Evžen 1964

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
marena1989
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 269
Registrován: 04 led 2009
Bydliště: Nový Bor - (Liberec)

Re: Evžen 1964

Příspěvekod marena1989 » 02 čer 2013

Mě se to prostě líbí ... i celý tento nekončící příběh ... všechna čest lišáku ... =D> Uplně škoda s tím jezdit ... jen bych se na to do garáže chodil dívat ... i když to o tom není ... ;-)
VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ... :wink:

Danny3716
Příspěvky: 1
Registrován: 02 črc 2012

Re: Evžen 1964

Příspěvekod Danny3716 » 02 čer 2013

Pánové gratuluji a smekám !!! Je to dokonalá práce , tiše závidím . Na hloupé řeči ostatních nedejte . Teším se až vás oba potkám !!! =D> =D> =D> =D>
Pokud to budete knižně vydávat tak si zamlouvám podepsaný výtisk . :D

Uživatelský avatar
Pejsok
Příspěvky: 223
Registrován: 20 úno 2013
Bydliště: Teplice hudcov

Re: Evžen 1964

Příspěvekod Pejsok » 02 čer 2013

To je pravda ze tu slintal každy jinak krásná pracicka :shock: :D :lol: =D>
Už chci byt mezi vama

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 430
Registrován: 11 led 2008

Re: Evžen 1964

Příspěvekod máchal » 02 čer 2013

Já jsem taky pro knižní vydání!!! Myslím, že nějaká tiskárna by se našla :wink:

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3455
Registrován: 12 kvě 2004

Re: Evžen 1964

Příspěvekod Andy » 02 čer 2013

Rychnak píše:Dostane poklice nebo tak zůstane?

Tyto kola jsou o tom aby poklice nedostavali.............

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4175
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Evžen 1964

Příspěvekod lišák » 02 čer 2013

pulenejksicht píše:" nekonečný seriál " dobře skončil ..bude nuda ne ? takže teď ten sputnik ? :wink:

chtělo by to pro příště nějakou větší výzvu jako :

http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Bus-T1-Bar ... 7675.l2557


Ještě asi pár příspěvků sem přidám, ale to už bude jenom takové umrněné vychytávání mušek. A co se týká odkazu na větší výzvu tak díky, ale kurva dík :lol: .

Rychnak píše:Dostane poklice nebo tak zůstane?

Zůstane to tak. My jsme si řekli, že "takhle" to bude lepší :wink: .

----

Protože v autě není zrovna moc míst kam by se dala umístit výbava a různé cajky a házet krámy jen tak do kufru se nám nechce, pohrabal jsem krámy z mládí a našel papírový kufřík. Kdyby někoho zajímalo, kdo ho tak dojebal těma nápisy, tak to jsem byl já coby dítko školou povinné. To víte, to nebyly žádný internety nebo fejsbůky a tak jsem se věnoval mašinkám.
Obrázek
A uvnitř kufříku jsem našel dávno zapomenuté poklady a dopisy.
Obrázek
Obrázek
Barva šla dolů pěkně, ale ta izolačka vzala sebou místy i potisk. Ale co, aspoň má patinku.
Obrázek
Obrázek
Když jsem zmínil vychytávání mušek, tak jedna se týkala toho, že po připojení přídavného filtru poměrně dlouho trvalo než zhasla kontrolka mazání. Při startování na stojanu bez filtru byl tlak v pořádku a kontrolka zhasla okamžitě. Napadlo mě, že by to asi chtělo nějaký restriktor do hadice a proto jsem to konzultoval se Samem. Ten mě sdělil, že na přívodu k filtru by neměl být v šroubení větší otvor než 2mm, aby nejdřív šel olej do lágrů a teprve potom do filtru.
To má samozřejmě logiku, ale já myslel, že k tomu slouží odtokový otvor přímo ve filtru. Tak se o tom bavím s Lukášem a on mě řekl, že o tom restriktoru v přívodu ví, že to někde četl. No prosím tak jenom já jsem za blbce, to je mě platný, že on to ví. Protože je přívodní hadice připojená průtokáčem u čidla tlaku
a bylo by nutné udělat nový adaptér s menším otvorem, rozhodl jsem se, že zkusím upravit připojovací kolínko u filtru. Našel jsem trysku karburátoru ze Škodárny, která by mohla posloužit.
Obrázek
Do kolínka jsem vyřízl závit, trysku převrtal na 2mm a zašrouboval. Zítra to vrátím do auta a uvidím jak to bude fungovat.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18976
Registrován: 02 led 2003

Re: Evžen 1964

Příspěvekod Pětišroub » 02 čer 2013

hele, takovej pořádek v kufru vydrží do první zatáčky:-) Achtung kurve:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

MiHo
Příspěvky: 215
Registrován: 31 říj 2009
Bydliště: Žižkovw

Re: Evžen 1964

Příspěvekod MiHo » 02 čer 2013

Tam bude určitě nějaká vychytávka... ala Lišák... :)
Jednou si stejně koupím busíka...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11485
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvekod Sam » 02 čer 2013

Když jsem byl malý kluk, řádila zrovna epidemie bazénů. Každý dům či domek musel mít nějaký ten bazén, bazének nebo alespoň jezírko. Rok poté bylo zase moderní tento nově postavený bazén čistit. Protože do revoluce zbývalo ještě pár let, byla otázka filtrace osobní cti každého garážového kutila. Tatínek s velkou slávou vyrobil filtrační zařízení, zapojil na čerpadlo a ujmul se obsluze přívodní hadice. Na nás kluky zbyla hadice výpustní, na ní není totiž co zkazit. Čerpadlo běží, filtrace filtruje, maminka se usmívá, zkrátka rodinná idylka. Po cca půl hodiny provozu se ale ozve rána, čistička tlakem pukla a z naší hadice přestala téct voda. Otec nad tím chvíli dumal a pak řekl, že ve výpustní hadici byl krtek (rozuměj, výpustní hadice měla na sobě šroubení, které snižovalo vnitřní průměr, nasávací toto neměla a vznikl tak přetlak v systému)
Za boha jsem tomu nerozuměl, ale od té doby už vím, že redukci tlaku je nutné provádět na vstupu a před hadicí.

A co z toho plyne za ponaučení ? Nedávat krtka do šroubení u filtru, ale šroubení u bloku.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4175
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvekod lišák » 02 čer 2013

Krásný příběh, ale pokud jsi chtěl říct že jsem idiot tak to šlo i bez omáčky :D . Ale v každém případě děkuji.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4175
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvekod lišák » 02 čer 2013

Ne že by jsi s krtkem neměl pravdu, má to logiku a určitě bude lepší to předělat, aby to bylo šetrnější k hadici, ale Lukáš mě teď nasměroval na Judsonregister a tam je to udělané stejným způsobem.
http://vwjudsonregister.tripod.com/buyandsellpage.htm
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11485
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvekod Sam » 02 čer 2013

To bych si NIKDY nedovolil.

Apropó, pokud by bylo třeba, mám originál díl, na obrázku ten černý úplně vlevo s vyvrtanou 2mm dírou. Vyráběl jsem si šroubení vlastní a tak tento kus nepotřebuji. Mohu zítra poslat kurýrem nebo poštou.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4175
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvekod lišák » 02 čer 2013

Sam píše:To bych si NIKDY nedovolil.

Ty klidně můžeš :D . Jinak víc SZ.
Každý celek se skládá z detailů.

rišmen
Příspěvky: 136
Registrován: 13 čer 2012

Re: Evžen 1964

Příspěvekod rišmen » 03 čer 2013

a co třeba kulička+pružina. Při nízkým tlaku se ti okruh s filtrem uzavře úplně.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4175
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvekod lišák » 03 čer 2013

Myslím, že nebude třeba to nějak komplikovat a bude stačit použít už vyzkoušené. Použít šroubení s otvorem 2mm místo toho co tam bylo teď. Když to funguje u Sama musí to být dobré i u nás.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11485
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvekod Sam » 03 čer 2013

Hehe, nechte na hlavě. Pro mne nebylo dobré, já si vyrobil vlastní systém. Teď mne napadá, že jsem ve spěchu nezměřil průměr, tak snad to bude ono.
Pokud nemáš soustruh, můžeš šroubení zakápnout COčkem a vyvrtat na protilehlé straně díru správného průměru.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4175
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Evžen 1964

Příspěvekod lišák » 04 čer 2013

Od Sama přišla obálka se slíbeným originálním kouskem šroubení.
Obrázek
Protože jsem ale netušil, jak rychlá pošta v současné době bude, nechtěl jsem riskovat, že to budu mít kdovíjak dlouho rozvrtané a zkusil jsem zapracovat už včera na úpravě svého kusu.
Sam píše:Pokud nemáš soustruh, můžeš šroubení zakápnout COčkem a vyvrtat na protilehlé straně díru správného průměru.

Nemaje soustruhu ni COčka, zvolil jsem vyříznutí závitu do stávajícího otvoru a pomocí tekutého kovu do něj zalepit šroub.
Obrázek
A dnes jsem šroub zařízl, vnitřní otvor protáhl vrtákem a vyvrtal novou dírku. Protože se zadařilo použiji naše šroubení už i proto, že je kratší a tak nebude čidlo tak vytrčené.
Obrázek
Hned jsem makal do garáže to namontovat, ale bohužel musím konstatovat, že kýžený efekt se nedostavil a kontrolka stejně zhasla až docela dlouho po nastartování. Tak tomu fakt nerozumím.
Ale aby toho nebylo málo, tak jsem zjistil, že z Attacku opravdu, ale opravdu nebude nic i kdyby jsme se na uši stavěli :( . Při zkušební projížďce se nám totiž zdálo, že by to chtělo trošku doštelovat spojku a tak jsem lehl pod auto a kapku ji přitáhl. Při následném zkoušení se ozvala rána a pedál pod nohou propadl. Říkám si, asi prasklo lanko. Tak jsem to oblezl ze všech stran, lanko dobrý, ale spojka prostě nevypíná. Protože se při sešlápnutí spojky za chodu motoru ozývá šramot jsem přesvědčen, že se musela ulomit jedna z pák které vysunují ložisko. On tady někdo někde psal, že je dobré ty páky pořádně preventivně přivařit, ale bylo to v době, kdy byl motor už namontován. Takové informace nasávám, ale říkal jsem si, že nebudu takový paranoik, abych kvůli tomu zase vyndával motor. No, jak se ale říká i když nejsem paranoik to neznamená, že mě nikdo nesleduje. A tak žádná technická, žádný výlet v sobotu a místo toho si cvičně vyndáme motor. No pořád lepší, že se to stalo v garáži. Taky jsme mohli být odněkud potupně přitaženi na laně a to bych hodně těžko rozdejchával.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18976
Registrován: 02 led 2003

Re: Evžen 1964

Příspěvekod Pětišroub » 04 čer 2013

jo to jsem psal já. Nejsi první komu to upadlo. Taková surová, ale účinná úprava.

Proč se ti ztrácí tlak netušim. Zkusil bych Knechta vyřadit pro kontrolu jestli problém neleží jinde.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11485
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvekod Sam » 04 čer 2013

No tak to je pech.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 532
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: Evžen 1964

Příspěvekod Rychnak » 04 čer 2013

Sam píše:No tak to je pech.


Evžen si očividně zvykl na to, že ho Lišák denně hýčká a prostě se mu nechce ven z garáže - zvláště když je venku takový supr počasí.


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host