Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
rišmen
Příspěvky: 134
Registrován: 13 čer 2012

Re: Bruno 1973

Příspěvekod rišmen » 10 zář 2014

Taky jsem to takhle chtěl udělat. Nakonec jsem vycentroval potrubí tak, že jsem vyvložkoval ty dvě upínací díry, aby šlo nasadit bez vůle. Těsnění se vycentruje samo, na dírách nemá žádnou vůli.
Nepochopil jsem, proč se dělala díra do potrubí a těsnění, a na hlavách se na to vysrali.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11433
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Sam » 10 zář 2014

Na centraz je potreba dvou bodu. Ja tipuji odvetravani hlav jako je na 30 ps.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12531
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Herbie » 11 zář 2014

já ty centrovací kolíčky viděl jen na 13-tkách motorech

na 16-tkových hlavách sem je neměl nikdy
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Lugen » 11 zář 2014

Mel jsem na 16tce :wink:
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4172
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvekod lišák » 12 zář 2014

Tak jsem to nakonec řešil jako Rišmen a udělal z mosazné trubičky pouzdýrka.
Obrázek
Ta jsem namáčkl do upevňovacích otvorů.
Obrázek
Potrubí jde teď krásně suvně nasadit na štefty a nemá žádný vakl.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4172
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvekod lišák » 13 zář 2014

Tak se dáme do měření objemu spalovacích prostorů. Po našroubování svíček jsem si všiml, že zatímco na válci č.2 je konec svíčky hezky zároveň s dnem spalovacího prostoru, tak na všech ostatních více či méně konec svíčky kouká ven a nejvíc na válci č.4.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Přeměřil jsem pozici konce elektrody a zjistil, že je to tvarováním spalovacího prostoru a ne svíčkami, tedy respektive, že závit pro svíčku a zahloubení z druhé strany je v pořádku.
Obrázek
Po změření objemu je zřejmé, že čím víc závit vystupuje, tím má spalovací prostor větší objem.
Obrázek
Obrázek
Po přiložení šablony tvaru největšího prostoru je vidět, kde bude potřeba ubrat materiál.
Obrázek
Obrázek
A nějak takto budu muset za současného průběžného měření objemu postupně ubírat materiál. Blbá práce, která zabere pár hodin.
Obrázek
Počítal jsem jaký by měl být objem spalovacího prostoru abych se při hodnotě Deck height 1,5mm dostal co nejblíž kompresního poměru 8:1 a vychází mě to na 48ml. Ale já mám největší 52,4ml a tak chtě nechtě bude potřeba následně něco odebrat z dosedacích ploch na hlavách.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1859
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Beercity
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod martin_100 » 14 zář 2014

proč jsou géniové vždy šílení? :lol:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11433
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973 - hlavy

Příspěvekod Sam » 14 zář 2014

Berte to jen jako postřehy z bojiště na jiné frontě, je krásné, jak jisté bitvy jedou paraelně v různých kamrlících. Já jsem např. řešil spalováky v pátek místo uzavírání :D

lišák píše:Tak jsem to nakonec řešil jako Rišmen a udělal z mosazné trubičky pouzdýrka.
Obrázek
Ta jsem namáčkl do upevňovacích otvorů.

Hezké, lepší je ale vyrobit osazený šteft přesného průměru a na stejnou hodnotu probrat i díry v sání. Takto je to stále takové rossolovité a může se to hnout. Závit ty pouzdýrka bude vydírat.


lišák píše:Počítal jsem jaký by měl být objem spalovacího prostoru abych se při hodnotě Deck height 1,5mm dostal co nejblíž kompresního poměru 8:1 a vychází mě to na 48ml. Ale já mám největší 52,4ml a tak chtě nechtě bude potřeba následně něco odebrat z dosedacích ploch na hlavách.

Když odebereš na dosedacích plochách, tak zase rozhodíš obsah spalováků. Je to nekonečný boj. DH jsi už měřil, je dost pravděpodobné, že bude na každé hlavě jiné. Co upravit DH ? Ja doporučuji ještě před radikálním frézováním nebo ubíráním z válců osadit tlumič výfuku. Moc prostoru pro úpravy nedává.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4172
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvekod lišák » 14 zář 2014

Na některá místa jsem musel nasadit Dremel.
Obrázek
Víkend za mnou a já mohu říct, že všechny spalovací prostory mají shodný objem 52,4ml.
Obrázek
Sam píše:Když odebereš na dosedacích plochách, tak zase rozhodíš obsah spalováků. Je to nekonečný boj. DH jsi už měřil, je dost pravděpodobné, že bude na každé hlavě jiné. Co upravit DH ? Ja doporučuji ještě před radikálním frézováním nebo ubíráním z válců osadit tlumič výfuku. Moc prostoru pro úpravy nedává.

Jo, jo, budu to muset prošpekulovat co s tím. Asi bude potřeba vycházet z toho, jaká je minimální možná DH u motoru 1600ccm. Je tu někdo kdo to ví?
Sam píše:Hezké, lepší je ale vyrobit osazený šteft přesného průměru a na stejnou hodnotu probrat i díry v sání.

Lepší by to možná bylo, ale to se to někomu radí, když má za zády soustruh :D . Myslím, že by to mělo takto stačit, po stažení se s tím nijak jebat sem a tam nebude.

Těsnění pěkně zařezává s kanály v hlavě.
Obrázek
Mezi potrubím a těsněním už tak pěkný přechod není.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4172
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvekod lišák » 15 zář 2014

Prošel jsem dostupné informační zdroje a zjistil, že mám spalováky v hlavách, DH i výsledný kompresní poměr vlastně úplně v richtiku. Podle tohoto přehledu je objem spalovacího prostoru sice o 0,4ccm větší,
Obrázek
ale při DH 1,5mm mě vychází kompresní poměr na 7,49 : 1. Původní informaci o poměru 8 : 1 jsem čerpal u strýčka Haynese, ale nikde jinde se mě nepotvrdila a tak ji beru jako tiskařského šotka.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11433
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Sam » 15 zář 2014

Nejlepší je když se takovýto problém sám od sebe vyřeší. [smilie=smokin.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4172
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - motor

Příspěvekod lišák » 17 zář 2014

Hlavy mám tak nějak pořešený a tak jsem převrátil svoji pozornost na axiální vůli. Vymezil jsem ji "nasucho" bez gufera, abych ho zbytečně nekurvil nasazováním a sundáváním setrváku.
Obrázek
Teprve potom když jsem se kombinací podložek z několika motorů dostal na hodnotu 0,12mm jsem usoudil, že mohu namáčknout gufero. Abych to nedělal jako úplný lečo, nechal jsem si podle fotky vytočit příslušný přípraveček.
Obrázek
A hned na sebe vykecám co jsem na přípravečku podcenil.
Obrázek
Pokud v klice nejsou nasazené kolíčky tak dobrý, ale pokud jsou, tak se o ně opře a gufero by nebylo namáčknuté na doraz.
Obrázek
Obrázek
Správně by měl vypadat takto a tak se bude muset do příště poupravit.
Obrázek
Teď už jenom osadit setrvák O kroužkem.
Obrázek
Obrázek
Ještě ho máznout stejně jako gufero a setrvák se může nasadit a řádně přitáhnout.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4172
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - motor

Příspěvekod lišák » 19 zář 2014

Přípravek na lisování gufera je už modifikován a při té příležitosti jsem si inspirován Samem pořídil i puk na lapování dosedací plochy v hlavách. A protože je třeba vše posouvat kupředu, tak je jeho plocha dokonce broušená. Ještě vymyslím nějaké vintage speed držátko :D .
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18962
Registrován: 02 led 2003

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Pětišroub » 19 zář 2014

"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
mhepp
Příspěvky: 229
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: Bruno 1973

Příspěvekod mhepp » 19 zář 2014

No... Když to vidím, tak si taky říkám „To je maso!“, ale ne, že by mi nějak extra od toho smrděly ruce...

Pětišroub píše:http://eshop.tescoma.cz/priprava-a-zpracovani-potravin/kuchynske-naradi-a-pomucky/president/639078-nerezove-mydlo-president
Jsem jen motolama

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4172
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvekod lišák » 20 zář 2014

Jo, jo, strýček patolog to vymyslel s pukem dobře. Pro toho kdo potřebuje dosedací plochu pouze lehce srovnat a začistit naprosto vyhovující a dostatečné řešení.
Na větší akci je ale určitě lépe použít vybavení jako má k dispozici třeba John. V našem případě byl povrch po opracování ve výrobě jenom poněkud hrubý.
Obrázek
Nejdřív jsem to zkusil šmirglpapírem.
Obrázek
Ale brusnou pastou to šlo opravdu lépe. Na držátko jsem se prozatím vykašlal, prsty se to nechá utočit.
Obrázek
Do ideální roviny tomu ještě něco chybí. Někdy i rozdíl 0,02mm může být na první pohled viditelný :D .
Obrázek
Po srovnání obou dosedacích ploch do stejné roviny /měřeno úchyloměrem/ jsem ještě máznul jemnou brusnou pastou čelo válce a několikrát lehce pootočil v hlavě abych měl jistotu, že sedí po celém obvodu.
Obrázek
Obrázek
Myslel jsem, že mám úplně hotovo, ale člověk míní a hlavy Autolinea mění. Při pokusu o nasazení spodních deflektorů mezi žebra jsem zjistil, že tam nejdou vložit.
Obrázek
Přetoky a otřepy musí do pryč. Ó jak překvapující.
Obrázek
Obrázek
Navzdory všemu a všem je tam mladá paní a můžeme si tykat.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4172
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - vahadla

Příspěvekod lišák » 22 zář 2014

Dal jsem se do revize vahadel.
Obrázek
Po očištění mohu konstatovat, že hřídel i vahadla jsou v pohodě.
Obrázek
Výjimkou potvrzující pravidlo je prasklina v jednom z kozlíků.
Obrázek
A také odrbané drážky šroubů a výrazné plošky.
Obrázek
Naštěstí bylo z čeho brát.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4172
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - výfuk

Příspěvekod lišák » 23 zář 2014

Podařilo se mě náhodou za přijatelný obolus zachránit ze šroťáku výfuk, který na první pohled nevypadal až tak vábně, ale přeci jsem ho tam jako správný sysel nemohl nechat.
Obrázek
Doma jsem na druhý pohled zjistil, že není až tak špatný, protože je našopovaný hliníkem a to rezatý není do hloubky, ale pouze okyslé v místech kde se hliník loupe.
Obrázek
Obrázek
A pak přišlo zjištění, že jedna z koncovek dostala přímý zásah a nejen že zalezla dovnitř, ale vzala sebou i nátrubek a v jeho okolí je provalený obal.
Obrázek
Nejprve jsem se pokusil vytáhnout koncovku. Skončil jsem na tom, že šla pootočit, popotáhnout, zase zastrčit a to bylo vše. Pak si povídám, že pokud by se měl ten obal vytáhnout nebo vyklepat do původního tvaru tak jedině z druhé strany. Miluju práci s flexou, to člověk hned ví co se uvnitř skrývá za tajemství.
Obrázek
No bodejť by šla koncovka vytáhnout. O hranu přepážky se takhle pěkně roztemovala.
Obrázek
Po oškrábání sazí jsem zjistil, že uvnitř je krásný čistý plech a jedinou vadou na kráse je pouze tato prasklina na příčce. Ta podle mě není od nárazu, ale od tepelného namáhání.
Obrázek
Protože by hliník nedělal při zpětném vaření dobrotu a stejně pořádně na některých místech nedržel, byl výfuk ve firmě která se tím zabývá naložen pár dní do louhu.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11433
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Sam » 23 zář 2014

Už se těším, až to zase budeš smažit a péct ve dvoutroubě [smilie=rofl.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4172
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 23 zář 2014

Dnes jsem cvičně pekl ledvinky a zároveň provedl prověrku všech palubních systémů :D .
Každý celek se skládá z detailů.


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti