Stránka 4 z 89

Re: Evžen 1964

Napsal: 17 pro 2010
od buca6
tůůze pěkné =D>

Evžen 1964 - hlavy válců

Napsal: 17 pro 2010
od lišák
Máme válce, tak můžeme pokračovat na hlavách. Jedná se o lehké zabroušení dosedací plochy mezi válcem a hlavou. Použijeme pouze jemnou pastu.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Stejnoměrný, matný proužek, tak jak jsem si to představoval.
Obrázek

Teď následuje závěrečné, důsledné umytí válců a hlav nejprve v petroleji.
Obrázek
Potom ještě důkladnější mytí v horké jarové lázni. Zdůrazňuji v horké. A neptejte se mě, co tomu říká ta paní, co u ní bydlíme. Bez teček bych nemohl po pravdě odpovědět.
Obrázek
Obrázek
A jako další krok důkladná horká sprcha. Ta horká proto, aby válce i hlavy byly co nejteplejší a po vyndání z lázně okamžitě oschly.
Obrázek
Na závěr dosušení na radiátoru a následná okamžitá konzervace válců třeba WD40.
Obrázek

Re: Evžen 1964

Napsal: 18 pro 2010
od Andy
Tak nejen ze obdivuju tu praci, ale ted uz i tu pani, svata to zena :D

Napsal: 18 pro 2010
od lišák
Jo,jo. Nemá to s námi jednoduché. A těžko říct, zda nás má tak ráda, nebo zda po těch letech už rezignovala.

Re:

Napsal: 18 pro 2010
od Andy
lišák píše:Jo,jo. Nemá to s námi jednoduché. A těžko říct, zda nás má tak ráda, nebo zda po těch letech už rezignovala.
Spis rada, a moc, rezignovat se na tohle neda :lol:

Evžen 1964 - hlavy válců

Napsal: 18 pro 2010
od lišák
Můžeme se pustit do kompletace hlav. Rozhodně příjemnější práce, než čištění. Hezky pěkně vše potřebné k ruce, ať to odsejpá.
Jenom upozorním, že údaj o úhlech, který je k vidění na tom polystyrénu nepatří k tomuto motoru.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Teď přichází na řadu můj speciální, vysoce sofistikovaný a léty prověřený přípravek na montáž ventilových pružin. Je univerzální a nechá se použít pro motory různých značek. Opravdoví dílenští specialisté snad prominou. Počítám, že třeba Samovi se dělají mžitky před očima.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Pokud nechceme přijít o prsty, tak tam pazoury rozhodně nestrkáme !!
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Ventily jsou namontované a tak ještě zkouška těsnosti. Použijeme technický benzín.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Takhle to vypadá, když je člověk línej dojít si pro trychtýř.
Obrázek

Těsnost OK. Můžeme pokračovat ve strojení.

Obrázek
Obrázek

Tak ještě vahadla a hlavy budou komplet.

Re: Evžen 1964

Napsal: 18 pro 2010
od hydraulik
Parádní.. čekám na další story.. !!! =D>

Re:

Napsal: 18 pro 2010
od Sam
lišák píše: Teď přichází na řadu můj speciální, vysoce sofistikovaný a léty prověřený přípravek na montáž ventilových pružin. Je univerzální a nechá se použít pro motory různých značek. Opravdoví dílenští specialisté snad prominou. Počítám, že třeba Samovi se dělají mžitky před očima.
Nikomu to nerikej, ale delam to take tak. Na vyrobu stolice na demontaz ventilu jsem linej a protoze mi original stolice Matra proklouzla mezi prsty, tak stale doufam, ze dostanu druhou sanci :)

PS: Moc se mi tento fotoserial libi. Na Sambe je jeden podobny ohledne oziveni velice puvodniho ovala. Super ze sis pri praci nasel cas na foceni.

PPS: Ty gumove tesnici krouzku na ventilech, to je original VW, nebo nejaky zlepsovacek ?

