Bruno 1973
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Protože jsem strávil čas opětovnou montáží boudy na podvozek tak jsem si na závěr alespoň vyzkoušel jak bude pasovat hever.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Původní záměr byl začít skládat přední nápravu, ale pak jsem si řekl, že by nebylo od věci nejdříve nastříkat podběhy a spodek podlahy kufru voskem.
Při té příležitosti jsem vystříkal i nosníky.
A když už jsem byl toho vosku tak nažranej a ruce jak prase tak jsem se přesunul pod zadní podlahu.
Potom co jsem si ještě navrch voskem nalakoval vlasy mě to teprve začalo bavit.
Při té příležitosti jsem vystříkal i nosníky.
A když už jsem byl toho vosku tak nažranej a ruce jak prase tak jsem se přesunul pod zadní podlahu.
Potom co jsem si ještě navrch voskem nalakoval vlasy mě to teprve začalo bavit.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Když už jste mě dokopali k namontování bakelitů tak nasadím i propojovací hadice k topníkům. Pro ilustraci jsem nejdřív vyfotil háček který hadici přidržuje. Montuje se ale až po nasazení hadice a brání tomu aby při propružení nedošlo ke kontaktu hadice s ramenem v místě držáku brzdové hadice.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Příprava na montáž přední nápravy. Je super když člověk ví, že před pár lety si určitě připravoval veškerý potřebný spojovací materiál a pak ho nemůže najít. To hledání do které krabice jsem ty šrouby pečlivě roztříděné a popsané vlastně dal mě zabralo možná víc času než opatřit nové . Ale zase ta radost když jsem je našel - k nezaplacení. Na vše ostatní máme Mastercard.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
S přípravou na montáž nápravy jsem to uspěchal. Při kontrole navoskování spodku bylo zjištěno, že se tam stále nachází něco málo neošetřených míst. Odmontoval jsem proto z kladiva deformační kus abych měl lepší přístup do prostoru za čelem.
Potom jsem zjistil, že mojí pozornosti unikla horní část příčníku pod rezervou.
Po hmatu suché jak troud, bez zrcátka tam normálně vidět není a tak jsem tam nakroutil ruku s foťákem. A ono to je pravda.
Potom jsem zjistil, že mojí pozornosti unikla horní část příčníku pod rezervou.
Po hmatu suché jak troud, bez zrcátka tam normálně vidět není a tak jsem tam nakroutil ruku s foťákem. A ono to je pravda.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Strčil jsem čočku do sloupků a zjistil dvě věci. Tou první je, že jsou dole zavařené a tak by z nich mohl být slušný bazén.
Tou druhou, že bych na pravé straně těžko nasadil hadici topení.
Tento otvor je tak zaplácaný kytem, že vyhřezl na druhé straně a bude potřeba to vyčistit.
Je tam přístup jak k penězům a zatím jsem měl čas na to odlomit pouze malý kousek.
Tou druhou, že bych na pravé straně těžko nasadil hadici topení.
Tento otvor je tak zaplácaný kytem, že vyhřezl na druhé straně a bude potřeba to vyčistit.
Je tam přístup jak k penězům a zatím jsem měl čas na to odlomit pouze malý kousek.
Každý celek se skládá z detailů.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
tieto miesta namiesto tmelenia radsej vyrabam s plechu na novo alebo vyklepem...
ten otvor je orginal kruh nie ?
ten otvor je orginal kruh nie ?
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Dobrá rada Maroši. Ano pod tím kytem je kulatá díra a třeba na druhé straně je to cajk, ale pokud si to neděláš sám tak chcačky nechcačky musíš občas polknout slinu. I při sebelepší snaze prostě všechno neuhlídáš pokud to máš ke klempíři 20km a lakýrníkovi 35km.SO 545 píše:tieto miesta namiesto tmelenia radsej vyrabam s plechu na novo alebo vyklepem...
ten otvor je orginal kruh nie ?
Jenom pro názornost takto to vypadalo když na tom místě klempíř pracoval.
Takto jsem to uznal za dobré vzhledem k tomu jaká sračka to původně byla.
Při kontrolní dni u lakýrníka také nic nenaznačovalo, že bych to neměl uznat, ale proč tam v závěru natáhl takovou vrstvu opravdu netuším. Může se mě to nelíbit, můžu s tím nesouhlasit, ale to je v tomto případě asi tak všechno.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Libí mi se mi že p.Lišák.. jakožto detailista a puntičkář.. v jedné osobě.. ukázal i něco jiného než jen ten lesk. A ukázal co se během přípravy otrtkalo a přiznal. Většina takové věci nepřizná takto veřejně...
Postoupil jsem do vyššího levelu....
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Vlado sme natom podobne...zaplatil som majland za interier ... a je fajn ... ale nejaky ten finish a doraz na detail akosi mojmu oku chyba...
manzelka nic nevidi nieje to vobec zle /ako aj tvoje auto/ akurat majster nieje uplne na detaily ktore nieje bezne vidiet.
Ja osobne strasne nerad tmelim vnutorne diely a casti podvozku. To je lepsie nechat pekne vyklepane a priznat /a aj tak to na ociach nebude/
A ked uz tmelit tak tmel ktory zatecie hned odstranit az na hranu otvoru... jasne ze sme len ludia.
hydraulik : a to je to korektne... ak kazdy robi maximum a obcas sa nieco prehliadne je akosi OK
Horsie je ked sa to flaka umyselne... co asi nebude tento pripad. A asi ani tvoj
Kto nic nepokazil nic nerobil Ja som si naposledy zalomil na skodovke jemne prednu kapotu... pokrok je ze uz moc nenadavam
manzelka nic nevidi nieje to vobec zle /ako aj tvoje auto/ akurat majster nieje uplne na detaily ktore nieje bezne vidiet.
Ja osobne strasne nerad tmelim vnutorne diely a casti podvozku. To je lepsie nechat pekne vyklepane a priznat /a aj tak to na ociach nebude/
A ked uz tmelit tak tmel ktory zatecie hned odstranit az na hranu otvoru... jasne ze sme len ludia.
hydraulik : a to je to korektne... ak kazdy robi maximum a obcas sa nieco prehliadne je akosi OK
Horsie je ked sa to flaka umyselne... co asi nebude tento pripad. A asi ani tvoj
Kto nic nepokazil nic nerobil Ja som si naposledy zalomil na skodovke jemne prednu kapotu... pokrok je ze uz moc nenadavam
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Bruno 1973
Já bych jen poznamenal, že za při řešení aktuálního projektu jezdíme nejen po celé republice, ale i daleko do Evropy (nejdál do Holandska). Po soustavných - a drahých - potížích např se slévárnami jsem se naučil nelitovat času a kilometrů pro "kontrolní dny" a momentálně lijeme v Bavorsku.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Bruno 1973
proto jsem se rozhodl, že BUSa zkusím udělat komplet sám. Bude to trvat, bude to stát hromadu peněz na pokusech, ale aby mi to někdo dosral, to tedy ne. Abych ušetřil trošku času, tak jsem si nechal oservisovat svoje Volvo u někoho jiného, obvykle si jej servisuji sám. Výsledek? Můžu to udělat sám, znova, protože na tlumičích otočil gumové dorazy Auto bylo skoro měsíc v servisu. Nemaj čas.lišák píše:ale pokud si to neděláš sám tak chcačky nechcačky musíš občas polknout slinu. I při sebelepší snaze prostě všechno neuhlídáš
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Bruno 1973
eLzyx píše: Abych ušetřil trošku času, tak jsem si nechal oservisovat svoje Volvo u někoho jiného, obvykle si jej servisuji sám. Výsledek? Můžu to udělat sám, znova, protože na tlumičích otočil gumové dorazy Auto bylo skoro měsíc v servisu. Nemaj čas.
Ač to není normální je to zcela běžné!
Zvláštní je jen že s takovou kvalitou práce nemají čas (asi takové množství zakázek)
Holandan.
Vaše jistota je ve zgarbech.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Poté co jsem si zalajdačil na dovolené se vracím zase k práci a pustil se do přední nápravy.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Přidal jsem tlumič řízení a tlumiče.
Zatím pouze zlehka nasazené tyče řízení.
Zatím pouze zlehka nasazené tyče řízení.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Po smontování nápravy mě poněkud zaskočilo, že horní miska uložení je oproti uložení nakřivo. Na prvním snímku je stav po zamontování tlumiče do karoserie.
Na druhém po nasazení čepu ramene do těhlice.
Přemýšlel jsem co může být špatně a pak jsem našel fotku v Oubího topicu o výměně tlumičů.
Mám to tedy považovat za normální a je to tím, že je náprava vyvěšená?
Na druhém po nasazení čepu ramene do těhlice.
Přemýšlel jsem co může být špatně a pak jsem našel fotku v Oubího topicu o výměně tlumičů.
Mám to tedy považovat za normální a je to tím, že je náprava vyvěšená?
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Už si to nepamatuju, ale od té doby co jsem to dělal dcera najezdila dost kilometrů a vše je v pořádku.
Co přijde dál???
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Protože i na předku budou některé díly z nápravy P944 budu muset ještě zapracovat na těhlicích. Na tomto obrázku je vidět výrazný sklon čepu kola a excentrem v ramenu bych rozhodně neseřídil správný odklon kola.
Možná si řeknete, že už jsem to mohl mít dávno připraveno abych se s tím teď nemusel crcat, ale raději jsem počkal až to bude na autě. Nějaké informace člověk najde třeba v tomto topicu na Sambě,
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... e+944+1303
ale problém je v tom že jeho autor dělal s díly z jiného ročníku P944 a konkrétně u těhlice řešil nejen odklon kola, ale i změnu rozteče děr pro upevnění tlumiče. Já mám rozteč šroubů stejnou jako na 1303 a tak si to musím udělat podle sebe. Orientačně jsem si změřil sklon čepu abych se měl čeho chytit. Rozdíl mezi pravou a levou stranou připisuji na vrub ne zcela rovné podlahy a také tomu, že měřák má toleranci + - 0,1°.
Tady je namontován původní čep ze 1303 a rozdíl který musím dohnat je tedy nějakých 2,5°.
Zkusil jsem odklony i na zadní nápravě a tam jsem se v podstatě sešel na fous.
Možná si řeknete, že už jsem to mohl mít dávno připraveno abych se s tím teď nemusel crcat, ale raději jsem počkal až to bude na autě. Nějaké informace člověk najde třeba v tomto topicu na Sambě,
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... e+944+1303
ale problém je v tom že jeho autor dělal s díly z jiného ročníku P944 a konkrétně u těhlice řešil nejen odklon kola, ale i změnu rozteče děr pro upevnění tlumiče. Já mám rozteč šroubů stejnou jako na 1303 a tak si to musím udělat podle sebe. Orientačně jsem si změřil sklon čepu abych se měl čeho chytit. Rozdíl mezi pravou a levou stranou připisuji na vrub ne zcela rovné podlahy a také tomu, že měřák má toleranci + - 0,1°.
Tady je namontován původní čep ze 1303 a rozdíl který musím dohnat je tedy nějakých 2,5°.
Zkusil jsem odklony i na zadní nápravě a tam jsem se v podstatě sešel na fous.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
propilovat drážku + excentr. Měl by si to měřit zatížený, čili dát špalek pod čep a posadit ženu do kufru a ona se ta těhlice trochu přikloní. Vídím-li dobře, máš +4,8st., já bych dal -1,5st.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Počítám s tím, že se to ještě změní až to bude na kolech. Rozdíl v těhlicích je ale stejný jak v nezatíženém tak i zatíženém stavu. Protože porovnávací obrázek na Sambě / z topicu na který jsem dával odkaz / je v měřítku 1:1 tak jsem si na něm zkusil změřit kolik stupňů by měl být rozdíl mezi 1303 a P944. A vypadá to na 4°. Zelená P944, modrá 1303.
Každý celek se skládá z detailů.