Evžen 1964

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od lišák »

Sam píše:Lišák se trefil do černého....
Tak na to se napiju a dám si klidně ta piva čtyři :P .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Evžen 1964

Příspěvek od john »

lišák píše:
Sam píše:Lišák se trefil do černého....
Tak na to se napiju a dám si klidně ta piva čtyři :P .
Daj si piate na mna... :D Sam je dobry pedagog...vysvetlil presne o co ide... :D

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Evžen 1964

Příspěvek od lišák »

john píše:Daj si piate na mna... :D
Dnes večer se budou pít bublinky :D .
Obrázek
Ale nepředbíhejme, zatím mě investor pozval na oběd. Kdybych to tušil, tak 14dní nejím, abych si mohl dát nášup. Řeknu Vám, díly z Číny stojí za hovno, ale taková kachýnka to je materiál :wink: .
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Evžen 1964 - finále

Příspěvek od lišák »

A čím že jsem si to zasloužil? Ano přátelé, máte pravdu kdo hádáte, že konečně máme emise a STK. A bez ztráty kytičky :D . Jak málo stačí k radosti.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tak teď už jsme opravdu ve finále. Zbývají poslední dvě věci abych mohl Evžena předat investorovi. Tou první jsou rozšiřovací podložky pod zadní kola. Původně jsme si chtěli nechat vyrobit podobné válečky jaké jsou na této fotce od strýčka Sama. Obrázek dávám pro názornost protože stánky Cal-Look.com, kde se kdysi Lukáš inspiroval už bohužel nejsou dostupné.
Obrázek
Je to už více než rok, co jsme na Sambě našli podložky, které nám hned padli do oka. Protože sada nebyla kompletní tak to prodávající nabízel za cenu tak přijatelnou, že jsme neváhali, protože výroba distančních válečků ala Porsche by byla dražší. A potřebujeme stejně jenom dva kousky na zadek.
Obrázek
Navíc u podložek jsou i šrouby a tak nebylo co řešit.
Obrázek
Po vyčištění jsou jak nový.
Obrázek
Zadní kolo bez podložky.
Obrázek
S podložkou je krásně vyplněný blatník.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Také je ten správný čas sundat folii ze sedaček.
Obrázek
Obrázek
A zadní sedák je konečně na svém místě.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Do kufru řízky a můžeme konečně vyjet.
Obrázek
Co závěrem? Na projektu se začalo dělat 21.3. 2010 a počítat hodiny které jsme tomu věnovali se vážně neodvažuji počítat. A kolik celá ta sranda stála? To by šlo spočítat, ale myslím, že lepší sladká nevědomost.

P.S. Když jsem odcházel z garáže tak jsem si všiml pod autem loužičky oleje. A tak mám pro investora dvě zprávy. Jednu dobrou a jednu špatnou. Ta dobrá je, že únik oleje z motoru se mě podařilo odstranit. Ta špatná, že teče manžeta poloosy v místě kde se dotýká rámu. Ale co kachna je sežraná, bublinky vychlastaný, tak co bych si s tím lámal hlavu :D . Moje auto to není.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Sam »

Za tu kachnu to stálo.
Děsí mě, že za 3 roky hotovo. Budu se muset začít více snažit, mám na brezelovi víc jak rok a půl vystříleno a zatím finiš v nedohlednu...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Vladik23
Příspěvky: 195
Registrován: 14 říj 2010
Bydliště: Borek
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Vladik23 »

Tak to je parada. Gratuluju k dokončení.Trošku mě vždy mrazí když se člověk ohlédne, tři roky života, ale ten brouk si to zasloužil.

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Evžen 1964

Příspěvek od máchal »

A zazvonil zvonec a.... Byl to krásnej projekt, jen co je pravda. V Ukaž své auto!!! to bude nuda :(
Přeji mnoho zážitků, šťastných kilometrů a pohodičky za volantem, pro mne nejúžasnějšího auta na české VW scéně.
Jste frajeři chlapci!!!! A díky za těch 87 stránek, několikrát jste mi moc pomohli :wink:

Kuba

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Ales-X »

Navrhuji dát lišákovi čestné ocenění za pozvednutí úrovně VW aircooled české scény. Podívejte se kolem (i na sebe), kolik lidí tu naučil k dané věci přistupovat z pohledu udělat věc jednou a pořádně a nerespektovat oblíbené české "záplatu na silnici zalít záplatou a pak přezáplatovat a znovu a dokola".

Sice jsou tu i ostatní kteří umí od základu udělat věc pořádně, ale až lišák o tom dokázal psát a nám to do palic nenásilně tlačit, jak jsme hltali jeho příspěvek za příspěvkem.

Lišák má mé velké uznání (i když vím že napíše že za to si nic nekoupí) :-D

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: Evžen 1964

Příspěvek od BUTCH bus »

Kdybych byl potměšilý, tak bych přál Evženovi samé problémy, aby bylo i nadále co číst. :wink:
Ale nejsem, tak mu přeji mnoho šťastných kilometrů.
No a těším se na druhý Lišákův slibně se rozvíjející projekt.

Jo a kdybych měl co, tak smeknu. To jen tak na okraj.... =D>
OndraS

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Michal »

Kluci krásná práce :wink: =D> =D>

a teď už jen ty pifka, šampáňo a hurá na dovolenou :mrgreen:
to já si vyberu dovolenou v létě a celou .

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Evžen 1964

Příspěvek od OB »

Já zatím děkovat nebudu, protože jak jste jistě četli, tak teče manžeta a auto ještě není pořádně rozježděný.
Tím pádem ještě nějaká reportáž přibude. Až to bude všechno vyladěný, tak budu teprve gratulovat! :D
PS Už se těším Lišáku na poslední reportáže.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 225
Registrován: 26 čer 2011
Bydliště: Jirkov

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Jarda »

Dopuručuji vytisknout a nechat svázat jako příručku pro renovaci i mě to zachránilo párkrát život a pár bezesných nocí.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Evžen 1964

Příspěvek od udeeska »

Pekny....pekny....on to investor treba nekde trosku opre a zase bude prace dost :oops:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Evžen 1964 - finále

Příspěvek od lišák »

Přátelé, děkuji za pochvalu, ale moc to nepřehánějte. Jak už jsem kdysi psal, jsem hrozně ješitnej a nosil bych frňák tak nahoru, že by se mnou nikdo nevydržel :D . Pokud někomu opravdu při práci pomohlo co jsem tady za tu dobu napsal jsem vážně rád, že to k něčemu bylo dobrý, ale v podstatě jsem se pouze snažil dodržet základní zadání v sekci "Projekty". Tam je doslovně napsáno - "renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem".
A v mém snažení mě také trošínku popoháněla správní rada se svým občasným decentním upozorněním, že když se nebudu snažit, tak že mě klidně můžou vyměnit. Jsem stará škola a tak mám přirozený respekt před autoritou :D .

Možná by bylo lepší napsat následující věty na úplný začátek, ale lepší pozdě než vůbec.

Neberte prosím tento topic jako kuchařku a vždy se snažte použít vlastní hlavu. I když se to možná nezdá, ale o spoustě věcí, které jsem dělal s přesvědčením, že to je to správné a nejlepší jsem následně zjistil, že to byla slepá ulička a že příště by to chtělo dělat jinak a lépe. Prostě víc než jako návod to berte jako reportáž o tom jak se jeden ne už nejmladší škodovkář vyučenej na lokomotivách snažil rekvalifikovat na broukaře. A vy co ty moje bláboly čtete nesmutněte, nějaký ten report o Evženovi ještě určitě sesmolím. Nebudu to ale dávat sem, ale protože projekt i přes tekoucí manžetu beru za ukončený. Pokračování ze života Brouka bude v sekci "Ukažte své auto" http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=16675.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
šuhaj
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 259
Registrován: 03 úno 2011

Re: Evžen 1964 - motor

Příspěvek od šuhaj »

lišák píše: Následovala sahara, zatím holá, aby se nechal vyzkoušet a seřídit termostat a klapky.
Obrázek
Zjistili jsme, že se vloudila nějaká chybka, protože při studeném termostatu byly klapky plně otevřené a držák termostatu byl až na dorazu. A tak se začalo proměřovat, co je špatně. Změřili jsme si jaký je maximální krok na termostatu.
Obrázek
A potom krok na táhle klapek.
Obrázek
A zjistili jsme, že oproti 13mm na termostatu je krok táhla mezi otevřenou a zavřenou polohou 28mm.
Po zkoumání, jak to na klapkách vlastně funguje, jsme došli k závěru, že problém je v páce klapky, která je vyrobena pružného pásu. Na porovnání jsme si našli v archivu jinou klapku na porovnávání.
Obrázek
Obrázek
Oko, do kterého se zasouvá táhlo, musí být v otevřené i zavřené poloze klapek v ose vybrání v tělese klapek.
Obrázek
Zmenšením, nebo zvětšením průměru pružné páky se pak nechá seřídit krok na táhle tak, aby odpovídal kroku termostatu v držáku. Jemné doladění, je pak ještě potřeba po nasazení pružinky, která zajišťuje plné otevření klapek při poruše termostatu.
Obrázek
Ještě pořádně namazat a můžeme zkoušet.
Obrázek
Klapky v uzavřené poloze.
Obrázek
A tomu odpovídající poloha termostatu. Na obrázku je vidět, že bude třeba ještě malinko pošudlat táhlo, konec nad závitem je přihnutý a není rovnoběžně s termostatem.
Obrázek
Ohřívání fénem na vlasy. To zas bylo řečí, abych ho nezasvinil. [-X Jako kdybych někdy něco zmazal. :lol:
Obrázek
Termostat plně otevřen.
Obrázek
A tomu odpovídající poloha klapek.
Obrázek
Všechno funguje jak má, tak ještě narovnat to táhlo a můžeme montovat dynamo.
Obrázek
mám dotaz...
všechno ohledně termostatu jsem pochopil, ale když odejde termostat tak ta pružina na sahaře by měla nefunkční termostat přetáhnout a zaaretovat klapky v otevřené poloze?
to znamená že termostat regulérně prdne a je na dvě půlky?protože kdyby byla ta pružina natolik silná aby ho přetáhla tak by klapky otevřené byly furt ne?

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Samba »

thermostat je věc nevyspytatelná.. musíš si to hlídat, každopádně na dvě půlky sem ho v motoru nikdy neviděl.. a pružina sahary taky nemá šanci..ale hezky..

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Sam »

Když termostat přestane těsnit, vlasntí silou se plně otevře. Jsou samozřejmě vyjímky, ale ty se stávají víceméně jen Lišákovi a můžeme je brát jako potvrzení pravidla výše.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od lišák »

Ano pružina na sahaře pomáhá udržovat klapky otevřené i když to ani tak moc potřebné není, protože pokud je termostat poškozený, tak se vlastně sám o sobě rozcápne a je delší než nepoškozený.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
šuhaj
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 259
Registrován: 03 úno 2011

Re: Evžen 1964

Příspěvek od šuhaj »

v tom případě rozumím...špatný termostat=nafouklý termostat=furt otevřené klapky...takže pružinky netřeba...díky

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od lišák »

šuhaj píše:...takže pružinky netřeba...díky
Tady bych si dovolil nesouhlasit. Je ji třeba, protože může nastat to co s čím jsem se jednou setkal a to je uvolněný termostat. Koupili jsme auto na součástky, odvezli ho po vlastní ose a při rozebírání jsem zjistil, že termostat jen tak visí na táhle. Kdyby tam nebyla pružinka mohlo dojít k přehřátí, ale jak vtipně poznamenal Sam, to se může stát jenom mě.
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět