Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
rišmen
Příspěvky: 165
Registrován: 13 čer 2012

Re: Bruno 1973

Příspěvek od rišmen »

Taky jsem to takhle chtěl udělat. Nakonec jsem vycentroval potrubí tak, že jsem vyvložkoval ty dvě upínací díry, aby šlo nasadit bez vůle. Těsnění se vycentruje samo, na dírách nemá žádnou vůli.
Nepochopil jsem, proč se dělala díra do potrubí a těsnění, a na hlavách se na to vysrali.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Na centraz je potreba dvou bodu. Ja tipuji odvetravani hlav jako je na 30 ps.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Herbie »

já ty centrovací kolíčky viděl jen na 13-tkách motorech

na 16-tkových hlavách sem je neměl nikdy
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Lugen »

Mel jsem na 16tce :wink:
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

Tak jsem to nakonec řešil jako Rišmen a udělal z mosazné trubičky pouzdýrka.
Obrázek
Ta jsem namáčkl do upevňovacích otvorů.
Obrázek
Potrubí jde teď krásně suvně nasadit na štefty a nemá žádný vakl.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

Tak se dáme do měření objemu spalovacích prostorů. Po našroubování svíček jsem si všiml, že zatímco na válci č.2 je konec svíčky hezky zároveň s dnem spalovacího prostoru, tak na všech ostatních více či méně konec svíčky kouká ven a nejvíc na válci č.4.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Přeměřil jsem pozici konce elektrody a zjistil, že je to tvarováním spalovacího prostoru a ne svíčkami, tedy respektive, že závit pro svíčku a zahloubení z druhé strany je v pořádku.
Obrázek
Po změření objemu je zřejmé, že čím víc závit vystupuje, tím má spalovací prostor větší objem.
Obrázek
Obrázek
Po přiložení šablony tvaru největšího prostoru je vidět, kde bude potřeba ubrat materiál.
Obrázek
Obrázek
A nějak takto budu muset za současného průběžného měření objemu postupně ubírat materiál. Blbá práce, která zabere pár hodin.
Obrázek
Počítal jsem jaký by měl být objem spalovacího prostoru abych se při hodnotě Deck height 1,5mm dostal co nejblíž kompresního poměru 8:1 a vychází mě to na 48ml. Ale já mám největší 52,4ml a tak chtě nechtě bude potřeba následně něco odebrat z dosedacích ploch na hlavách.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od martin_100 »

proč jsou géniové vždy šílení? :lol:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od Sam »

Berte to jen jako postřehy z bojiště na jiné frontě, je krásné, jak jisté bitvy jedou paraelně v různých kamrlících. Já jsem např. řešil spalováky v pátek místo uzavírání :D
lišák píše:Tak jsem to nakonec řešil jako Rišmen a udělal z mosazné trubičky pouzdýrka.
Obrázek
Ta jsem namáčkl do upevňovacích otvorů.
Hezké, lepší je ale vyrobit osazený šteft přesného průměru a na stejnou hodnotu probrat i díry v sání. Takto je to stále takové rossolovité a může se to hnout. Závit ty pouzdýrka bude vydírat.

lišák píše: Počítal jsem jaký by měl být objem spalovacího prostoru abych se při hodnotě Deck height 1,5mm dostal co nejblíž kompresního poměru 8:1 a vychází mě to na 48ml. Ale já mám největší 52,4ml a tak chtě nechtě bude potřeba následně něco odebrat z dosedacích ploch na hlavách.
Když odebereš na dosedacích plochách, tak zase rozhodíš obsah spalováků. Je to nekonečný boj. DH jsi už měřil, je dost pravděpodobné, že bude na každé hlavě jiné. Co upravit DH ? Ja doporučuji ještě před radikálním frézováním nebo ubíráním z válců osadit tlumič výfuku. Moc prostoru pro úpravy nedává.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

Na některá místa jsem musel nasadit Dremel.
Obrázek
Víkend za mnou a já mohu říct, že všechny spalovací prostory mají shodný objem 52,4ml.
Obrázek
Sam píše:Když odebereš na dosedacích plochách, tak zase rozhodíš obsah spalováků. Je to nekonečný boj. DH jsi už měřil, je dost pravděpodobné, že bude na každé hlavě jiné. Co upravit DH ? Ja doporučuji ještě před radikálním frézováním nebo ubíráním z válců osadit tlumič výfuku. Moc prostoru pro úpravy nedává.
Jo, jo, budu to muset prošpekulovat co s tím. Asi bude potřeba vycházet z toho, jaká je minimální možná DH u motoru 1600ccm. Je tu někdo kdo to ví?
Sam píše:Hezké, lepší je ale vyrobit osazený šteft přesného průměru a na stejnou hodnotu probrat i díry v sání.
Lepší by to možná bylo, ale to se to někomu radí, když má za zády soustruh :D . Myslím, že by to mělo takto stačit, po stažení se s tím nijak jebat sem a tam nebude.

