Evžen 1964
Re: Evžen 1964
Lišáku, koukej posílat další fotky. Každý den se těším na pokračování. Tato práce má smysl a všichni ostatní by si z ní měli vzít příklad.
Moc pěkný projekt, velmi pěkně zvládnutá fotoreportáž.
Držím palce, zejména ti přeju aby ta převodovka fungovala jak má. Na to jsem nejvíce zvědavý.
Moc pěkný projekt, velmi pěkně zvládnutá fotoreportáž.
Držím palce, zejména ti přeju aby ta převodovka fungovala jak má. Na to jsem nejvíce zvědavý.
Co přijde dál???
Re:
no, zřejmě to podobný účel mělo..průšvih je že se rozlámou a následně se povalují porůznu ve ventilovém víku a funkci pak rozhodně neplní. Nejlepší by bylo překonstruovat vodítko na moderní design s o-kroužkem nebo gufírkem..lišák píše: K PPS: Ty kroužky tam patří a jsou i v sadě těsnění. Původně jsem se domníval, že je to obdoba pojistky proti propadnutí ventilu při prasknutí ventilové pružiny. Na lokomotivních motorech tam k tomu účelu sloužil podobný pojistný kroužek jako je třeba ve startéru. V manuálu, který máme od Mr. Robert Bentley je ale psáno a to cituji " Oil deflector ring ". Tak předpokládám, že slouží k tomu, aby olej, který je tlačen vývrtem skrz vahadlo až na štelovací šroub, tak aby nešel přímo na dřík ventilu a následně nebyl strháván do vodítka. Ale to je moje domněnka. Možná by nám to mohl vysvětlil John.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Evžen 1964
Nemohu si pomoct, ale tohle je nejskvelejsi, nejzajimavejsi a nejpoucnejsi topic co na flatu znam. Lisaku, mas muj vdek a respekt! Dokonce uvazuju se si to cele vytisknu a zacnu to pouzivat jako prirucku, teda v pripade ze se do neceho takoveho pustim, alespon do neceho z toho. A ty to tak skvele a laicky vysvetlujes a zobrazujes ze kazdy musi mit ten pocit ze to zvladne relativne lehce. Hlavne proto ze si myslim ze vetsina z nas ma ty samy "moznosti", zazemy a vercajk co ty
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4768
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Je to krásný!!!
Občas se taky v motorech hrabu a proto obdivuji to focení...já na to prostě nemám...když dělám, tak dělám...ale přerušit práci, naaranžovat a fotit...ne, na to fakt nemám...díky ti!!!
Občas se taky v motorech hrabu a proto obdivuji to focení...já na to prostě nemám...když dělám, tak dělám...ale přerušit práci, naaranžovat a fotit...ne, na to fakt nemám...díky ti!!!
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Já doufám,že fungovat bude, protože jsem ji nepitval do detailu. Všechny podstatné věci jsem pouze vyndal z obalu. Jediné, co jsem dával nové, bylo jedno ložisko. A ostatní šlo zpět, tak jak to bylo a všechno jsem stahoval předepsanými momenty.OB píše:Držím palce, zejména ti přeju aby ta převodovka fungovala jak má. Na to jsem nejvíce zvědavý.
Všem děkuji za ohlasy a podporu. Ale jak jste si mohli všimnout, tak každý má nárok být někdy za blbce. Já si to teď vybral u montáže ventilů, jak mě decentně upozornil Okrasa. No co, trénink dělá mistry. Ještě, že to mám na koho hodit. Povídám Lukášovi, " Okrasa ti vzkazuje, že máš blbě namontované pružiny". A mají být hustějším vinutím k sedlu, tak s to koukej opravit.
Tak je to správné, tak to má být.
Startér jsme tady už měli, tak teď bych mohl dát dynamo. To jsme sice měli poměrně v pořádku, ale stejně jako u startéru jeho vzhled nebyl podle našich současných představ.
A tak jsme koupili dynamo, které mělo původní vzhled. Jenom ho trošičku poladit.
Protože jsme ale neměli páru, v jakém je stavu, rozhodli jsme se provést křížení. Naše vnitřnosti a z toho koupeného obal.
Tak máme dvě hromádky dílů, akce může začít. Nejdřív čištění. Taky jak jinak.
Izolace vinutí statoru nebyla nijak úžasná, tak jsem sehnal kousek omotávky, kterým to bylo původně ovinuto a pokusil se to trochu vylepšit.
Vše připraveno. Nová jsou pouze ložiska.
Na skládání není vcelku nic záludného, tak myslím, že bude stačit, když to nebudu moc komentovat.
Po složení předního a zadního víka je vhodné zabrousit uhlíky, aby celou plochou dosedaly na komutátor. Já jsem to udělal tak, že jsem slabou oboustrannou páskou na komutátor nalepil proužek smirku. Po sesazení dynama a vložení uhlíků se kotvou několikrát otočí. Zkontrolujeme uhlíky, zda mají stejnoměrnou dosedací plochu, vyluxujeme vnitřek od prachu a můžeme montáž dokončit.
Až bude takhle celý motor, tak budu fakt spokojený.
Naposledy upravil(a) lišák dne 23 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
K takovému dynamu by určitě tato sahara nebyla to pravé ořechové.
Nedalo se nic jiného dělat, než koupit jiný kus, pokud možno, aby nebyl zasažen žádným vylepšováním. Prostě přirozená patina.
Něco se podařilo sehnat, ale při podrobnějším zkoumání jsme zjistili, že některé plechy jsou přeci jenom poněkud vylepšeny přestříkáním, asi sprejem a navrch ještě slabej nádech do modra. No snad se s tím nějak popereme.
Na rozcvičení jsem si dal něco lehčího.
Asi po dvou hodinách intenzivního čištění jsem na řemenici dosáhl požadovaného omšelého, ale čistého stavu, ale současně na mě přicházela marnost a beznaděj, když jsem si představil, co všechno je ještě potřeba udělat.
Něco šlo o poněkud lépe.
Něco poněkud hůře.
A něco nešlo skoro vůbec. Sahara byla opravdu práce na hodně, hodně hodin. Zkoušel jsem vše, co mě napadlo. Tempo, Silichrom, ředidlo, benzín.
Nechtěl jsem poškodit originál barvu. Pak došlo na postupné seškrabávání milimetr po milimetru a následné dočištění Tempem. Fakt velká pakárna. To co je na fotce tmavé, je očištěno. To světlejší je barva, kterou bylo potřeba sundat. Jediné, co relativně při oškrabávání pomáhalo, bylo nastříkání WD40. Břit po již očištěné ploše lépe sklouzával a trochu lépe se olupovala ta vrchní, nepotřebná vrstva, než když se to dělalo za sucha.
Zadní stranu jsem už tak důkladně nedělal, přeci jenom pochybuji, že by mě to tam někdo kontroloval.
Po očištění bylo ještě potřeba do sahary přendat klapky s ovládáním. Je tvarově identická s naší, ale z motoru, který neměl termostat.
Odstranění hrubých nečistot z klapek.
Po koupeli v octu a kyselině citronové.
Tak naměřit podle původní sahary.
Vyvrtat a dopilovat.
Dopasovat, promazat a seřídit, aby vše lehce chodilo.
Na závěr pružinka, pak zabalit a může to jít pod postel.
Nedalo se nic jiného dělat, než koupit jiný kus, pokud možno, aby nebyl zasažen žádným vylepšováním. Prostě přirozená patina.
Něco se podařilo sehnat, ale při podrobnějším zkoumání jsme zjistili, že některé plechy jsou přeci jenom poněkud vylepšeny přestříkáním, asi sprejem a navrch ještě slabej nádech do modra. No snad se s tím nějak popereme.
Na rozcvičení jsem si dal něco lehčího.
Asi po dvou hodinách intenzivního čištění jsem na řemenici dosáhl požadovaného omšelého, ale čistého stavu, ale současně na mě přicházela marnost a beznaděj, když jsem si představil, co všechno je ještě potřeba udělat.
Něco šlo o poněkud lépe.
Něco poněkud hůře.
A něco nešlo skoro vůbec. Sahara byla opravdu práce na hodně, hodně hodin. Zkoušel jsem vše, co mě napadlo. Tempo, Silichrom, ředidlo, benzín.
Nechtěl jsem poškodit originál barvu. Pak došlo na postupné seškrabávání milimetr po milimetru a následné dočištění Tempem. Fakt velká pakárna. To co je na fotce tmavé, je očištěno. To světlejší je barva, kterou bylo potřeba sundat. Jediné, co relativně při oškrabávání pomáhalo, bylo nastříkání WD40. Břit po již očištěné ploše lépe sklouzával a trochu lépe se olupovala ta vrchní, nepotřebná vrstva, než když se to dělalo za sucha.
Zadní stranu jsem už tak důkladně nedělal, přeci jenom pochybuji, že by mě to tam někdo kontroloval.
Po očištění bylo ještě potřeba do sahary přendat klapky s ovládáním. Je tvarově identická s naší, ale z motoru, který neměl termostat.
Odstranění hrubých nečistot z klapek.
Po koupeli v octu a kyselině citronové.
Tak naměřit podle původní sahary.
Vyvrtat a dopilovat.
Dopasovat, promazat a seřídit, aby vše lehce chodilo.
Na závěr pružinka, pak zabalit a může to jít pod postel.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
Ted jsem si uvedomil proc mas takovej nick
Re: Evžen 1964
to je ale zajímavá sahara...nějaká přechodová...už pro výměníky, ale ještě bez termostatu..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Ať jsem je oměřoval z kterékoliv strany vše bylo stejné. Jediný drobný rozdíl mimo toho, že na ní nebyly díry pro klapky, byl v plechu, který je uvnitř mezi chladičem a prostorem pro klapku s ovládacím táhlem. Ten byl ohnutý asi 3cm směrem dolu. Tak jsem to narovnal aby tam nebyla mezera.
Ale domnívám se, že i kdybych to nechal být, tak se nic podstatného nestalo, pouze by při zavřené klapce tam trochu táhlo. Ale protože tam jsou okolo klapek stejně mezery, tak by to určitě nebylo zásadní.
Ale domnívám se, že i kdybych to nechal být, tak se nic podstatného nestalo, pouze by při zavřené klapce tam trochu táhlo. Ale protože tam jsou okolo klapek stejně mezery, tak by to určitě nebylo zásadní.
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Evžen 1964
Kdyz vidim rozborku a zborku starteru a dynama,tak me normalne vracis do ucnovskejch let
Ja se chtel pustit alespon do starteru,kterej obcas stavkoval,ale nakonec jsem koupil dva pouzite,
kus za $25 ...inu lenost+levna dostupnost nicej charakter
Ja se chtel pustit alespon do starteru,kterej obcas stavkoval,ale nakonec jsem koupil dva pouzite,
kus za $25 ...inu lenost+levna dostupnost nicej charakter
Vwase nocni sichta...
Re: Evžen 1964
Presne to same... zdoraznene par zauchami a odmietnutim kupovat mechanicke hracky...
Re: Evžen 1964
...no já to měl zase posunutý do demontáží...a pozooor...pak sem samozřejmě lakoval...lakem na nehty...celolak...to sem si nikdy nevodpustil...akorát ty plastový vjecy se mi dycky poleptaly...takže sem byl z lakování dost často hodně rozmrzelej...
You can't win 'em all...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Evžen 1964
Jee Merkur to byl prepych a ja dostal jako malej Mladeho chemika,vyrabeli to rusy,no to snad jenom debil
muze vyrobit takovou hracky pro deti.Nastesti to skoncilo jen prozranou dirou babiciny zidle.Ja bydlel vedle
cihelny a to byl muj raj,kdyz se mi nechtelo do skoly,tak jsem sel do cihelny
muze vyrobit takovou hracky pro deti.Nastesti to skoncilo jen prozranou dirou babiciny zidle.Ja bydlel vedle
cihelny a to byl muj raj,kdyz se mi nechtelo do skoly,tak jsem sel do cihelny
Vwase nocni sichta...
Re: Evžen 1964
jooo. malej chemik...draslik a voda..to byly panecku casy!
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964 - převodka řízení
Další z dílů, které jsme dávali do pořádku je převodka řízení. Jak je vidět na následujících fotkách, nebudila zrovna důvěru. Oblitá olejem, značný vakl a při otáčení z jedné strany na druhou výstupní hřídel pochodoval axiálně 5mm ven a dovnitř.
Po hrubém očištění.
Po studiu všech zkušeností na fóru jsem se pustil do rozebírání ani ne tak s představou ji opravit, ale zvědavost, jak to vypadá uvnitř, byla silnější než já. Ostatně zahodit se to dá i v rozebraném stavu.
Uvažoval jsem u tom, jak z převodky mohl téci olej, když v něm vlastně žádný nebyl. Pouze zbytky nějakého hlenu. Ale co mě opravdu překvapilo, byl stav vnitřností. Věnečky naprosto v pořádku. Stačilo je jenom vyprat. Šnek i matice v pohodě, pouze vydřená místa kde mají těsnit gufera. Veškeré vůle byly způsobené totálním opotřebením bronzových pouzder a tím, že byl volný seřizovací šroub. Nic nepřekonatelného, co by se nenechalo opravit.
Tedy pokud máte vybavení a nebo jako já, když máte na koho se obrátit, kdo to vybavení má.
Trochu poskočíme v čase. Tak co tu máme pěkného? Nalakované díly, nová gufera /vcelku běžně dostupná u některé z firem, která gufera vedou /.
Není třeba nahánět žádná originál. Jinak já jsem volil ta s prachovkou, zdají se mě vhodnější na podvozek, než původní bez prachovky,ale není podmínkou. Dále pozinkovaný spojovací materiál, vyrobené těsnění, ve víku i tělese nová pouzdra a přebroušené hřídelky, aby břity gufer mohli zase těsnit.
Gufera nenasazovat za sucha. Já je místo potírání olejem vždy na chvilku do oleje namočím.
Namáčknout nějakou vhodnou kulatinou.
Při navlékání hřídelky do gufera je vhodné překrýt drážkování kouskem folie, aby se nepoškodil břit. Vhodnější jsou přípravky, které břit rovnoměrně roztáhnou, ale i takhle se v nouzi nechá.
Tak ještě trochu poopravit barvu a naplnit olejem.
Seřízení vůle štelovacím šroubem jsem udělat pouze předběžně. Konečné seřízení bude až po zkompletování celé nápravy.
Po hrubém očištění.
Po studiu všech zkušeností na fóru jsem se pustil do rozebírání ani ne tak s představou ji opravit, ale zvědavost, jak to vypadá uvnitř, byla silnější než já. Ostatně zahodit se to dá i v rozebraném stavu.
Uvažoval jsem u tom, jak z převodky mohl téci olej, když v něm vlastně žádný nebyl. Pouze zbytky nějakého hlenu. Ale co mě opravdu překvapilo, byl stav vnitřností. Věnečky naprosto v pořádku. Stačilo je jenom vyprat. Šnek i matice v pohodě, pouze vydřená místa kde mají těsnit gufera. Veškeré vůle byly způsobené totálním opotřebením bronzových pouzder a tím, že byl volný seřizovací šroub. Nic nepřekonatelného, co by se nenechalo opravit.
Tedy pokud máte vybavení a nebo jako já, když máte na koho se obrátit, kdo to vybavení má.
Trochu poskočíme v čase. Tak co tu máme pěkného? Nalakované díly, nová gufera /vcelku běžně dostupná u některé z firem, která gufera vedou /.
Není třeba nahánět žádná originál. Jinak já jsem volil ta s prachovkou, zdají se mě vhodnější na podvozek, než původní bez prachovky,ale není podmínkou. Dále pozinkovaný spojovací materiál, vyrobené těsnění, ve víku i tělese nová pouzdra a přebroušené hřídelky, aby břity gufer mohli zase těsnit.
Gufera nenasazovat za sucha. Já je místo potírání olejem vždy na chvilku do oleje namočím.
Namáčknout nějakou vhodnou kulatinou.
Při navlékání hřídelky do gufera je vhodné překrýt drážkování kouskem folie, aby se nepoškodil břit. Vhodnější jsou přípravky, které břit rovnoměrně roztáhnou, ale i takhle se v nouzi nechá.
Tak ještě trochu poopravit barvu a naplnit olejem.
Seřízení vůle štelovacím šroubem jsem udělat pouze předběžně. Konečné seřízení bude až po zkompletování celé nápravy.
Naposledy upravil(a) lišák dne 06 čer 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
skvela prace!
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1027
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Evžen 1964
Čím se plní převodka řízení? Olejem nebo vazelínou, já jí rozebral a našel jsem tam zelenou vazelínu
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Při pročítání fóra jsem narazil na několik různých názorů na náplň převodky. Já osobně jsem v těchto věcech "stará škola" a prostě se držím doporučených náplní od výrobce. V tomto konkrétním případě tedy převodový olej SAE 90.liba píše:Čím se plní převodka řízení? Olejem nebo vazelínou, já jí rozebral a našel jsem tam zelenou vazelínu
Dát tam vazelinu mě prostě připadá nepatřičné. Možná to pak neteče, ale rozhodně to musí být znát třeba v zimním období. A také se domnívám, že to prostě nemůže tak mazat jako olej. Kdyby bylo vhodnější tam dát vazelinu, tak by ji tam dávali už ve výrobě.
--
Vánoce mají být veselé, tak sem fouknu pár fotek pro zasmání, na kterých je vidět kvalita replikových blatníků. Teda je pravda, že karosář se za břicho moc nepopadal. Nějak nepochopil smysl humoru, kterým nás obšťastňují výrobci těchto dílů.
Na prvním snímku je kryt blatníku přiložený k originálu.
A nyní k replice.
A ještě hrana blatníku u karoserie.
Přeji Vám, ať dneska pěkně naježí.
Každý celek se skládá z detailů.