Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Lugen »

hmmm, neni to taková svoboda při výběru toho, ze kterej děr bude foukat horkej vzduch :D
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Tak už víme k čemu to je a ještě si počkáme, až se někdo přizná, že to má v autě :D . Domnívám se, že to nebyla až taková tuctovka.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - kladivo

Příspěvek od lišák »

Protože nejsem tak šikovný jako Dr.Přípraveček, který si i kladivo sám vylisuje, tak bylo třeba Brunovi pořídit nějaké slušné zachovalé. Tento kousek myslím ještě dobře poslouží. Díky Kubo.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Trochu jsem se bál, jak bude vypadat uvnitř, ale je to vcelku dobrý. Řekl bych mnohem lepší než byla nádrž na Evženovi.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Po opískování bude jako nové.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Na kladivu, které je na autě jsou trošku jiný držáky ramen. Na každé straně jeden pár otvorů, ale tady jsou dva páry.
Obrázek
Bude potřeba opravit konce Napoleona.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

KnightT
Příspěvky: 114
Registrován: 10 úno 2009
Bydliště: Tábor

Re: Bruno 1973

Příspěvek od KnightT »

Není vůbec zač děkovat. Velice rád jsem pomohl projektu v tvých rukách.

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Laco »

Ahoj, mám na Karmannovi to samé ovládání přívodu vzduchu jako máš na autě.

Levá páčka(u řidiče) jsou dva dráty a ovládají klapky přívodu teplého vzduchu do zadní části vozidla(umístěné pod zadní sedačkou)
Pravá páčka(u spolujezdce) jsou tam také dva dráty a ta ovládají otevírání klapek od topníků.

Fotodokumentaci bohužel nemám, neb je totálně rozebráno. Když bys chtěl, mohl bych ti poskytnout zdvojené lanko k topníkům (v pořádku) a bohužel částěčně uštípnuté lanko ovládání zadních klapek. Nebudu to totiž do Karmanna dávat.

p.s.Teď jsem se podíval pořádně, a ty dva vývody na tunelu směřují dopředu...hmmm tak jedině ovládání klapek v prazích na přívod vzduchu na nohy.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - čepy předních kol

Příspěvek od lišák »

Laco píše:p.s.Teď jsem se podíval pořádně, a ty dva vývody na tunelu směřují dopředu...hmmm tak jedině ovládání klapek v prazích na přívod vzduchu na nohy.
Z toho si nic nedělej, taky si musím občas přešlápnout :lol: . Ale i tak díky za ochotu. Snad příště.

---

Malinko jsem popojel s čepy předních kol. Tedy ani ne tak já, jako můj dvorní obráběč kovů. Takový šikovný pán s vybavením, které mě chybí. Pravidelně, když za ním přijdu s nějakou lahůdkou tak sice říká "no já nevím, nevím", ale nakonec to končí tím "no až to bude, tak zavolám". A včera volal. Kulový čep už jde nasadit z druhé strany.
Obrázek
Původní kónus byl převrtán a do otvoru nalisováno pouzdro. Do něho byl pak vystružený nový kónus z druhé strany.
Obrázek
Obrázek
A povedlo se i to, čeho se pán obával a to je vývrt pro náhon tachometru. Že prý udělat otvor středem to šlo,
Obrázek
ale trefit se přesně z boku už taková sranda nebyla.
Obrázek
Obrázek
A na to se napijeme :D .
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - přední náprava

Příspěvek od lišák »

Pouzdro pro kulový čep je v páce pojištěno svárem.
Obrázek
Těhlice po opískování.
Obrázek
A pustil jsem se do barvení. Při focení s bleskem to trošku klame, ale je to saténová černá.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - spojovačka

Příspěvek od lišák »

Jsem v období, kdy poměrně chaoticky přecházím od jednoho k druhému a mám spoustu rozkuchaného, ale nic dodělaného. Jediné co se snad trošku rýsuje je spojovačka. Na první pohled nic moc vábného.
Obrázek
Obrázek
Ale vylágrovaná kupodivu není a tak se ji pokusím zušlechtit. Pod nánosem bordelu má i docela pěknou originální barvu. Za povšimnutí stojí máznutí žlutozelenou barvou. Domnívám se, že je to nějaká značka z výroby, možná třeba z výstupní kontroly nebo tak něco.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Všechny závity jsem prořezal.
Obrázek
Obrázek
Po očištění jsem kuláky natřel a mám připravené nové prachovky.
Obrázek
No nebylo by škoda originál čepů když ani po 39letech nejsou vymlácené.
Obrázek
Prachovky i pojistné kroužky jsou z Felicie. Rozměrově jsou totožné, kroužky mají i identickou barvu jako originál, tak proč ne.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - spojovačka

Příspěvek od lišák »

Ne všechny prachovky bylo potřeba měnit. Na středním dílu jsou v podstatě netknuté, asi to je tím, že čepy nejsou kyvné do stran, ale pouze otočné a tak nedochází k takovému namáhání manžety. Bude stačit je očistit.
Obrázek
Obrázek
Řídící tyčky bylo potřeba prodloužit o 30mm, protože jak už jsem zmínil tak řídící páky na těhlicích z P944 mají jiný tvar než na 1303.
Obrázek
Nemám bohužel fotku #-o , ale je to vyřešené vložením vysoustruženého mezikusu s osazením do přeříznuté tyčky a zavařením.
Obrázek
Až bude nově pozinkovaný spojovací materiál dojde na závěrečnou kompletaci.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - přední náprava

Příspěvek od lišák »

Práce pokračují zvolna rozebíráním všeho možného, ale aby to tady neusnulo, tak sem něco málo přidám. Ze spodních ramen bylo potřeba vylisovat čepy. Ne že by byly špatné, ale protože je třeba je vyměnit za čepy s průměrem 17mm.
Obrázek
Obrázek
Nejdřív jsem se domníval, že lůžka měnit nebudu a jenom je očistím od barvy.
Obrázek
Obrázek
Bohužel se mě při kartáčování podařilo je poněkud odrbat a tak jdou ven. No to jsem móóc zvědavej, jak tam budu dávat nový. Mám pocit, že to bude jak nacpat slona do ouška jehly. Ven to šlo, ale tam to půjde proti srsti a nerad bych je nějak pojebal. Pokud s tím má někdo zkušenost budu rád když se podělí.
Obrázek
Obrázek
A máme nový čepy. Teda peněz jak za krávu #-o .
Obrázek
Porovnání s původním čepem ze 1303. Čep s dříkem 17mm vlevo a napravo původní s dříkem 15mm.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Tarrance
Příspěvky: 44
Registrován: 31 led 2010
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Tarrance »

Já s výměnou lůžek mám zkušenosti, ale moc Tě nepotěším, protože i za pomoci lisu se mi je tam nepodařilo vtěsnat. Nový snesou opravdu hodně a byť jsem tlačil přes pouzdro, a to mi prolezlo kopletně skrz, tak pryž ne a ne se procpat. Asi by tam tomu chtělo nějak pomoct namydlenou vodou a hlavně něšťouchat do napružené pryže, jako jsem to udělal já #-o ... no prasklo to, tak jsem koupil půlený.
Tobě ale věřím, že to nějak vykoumeš a já budu chytřejší. :D

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od wally »

Tarrance píše:Já s výměnou lůžek mám zkušenosti, ale moc Tě nepotěším, protože i za pomoci lisu se mi je tam nepodařilo vtěsnat. Nový snesou opravdu hodně a byť jsem tlačil přes pouzdro, a to mi prolezlo kopletně skrz, tak pryž ne a ne se procpat. Asi by tam tomu chtělo nějak pomoct namydlenou vodou a hlavně něšťouchat do napružené pryže, jako jsem to udělal já #-o ... no prasklo to, tak jsem koupil půlený.
Tobě ale věřím, že to nějak vykoumeš a já budu chytřejší. :D
To by mělo jít, používám silikonovej olej.. a dával jsem už silentbloky (vodníci) ramena, nápavnice s většíma přesahama.
A Lišák.... ten to dá :wink:
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

rišmen
Příspěvky: 165
Registrován: 13 čer 2012

Re: Bruno 1973

Příspěvek od rišmen »

Napatlal jsem to mejdlem a pod lisem to tam nacpal. Podruhé jsem koupil uretany(na celou nápravu).

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Pánové děkuji za důvěru, ale já si představoval, že nějakej kouzelnej dědeček napíše něco ve stylu kuchařky :D . Zatím je čas, vůbec se nestyďte. Já ve volných chvilkách budu zkoušet nanečisto s těma starejma a pak dám report.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - přední náprava

Příspěvek od lišák »

Po konzultaci se Samem jsem začal pochybovat zda jsou tato lůžka řešená jako nerozebiratelná. Bylo by vcelku logické, kdyby se nejdříve do ramena vmáčkla guma a teprve potom rozpěrná trubka. A tak jsem zkusil, zda by trubička nešla vytlačit ven. A výsledek? Je to 50 : 50. Trubička ven šla, ale na prostředku je vidět, že tam je proužek, kde byla guma přilepená k rozpěrné trubce. Tak jsem z toho Miluška #-o .
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Tarrance
Příspěvky: 44
Registrován: 31 led 2010
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Tarrance »

Nová nejde odtrhnout ani u okrajů. Ještě mám doma jednu na pokusy. ;-)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Tarrance píše:Nová nejde odtrhnout ani u okrajů.
No nedá se nic dělat a tak z té slepé uličky zase vycouvám :D . Ale nezkusit to mě prostě nedalo.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Banán
Příspěvky: 152
Registrován: 26 dub 2008
Bydliště: SM / JM

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Banán »

Tarrance píše:Nová nejde odtrhnout ani u okrajů
Ten silentblok co držíš v ruce je v prde**, dva tři kanály a je po něm...

V bývalé robotě jsme silentbloky dělali tak: v krabici jsem si našel kulatinu vhodného průměru ( většinou to bylo pouzdro nějakého kuličkového ložiska) tím jsem si podložil rameno, celé jsem to polil trafo olejem (rozuměj.. celý silentblok i rameno) prostě až to budeš mít i za ušima, do silentbloku vložíš podle vnitřního průměru šroub třeba 8čku a pak to položíš na hydr. lis 20 tunku a pomalinku a přesně v ose pumpuješ, ta osa je důležitá, jinak ti to vyskakuje jak po 6ti pivech při dupa****, jde to udělat i ve svěráku ale tam se to strašně blbě drží v ose.. a jak říkaval můj šéf nesmíš se toho bát... pumpuješ a pumpuješ až ti na druhé straně vyskočí přesah.. otočíš nápravnici a zapumpuješ z druhé strany ať ten střed máš ve středu nápravnice... chtěl jsi kuchařku...


banán
...co bylo, bylo...nevrátíš zpět... i když ?!

Uživatelský avatar
bubák
ex bubak007
Příspěvky: 2866
Registrován: 03 srp 2006

Re: Bruno 1973

Příspěvek od bubák »

Banán píše:
Tarrance píše:Nová nejde odtrhnout ani u okrajů
ta osa je důležitá, jinak ti to vyskakuje jak po 6ti pivech při dupa****
Slíbil jsi mi,že už o tom nebudeme mluvit Jiří
pan chytrej

Obrázek

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

bubák píše:
Banán píše:ta osa je důležitá, jinak ti to vyskakuje jak po 6ti pivech při dupa****
Slíbil jsi mi,že už o tom nebudeme mluvit Jiří
Koukám, že potrefená husa se ozve :D .

---


Některé části na čumáku už někdo kdysi opravoval a zrovna moc se s tím neprděl, ale řešil to přeplátováním nebo tím, že například hrnec pod rezervu vyrobil stočením z pásu plechu a při té příležitosti úplně zrušil výztuhu mezi nosníky na které ten hrnec leží.
Obrázek
A držáky nárazníku jsou také takové "samo domo"
Obrázek
Pořídil jsem proto boudu z jedné mrtvoly, aby bylo z čeho brát. Byla to sice 1302, ale to podstatné co bude potřeba je stejné.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět