Evžen 1964

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
zralok2
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 280
Registrován: 08 říj 2008
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od zralok2 »

fakt mne chytá schíza, když vidím ten perfekcionalismus :-)

Nicméně tohle je přesně případ, kdy "cesta je cíl".. super a znovu klobouk dolů.. těším se na výsledek.

M.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Pětišroub »

Pekař z Boščehrada píše:Můj tata po koupi nového brouka v 70-tých letech do ušaté nápravy natočil závit, maznici a celou vyplnil vazelinou. Dodneška ''jak'' nová. Ale starý neušatý nápravy zas tak nehnijou.

přesně tak, je to zvláštní ale nikdy jsem neviděl starou úzkou nápravu shnilou na prach..zatímco ušatky jsou pořádně chycený téměř každá
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Evžen 1964 - výfuk

Příspěvek od lišák »

Čekání na některé chybějící díly vyplňujeme přípravou výfuku. Kdysi jsme pořídili Evženovi nový kus, který jsme nechali našopovat. A tak jsme si mysleli, že máme teď o jednu starost méně, že pořídíme pouze nějaké pořádné píšťaly a uděláme povrchovou úpravu. Bude to ale jinak.
Na fotce je vidět velice proměnná kvalita píšťal. Obě jsou z jedné dodávky od stejného výrobce a na autě byly namontované stejně dlouho.
Obrázek
Obrázek
Po přečtení toho, co někde psal 5Š o trubičce předehřevu jsme udělali kontrolu a zjistili, že fakt nekecal a že ta trubička je úplně na nic.
Obrázek
A tak jsme začali porovnávat tento výfuk s originálem, který jsme si chtěli nechat v záloze pro strýčka Příhodu.
Obrázek
Rozdíl opravdu není několik milimetrů. Pak se nikdo nemůže divit, že předehřev nefunguje jak má.
Obrázek
Obrázek
Když už jsme v tom porovnávání rozdílů, tak ještě pár fotek přidám.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Domnívám se, že replika musí motor poměrně dost přidusit, vzhledem k počtu otvorů, které jsou ve vstupním hrdle.
Obrázek
Obrázek
Výsledkem našeho zkoumání je rozhodnutí, že na Evžena dáme originál. A ten druhý půjde do archivu, kdyby bylo nejhůř.
Naposledy upravil(a) lišák dne 29 zář 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7224
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Evžen 1964

Příspěvek od udeeska »

Zapomel jsem tu reagovat na evinsenovu zminku o stoceni bloku.Je to jen informace pro Ty co nevedi.
V praxi se to dela tak,ze pokavad jsou dosedaci plochy leskle,tak to znamena,ze se loziska mirne pootacela a tim doslo
k "vylesteni"dosedacich ploch bloku a je ho potreba stocit,aby byly dosedaci plochy pro loziska kliky v rovine.
Jestlize vsak plochy barevne splyvaji s okolim a neni zadny naznak toho,ze se loziska pohybovali,tak neni
vybrus potreba.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Evžen 1964

Příspěvek od john »

udeeska píše:Zapomel jsem tu reagovat na evinsenovu zminku o stoceni bloku.Je to jen informace pro Ty co nevedi.
V praxi se to dela tak,ze pokavad jsou dosedaci plochy leskle,tak to znamena,ze se loziska mirne pootacela a tim doslo
k "vylesteni"dosedacich ploch bloku a je ho potreba stocit,aby byly dosedaci plochy pro loziska kliky v rovine.
Jestlize vsak plochy barevne splyvaji s okolim a neni zadny naznak toho,ze se loziska pohybovali,tak neni
vybrus potreba.
Toto je sice pouzivane v praxi, ale neide mi to pod nos...jedina spravna cesta je zmeranie priemeru ulozenia lozisk v bloku a rozhodnutie o alignbore sa robi na zaklade merania.. vo vacsine pripadov je stredne a zadne ulozenie loziska von z tolerancie, je to dane harmonickymi vibraciami klukovky , cize alignbore je silne doporucene pri kazdej GO motora... / Gene Berg s tym nikdy nesuhlasil, ale on hral uplne inu ligu /

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1519
Registrován: 01 pro 2010

Re: Evžen 1964

Příspěvek od evinsen »

pokud dělám motory na záruku,posílám do brusírny všechny bloky a je klid. Stávalo se mi,že z těch několika málo bloků co nevykazovaly výše uvedené "symptomy" vymačkaného lágru,tak nešly utáhnout na předepsané momenty a začala drhnout klika.Takže v brusírně nejenže mi udělají správné průměry,ale uložení kliky mi i vystředí.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Evžen 1964 - výfuk

Příspěvek od lišák »

Pánové děkuji za Vaše zkušenosti a názory. Je určitě fakt, že když už se dělá taková operace, jako generálka motoru, nebo stavba nového, tak přebroušení uložení klikovky třeba pro jistotu, je to, co práci určitě výrazně neprodraží. My jsme v případě tohoto motoru dali na vyjádření mistra z brusírny, že blok proměřil, a že v tomto případě by to byla zbytečná práce.

---

Budu ještě pokračovat v úvahách o rozdílech mezi origo výfukem a současnou produkcí. Když už jsme oba výfuky měli vedle sebe a mohli porovnávat, nešlo si nevšimnout, že každý má jinou váhu. Pro názornost váženo mincířem. Není to zrovna lékárenská váha, ale ten rozdíl je tak velký, že gram sem, gram tam, žádný problém. Na první fotce originál.
Obrázek
A tady replika.
Obrázek
Začali jsme tedy pátrat po důvodu tohoto rozdílu. Že by to bylo jenom proto, že ošidili o 5cm trubičku předehřevu se mě nezdálo. A v tom jsem si všiml, že uvnitř originálu je vidět trubka, která v replice není.
Obrázek
Obrázek
Podařilo se nám zjistit to, že mezi oběma výfuky je zásadní konstrukční rozdíl. Původní je řešen jako dvoukomorový a je v podstatě, jak se teď módně říká "laděný". Jinak řečeno není okradený a ač se to na první pohled rozhodně nezdá, tak trubky od všech válců mají stejnou délku. A jak je to možné? Velice jednoduché a prosté řešení. Do pravé komory ústí na přímo svod od 1 válce a svod od 4 válce je veden trubkou, která prochází levou komorou. Do levé komory ústí na přímo svod od 3 válce a svod od 2 válce je veden trubkou, která prochází pravou komorou. Pro názornost jsem si dovolil stáhnout obrázek na Sambě.
Obrázek
Naproti tomu, repliky jsou řešeny výrobně jednodušeji, jako tříkomorové s děrovanými přepážkami u kterých je sveden válec 1 a 2 do pravé komory, válec 3 a 4 do levé komory. Střední komora s výstupy do píšťal je potom společná pro všechny válce. O stejných poměrech pro každý válec si můžete nechat zdát.
A ani výfuk Abarth na tom není o mnoho lépe ve vztahu k výkonu motoru, protože má podobnou konstrukci. Podle dostupných informací a referencí je pro výkon motoru 1200 nejoptimálnější řešení použití originálního výfuku v kombinaci s koncovkami TDE, které mají vnitřní průměr 28mm oproti 21mm, které mají standartní koncovky. Tím je snížen zpětný tlak výfukových plynů.
Naposledy upravil(a) lišák dne 29 zář 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1519
Registrován: 01 pro 2010

Re: Evžen 1964

Příspěvek od evinsen »

tak jsi na to kápnul,indiáni co tyhle nový výfuky vyráběj nemaj vůbec šajna co to jsou výplachové tlaky.někdy mi připadá,že to vyrábějí podle fotky.ale pokud chceš nový tak pro vw dodávaly výfuky firmy ERNST a LEISTRITZ a dodnes se dají od těchto firem sehnat v původní kvalitě.nebo opravit originál,ty vnitřky prakticky nehnijou.do koncovek vkládám kroužek o průměru 18mm.to je průměr co jsem změřil na zbytcích originálů.výfuk pak krásně "cvrká" jak má a nestřílí po ubrání plynu jak to s oblibou dělají "komínové roury,trubička má ústit těsně ke koncovce,kde spolu tvoří ejektor a vytahuje spaliny s předehřevu.důležité je i použití těsnění předehřevu s malým průměrem na jedné straně. na vstupu do předehřevu.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Evžen 1964

Příspěvek od john »

lišák píše:
Původní je řešen jako dvoukomorový a je v podstatě, jak se teď módně říká "laděný". Jinak řečeno není okradený a ač se to na první pohled rozhodně nezdá, tak trubky od všech válců mají stejnou délku. A jak je to možné? Velice jednoduché a prosté řešení. Do pravé komory ústí na přímo svod od 1 válce a svod od 4 válce je veden trubkou, která prochází levou komorou. Do levé komory ústí na přímo svod od 3 válce a svod od 2 válce je veden trubkou, která prochází pravou komorou. Pro názornost jsem si dovolil stáhnout obrázek na Sambě.

Naproti tomu, repliky jsou řešeny výrobně jednodušeji, jako tříkomorové s děrovanými přepážkami u kterých je sveden válec 1 a 2 do pravé komory, válec 3 a 4 do levé komory. Střední komora s výstupy do píšťal je potom společná pro všechny válce. O stejných poměrech pro každý válec si můžete nechat zdát.
A ani výfuk Abarth na tom není o mnoho lépe ve vztahu k výkonu motoru, protože má podobnou konstrukci. Podle dostupných informací a referencí je pro výkon motoru 1200 nejoptimálnější řešení použití originálního výfuku v kombinaci s koncovkami TDE, které mají vnitřní průměr 28mm oproti 21mm, které mají standartní koncovky. Tím je snížen zpětný tlak výfukových plynů.
To je cesta, ako z dvoch spatnych systemov vybrat ten lepsi... :D

Pretoze oba systemy ako dvoj , tak troj komorovy maju znacne obmedzenia, zase jedna bezpecna cesta poznat rozdiel je dyno ten samy motor s roznymi vyfukmi...
Ten "lepsi" system je v podstate nevybalancovany 2 x 2 do 1 a ten "horsi " je uplne na divoko.. :D... otazka je, aky rozdiel medzi nimi v skutocnosti bude...podla mojho odhadu asi nie smerodatny...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Pětišroub »

Jsem rád, že ty moje cancy někdo čte lišáku..jinak výfuky Ernst kupuju via CSP.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Šíša »

Stupid dotaz:

na tom fajném obrázku z TheSamba.com jsou ty komory kde? Je to přepažené hnedle za koncovkama, takže střed výfuku jest tam jen jako obal okolo těch trubek? Nebo je to úplně jinak...

Tří komorovej je tedy vesměs jen válec kam vedou "čtyři díry" a v něm jen pár děrovanejch plechovejch přepážek asi jen kvůli tlumení hluku?

Nerejpu, jen se ptám ze zvědavosti :D Ono to bude taky tím, že jsem ještě výfuk nekuchal tak podrobně abych si to představil.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Evžen 1964 - výfuk

Příspěvek od lišák »

Pětišroub píše:Jsem rád, že ty moje cancy někdo čte lišáku..jinak výfuky Ernst kupuju via CSP.
Jsi příliš skromný náčelníku. Určitě nejsem jediný, pro koho jsou Tvoje příspěvky studnicí vědění.
Šíša píše:Je to přepažené hnedle za koncovkama, takže střed výfuku jest tam jen jako obal okolo těch trubek? Nebo je to úplně jinak...
Tří komorovej je tedy vesměs jen válec kam vedou "čtyři díry" a v něm jen pár děrovanejch plechovejch přepážek asi jen kvůli tlumení hluku?
Ano, chápeš to dobře. =D>

---

Dneska si zahrajeme na malého chemika a pak si dáme další cestu za poznáním. Na řadě jsou výměníky topení.
Před časem jsme Evženovi pořídili nové a aby byla jejich životnost prodloužena, tak jsme je nechali opískovat a našopovat hliníkem. Dělala to ale jiná firma než tlumič. A to byla chyba. Po vymontování motoru nám bylo divné, že na rozdíl od tlumiče mají výměníky poněkud jinou barvu a že kolínka u příruby jsou nějaká orezlá a oloupaná. Rozdíl v barvě jsme přičítali znečištění od kol v kombinaci s olejem, který nám na ně vytekl při seřizování ventilové vůle. Skutečnost, jak jsme později zjistili byla úplně někde jinde.
Obrázek
Při kontrole jsme objevili příčinu toho, proč jedna strana auta topila výrazně méně, než druhá a to i pod sedačkou, na což špatné prahy nemají vliv.
Ovládací páčka narážela do blbě zapertlovaného obalu a proto byl výměník otevřen je zčásti.
Obrázek
Vnitřek byl docela orezlej a tak jsme začali přemýšlet co s tím.
Obrázek
No a trubka plná sazí.
Obrázek
Zkusili jsme to z nejhoršího umýt tech. benzinem, ale žádná sláva.
Obrázek
Obrázek
No a tak jsme vyzkoušeli, zda se vejdou do vaničky a vyrazili na nákup.
Obrázek
Obrázek
Když paní u pokladny tak divně koukala, tak jsem jí řekl, že se nám urodilo tolik okurek, že je musíme zavařit. :D
Základem lázně je kyselina citronová. Na 1l octa dávám 50g.
Obrázek
Obrázek
Aby jsme nechcípli smradem, tak je lépe vaničku zakrýt a převázat.
Obrázek
No a začali se dít věci. Nejdříve šumění, pak bublání. Říkám si, co je to za blbost? Železo ani hliník přeci s kyselinou citronovou ani octovou v této koncentraci a teplotě nemůžou reagovat. A pak nám to došlo. Ty blbouni, místo toho aby výměníky našopovali hliníkem, tak to udělali zinkem. #-o
No a zinek s kyselinou to už je o něčem jiném. Opravdu miluju, když řemeslník dá do práce vlastní mozek. Já řeknu, že chci hliník, ale on si myslí, že zinek bude lepší. A tak to udělá po svém. A bez výstrahy.
Jinak po koupání a následném oplachu výsledek docela ucházející. Trubky sazí zbavené, koroze fuč. Na povrchu pouze místy lehounce zoxidované.
Obrázek

Protože jsme už porovnávali rozdíl mezi tlumičema, tak jsme se rozhodli porovnat ještě původní výměník se současnou výrobou. A začali jsme vážením.
Takže origo.
Obrázek
A replika.
Obrázek
1,5 kg to už je docela dost. Tak čím to asi bude? Na čem se asi nechá nejvíc ušetřit? No přeci na hliníku.
Obrázek
Obrázek
A z druhé strany. Pořadí stejné. Nejdříve origo, pak replika.
Obrázek
Obrázek
Je to jasné, hliník se odstěhoval do Humpolce. U původního kusu je ale ještě i na trubkách i mimo opláštění.
Obrázek
Obrázek
A druhá strana.
Obrázek
Obrázek
Taková poměrně důležitá drobnost je malý prolis na spodní hraně a tento otvor. Voda, která kondenzuje uvnitř výměníku má kudy odtéci.
Obrázek
Teda ne, že by na ten prolis při současné výrobě zapoměli. To oni ho udělají.
Obrázek
Problém je v tom, že na druhé straně není ten otvor. Pěkně poctivě zapertlováno, aby tam náhodou netáhlo. #-o
Obrázek
Brouk nikdy patřil k nějak výrazně topícím autům, ale s novými výměníky se těžko člověk může ohřát. A tak nás čeká další shánění, protože ten původní máme jenom jeden.
Naposledy upravil(a) lišák dne 29 zář 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2496
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Jestli ty ''repliky'' nejsou udělaný-okopčený z topníků posledních brouků-stříkaček, určených na mexický trh(do Evropy jen individuální dovoz), kde opravdu topit nemusí . Naopak by se sombrérom zbytečně zapalovaly lejtka :twisted:

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1519
Registrován: 01 pro 2010

Re: Evžen 1964

Příspěvek od evinsen »

omyl,brouk i bus jsou auta co topí luxusně,ale musí být všechno včetně prahů v pohodě,no a samozřejmě radiátory-pokud máš místo osmi žeber tři....,co k tomu víc dodat. a nemyslím že vw dělal rozdíly v radiátorech. musíme si uvědomit že sice v brazílii nevědí co to je -20stupňů,ale rozdíl mezi polednem a ránem činí třeba 40stupňů. u nás má půl republiky před infarktem při polovičním rozdílu.takže absence hliníku v topnících je prostě byznys

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7224
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Evžen 1964

Příspěvek od udeeska »

Neco jineho je koupit v dnesni dobe nahradni dily z Brazilie ci Mexika,kdy kvalita je opravdu
velmi nizka a druha vec je mit dily z originalni vyroby,ktera probihala pod dozorem inzenyru
z VW,kteri se stridali ve trimesicnich cyklech,takze jak pise evinsen je to v uspore materialu,
zatimco ceny jsou premrstene a vyrobky nekvalitni.
Brazilie dnes ztraci objednavky na nahradni dily z duvodu kvality a vse se pomalu presouva do Ciny,
kde je prece jenom kvalita o neco lepsi...........
Promin Vlado za O.T.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Sam »

Pěkně si s tím hraješ, Lišáku. Mám ale jednu kacířskou připomínku a to, jestli to čištění od rzi a sazí je vůbec potřeba. Budeš to impregnovat i zevnitř ? Pokud ne, je to tam za chvilku zpět. A saze v potrubí tam narostou při první jízdě.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od SO 545 »

konecne riesenie kazdeho auta : ratlook.

ale pre teba to lisaku neplati... zatial.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Capario »

Pěkně si stím hraješ,výborný porovnávání. Jsem rád že slouží :-)
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Evžen 1964 - elektroinstalace

Příspěvek od lišák »

Sam píše:Mám ale jednu kacířskou připomínku a to, jestli to čištění od rzi a sazí je vůbec potřeba. Budeš to impregnovat i zevnitř ? Pokud ne, je to tam za chvilku zpět. A saze v potrubí tam narostou při první jízdě.
Je mě jasné, že to odstranění sazí nemá valný význam, ale nějak se mě příčí na ten vypulírovanej motor dávat zapráskaný výměníky. A co se týká koroze uvnitř, tak to je něco podobného. Jinak uvažujeme, že by více ladilo, dát na výfuk žáruvzdornou barvu ve stejném odstínu, jako se dával ve výrobě.

---

O výfuku budu pokračovat až na něm pokročíme. Tak co Vám sem šoupnu dneska?
Co třeba přívodní kabel ke startéru. Možná i na tak banální věci, může být něco zajímavého. Kabel, který na Evženovi byl, už někdo operoval a my chceme, aby to bylo co nejvíce originál. A tak jsme sehnali z jiného auta další kus, který má originál svorku. Ale pro změnu na něm, zas je nabastlené oko.
Obrázek
Obrázek
Začali jsme hodnotit situaci co z kterého kabelu se nechá ještě použít a čistit.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Bylo potřeba z odříznuté svorky vypreparovat zbytek kabelu.
Obrázek
Obrázek
Teď Vám ukážu, že se nechají zachránit i průchodky, které jsou v takto zoufalém stavu. Možná si řeknete, proč to zachraňovat, když se nechají koupit nové, ale berte to hlavně jako ukázku. Někdy možnost nového kusu není.
Obrázek
Pokud je guma pouze potrhaná, ale jinak komplet, tak stačí slepit vteřinovým lepidlem. Následně díl napustím Regumem.
Obrázek
No a z těchto dvou průchodek se nechá udělat jedna.
Obrázek
Vyřízne se potrhaná část a z druhého kusu se vyřízne odpovídající kus na vlepení.
Obrázek
Obrázek
Můžete si o takové opravě gumových dílů myslet cokoliv, ale třeba na MBX jsem tak opravoval nesehnatelné těsnění větraček. A drží to už 10 let.
Tak ještě nasadit a naletovat svorku a kabel je připraven.
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) lišák dne 22 říj 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Evžen 1964 - víka ventilů

Příspěvek od lišák »

Ač je dnes poslední únorový den, tak u nás byl Ježišek a my máme zase Vánoce. Milujeme rozbalování balíčku. Je pravda, že jeho cesta nebyla jednoduchá a už vůbec ne přímočará. Do mapy světa můžeme zapíchnout další špendlík. New Mexico. A protože musel cestovat s menší oklikou, tak urazil odhadem nějakých 13500 km.
Obrázek
Vysněná ventilová víka. Žádný tuning, ale decentnost sama. Prostě old school.
Obrázek
To se musí hned zkusit, to nejde jinak.
Obrázek
Drobný, ale fakt drobounký, černý puntík na kráse je to, že v nich byly odvětrávací otvory, ale prodávající je zavařil a tak bude potřeba drobné přebroušení.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tak a teď je můžeme dát na chemické leštění. Pak už nebude nic znát.
Naposledy upravil(a) lišák dne 29 zář 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět