Evžen 1964
Re: Evžen 1964
No GRATULACE veliká.. hezky se na to kouká,a čte !!! a obzvláště když je to Dědek.
Kdyby tak vypadaly všechny renovace...
Je to opravdu na knihu .. jak někdo poznamenal.
Jen tak dál.
Kdyby tak vypadaly všechny renovace...
Je to opravdu na knihu .. jak někdo poznamenal.
Jen tak dál.
Postoupil jsem do vyššího levelu....
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 258
- Registrován: 30 říj 2007
- Bydliště: kousek za Prahou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Krásný čtení a ještě líp se na to kouká, moc hezká práce
Držím palce a těším se na potkání se někde
Držím palce a těším se na potkání se někde
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
No tak, když už jsi to nakousl, tak si dáme dneska na dobrou noc tu o olejové pumpě.Žanek píše:krasny projekt - tu olejovou pumpu doporucuji nezachranovat, ale i s vickem vymenit, zvlast po dokonalem vycisteni uz neudrzi ten tlak co by bylo zahodno - aspon ja tedy vzdy menim u tak stareho motoru
Olejová pumpa byla překvapivě v poměrně slušném stavu. Po vyčištění jsem kontroloval zda není opotřebená hřídelka a zda není zubová vůle. Dále jsem spárovou měrkou zjistil, zda je v toleranci čelní opotřebení. Při měření bez těsnění může být max 0,1mm. Bylo to sice celkem v normě, ale stejně jsem se rozhodl to poladit.
Nejprve orovnání na hrubším brusném papíru.
Následné dobroušení za mokra.
Dalším krokem orovnání čelních ploch ozubených kol. Teď je to tak,jak jsem si to představoval.
Fotku přebroušeného víčka doplním zítra. Nějak jsem to zapomněl zdokumentovat.
Samozřejmě je nutné všechny části pořádně očistit. Zrníčka smirku, i když malá jsou sviňa.
Každý celek se skládá z detailů.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Pán je taky restaurátor Taky mně baví víc opravovat,než měnit! Ale ten žistič na grily mne dostal, to jsem neznal musím vyzkoušet
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Evžen 1964
Uz som niekde spominal, ze olejove cerpadlo prezenie za minutu asi 24 litrov oleja....co je zhruba 8 x plna olejova napln...tento vykon cerpadla aj pri nizsich hodnotach vystupu je viac nez dost na provoz...tlak oleja je mimo ineho kontrolovany relief ventilom a v pripade novsich motorov dvoma....ten druhy prepusta nadbytocny olej spat do vane, tym padom sa nemoze nabudovat vyssi tlak ako je zdrave...to, co urobil Lisak s jeho cerpadlom je perfektne riesenie....taktiez je uplne zbytocne nainstalovat cerpadlo s este vacsim / 26.0 - 30.0 mm / ozubenim, pretoze to len ubera vykon motora bez akehokolvek zlepsenia mazania alebo chladenia...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Děkuji Ti náčelníku. Ať mi ostatní na fóru prominou, ale Tebe Johne považuji v technických znalostech za guru. Pokud budu potřebovat nějakou konzultaci určitě se na Tebe rád obrátím. Přeci jen moje motorářské zkušenosti z lokomotiv nemusí vždy být aplikovatelné, i když princip je stejný.
Ono přeci jen motory o vrtání 310mm byly trošku o něčem jiném. Tam se i vačkový hřídel musel dávat jeřábem.
Ono přeci jen motory o vrtání 310mm byly trošku o něčem jiném. Tam se i vačkový hřídel musel dávat jeřábem.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15198
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Mam radost, ze nejsem sam, kdo pouziva oldschool technologie a kazdou komponentu promeri a rucne zalapuje na prislusne rozmery. Mam rad polni podminky
Ostatne na novych afetermarket cerpadlech je to dle meho o poznani dulezitejsi nez na puvodnich dilech.
Ostatne na novych afetermarket cerpadlech je to dle meho o poznani dulezitejsi nez na puvodnich dilech.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Evžen 1964
kontrola jakéhohékoliv čerpadla, starého nebo nového..a zalapování by mělo být samozřejmostí..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Evžen 1964
Deklík čerpadla.. ochotně přebrousím na magnetce... stačí obálku a je to zařízené..
Jinak jen tak dál..
Jinak jen tak dál..
Postoupil jsem do vyššího levelu....
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Moc děkuji za nabídku, ale pokud to není nezbytně nutné, tak já raději sám.hydraulik píše:Deklík čerpadla.. ochotně přebrousím na magnetce... stačí obálku a je to zařízené..
Jinak jen tak dál..
Páchal jsem to na skle na smirku. Závěr byl na hrubosti 400 s petrolejem. Určitě by to šlo i do zrcadlového lesku, ale i když jsem dost ujetej, tak myslím, že takhle to bude naprosto postačující.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
víčko má tak jako tak problém..protože se do něj díky náhonovému soukolí se šikmým ozubením vačky tlačí ozubené kolečko..zejména je li axiální ložisko vačky na odchodu..člověk si říká, jestli by tomuhle povrchu pomohl tvrdochrom nebo jiná úprava zušlechtění, ale to jen teoretizuju..někde v garáži mám ukázkovej příklad tohoto víčka z motoru s velmi vysokým nájezdem.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Další práce, která nás po vyčištění čekala byla repase hlav. První na řadě je výměna vodítek. Nejen, že byly značně vydřené od ventilů, ale na fotce je vidět i opálený konec vodítka na výfukovém ventilu téměř až k hliníku.
Následující text a obrázky jsem už použil v jiném tématu. Snad nebude vadit, když to zde zopakuji, aby mělo toto téma ucelené pokračování.
Tak teda popíšu demontáž vodítek v amatérských podmínkách s tím co dům dá.
1/ převrtání na průměr 8,5
2/ vyříznutí závitu M10
3/ zašroubování šroubů
4/ nastříkání chladícího spreje do vodítka
5/ k vyrážení použít starý nepotřebný ventil. Vylisování by bylo lepší, ale když nemáš co potřebuješ musíš použít co máš. Nemlátit do toho jak hluchej do vrat, ale místo jedné velké rány dát 10 malých. Prostě s citem a jde to.
6/ A JE TO
Když se podařilo poměrně hladce vodítka vyndat byl jsem přesvědčen o tom, že montáž nových vodítek nebude tak velkým problémem.
Nová vodítka dorazila a tak jsme se těšili, že zas o něco postoupíme.
Vodítka šla na noc do mrazáku.
Druhý den jsme dali troubu na 150 stupňů a se slovy Pečení je radost, Hera je pečení jsme do ní strčili hlavu. Ne svoji, válců.
Pekla se 30 minut a my jsme si zatím připravovali chladící sprej a ostatní potřebné věci k ruce.
No a to je v podstatě celé, protože už první vodítko šlo naklepnout pouze do poloviny a to ještě hodně ztuha a bylo vymalováno. Následně jsem zjistil, že jak jsem starej, tak jsem blbej, protože v tom nadržení jsem si ta nová vodítka, co měla mít originál rozměr nepřeměřil. Původní vyndaná vodítka měla všechna průměr 12,03. Ta nová měla pravidelně nepravidelný rozměr 12,06 - 12,07. V té chvíli mě bylo jasné, že tudy vlak nepojede. A tak jsem druhý den jel pokorně za pánem, který má patřičné strojní vybavení. Ten všechna vodítka opravil na správnou toleranci a nalisoval. No a při té příležitosti, zafrézoval ventilová sedla.
Následující text a obrázky jsem už použil v jiném tématu. Snad nebude vadit, když to zde zopakuji, aby mělo toto téma ucelené pokračování.
Tak teda popíšu demontáž vodítek v amatérských podmínkách s tím co dům dá.
1/ převrtání na průměr 8,5
2/ vyříznutí závitu M10
3/ zašroubování šroubů
4/ nastříkání chladícího spreje do vodítka
5/ k vyrážení použít starý nepotřebný ventil. Vylisování by bylo lepší, ale když nemáš co potřebuješ musíš použít co máš. Nemlátit do toho jak hluchej do vrat, ale místo jedné velké rány dát 10 malých. Prostě s citem a jde to.
6/ A JE TO
Když se podařilo poměrně hladce vodítka vyndat byl jsem přesvědčen o tom, že montáž nových vodítek nebude tak velkým problémem.
Nová vodítka dorazila a tak jsme se těšili, že zas o něco postoupíme.
Vodítka šla na noc do mrazáku.
Druhý den jsme dali troubu na 150 stupňů a se slovy Pečení je radost, Hera je pečení jsme do ní strčili hlavu. Ne svoji, válců.
Pekla se 30 minut a my jsme si zatím připravovali chladící sprej a ostatní potřebné věci k ruce.
No a to je v podstatě celé, protože už první vodítko šlo naklepnout pouze do poloviny a to ještě hodně ztuha a bylo vymalováno. Následně jsem zjistil, že jak jsem starej, tak jsem blbej, protože v tom nadržení jsem si ta nová vodítka, co měla mít originál rozměr nepřeměřil. Původní vyndaná vodítka měla všechna průměr 12,03. Ta nová měla pravidelně nepravidelný rozměr 12,06 - 12,07. V té chvíli mě bylo jasné, že tudy vlak nepojede. A tak jsem druhý den jel pokorně za pánem, který má patřičné strojní vybavení. Ten všechna vodítka opravil na správnou toleranci a nalisoval. No a při té příležitosti, zafrézoval ventilová sedla.
Každý celek se skládá z detailů.
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
to by člověk neřekl...jak někdy mohou být 3setinky milimetru důležité....
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Evžen 1964
Teda zírám, žasnu, padám na prdel. Tak šikovnej a trpělivej bych chtěl být v příštím životě taky. Klobouk dolů. Když si vzpomenu na svoje technologické postupy, které většinou všechno zku....
Veliký obdiv!
Jirka
Veliký obdiv!
Jirka
- Radek
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 771
- Registrován: 10 bře 2004
- Bydliště: mezi Libercem a Děčínem
Re: Evžen 1964
Vendeline, nezalozime sekci "jsem nadsenec - nejdriv to zkousim sam bez poradnyho naradi a zrucnosti - z...im to - nasledne to dam nekomu ven, zaplatim vic nez kdybych se do toho nehrabal - u dalsi cinnosti se opetovne vracim na zacatek retezce"? Hlasim se za clena!
Mne se jinak libi ta pracovni plocha vylozena pravidelne obmenovanym dennim tiskem.
Mne se jinak libi ta pracovni plocha vylozena pravidelne obmenovanym dennim tiskem.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Domnívám se, že každý z nás občas něco zk...ví. Bez toho se nikdo nic naučit nemůže. Když nic jiného, tak člověk hledá hranice svých možností a schopností. Na jedné straně je pitomost pouštět se do něčeho o čem nemám nejmenší páru a na straně druhé, nedělat nic jenom proto, že by se to nemuselo podařit. Pokud vidím, že na něco nemám, tak ale nepokračuji za každou cenu dál. To není ostuda.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
přesně tak..a největší umění kterému se pomalu učím..je právě to umění včas přestat..např. projekt "66"
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Evžen 1964
Pridavam se............Vendelín píše:Teda zírám, žasnu, padám na prdel. Tak šikovnej a trpělivej bych chtěl být v příštím životě taky. Klobouk dolů. Když si vzpomenu na svoje technologické postupy, které většinou všechno zku....
Veliký obdiv!
Jirka
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Děkuji všem za podporu, ale zas tak moc nechvalte. Já bych pak nosil frňák nahoru a nikdo by se mnou nevydržel.
--
Když nám pan Mrázek pomohl s vodítky a zafrézoval sedla ventilů, tak můžeme pokračovat.
Vše připraveno, bude to krásné poetické odpoledne.
Popis toho, co je potřeba není určen pro staré kusy, ale nápověda těm, kteří to nikdy nedělali.
Tak logicky to nejdůležitější jsou hlavy a ventily. Potom doporučuji nějakou slabší tlačnou pružinku, která se navlékne na dřík ventilu, aby byl lehce odtlačován od sedla. Dále rukojeť s přísavkou, brusná pasta hrubá a jemná, olej na dříky ventilů, petrolej na omývání zbytků brusné pasty. Petrolejem nebo olejem můžeme také ředit brusnou pastu na správnou konzistenci. A samozřejmostí je k ruce kus hadru. Jo a taky tam máme kus polystyrénu pro odkládání zabroušených ventilů s popisem kam který patří.
Tak jsem rozdělil úkoly a než se to zabrousí, tak já mám voraz.
Po zabroušení ventilů je důležité hlavy pořádně umýt v petroleji, aby nikde v kanálech nezůstal žádný zbytek brusné pasty.
My budeme ještě na hlavách pokračovat. Máme už doma díly, které byly v brusírně.
Klika přebroušená. Ojnice vyúhlované, přehonovaná spodní oka, nová pouzdra pístních čepů a převážené. Válce přebroušené. Sada nových výbrusových pístů KS. S těma to byla náhoda jako prase.
Investor poměrně dlouho výbrusové písty sháněl po všech čertech. To bylo inzerátů co prohlédl a emailů co napsal. Ale buď byly písty přehnaně drahé, nebo i když je prodávající nabízí opakovaně déle než půl roku tak ani neodpověděl, nebo chtěl platbu pouze cash, nebo nezasílal do Evropy. U nás KS mají k dispozici pouze vypouklé písty. No prostě se nedařilo. No a v této situaci jsem začal dojednávat brusírnu. Mistr se mě ptal, zda mám písty, no a já mu řekl, že zatím ne. No a on povídá, že on je asi má, že nějakej trotl si u něj objednal před několika lety výbrus, on že mu z Německa písty přivezl, no a když byl výbrus hotov, tak že se na to dotyčný vykašlal a všechno mu tam nechal. Tak jsme běželi do garáže a po chvíli hledání pod hromadou jiných věcí najednou "Bingo". No a pak že nerostou. Trocha nervozity, aby to skutečně byly ty naše, ale po rozdělání krabice úsměv na tvářích nás obou. Vzájemný obchod mohl být uzavřen. Tak to má být, on byl rád, že se zbaví toho, co mu tam už nějaký rok leží a já měl pro Evžena dárek k vánocům.
A ještě máme přebroušený setrvák a přítlačák. Ale o tom zas až někdy.
--
Když nám pan Mrázek pomohl s vodítky a zafrézoval sedla ventilů, tak můžeme pokračovat.
Vše připraveno, bude to krásné poetické odpoledne.
Popis toho, co je potřeba není určen pro staré kusy, ale nápověda těm, kteří to nikdy nedělali.
Tak logicky to nejdůležitější jsou hlavy a ventily. Potom doporučuji nějakou slabší tlačnou pružinku, která se navlékne na dřík ventilu, aby byl lehce odtlačován od sedla. Dále rukojeť s přísavkou, brusná pasta hrubá a jemná, olej na dříky ventilů, petrolej na omývání zbytků brusné pasty. Petrolejem nebo olejem můžeme také ředit brusnou pastu na správnou konzistenci. A samozřejmostí je k ruce kus hadru. Jo a taky tam máme kus polystyrénu pro odkládání zabroušených ventilů s popisem kam který patří.
Tak jsem rozdělil úkoly a než se to zabrousí, tak já mám voraz.
Po zabroušení ventilů je důležité hlavy pořádně umýt v petroleji, aby nikde v kanálech nezůstal žádný zbytek brusné pasty.
My budeme ještě na hlavách pokračovat. Máme už doma díly, které byly v brusírně.
Klika přebroušená. Ojnice vyúhlované, přehonovaná spodní oka, nová pouzdra pístních čepů a převážené. Válce přebroušené. Sada nových výbrusových pístů KS. S těma to byla náhoda jako prase.
Investor poměrně dlouho výbrusové písty sháněl po všech čertech. To bylo inzerátů co prohlédl a emailů co napsal. Ale buď byly písty přehnaně drahé, nebo i když je prodávající nabízí opakovaně déle než půl roku tak ani neodpověděl, nebo chtěl platbu pouze cash, nebo nezasílal do Evropy. U nás KS mají k dispozici pouze vypouklé písty. No prostě se nedařilo. No a v této situaci jsem začal dojednávat brusírnu. Mistr se mě ptal, zda mám písty, no a já mu řekl, že zatím ne. No a on povídá, že on je asi má, že nějakej trotl si u něj objednal před několika lety výbrus, on že mu z Německa písty přivezl, no a když byl výbrus hotov, tak že se na to dotyčný vykašlal a všechno mu tam nechal. Tak jsme běželi do garáže a po chvíli hledání pod hromadou jiných věcí najednou "Bingo". No a pak že nerostou. Trocha nervozity, aby to skutečně byly ty naše, ale po rozdělání krabice úsměv na tvářích nás obou. Vzájemný obchod mohl být uzavřen. Tak to má být, on byl rád, že se zbaví toho, co mu tam už nějaký rok leží a já měl pro Evžena dárek k vánocům.
A ještě máme přebroušený setrvák a přítlačák. Ale o tom zas až někdy.
Každý celek se skládá z detailů.