Vencovo ponorka
Re: Vencovo ponorka
Jak to tak bývá, opět se muselo v létě ustoupit jiným vyšším cílům a ponorka šla stranou, takže jsem za celý prázdniny neudělal nic. Nyní máme po prázdninách, všecky časový průšvihy jsou snad zažehnány, tak jsem se jal dobrousit střechu zevnitř, natanátovat a konečně dát základovku na ošetřené plochy. Máme podvozek, motorovej prostor a střechu z obou stran. Základovku jsem použil dvousložkovou epoxidovou od firmy 4CR. Po nanesení základovky se ukázala střecha v celé parádě, je dobouchaná a hrbatá jak sviň, to jsem sám zvědavej, co s tím budu dělat.
Nyní auto převrátím zpět na kola a je mně jasné, že letos kastle do barvy nepůjde, venkovní teploty už budou jenom horší.
Nyní auto převrátím zpět na kola a je mně jasné, že letos kastle do barvy nepůjde, venkovní teploty už budou jenom horší.
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Vencovo ponorka
krásný ..patinu na střeše nech stejně to vidiš ve stoje u auta jen Ty
až budu velký chtěl bych mít takovou fešnou lakovnu ..odsávání bylo ?
až budu velký chtěl bych mít takovou fešnou lakovnu ..odsávání bylo ?
jdeme frflat na flat ...
Re: Vencovo ponorka
Nádhera, na toto jsem já, ani moji dodavatelé při rekonstrukci Vendelína neměli zkušenosti a hlavně trpělivost. O vyžírám si to dodnes.
J.
J.
- pavel cz
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 326
- Registrován: 20 črc 2017
- Bydliště: Holomóc
Re: Vencovo ponorka
je to paráda ale tu střechu ti nezávidím
Re: Vencovo ponorka
Jaký odsávání? k čemu je to dobrý? večer až jsem to dodělal, tak bylo spíš nasávání. Takú lakovnu můžeš mít i ty. Stačí sobě zakoupit zakrývací malířský fólie, sisalovej špagát a kramlíky na prádlo. S folií se ale blbě dělá, jsou tenší než sáček na rohlíky z márketu. Stačí u fólie utrousit jednu sarkastickou poznámku a hned je to protržený. Takže opatrně.pulenejksicht píše: ↑05 zář 2022až budu velký chtěl bych mít takovou fešnou lakovnu ..odsávání bylo ?
A to je dobrej nápad. Mám nachystaný ráfky R15, na to pořídím vysokoprofilový pneu, dám zahrádku přes celou střechu (ta to opticky rozbije) a nebudu se srát s nějakým rovnáním. Stejně tam většina dospělých lidí průměrného vzrůstu neuvidí a když se pojede v rámci ponorek na spanilku na rozhlednu, tak holt budu parkovat pod stromem
Re: Vencovo ponorka
Blbý je, že babkou a kladívkem se to blbě dělá, střecha je hluboká a když potřebuju vyklepat něco uprostřed, tak potopím celý ruky a doufám, že se kladívkem trefím na babku. K tomuto účelu mě napadlo si vyrobit klepací kleště jako má sympaťák na tomto videu v čase cca 27:23
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vencovo ponorka
Teď v laku s tím již nic neuděláš, to ale víš. Už jsem to hlásal vícekrát. Drobné faldy a šrámy času jsou u starší krásky spíše žádoucí...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Vencovo ponorka
Venco neni to Bugatti do muzea , ale vw shitbox pro radost ..
vem si ze ja budu mit na BD cely bok po zprzneni pred 50 lety nekde v rakousích přiznanou patinku ..
zapomeň už na tvou drobnou patinku na střeše kterou nikdo neuvidí
vem si ze ja budu mit na BD cely bok po zprzneni pred 50 lety nekde v rakousích přiznanou patinku ..
zapomeň už na tvou drobnou patinku na střeše kterou nikdo neuvidí
jdeme frflat na flat ...
Re: Vencovo ponorka
Stejně jako loni jsem s valníkem 16. září otevřel sezónu, abych ji hned 18.září zavřel. Teda když nepočítám květnovou cestu na přetestaci. Letos proběhla pouze výměna oleje, promazání přední nápravy, karburátor se vykoupal v ultrazvuku a dostal novou volnoběžnou trysku. Na Sázavu a zpět si to spokojeně mastil, drobné neduhy s občasným chcípnutím na křižovatkách po prudkým dobrždění odpouštím (tzn. nechce se mně to řešit a nechávám na příští rok). Na Sázavě jsem si připadal jak muškát, v pravidelných intervalech nás tam obloha vydatně zalévala, tak to u nás ve stodole vypadá stejně jak u Jirky Vendelína a máme z toho Staré Bělidlo
Re: Vencovo ponorka
Pomalu se chystám na přípravu pod lak. Použil jsem jako základ epoxidovou základovku od 4CR a chtěl jsem všecky další vrstvy použít od tohoto výrobce. Ovšem jsem narazil u technického poradenství 4CR eshopu (https://www.mssk-eshop.cz) , kdy mně místo materiálů, které použít poradili, ať si přípravu prvně zkusím 3x na starém favoritu, než se budu pouštět do veterána, protože to napoprvý určitě dopadne blbě a materiály mám zkonzultovat s kamarádem lakýrníkem.
OK, zřejmě jinej marketingovej oddíl, jelikož všichni zákazníci tohoto shopu nemají na dvoře flotilu fáček a v osobním životě za kámoše armádu lakýrníků, zkusím se zeptat tady.
Nevíte, kde se dají koupit materiály 4CR a prodejce i poradí? Nebo zkusit úplně jiný systém materiálů např. Chameleon? Existují i jiní výrobci komplet lakýrnických barev, tmelů a plničů jako např. onen 4CR?
OK, zřejmě jinej marketingovej oddíl, jelikož všichni zákazníci tohoto shopu nemají na dvoře flotilu fáček a v osobním životě za kámoše armádu lakýrníků, zkusím se zeptat tady.
Nevíte, kde se dají koupit materiály 4CR a prodejce i poradí? Nebo zkusit úplně jiný systém materiálů např. Chameleon? Existují i jiní výrobci komplet lakýrnických barev, tmelů a plničů jako např. onen 4CR?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vencovo ponorka
Prošel jsem svůj mailbox a 4CR kupuji buď na výše uvedeném eshopu nebo na https://www.colorshop.cz/
Nevybavuji si, že by mne tam někdo vytáčel nebo nutil nalakovat tři škodovky. Zase na druhou stranu, věděl jsem co chci a tak jsem si to koupil.
Teď když nad tím přemýšlím, tak co vlastně tam chceš ještě dávat ? Základ jak píšeš máš, tak jedině plnič, možná trochu tmelu ale to je spíš sprosté slovo u tvé renovace, ne ?
Nevybavuji si, že by mne tam někdo vytáčel nebo nutil nalakovat tři škodovky. Zase na druhou stranu, věděl jsem co chci a tak jsem si to koupil.
Teď když nad tím přemýšlím, tak co vlastně tam chceš ještě dávat ? Základ jak píšeš máš, tak jedině plnič, možná trochu tmelu ale to je spíš sprosté slovo u tvé renovace, ne ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Vencovo ponorka
No jak píšeš, potřebuji ještě nějakej plnič, trochu tmelu a nějakou gumovou žvejkačku, co se dávala na utěsnění plechů v podbězích (PU tmel?).
Problém je v tom, že v sekci plniče a tmely je šest půlek druhů, chtěl jsem se doptat na nějaký plnič a tmel pro můj případ nejvhodnější a dozvěděl jsem se, že mám prvně udělat 3 favority a na matroš se zeptat kamaráda lakýrníka. Dobrá rada nad zlato...
Problém je v tom, že v sekci plniče a tmely je šest půlek druhů, chtěl jsem se doptat na nějaký plnič a tmel pro můj případ nejvhodnější a dozvěděl jsem se, že mám prvně udělat 3 favority a na matroš se zeptat kamaráda lakýrníka. Dobrá rada nad zlato...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vencovo ponorka
Kámoš nevím, lakýra vůbec ale já kupoval před 11 lety 4CR HS-2K akrylový plnič 4:1 v černé barvě. Používám ho na podvozky věci které
byly v originále černočerné a nemám za celou dobu žádný problém. Na karosérii pak používám to samé, 4CR 4200 2K HS-Filler 4:1 light-grey (tónuji pigmentem na požadovaný odstín)
Co se týká tmelů, tak používám tyto 3:
- pro aplikace, kde mám červenohnědou základovku a chci simulovat stejný odstín Mipa tmel P96 Füll Anti Rust 2 kg, vč. tužidla
- pro aplikace pod lak, simulace šedého fabrického plniče mi pomáhá 4CR 2010 Fullspachtel v světlounce šedé který si tónuji do požadovaného odstínu
- pro aplikace na podvozek nebo díly černočerné mám pak tmel Meicon Black Magic Spachtel
Gumové žvejkačky bohužel neznám. Leda tak Pedro ale to je trochu mimo.
