Evžen 1964
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964
Bylo by asi vhodné představit našeho Evžena rok 64. Poměrně dlouho odolával a bránil se jakémukoliv většímu zásahu, ale na jaře tohoto roku si přeci jen dal říci. Bylo mu jasné, že technická, která se blíží je už nad jeho síly a pokud chce ještě někdy drandit cestou necestou, tak že musí absolvovat omlazující a zkrášlovací proceduru. Ale museli jsme mu slíbit, že to nebude žádná divočina. Co nejvíc do původního stavu. Žádný vyvrácený kola, omalovánky a podobné prznění. To že opravdu nechce. Ale Judson by se mu zamlouval. No to věřím, to mě taky. Uvidíme.
Stav, který bych nazval klid před bouří.
Není cesty zpátky.
Pasti a pastičky.
Klempířina není v našich možnostech. Ani vybavením, ani znalostmi. A tak Evžen pojede na výlet k někomu kdo je šikovnější.
Teď už jde fakt do tuhého. Takový to bylo hezký auto. Operujem, operujem a najednou pitváme.
Stav, který bych nazval klid před bouří.
Není cesty zpátky.
Pasti a pastičky.
Klempířina není v našich možnostech. Ani vybavením, ani znalostmi. A tak Evžen pojede na výlet k někomu kdo je šikovnější.
Teď už jde fakt do tuhého. Takový to bylo hezký auto. Operujem, operujem a najednou pitváme.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
Zdravím Chrudimského kolegu a držím palce,ať se Evžen brzy uzdraví. [smilie=driving.gif]
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
uau...krásný to dědouš....ale tosvařování hlíníkem....to byl nějaký koumák koukám...
tak vítej
tak vítej
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Jo předchozí majitel byl šikula. Takovej tvůrčí. Ale svařování hliníkovými nýty nebyla jeho jediná specializace. On ovládal i jiné technologie.soe2 píše:uau...krásný to dědouš....ale tosvařování hlíníkem....to byl nějaký koumák koukám...
tak vítej
Například laminování.
Dále kytování.
Svářet elektrodou. Ten držák nárazníku fakt držel.
A v neposlední řadě to uměl i se sekerou. Soudím podle inspekčního otvoru, který udělal nad převodovkou.
A také byl mistr improvizace. Hlavní brzdový válec ze Š1203, spínací skříňka z Avie. Ale to se nechá odpustit, vzhledem k tomu, že Evžen tady jezdil už za komunistů a v té době se nedali sehnat díly ani na tuzemská vozidla.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Na karoserii necháváme tedy dělat odborníka. Jednou za čas se jezdíme podívat jak práce pokračují. Není žádný spěch. Však máme dost a dost další práce na všem ostatním.
Ještě pro upřesnění, proč píšu většinou v množném čísle. Jsme totiž doma na Evžena dva. Protože jsem o něco starší, vzal jsem na sebe funkci řekněme koordinátora prací a šéfmechanika. Investor a majitel pak většinou odnese takové populární práce jako čištění a podobně.
Několik fotek z karosářské práce.
Práce pokračují, ale kolik by toho už mohlo být hotovo, kdyby se téměř každý zakoupený díl nemusel předělávat nebo upravovat. A to je ještě ten lepší případ. Některé repa plechy jsou naprosto nepoužitelné. Kdyby byl rozdíl od origa v mm, tak by to člověk strávil, ale rozdíly v několika cm, tak to fakt síla. Už dávno si nedělám iluze, ale když řemeslníkovi dovezeme díl a on si raději vezme kus plechu a vyrobí si ho na "koleně", aby se s tím kupovaným nemusel dopasovávat, tak to si připadám jako idiot.
Ještě pro upřesnění, proč píšu většinou v množném čísle. Jsme totiž doma na Evžena dva. Protože jsem o něco starší, vzal jsem na sebe funkci řekněme koordinátora prací a šéfmechanika. Investor a majitel pak většinou odnese takové populární práce jako čištění a podobně.
Několik fotek z karosářské práce.
Práce pokračují, ale kolik by toho už mohlo být hotovo, kdyby se téměř každý zakoupený díl nemusel předělávat nebo upravovat. A to je ještě ten lepší případ. Některé repa plechy jsou naprosto nepoužitelné. Kdyby byl rozdíl od origa v mm, tak by to člověk strávil, ale rozdíly v několika cm, tak to fakt síla. Už dávno si nedělám iluze, ale když řemeslníkovi dovezeme díl a on si raději vezme kus plechu a vyrobí si ho na "koleně", aby se s tím kupovaným nemusel dopasovávat, tak to si připadám jako idiot.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Díky.
Zatím co se dělá kastle, tak my jsme se Evženovi podívali na zoubky.
Obal převodovky po vyčištění a po rozborce následuje sborka.
Vím, že origo převodovka byla v barvě, ale jak já říkám, nejsem Národní technické muzeum a každý z nás má drobnou úchylku.
Tak snad mě tady ortodoxní veteránisté neukamenují.
Zatím co se dělá kastle, tak my jsme se Evženovi podívali na zoubky.
Obal převodovky po vyčištění a po rozborce následuje sborka.
Vím, že origo převodovka byla v barvě, ale jak já říkám, nejsem Národní technické muzeum a každý z nás má drobnou úchylku.
Tak snad mě tady ortodoxní veteránisté neukamenují.
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Evžen 1964
Tady musim povzbudit,kdyz se jedna o muj rocnik ,neboj na barve prevodovky to opravdu nestoji.
Takze investor je manager pro Tvuj volny cas?
Takze investor je manager pro Tvuj volny cas?
Vwase nocni sichta...
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Musim sa postavit na stranu byvaleho majitela.. Za komancov bola kazda pomoc dobra , aby auta prezili, malokto si spomenie, ze CO2 vtedy nebola a len malokto mal pristup k zvaraniu plyn+kyslik a tak sme laminovali a nitovali v snahe udrzat auto v chode co najdlhsie - patril som medzi nich roky aj ja. Vyvoj vsak sa pohol dopredu a po 1989 a zmene rezimu sa vybavenost garazi obratila k skoro profesionalnemu vybaveniu a hocikto v domacich podmienkach uz dokaze robit fakt narocne opravy a prestavby.. a laminovanie a nitovanie v tomto smere sa uplne vyparilo..lišák píše: Jo předchozí majitel byl šikula. Takovej tvůrčí. Ale svařování hliníkovými nýty nebyla jeho jediná specializace. On ovládal i jiné technologie.
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Evžen 1964
Souhlasim s Tebou soudruhu(bez urazky,soudruh=verny druh,kamarad),po vojne jsem vlastil S1202 Stationwagen
na kterej jsem si naohybal a prinytoval prahy s pozink plechu a vydrzelo to po rok meho jezdeni.S kamaradem jsme si
z dilny zapujcili svareci soupravu na opravu S100MB,odesel jsem pro pivo a po navratu jsem jen nevericne ziral na
desetimetrove plameny a prijizdejicimi pozarnimi vozy.Za dobu me absence jaksi kamos ve svarecich brylych nevidel,
ze zacala skodovenka horet....no nic se mu nestalo,ale svarecka pujcena na cerno za komunistu...byl to docela pruser
na kterej jsem si naohybal a prinytoval prahy s pozink plechu a vydrzelo to po rok meho jezdeni.S kamaradem jsme si
z dilny zapujcili svareci soupravu na opravu S100MB,odesel jsem pro pivo a po navratu jsem jen nevericne ziral na
desetimetrove plameny a prijizdejicimi pozarnimi vozy.Za dobu me absence jaksi kamos ve svarecich brylych nevidel,
ze zacala skodovenka horet....no nic se mu nestalo,ale svarecka pujcena na cerno za komunistu...byl to docela pruser
Vwase nocni sichta...
- ovalisimus panornik
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1841
- Registrován: 12 led 2007
- Bydliště: Nebušice
Re: Evžen 1964
Děláš to pěkně, dědek se šíbrem, krása, rád ho někde potkám.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Ano, dá se to tak říci. Ale na druhou stranu já mu nezůstávám nic dlužen, protože on mě zase překonává v jiných odbornostech. Tak je to asi tak 50 na 50. Nazval bych to vzájemnou rekvalifikací.udeeska píše:Takze investor je manager pro Tvuj volny cas?
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
A pokračujeme startérem. Původně bylo v plánu náš původní, již zrepasovaný startér pouze rozebrat a barevně sladit s projektem. Bohužel při sundávání karoserie z podvozku došlo k nehodě, při níž to odprdla nejen příruba, ale také kotva, která se ohnula.
A tak nebylo jiné cesty, než sehnat jiný kus. Na druhý pokus se podařilo zakoupit odpovídající provedení. Byl sice deklarován jako repasovaný, ale se vší úctou k prodávajícímu, já bych startér s vylágrovanými pouzdry a orašplovaným můstkem ve spinači tak honosně neoznačil. Ale na druhou stranu ho zase musím pochválit, protože velice ochotně vzal původně zaslaný startér staršího provedení zpět a obratem poslal jiný bez účtování poštovného.
A jdeme na to.
Následuje čištění, oprava nebo výměna vadných částí, lakování a skládání.
A tak nebylo jiné cesty, než sehnat jiný kus. Na druhý pokus se podařilo zakoupit odpovídající provedení. Byl sice deklarován jako repasovaný, ale se vší úctou k prodávajícímu, já bych startér s vylágrovanými pouzdry a orašplovaným můstkem ve spinači tak honosně neoznačil. Ale na druhou stranu ho zase musím pochválit, protože velice ochotně vzal původně zaslaný startér staršího provedení zpět a obratem poslal jiný bez účtování poštovného.
A jdeme na to.
Následuje čištění, oprava nebo výměna vadných částí, lakování a skládání.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
Ahoj děláš to moc pěkně. Mohu se zeptat jakým způsobem jsi vyčistil ten obal převodovky?
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Evžen 1964
Super práce opravdu pochvala
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Jednim slovem nadhera.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Protože máme v prezentaci projektu víc jak půlroční skluz, tak to teď beru trochu hákem, abych se co nejdříve dostal do stádia online.
Během uplynulé doby došlo v podstatě k rozebrání téměř všech skupin a podskupin do posledního šroubku, následné čištění, zinkování spojovacího materiálu a teď začínáme postupně skládat. Zároveň sháníme chybějící díly a dopilováváme představu o finálním stavu.
Také byl po několika letech vytažen ze sklepa původní, totálně vylágrovaný motor, aby byl uveden do původního stavu. Tedy vize je přesněji řečeno taková, že bude kompletně opraven a co se týká vzhledu, tak bude asi poněkud netradiční. Protože celé auto bude nově lakované a to včetně náprav a převodovka, aby k tomu ladila, bude v provedení, jak už jste mohli vidět, také v lesku. Přesto bychom byli rádi, kdyby alespoň něco zůstalo v původním stavu s patinkou. Pokud bychom tak nechali celej motor, vypadalo by to při pohledu zespodu blbě. Vyleštěná převodovka by se evidentně tloukla s patinkojdním motorem. Volíme proto cestu, že vše, co bude vidět zdola, bude stejné a vše na motoru, co bude vidět po otevření zadní kapoty, bude v přirozené patině. Vyčištěné, vyleštěné, ale se stopami opotřebení, které za více než 45let zanechá zub času. Tak tohle je naše představa a uvidíme, jak se ní dokážeme poprat.
Během uplynulé doby došlo v podstatě k rozebrání téměř všech skupin a podskupin do posledního šroubku, následné čištění, zinkování spojovacího materiálu a teď začínáme postupně skládat. Zároveň sháníme chybějící díly a dopilováváme představu o finálním stavu.
Také byl po několika letech vytažen ze sklepa původní, totálně vylágrovaný motor, aby byl uveden do původního stavu. Tedy vize je přesněji řečeno taková, že bude kompletně opraven a co se týká vzhledu, tak bude asi poněkud netradiční. Protože celé auto bude nově lakované a to včetně náprav a převodovka, aby k tomu ladila, bude v provedení, jak už jste mohli vidět, také v lesku. Přesto bychom byli rádi, kdyby alespoň něco zůstalo v původním stavu s patinkou. Pokud bychom tak nechali celej motor, vypadalo by to při pohledu zespodu blbě. Vyleštěná převodovka by se evidentně tloukla s patinkojdním motorem. Volíme proto cestu, že vše, co bude vidět zdola, bude stejné a vše na motoru, co bude vidět po otevření zadní kapoty, bude v přirozené patině. Vyčištěné, vyleštěné, ale se stopami opotřebení, které za více než 45let zanechá zub času. Tak tohle je naše představa a uvidíme, jak se ní dokážeme poprat.
Každý celek se skládá z detailů.
- Leer
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1668
- Registrován: 03 led 2003
- Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň
Re: Evžen 1964
hmm je vidět, že je v dobrých rukou, těším se někde na sraz
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
No než budeme moc vyrazit na první výlet nebo sraz, tak to ještě nějaký čas uběhne. I když makáme každý den alespoň chvilku, tak se neodvažuji odhadovat, kdy by to mohlo být. Lepší neplánovat, člověk pak alespoň není zklamanej, když to nestihne.
Tak přestanu rozumovat a raději zase přidám pár fotek toho, co už je hotové.
Neděláme renovaci do posledního šroubku, ale do posledního kolíčku.
Tak přestanu rozumovat a raději zase přidám pár fotek toho, co už je hotové.
Neděláme renovaci do posledního šroubku, ale do posledního kolíčku.
Každý celek se skládá z detailů.