Evžen 1964
- zralok2
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 280
- Registrován: 08 říj 2008
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
fakt mne chytá schíza, když vidím ten perfekcionalismus
Nicméně tohle je přesně případ, kdy "cesta je cíl".. super a znovu klobouk dolů.. těším se na výsledek.
M.
Nicméně tohle je přesně případ, kdy "cesta je cíl".. super a znovu klobouk dolů.. těším se na výsledek.
M.
Re: Evžen 1964
Pekař z Boščehrada píše:Můj tata po koupi nového brouka v 70-tých letech do ušaté nápravy natočil závit, maznici a celou vyplnil vazelinou. Dodneška ''jak'' nová. Ale starý neušatý nápravy zas tak nehnijou.
přesně tak, je to zvláštní ale nikdy jsem neviděl starou úzkou nápravu shnilou na prach..zatímco ušatky jsou pořádně chycený téměř každá
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964 - výfuk
Čekání na některé chybějící díly vyplňujeme přípravou výfuku. Kdysi jsme pořídili Evženovi nový kus, který jsme nechali našopovat. A tak jsme si mysleli, že máme teď o jednu starost méně, že pořídíme pouze nějaké pořádné píšťaly a uděláme povrchovou úpravu. Bude to ale jinak.
Na fotce je vidět velice proměnná kvalita píšťal. Obě jsou z jedné dodávky od stejného výrobce a na autě byly namontované stejně dlouho.
Po přečtení toho, co někde psal 5Š o trubičce předehřevu jsme udělali kontrolu a zjistili, že fakt nekecal a že ta trubička je úplně na nic.
A tak jsme začali porovnávat tento výfuk s originálem, který jsme si chtěli nechat v záloze pro strýčka Příhodu.
Rozdíl opravdu není několik milimetrů. Pak se nikdo nemůže divit, že předehřev nefunguje jak má.
Když už jsme v tom porovnávání rozdílů, tak ještě pár fotek přidám.
Domnívám se, že replika musí motor poměrně dost přidusit, vzhledem k počtu otvorů, které jsou ve vstupním hrdle.
Výsledkem našeho zkoumání je rozhodnutí, že na Evžena dáme originál. A ten druhý půjde do archivu, kdyby bylo nejhůř.
Na fotce je vidět velice proměnná kvalita píšťal. Obě jsou z jedné dodávky od stejného výrobce a na autě byly namontované stejně dlouho.
Po přečtení toho, co někde psal 5Š o trubičce předehřevu jsme udělali kontrolu a zjistili, že fakt nekecal a že ta trubička je úplně na nic.
A tak jsme začali porovnávat tento výfuk s originálem, který jsme si chtěli nechat v záloze pro strýčka Příhodu.
Rozdíl opravdu není několik milimetrů. Pak se nikdo nemůže divit, že předehřev nefunguje jak má.
Když už jsme v tom porovnávání rozdílů, tak ještě pár fotek přidám.
Domnívám se, že replika musí motor poměrně dost přidusit, vzhledem k počtu otvorů, které jsou ve vstupním hrdle.
Výsledkem našeho zkoumání je rozhodnutí, že na Evžena dáme originál. A ten druhý půjde do archivu, kdyby bylo nejhůř.
Naposledy upravil(a) lišák dne 29 zář 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Evžen 1964
Zapomel jsem tu reagovat na evinsenovu zminku o stoceni bloku.Je to jen informace pro Ty co nevedi.
V praxi se to dela tak,ze pokavad jsou dosedaci plochy leskle,tak to znamena,ze se loziska mirne pootacela a tim doslo
k "vylesteni"dosedacich ploch bloku a je ho potreba stocit,aby byly dosedaci plochy pro loziska kliky v rovine.
Jestlize vsak plochy barevne splyvaji s okolim a neni zadny naznak toho,ze se loziska pohybovali,tak neni
vybrus potreba.
V praxi se to dela tak,ze pokavad jsou dosedaci plochy leskle,tak to znamena,ze se loziska mirne pootacela a tim doslo
k "vylesteni"dosedacich ploch bloku a je ho potreba stocit,aby byly dosedaci plochy pro loziska kliky v rovine.
Jestlize vsak plochy barevne splyvaji s okolim a neni zadny naznak toho,ze se loziska pohybovali,tak neni
vybrus potreba.
Vwase nocni sichta...
Re: Evžen 1964
Toto je sice pouzivane v praxi, ale neide mi to pod nos...jedina spravna cesta je zmeranie priemeru ulozenia lozisk v bloku a rozhodnutie o alignbore sa robi na zaklade merania.. vo vacsine pripadov je stredne a zadne ulozenie loziska von z tolerancie, je to dane harmonickymi vibraciami klukovky , cize alignbore je silne doporucene pri kazdej GO motora... / Gene Berg s tym nikdy nesuhlasil, ale on hral uplne inu ligu /udeeska píše:Zapomel jsem tu reagovat na evinsenovu zminku o stoceni bloku.Je to jen informace pro Ty co nevedi.
V praxi se to dela tak,ze pokavad jsou dosedaci plochy leskle,tak to znamena,ze se loziska mirne pootacela a tim doslo
k "vylesteni"dosedacich ploch bloku a je ho potreba stocit,aby byly dosedaci plochy pro loziska kliky v rovine.
Jestlize vsak plochy barevne splyvaji s okolim a neni zadny naznak toho,ze se loziska pohybovali,tak neni
vybrus potreba.
Re: Evžen 1964
pokud dělám motory na záruku,posílám do brusírny všechny bloky a je klid. Stávalo se mi,že z těch několika málo bloků co nevykazovaly výše uvedené "symptomy" vymačkaného lágru,tak nešly utáhnout na předepsané momenty a začala drhnout klika.Takže v brusírně nejenže mi udělají správné průměry,ale uložení kliky mi i vystředí.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964 - výfuk
Pánové děkuji za Vaše zkušenosti a názory. Je určitě fakt, že když už se dělá taková operace, jako generálka motoru, nebo stavba nového, tak přebroušení uložení klikovky třeba pro jistotu, je to, co práci určitě výrazně neprodraží. My jsme v případě tohoto motoru dali na vyjádření mistra z brusírny, že blok proměřil, a že v tomto případě by to byla zbytečná práce.
---
Budu ještě pokračovat v úvahách o rozdílech mezi origo výfukem a současnou produkcí. Když už jsme oba výfuky měli vedle sebe a mohli porovnávat, nešlo si nevšimnout, že každý má jinou váhu. Pro názornost váženo mincířem. Není to zrovna lékárenská váha, ale ten rozdíl je tak velký, že gram sem, gram tam, žádný problém. Na první fotce originál.
A tady replika.
Začali jsme tedy pátrat po důvodu tohoto rozdílu. Že by to bylo jenom proto, že ošidili o 5cm trubičku předehřevu se mě nezdálo. A v tom jsem si všiml, že uvnitř originálu je vidět trubka, která v replice není.
Podařilo se nám zjistit to, že mezi oběma výfuky je zásadní konstrukční rozdíl. Původní je řešen jako dvoukomorový a je v podstatě, jak se teď módně říká "laděný". Jinak řečeno není okradený a ač se to na první pohled rozhodně nezdá, tak trubky od všech válců mají stejnou délku. A jak je to možné? Velice jednoduché a prosté řešení. Do pravé komory ústí na přímo svod od 1 válce a svod od 4 válce je veden trubkou, která prochází levou komorou. Do levé komory ústí na přímo svod od 3 válce a svod od 2 válce je veden trubkou, která prochází pravou komorou. Pro názornost jsem si dovolil stáhnout obrázek na Sambě.
Naproti tomu, repliky jsou řešeny výrobně jednodušeji, jako tříkomorové s děrovanými přepážkami u kterých je sveden válec 1 a 2 do pravé komory, válec 3 a 4 do levé komory. Střední komora s výstupy do píšťal je potom společná pro všechny válce. O stejných poměrech pro každý válec si můžete nechat zdát.
A ani výfuk Abarth na tom není o mnoho lépe ve vztahu k výkonu motoru, protože má podobnou konstrukci. Podle dostupných informací a referencí je pro výkon motoru 1200 nejoptimálnější řešení použití originálního výfuku v kombinaci s koncovkami TDE, které mají vnitřní průměr 28mm oproti 21mm, které mají standartní koncovky. Tím je snížen zpětný tlak výfukových plynů.
---
Budu ještě pokračovat v úvahách o rozdílech mezi origo výfukem a současnou produkcí. Když už jsme oba výfuky měli vedle sebe a mohli porovnávat, nešlo si nevšimnout, že každý má jinou váhu. Pro názornost váženo mincířem. Není to zrovna lékárenská váha, ale ten rozdíl je tak velký, že gram sem, gram tam, žádný problém. Na první fotce originál.
A tady replika.
Začali jsme tedy pátrat po důvodu tohoto rozdílu. Že by to bylo jenom proto, že ošidili o 5cm trubičku předehřevu se mě nezdálo. A v tom jsem si všiml, že uvnitř originálu je vidět trubka, která v replice není.
Podařilo se nám zjistit to, že mezi oběma výfuky je zásadní konstrukční rozdíl. Původní je řešen jako dvoukomorový a je v podstatě, jak se teď módně říká "laděný". Jinak řečeno není okradený a ač se to na první pohled rozhodně nezdá, tak trubky od všech válců mají stejnou délku. A jak je to možné? Velice jednoduché a prosté řešení. Do pravé komory ústí na přímo svod od 1 válce a svod od 4 válce je veden trubkou, která prochází levou komorou. Do levé komory ústí na přímo svod od 3 válce a svod od 2 válce je veden trubkou, která prochází pravou komorou. Pro názornost jsem si dovolil stáhnout obrázek na Sambě.
Naproti tomu, repliky jsou řešeny výrobně jednodušeji, jako tříkomorové s děrovanými přepážkami u kterých je sveden válec 1 a 2 do pravé komory, válec 3 a 4 do levé komory. Střední komora s výstupy do píšťal je potom společná pro všechny válce. O stejných poměrech pro každý válec si můžete nechat zdát.
A ani výfuk Abarth na tom není o mnoho lépe ve vztahu k výkonu motoru, protože má podobnou konstrukci. Podle dostupných informací a referencí je pro výkon motoru 1200 nejoptimálnější řešení použití originálního výfuku v kombinaci s koncovkami TDE, které mají vnitřní průměr 28mm oproti 21mm, které mají standartní koncovky. Tím je snížen zpětný tlak výfukových plynů.
Naposledy upravil(a) lišák dne 29 zář 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
tak jsi na to kápnul,indiáni co tyhle nový výfuky vyráběj nemaj vůbec šajna co to jsou výplachové tlaky.někdy mi připadá,že to vyrábějí podle fotky.ale pokud chceš nový tak pro vw dodávaly výfuky firmy ERNST a LEISTRITZ a dodnes se dají od těchto firem sehnat v původní kvalitě.nebo opravit originál,ty vnitřky prakticky nehnijou.do koncovek vkládám kroužek o průměru 18mm.to je průměr co jsem změřil na zbytcích originálů.výfuk pak krásně "cvrká" jak má a nestřílí po ubrání plynu jak to s oblibou dělají "komínové roury,trubička má ústit těsně ke koncovce,kde spolu tvoří ejektor a vytahuje spaliny s předehřevu.důležité je i použití těsnění předehřevu s malým průměrem na jedné straně. na vstupu do předehřevu.
Re: Evžen 1964
To je cesta, ako z dvoch spatnych systemov vybrat ten lepsi...lišák píše:
Původní je řešen jako dvoukomorový a je v podstatě, jak se teď módně říká "laděný". Jinak řečeno není okradený a ač se to na první pohled rozhodně nezdá, tak trubky od všech válců mají stejnou délku. A jak je to možné? Velice jednoduché a prosté řešení. Do pravé komory ústí na přímo svod od 1 válce a svod od 4 válce je veden trubkou, která prochází levou komorou. Do levé komory ústí na přímo svod od 3 válce a svod od 2 válce je veden trubkou, která prochází pravou komorou. Pro názornost jsem si dovolil stáhnout obrázek na Sambě.
Naproti tomu, repliky jsou řešeny výrobně jednodušeji, jako tříkomorové s děrovanými přepážkami u kterých je sveden válec 1 a 2 do pravé komory, válec 3 a 4 do levé komory. Střední komora s výstupy do píšťal je potom společná pro všechny válce. O stejných poměrech pro každý válec si můžete nechat zdát.
A ani výfuk Abarth na tom není o mnoho lépe ve vztahu k výkonu motoru, protože má podobnou konstrukci. Podle dostupných informací a referencí je pro výkon motoru 1200 nejoptimálnější řešení použití originálního výfuku v kombinaci s koncovkami TDE, které mají vnitřní průměr 28mm oproti 21mm, které mají standartní koncovky. Tím je snížen zpětný tlak výfukových plynů.
Pretoze oba systemy ako dvoj , tak troj komorovy maju znacne obmedzenia, zase jedna bezpecna cesta poznat rozdiel je dyno ten samy motor s roznymi vyfukmi...
Ten "lepsi" system je v podstate nevybalancovany 2 x 2 do 1 a ten "horsi " je uplne na divoko.. ... otazka je, aky rozdiel medzi nimi v skutocnosti bude...podla mojho odhadu asi nie smerodatny...
Re: Evžen 1964
Jsem rád, že ty moje cancy někdo čte lišáku..jinak výfuky Ernst kupuju via CSP.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Evžen 1964
Stupid dotaz:
na tom fajném obrázku z TheSamba.com jsou ty komory kde? Je to přepažené hnedle za koncovkama, takže střed výfuku jest tam jen jako obal okolo těch trubek? Nebo je to úplně jinak...
Tří komorovej je tedy vesměs jen válec kam vedou "čtyři díry" a v něm jen pár děrovanejch plechovejch přepážek asi jen kvůli tlumení hluku?
Nerejpu, jen se ptám ze zvědavosti Ono to bude taky tím, že jsem ještě výfuk nekuchal tak podrobně abych si to představil.
na tom fajném obrázku z TheSamba.com jsou ty komory kde? Je to přepažené hnedle za koncovkama, takže střed výfuku jest tam jen jako obal okolo těch trubek? Nebo je to úplně jinak...
Tří komorovej je tedy vesměs jen válec kam vedou "čtyři díry" a v něm jen pár děrovanejch plechovejch přepážek asi jen kvůli tlumení hluku?
Nerejpu, jen se ptám ze zvědavosti Ono to bude taky tím, že jsem ještě výfuk nekuchal tak podrobně abych si to představil.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964 - výfuk
Jsi příliš skromný náčelníku. Určitě nejsem jediný, pro koho jsou Tvoje příspěvky studnicí vědění.Pětišroub píše:Jsem rád, že ty moje cancy někdo čte lišáku..jinak výfuky Ernst kupuju via CSP.
Ano, chápeš to dobře.Šíša píše:Je to přepažené hnedle za koncovkama, takže střed výfuku jest tam jen jako obal okolo těch trubek? Nebo je to úplně jinak...
Tří komorovej je tedy vesměs jen válec kam vedou "čtyři díry" a v něm jen pár děrovanejch plechovejch přepážek asi jen kvůli tlumení hluku?
---
Dneska si zahrajeme na malého chemika a pak si dáme další cestu za poznáním. Na řadě jsou výměníky topení.
Před časem jsme Evženovi pořídili nové a aby byla jejich životnost prodloužena, tak jsme je nechali opískovat a našopovat hliníkem. Dělala to ale jiná firma než tlumič. A to byla chyba. Po vymontování motoru nám bylo divné, že na rozdíl od tlumiče mají výměníky poněkud jinou barvu a že kolínka u příruby jsou nějaká orezlá a oloupaná. Rozdíl v barvě jsme přičítali znečištění od kol v kombinaci s olejem, který nám na ně vytekl při seřizování ventilové vůle. Skutečnost, jak jsme později zjistili byla úplně někde jinde.
Při kontrole jsme objevili příčinu toho, proč jedna strana auta topila výrazně méně, než druhá a to i pod sedačkou, na což špatné prahy nemají vliv.
Ovládací páčka narážela do blbě zapertlovaného obalu a proto byl výměník otevřen je zčásti.
Vnitřek byl docela orezlej a tak jsme začali přemýšlet co s tím.
No a trubka plná sazí.
Zkusili jsme to z nejhoršího umýt tech. benzinem, ale žádná sláva.
No a tak jsme vyzkoušeli, zda se vejdou do vaničky a vyrazili na nákup.
Když paní u pokladny tak divně koukala, tak jsem jí řekl, že se nám urodilo tolik okurek, že je musíme zavařit.
Základem lázně je kyselina citronová. Na 1l octa dávám 50g.
Aby jsme nechcípli smradem, tak je lépe vaničku zakrýt a převázat.
No a začali se dít věci. Nejdříve šumění, pak bublání. Říkám si, co je to za blbost? Železo ani hliník přeci s kyselinou citronovou ani octovou v této koncentraci a teplotě nemůžou reagovat. A pak nám to došlo. Ty blbouni, místo toho aby výměníky našopovali hliníkem, tak to udělali zinkem.
No a zinek s kyselinou to už je o něčem jiném. Opravdu miluju, když řemeslník dá do práce vlastní mozek. Já řeknu, že chci hliník, ale on si myslí, že zinek bude lepší. A tak to udělá po svém. A bez výstrahy.
Jinak po koupání a následném oplachu výsledek docela ucházející. Trubky sazí zbavené, koroze fuč. Na povrchu pouze místy lehounce zoxidované.
Protože jsme už porovnávali rozdíl mezi tlumičema, tak jsme se rozhodli porovnat ještě původní výměník se současnou výrobou. A začali jsme vážením.
Takže origo.
A replika.
1,5 kg to už je docela dost. Tak čím to asi bude? Na čem se asi nechá nejvíc ušetřit? No přeci na hliníku.
A z druhé strany. Pořadí stejné. Nejdříve origo, pak replika.
Je to jasné, hliník se odstěhoval do Humpolce. U původního kusu je ale ještě i na trubkách i mimo opláštění.
A druhá strana.
Taková poměrně důležitá drobnost je malý prolis na spodní hraně a tento otvor. Voda, která kondenzuje uvnitř výměníku má kudy odtéci.
Teda ne, že by na ten prolis při současné výrobě zapoměli. To oni ho udělají.
Problém je v tom, že na druhé straně není ten otvor. Pěkně poctivě zapertlováno, aby tam náhodou netáhlo.
Brouk nikdy patřil k nějak výrazně topícím autům, ale s novými výměníky se těžko člověk může ohřát. A tak nás čeká další shánění, protože ten původní máme jenom jeden.
Naposledy upravil(a) lišák dne 29 zář 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2497
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Evžen 1964
Jestli ty ''repliky'' nejsou udělaný-okopčený z topníků posledních brouků-stříkaček, určených na mexický trh(do Evropy jen individuální dovoz), kde opravdu topit nemusí . Naopak by se sombrérom zbytečně zapalovaly lejtka
Re: Evžen 1964
omyl,brouk i bus jsou auta co topí luxusně,ale musí být všechno včetně prahů v pohodě,no a samozřejmě radiátory-pokud máš místo osmi žeber tři....,co k tomu víc dodat. a nemyslím že vw dělal rozdíly v radiátorech. musíme si uvědomit že sice v brazílii nevědí co to je -20stupňů,ale rozdíl mezi polednem a ránem činí třeba 40stupňů. u nás má půl republiky před infarktem při polovičním rozdílu.takže absence hliníku v topnících je prostě byznys
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Evžen 1964
Neco jineho je koupit v dnesni dobe nahradni dily z Brazilie ci Mexika,kdy kvalita je opravdu
velmi nizka a druha vec je mit dily z originalni vyroby,ktera probihala pod dozorem inzenyru
z VW,kteri se stridali ve trimesicnich cyklech,takze jak pise evinsen je to v uspore materialu,
zatimco ceny jsou premrstene a vyrobky nekvalitni.
Brazilie dnes ztraci objednavky na nahradni dily z duvodu kvality a vse se pomalu presouva do Ciny,
kde je prece jenom kvalita o neco lepsi...........
Promin Vlado za O.T.
velmi nizka a druha vec je mit dily z originalni vyroby,ktera probihala pod dozorem inzenyru
z VW,kteri se stridali ve trimesicnich cyklech,takze jak pise evinsen je to v uspore materialu,
zatimco ceny jsou premrstene a vyrobky nekvalitni.
Brazilie dnes ztraci objednavky na nahradni dily z duvodu kvality a vse se pomalu presouva do Ciny,
kde je prece jenom kvalita o neco lepsi...........
Promin Vlado za O.T.
Vwase nocni sichta...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Pěkně si s tím hraješ, Lišáku. Mám ale jednu kacířskou připomínku a to, jestli to čištění od rzi a sazí je vůbec potřeba. Budeš to impregnovat i zevnitř ? Pokud ne, je to tam za chvilku zpět. A saze v potrubí tam narostou při první jízdě.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
konecne riesenie kazdeho auta : ratlook.
ale pre teba to lisaku neplati... zatial.
ale pre teba to lisaku neplati... zatial.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Capario
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 632
- Registrován: 02 črc 2006
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Pěkně si stím hraješ,výborný porovnávání. Jsem rád že slouží
Better smoke and fly then drink and drive
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964 - elektroinstalace
Je mě jasné, že to odstranění sazí nemá valný význam, ale nějak se mě příčí na ten vypulírovanej motor dávat zapráskaný výměníky. A co se týká koroze uvnitř, tak to je něco podobného. Jinak uvažujeme, že by více ladilo, dát na výfuk žáruvzdornou barvu ve stejném odstínu, jako se dával ve výrobě.Sam píše:Mám ale jednu kacířskou připomínku a to, jestli to čištění od rzi a sazí je vůbec potřeba. Budeš to impregnovat i zevnitř ? Pokud ne, je to tam za chvilku zpět. A saze v potrubí tam narostou při první jízdě.
---
O výfuku budu pokračovat až na něm pokročíme. Tak co Vám sem šoupnu dneska?
Co třeba přívodní kabel ke startéru. Možná i na tak banální věci, může být něco zajímavého. Kabel, který na Evženovi byl, už někdo operoval a my chceme, aby to bylo co nejvíce originál. A tak jsme sehnali z jiného auta další kus, který má originál svorku. Ale pro změnu na něm, zas je nabastlené oko.
Začali jsme hodnotit situaci co z kterého kabelu se nechá ještě použít a čistit.
Bylo potřeba z odříznuté svorky vypreparovat zbytek kabelu.
Teď Vám ukážu, že se nechají zachránit i průchodky, které jsou v takto zoufalém stavu. Možná si řeknete, proč to zachraňovat, když se nechají koupit nové, ale berte to hlavně jako ukázku. Někdy možnost nového kusu není.
Pokud je guma pouze potrhaná, ale jinak komplet, tak stačí slepit vteřinovým lepidlem. Následně díl napustím Regumem.
No a z těchto dvou průchodek se nechá udělat jedna.
Vyřízne se potrhaná část a z druhého kusu se vyřízne odpovídající kus na vlepení.
Můžete si o takové opravě gumových dílů myslet cokoliv, ale třeba na MBX jsem tak opravoval nesehnatelné těsnění větraček. A drží to už 10 let.
Tak ještě nasadit a naletovat svorku a kabel je připraven.
Naposledy upravil(a) lišák dne 22 říj 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964 - víka ventilů
Ač je dnes poslední únorový den, tak u nás byl Ježišek a my máme zase Vánoce. Milujeme rozbalování balíčku. Je pravda, že jeho cesta nebyla jednoduchá a už vůbec ne přímočará. Do mapy světa můžeme zapíchnout další špendlík. New Mexico. A protože musel cestovat s menší oklikou, tak urazil odhadem nějakých 13500 km.
Vysněná ventilová víka. Žádný tuning, ale decentnost sama. Prostě old school.
To se musí hned zkusit, to nejde jinak.
Drobný, ale fakt drobounký, černý puntík na kráse je to, že v nich byly odvětrávací otvory, ale prodávající je zavařil a tak bude potřeba drobné přebroušení.
Tak a teď je můžeme dát na chemické leštění. Pak už nebude nic znát.
Vysněná ventilová víka. Žádný tuning, ale decentnost sama. Prostě old school.
To se musí hned zkusit, to nejde jinak.
Drobný, ale fakt drobounký, černý puntík na kráse je to, že v nich byly odvětrávací otvory, ale prodávající je zavařil a tak bude potřeba drobné přebroušení.
Tak a teď je můžeme dát na chemické leštění. Pak už nebude nic znát.
Naposledy upravil(a) lišák dne 29 zář 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.