Re: Evžen 1964

Napsal: 18 pro 2010
od hydraulik
Ano.. .za to jsem taky tuze vdečný.. coby "cvakalista".. že si kolega Lišák.. najde ten čas. .a šáhne po kouzelné skřínce.. a nechá nějaký ten odkaz pro další generace.. Jen tak dál.... =D>

Napsal: 18 pro 2010
od lišák
Sam píše: PS: Moc se mi tento fotoserial libi. Na Sambe je jeden podobny ohledne oziveni velice puvodniho ovala. Super ze sis pri praci nasel cas na foceni.

PPS: Ty gumove tesnici krouzku na ventilech, to je original VW, nebo nejaky zlepsovacek ?
K PS: Ano ten znám. Nebudu tvrdit, že mě trochu neinspiroval ke psaní, ale Evžena jsme začali dělat dříve, než jsme na něj narazili. Lukáš na něj přišel při shánění věcí. Ale to focení při práci je pěkná pakárna a člověk později zjistí, že to co opravdu měl fotit, tak to nemá. A pak přemýšlí a dedukuje, co kde jak bylo. To si člověk říká, proč bych to fotil, to přeci vím a znám, jak to tam bylo. No a po týdnu ví člověk kulový.

K PPS: Ty kroužky tam patří a jsou i v sadě těsnění. Původně jsem se domníval, že je to obdoba pojistky proti propadnutí ventilu při prasknutí ventilové pružiny. Na lokomotivních motorech tam k tomu účelu sloužil podobný pojistný kroužek jako je třeba ve startéru. V manuálu, který máme od Mr. Robert Bentley je ale psáno a to cituji " Oil deflector ring ". Tak předpokládám, že slouží k tomu, aby olej, který je tlačen vývrtem skrz vahadlo až na štelovací šroub, tak aby nešel přímo na dřík ventilu a následně nebyl strháván do vodítka. Ale to je moje domněnka. Možná by nám to mohl vysvětlil John.

Evžen 1964 - vahadla

Napsal: 19 pro 2010
od lišák
Hlavy jsou hotové, tak se pustíme do vahadel.

Obrázek
Začneme pořádným očištěním.
Obrázek
Žádný čistící prostředek není tak zázračný, aby nevyžadoval trošku přitlačit na pilu. Miluju ty keci v reklamách, že něco funguje jako stěrka a pod.
Obrázek
Obrázek
Poté následoval oplach vodou, osušení a ještě pročištění mazacích kanálků. To dělám prostříkáním čističem brzd ve spreji.
Obrázek
Můžeme začít se skládáním.
Obrázek
Některé dosedací plochy je třeba poladit. Přeci jen během provozu došlo k nějakému opotřebení. Kupodivu ani ne tak na čepu vahadel, jako na třecích plochách mezi vahadlem a podložkou, nebo uložením. Plochy přebrousíme na skle a na vahadlech je třeba malinko srazit hranku.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Samozřejmostí je vždy očištění po broušení.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tak můžeme si odškrtnout další položku jako připravenou. Tak ještě zabalit a uložit.

Re: Evžen 1964

Napsal: 19 pro 2010
od liba
Já to musím zase pochválit =D> prostě paráda =D>

Re: Evžen 1964

Napsal: 19 pro 2010
od čáryfuk
jsem taky puntičkář ...... hezký fakt hezký =D>

Re: Evžen 1964

Napsal: 20 pro 2010
od zralok2
nádhernej projekt a skvělej příběh. Také se teším na další pokračování...
( jinak si se svým projektíčkem připadám jako strašnej břídil :-( po shlednutí tohoto perfekcionalismu )

Napsal: 20 pro 2010
od lišák
zralok2 píše:( jinak si se svým projektíčkem připadám jako strašnej břídil :-( po shlednutí tohoto perfekcionalismu )
Buď v klidu. Já si nepřipadám jinak, když vidím, co někteří ostatní na fóru prezentují. A myslím, že o tom to je. Podívat se, jak to dělají jiní a přiučit se.

Re: Evžen 1964

Napsal: 20 pro 2010
od marena1989
Krása pěkně si s tim hraješ ... ;-)

Re: Evžen 1964

Napsal: 20 pro 2010
od okrasa
prosímtě zkontroluj si pružiny na hlavách,zda jsi je namontoval ve spravnem směru, hustším vinutím k sedlu. není to jedno,když to budeš mít opačně.

Evžen 1964 - spojka

Napsal: 20 pro 2010
od lišák
Dnes se na úvod zase posuneme nějaký čas zpět. Když jsme před několika roky dávali do Evžena prozatímní motor, tak jsme na něj z toho původního museli přendat setrvák se spojkou. Nechali jsme tehdy znovu obložit lamelu a pouze jsme pilníkem strhli otřep na opěrném kroužku, který způsoboval špatné vypínání spojky. Víc jsme tehdy neřešilo.
Obrázek

Je mi trochu záhadou, jak mohlo dojít k takovémuto opotřebení, přesněji řečeno vylágrování opěrného kroužku.
Obrázek
Dáváme se do rozmontování spojky. Existuje na to speciální přípravek, ale ten my nemáme, tak to musíme udělat tak trochu na hulváta.
Upozorňuji, že bez pořádného stažení přítlačáku je demontáž velice nebezpečná. Odvážím se tvrdit, že by Vám to mohlo urazit palici.
Co přesně jsem použil Vám ukážu později.
Obrázek
Rozmontováno.
Obrázek

Přítlačnou desku a setrvačník dáme přebrousit. No a na nosném plechu si zatím vyzkoušíme odrezování, které jsem okoukal na Sambě. Vyrazili jsme do Tesca na nakupy, jak jsou tam na tych rovných střechách sněhu kupy. No a koupili jsme ten nejlevnější vinný ocet a kyselinu citronovou.
Pro naše pokusy stačí 3l a 200g. A ještě nádobu. Tedy, ne že bych si doma nemohl dupnout a vzít něco v kuchyni, ale není třeba, dráždit kobru bosou nohou. A alespoň to bude naše a nikdo nám tu mísu nebude chtít vzít.
Obrázek
Tak jsme to namíchali a pokusné díly se můžou koupat.
Obrázek
Obrázek
Takto to vypadá po 48 hodinách a řádném opláchnutí vodou. Každý díl se musí průběžně kontrolovat, reakce na různých dílech je odlišná. Záleží na stupni koroze, na teplotě lázně a pod. Rozhodně se to nedá dělat v kuchyni, to by jste z toho smradu padli. Pořádně větrat a nezapomenout na gumové rukavice a chránit si oči.
Obrázek
Všechny díly máme už očištěné a přítlačák i setrvák mají orovnané plochy.
Obrázek
Tady je vše, co jsem použil na přípravek na stažení přítlačáku.
Obrázek
Vím, že to není nic moc, ale vzal jsem to první, co mi přišlo pod ruku. Hlavně že to funguje.
Obrázek
Při montáži těchto kolíčků je třeba, aby byly v této poloze, jako na obrázku.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Opěrný kroužek je z jiného přítlačáku, který jsme si koupili na díly.
Na třecí plochy páček používám mazací tuk Syntheso GLK 1. Je to stejný tuk, který se používá na vodící čepy do brzdičů.
Obrázek
Ještě předběžné seřízení. Na čisto to budu dělat až po montáži na motor. Musím si pořídit nějaké pořádné měřidlo.
Obrázek

Re: Evžen 1964

Napsal: 20 pro 2010
od lišák
okrasa píše:prosímtě zkontroluj si pružiny na hlavách,zda jsi je namontoval ve spravnem směru, hustším vinutím k sedlu. není to jedno,když to budeš mít opačně.
Tak vidíš, dělám chytrýho, a na tohle jsem úplně zapomněl. Moc dík za upozornění. Zrovna na této fotce je blbě. Děkuji Ti náčelníku.
Obrázek

Re: Evžen 1964

Napsal: 21 pro 2010
od okrasa
nemas zac,delas to opravdu pekne