Těsnění pěkně zařezává s kanály v hlavě.
Obrázek
Mezi potrubím a těsněním už tak pěkný přechod není.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

Prošel jsem dostupné informační zdroje a zjistil, že mám spalováky v hlavách, DH i výsledný kompresní poměr vlastně úplně v richtiku. Podle tohoto přehledu je objem spalovacího prostoru sice o 0,4ccm větší,
Obrázek
ale při DH 1,5mm mě vychází kompresní poměr na 7,49 : 1. Původní informaci o poměru 8 : 1 jsem čerpal u strýčka Haynese, ale nikde jinde se mě nepotvrdila a tak ji beru jako tiskařského šotka.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Nejlepší je když se takovýto problém sám od sebe vyřeší. [smilie=smokin.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - motor

Příspěvek od lišák »

Hlavy mám tak nějak pořešený a tak jsem převrátil svoji pozornost na axiální vůli. Vymezil jsem ji "nasucho" bez gufera, abych ho zbytečně nekurvil nasazováním a sundáváním setrváku.
Obrázek
Teprve potom když jsem se kombinací podložek z několika motorů dostal na hodnotu 0,12mm jsem usoudil, že mohu namáčknout gufero. Abych to nedělal jako úplný lečo, nechal jsem si podle fotky vytočit příslušný přípraveček.
Obrázek
A hned na sebe vykecám co jsem na přípravečku podcenil.
Obrázek
Pokud v klice nejsou nasazené kolíčky tak dobrý, ale pokud jsou, tak se o ně opře a gufero by nebylo namáčknuté na doraz.
Obrázek
Obrázek
Správně by měl vypadat takto a tak se bude muset do příště poupravit.
Obrázek
Teď už jenom osadit setrvák O kroužkem.
Obrázek
Obrázek
Ještě ho máznout stejně jako gufero a setrvák se může nasadit a řádně přitáhnout.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - motor

Příspěvek od lišák »

Přípravek na lisování gufera je už modifikován a při té příležitosti jsem si inspirován Samem pořídil i puk na lapování dosedací plochy v hlavách. A protože je třeba vše posouvat kupředu, tak je jeho plocha dokonce broušená. Ještě vymyslím nějaké vintage speed držátko :D .
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Pětišroub »

http://eshop.tescoma.cz/priprava-a-zpra ... -president" onclick="window.open(this.href);return false;
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 291
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: Bruno 1973

Příspěvek od mhepp »

No... Když to vidím, tak si taky říkám „To je maso!“, ale ne, že by mi nějak extra od toho smrděly ruce...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

Jo, jo, strýček patolog to vymyslel s pukem dobře. Pro toho kdo potřebuje dosedací plochu pouze lehce srovnat a začistit naprosto vyhovující a dostatečné řešení.
Na větší akci je ale určitě lépe použít vybavení jako má k dispozici třeba John. V našem případě byl povrch po opracování ve výrobě jenom poněkud hrubý.
Obrázek
Nejdřív jsem to zkusil šmirglpapírem.
Obrázek
Ale brusnou pastou to šlo opravdu lépe. Na držátko jsem se prozatím vykašlal, prsty se to nechá utočit.
Obrázek
Do ideální roviny tomu ještě něco chybí. Někdy i rozdíl 0,02mm může být na první pohled viditelný :D .
Obrázek
Po srovnání obou dosedacích ploch do stejné roviny /měřeno úchyloměrem/ jsem ještě máznul jemnou brusnou pastou čelo válce a několikrát lehce pootočil v hlavě abych měl jistotu, že sedí po celém obvodu.
Obrázek
Obrázek
Myslel jsem, že mám úplně hotovo, ale člověk míní a hlavy Autolinea mění. Při pokusu o nasazení spodních deflektorů mezi žebra jsem zjistil, že tam nejdou vložit.
Obrázek
Přetoky a otřepy musí do pryč. Ó jak překvapující.
Obrázek
Obrázek
Navzdory všemu a všem je tam mladá paní a můžeme si tykat.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - vahadla

Příspěvek od lišák »

Dal jsem se do revize vahadel.
Obrázek
Po očištění mohu konstatovat, že hřídel i vahadla jsou v pohodě.
Obrázek
Výjimkou potvrzující pravidlo je prasklina v jednom z kozlíků.
Obrázek
A také odrbané drážky šroubů a výrazné plošky.
Obrázek
Naštěstí bylo z čeho brát.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - výfuk

Příspěvek od lišák »

Podařilo se mě náhodou za přijatelný obolus zachránit ze šroťáku výfuk, který na první pohled nevypadal až tak vábně, ale přeci jsem ho tam jako správný sysel nemohl nechat.
Obrázek
Doma jsem na druhý pohled zjistil, že není až tak špatný, protože je našopovaný hliníkem a to rezatý není do hloubky, ale pouze okyslé v místech kde se hliník loupe.
Obrázek
Obrázek
A pak přišlo zjištění, že jedna z koncovek dostala přímý zásah a nejen že zalezla dovnitř, ale vzala sebou i nátrubek a v jeho okolí je provalený obal.
Obrázek
Nejprve jsem se pokusil vytáhnout koncovku. Skončil jsem na tom, že šla pootočit, popotáhnout, zase zastrčit a to bylo vše. Pak si povídám, že pokud by se měl ten obal vytáhnout nebo vyklepat do původního tvaru tak jedině z druhé strany. Miluju práci s flexou, to člověk hned ví co se uvnitř skrývá za tajemství.
Obrázek
No bodejť by šla koncovka vytáhnout. O hranu přepážky se takhle pěkně roztemovala.
Obrázek
Po oškrábání sazí jsem zjistil, že uvnitř je krásný čistý plech a jedinou vadou na kráse je pouze tato prasklina na příčce. Ta podle mě není od nárazu, ale od tepelného namáhání.
Obrázek
Protože by hliník nedělal při zpětném vaření dobrotu a stejně pořádně na některých místech nedržel, byl výfuk ve firmě která se tím zabývá naložen pár dní do louhu.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Už se těším, až to zase budeš smažit a péct ve dvoutroubě [smilie=rofl.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Dnes jsem cvičně pekl ledvinky a zároveň provedl prověrku všech palubních systémů :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět