla jedna strana čelistí na ručku a ty co jsem sundal z nápravy nebyly na první pohled žádný šlágr.
Větším problémem než čelisti byla absence seřizovací elementu, rozpěrky a upevňovacích pružin. Něco se sice nechá objednat nové, ale za ceny, které jsem nebyl ochoten akceptovat. Tak jsem sháněl dárce orgánů. Na inzerát jsem objevil napůl vyhořelé auto, které majitel rozprodává na díly. Byl to model se starými ocelovými rameny, ale podle katalogu by čelisti měli být stejné. Přišel balíček a ač tam některé drobné díly nebyly, tak se dá říct, že teď to už dokompletuju.
Následně jsem zjistil, že "nové" čelisti nejsou úplně identické s těmi co na nápravě byly. Vlevo model 81 a vpravo 84.
Naštěstí je možné je použít, asi jim je dodávalo víc výrobců. Bohužel 2 ks ze sady měli vymačkané zářezy pro rozpěrku.
Tak jsem je vyvařil.
Podle nepoškozené čelisti jsem si obkreslil šablonu.
A vybrousil nové zářezy.
Myslím, že po opískování a nalepení obložení budou jako nové.
Větším problémem než čelisti byla absence seřizovací elementu, rozpěrky a upevňovacích pružin. Něco se sice nechá objednat nové, ale za ceny, které jsem nebyl ochoten akceptovat. Tak jsem sháněl dárce orgánů. Na inzerát jsem objevil napůl vyhořelé auto, které majitel rozprodává na díly. Byl to model se starými ocelovými rameny, ale podle katalogu by čelisti měli být stejné. Přišel balíček a ač tam některé drobné díly nebyly, tak se dá říct, že teď to už dokompletuju.
Následně jsem zjistil, že "nové" čelisti nejsou úplně identické s těmi co na nápravě byly. Vlevo model 81 a vpravo 84.
Naštěstí je možné je použít, asi jim je dodávalo víc výrobců. Bohužel 2 ks ze sady měli vymačkané zářezy pro rozpěrku.
Tak jsem je vyvařil.
Podle nepoškozené čelisti jsem si obkreslil šablonu.
A vybrousil nové zářezy.
Myslím, že po opískování a nalepení obložení budou jako nové.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - lana ruční brzdy
Další dílčí úpravy budou vyžadovat lana ruční brzdy i způsob jejich uchycení k segmentu, který ovládá čelisti. Horní lano na fotce je VW a spodní P944.
A takhle je zasunuté do ramena.
Bez úpravy to nepůjde.
Tak tomu trošku pomůžu.
Ještě musím nějak vymyslet upevnění lana k ramenu. Normálně je na Broukovi přitaženo sponou ke štítu, ale tady by mohlo stačit vyrobit nějaký kroužek, který by se navlékl na koncovku a zajistil červíkem. Na vyříznutí drážky pro segrovku bude mít koncovka asi moc tenkou stěnu.
Jiná je také koncovka pro uchycení lana.
Aby bylo možné lano zaháknout je třeba vyrobit trochu modifikované "labutě". Na obrázku je první skica.
A takhle je zasunuté do ramena.
Bez úpravy to nepůjde.
Tak tomu trošku pomůžu.
Ještě musím nějak vymyslet upevnění lana k ramenu. Normálně je na Broukovi přitaženo sponou ke štítu, ale tady by mohlo stačit vyrobit nějaký kroužek, který by se navlékl na koncovku a zajistil červíkem. Na vyříznutí drážky pro segrovku bude mít koncovka asi moc tenkou stěnu.
Jiná je také koncovka pro uchycení lana.
Aby bylo možné lano zaháknout je třeba vyrobit trochu modifikované "labutě". Na obrázku je první skica.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Usetrim Ti pracu...mam na to file *.dxf...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Tak to bude super. S Lukášem jsme už něco spáchali a tak náš návrh budeme moci zkontrolovat, zda to máme dobře. Dej mi to prosím do emailu. Zatím se přikláním k variantě s více uzavřeným háčkem, která je na pravé straně.
Sesadil jsem si cvičně čelisti, abych viděl jak se tam "labuť" pohybuje a kolik je okolo ní místa, aby nám po úpravě někde nenarážela do stěn.
Johne docela by mě zajímal Tvůj názor na použití původních vnitřních kloubů z 1303, pokud by se mě nepodařilo sehnat unašeče z VW181.
Sesadil jsem si cvičně čelisti, abych viděl jak se tam "labuť" pohybuje a kolik je okolo ní místa, aby nám po úpravě někde nenarážela do stěn.
Johne docela by mě zajímal Tvůj názor na použití původních vnitřních kloubů z 1303, pokud by se mě nepodařilo sehnat unašeče z VW181.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
944 CV joint je identicky s T2 .Na brouci hriadel je trochu siroky, musi sa poupravit, aby segerka sadla do drazky ..Johne docela by mě zajímal Tvůj názor na použití původních vnitřních kloubů z 1303, pokud by se mě nepodařilo sehnat unašeče z VW181.
Je jednoduchsie a lacnejsie vymenit 944 hriadel / ten v ramene / za brouci a pouzit vsetko brouci...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - lana ruční brzdy
Porovnal jsem svoji labuť so swan od Johna a musím hrdě říct, že jsou obě téměř identické. Johnova má o něco víc skloněný zobák. Možná je to labuťák
Jinak jsem do toho dal mozek a zapracoval na zajištění brzdového lana. Zatím je to prototyp tak nehleďte na drobné nelady.
A takhle to má fungovat.
Jinak jsem do toho dal mozek a zapracoval na zajištění brzdového lana. Zatím je to prototyp tak nehleďte na drobné nelady.
A takhle to má fungovat.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - brzdiče P944
Pomaloučku, polehoučku jsem zapracoval na zkulturnění brzdičů. Ale že mě kur.. daly zabrat.
Nejdřív jsem jeden kousek zkusil nastříkat tou vypalovací barvou, ale ta matná se mě na tom nějak nezdála. Tak jsem zkusil koupit barvu na brzdiče. Je sice lesklá, nevypadá úplně špatně, ale když s ní budete dělat, tak nevěřte všemu, co píšou v návodu.
A horší je, že některé věci v tom návodu ani nepíšou, jako třeba čím ji ředit. A bez ředění to rozhodně nejde. Jo a ten štětec, co k tomu dávají je vhodný tak na natírání plotu .
Nejdřív jsem jeden kousek zkusil nastříkat tou vypalovací barvou, ale ta matná se mě na tom nějak nezdála. Tak jsem zkusil koupit barvu na brzdiče. Je sice lesklá, nevypadá úplně špatně, ale když s ní budete dělat, tak nevěřte všemu, co píšou v návodu.
A horší je, že některé věci v tom návodu ani nepíšou, jako třeba čím ji ředit. A bez ředění to rozhodně nejde. Jo a ten štětec, co k tomu dávají je vhodný tak na natírání plotu .
Každý celek se skládá z detailů.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
červený, sakra červený s imitací více pístků
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - čelisti ruční brzdy
Dneska je to fakt slabota. Jenom zrenovované čelisti.
A jinak nic nového. Brousím a připravuju díly na zinkování. Hnusná práce, která mě vůbec nebaví.
A jinak nic nového. Brousím a připravuju díly na zinkování. Hnusná práce, která mě vůbec nebaví.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Jo, jo, já jsem takovej kanec, že brousím co mě přijde pod ruku . Přeci nevyházím origo spojovací materiál jenom proto, že je okyslej.
A po broušení to všechno vyvážu, abych eliminoval možné poztrácení. Nějak takhle.
A po broušení to všechno vyvážu, abych eliminoval možné poztrácení. Nějak takhle.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Není to zbytečně pracný ? Já to odrezuju v kyselině solné ,opláchnu v destilce a vykoupu v WD40.Nevím co se děje v zinkovně ale je to 12 let na autě a spokojenost.
Nevím jak je to se spojovacím materialem o vyšší pevnosti?někde jsem četl že mu zinkování nesvědčí?
Nevím jak je to se spojovacím materialem o vyšší pevnosti?někde jsem četl že mu zinkování nesvědčí?
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Také používám origigo spojovací materiál, pokud je použitelnej, jenom v mojí galvanovně si to čistěj sami Jinak zinek od nich vydrží tak 10x tolik co na novejch šroubech Takže tak.
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Bruno 1973
....masakr....já bych pak netušil co kam patřilo.....pane Lišák, máš můj neskonalý obdiv!
Kdo umí ten umí,kdo neumí...ten platí.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
No, nesvědčí to třeba slabejm pérkům, ale jinak???
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Bruno 1973
Pri galvanickom zinkovani nastava " hydrogen embrittelment", co vyvola praskanie materialu.V ziadnom pripade sa nemaju zinkovat pruziny, svorniky a ine mechanicky namahane suciastky..maxmax píše:No, nesvědčí to třeba slabejm pérkům, ale jinak???
Ak bude niekto argumentovat tym, ze pruziny su zinkovane, je to pravda, ale tie presli dalsim procesom stabilizacie...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - zadní náprava P944
V žádný galvanovně se s tím nebudou čistit jako já .maxmax píše: jenom v mojí galvanovně si to čistěj sami
No to si právě musíš nafotit, oměřit a popsat, aby jsi pak tušil.TomB píše:....já bych pak netušil co kam patřilo
John má pravdu, ocel při zinkování křehne. Ale je to tak, že člověku někdy nic jiného nezbývá, pokud nemá nový díl musí to prostě risknout. Co se týká pružinek do brzd, tak se mě zatím nikdy nestalo, že by potom praskla, ale pružná miska do houkačky mě lupla jako malina.john píše: Pri galvanickom zinkovani nastava " hydrogen embrittelment", co vyvola praskanie materialu.V ziadnom pripade sa nemaju zinkovat pruziny, svorniky a ine mechanicky namahane suciastky..
Ak bude niekto argumentovat tym, ze pruziny su zinkovane, je to pravda, ale tie presli dalsim procesom stabilizacie...
---
Vrátilo se mě pár drobných dílů, které jsem poslal na černění.
Tak mě to nedalo a musel si zkusmo osadit alespoň jeden zadní náboj. Nechtěl jsem ho hned odřít a tak jsem použil mezi podložku a náboj kousek filcu.
Ne že bych to odřel, ale přeci jen určitý otisk tam je. U druhého náboje zkusím místo filcu kousek kůže ze svářečské zástěry. Možná si říkáte proč to řeším když se tam pak nasadí kotouč. Beru to jako rozcvičku abych věděl co ta barva všechno snese. Až budu někdy dělat něco na čem bude extra záležet, tak budu mít natrénováno.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973
Jak jsem řekl, tak jsem udělal. Při osazování druhého kousku jsem jako podložku použil kousek kůže.
Byla to správná volba, protože na rozdíl od podložení filcem na barvě není vůbec žádná stopa.
V předních nábojích byla špína tak ukrutně zažraná, že nebyla jiná možnost než je oblepit a nechat otryskat.
Inspirován Johnem jsem usoudil, že náboj nastříkám barvou a že stejný odstín dám i na kotouče aby zbytečně nezrezly nebo nedej bože, nezkorodovaly.
Copak nastříkal jsem to pěkně, ale ten odstín stříbrné se mě nelíbil. Je to trubka od kamen.
Bohužel ve vypalovacích barvách moc široká škála odstínů není a tak jsem se po pátrání přiklonil k tmavé šedé. Podle vzorníku měla být téměř stejná jako zbytek, který byl na předních kotoučích.
Když je focená s bleskem, tak je tak akorát.
Ale ve skutečnosti je skoro černá. No předělávat to už nebudu. Nakonec se mě to docela líbí.
Byla to správná volba, protože na rozdíl od podložení filcem na barvě není vůbec žádná stopa.
V předních nábojích byla špína tak ukrutně zažraná, že nebyla jiná možnost než je oblepit a nechat otryskat.
Inspirován Johnem jsem usoudil, že náboj nastříkám barvou a že stejný odstín dám i na kotouče aby zbytečně nezrezly nebo nedej bože, nezkorodovaly.
Copak nastříkal jsem to pěkně, ale ten odstín stříbrné se mě nelíbil. Je to trubka od kamen.
Bohužel ve vypalovacích barvách moc široká škála odstínů není a tak jsem se po pátrání přiklonil k tmavé šedé. Podle vzorníku měla být téměř stejná jako zbytek, který byl na předních kotoučích.
Když je focená s bleskem, tak je tak akorát.
Ale ve skutečnosti je skoro černá. No předělávat to už nebudu. Nakonec se mě to docela líbí.
Každý celek se skládá z detailů.