byly v originále černočerné a nemám za celou dobu žádný problém. Na karosérii pak používám to samé, 4CR 4200 2K HS-Filler 4:1 light-grey (tónuji pigmentem na požadovaný odstín)
Co se týká tmelů, tak používám tyto 3:
- pro aplikace, kde mám červenohnědou základovku a chci simulovat stejný odstín Mipa tmel P96 Füll Anti Rust 2 kg, vč. tužidla
- pro aplikace pod lak, simulace šedého fabrického plniče mi pomáhá 4CR 2010 Fullspachtel v světlounce šedé který si tónuji do požadovaného odstínu
- pro aplikace na podvozek nebo díly černočerné mám pak tmel Meicon Black Magic Spachtel
Gumové žvejkačky bohužel neznám. Leda tak Pedro ale to je trochu mimo.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Vencovo ponorka
Tmel si vybrat dokážu, nevyznám se v těch plničích, je jich fůra druhů, 4CR má tyto druhy:
- plnič HS 4:1
- premium HS plnič
- 2K universal plnič
- universal plnič
- plnič 5:1
- plnič 4:1
- plnič US 4:1
No a teď si vyber, kterej je nejvhodnější ze 7 druhů, že? No nic, asi si půjdu obrousit nějakýho favorita a pak mě osvítí duch svatej a paprsek nebeského světla dopadne na onen pravý produkt...
Tou žvejkačkou jsem myslel trvale pružnej tmel, kterým byly ošetřeny některé spáry již v originále, na mojí ponorce jsem to našel na místech zejména v motorovým prostoru a podbězích viz foto. Když jsem to ze spáry vydloubnul, vypadalo to jako stará uschlá žvejkačka.
Vyhodnotil jsem to jako tmel na utěsnění karoserií. 4CR nabízí 2 druhy, půjdu asi do té pixle co se natírá štětcem, bude to takový víc upatlaný, jakože "alte Autowerkstatt" a to znamená, že to bude vypadat víc echt jako originál
- plnič HS 4:1
- premium HS plnič
- 2K universal plnič
- universal plnič
- plnič 5:1
- plnič 4:1
- plnič US 4:1
No a teď si vyber, kterej je nejvhodnější ze 7 druhů, že? No nic, asi si půjdu obrousit nějakýho favorita a pak mě osvítí duch svatej a paprsek nebeského světla dopadne na onen pravý produkt...
Tou žvejkačkou jsem myslel trvale pružnej tmel, kterým byly ošetřeny některé spáry již v originále, na mojí ponorce jsem to našel na místech zejména v motorovým prostoru a podbězích viz foto. Když jsem to ze spáry vydloubnul, vypadalo to jako stará uschlá žvejkačka.
Vyhodnotil jsem to jako tmel na utěsnění karoserií. 4CR nabízí 2 druhy, půjdu asi do té pixle co se natírá štětcem, bude to takový víc upatlaný, jakože "alte Autowerkstatt" a to znamená, že to bude vypadat víc echt jako originál
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Vencovo ponorka
Venco tu střechu budeš mít furt hezčí než ja na bramboře kde byly lavory a jelikož nechci sundavat starej tapec a stejně to bude krysa
tak oprava u mě maximalně rukou přes tapec ..ale chapu že když děláš celolak tak už to chceš srovnat co to pude
máš můj obdiv jak ses ponořil do plničů a žvejkaček já to moc asi řešit nebudu , něco si nechám doporučit kde si nechám namíchat
barvu z voskenovanýho kusu auta asi jen zadní čílko a budu doufat že se to nepopere
tak oprava u mě maximalně rukou přes tapec ..ale chapu že když děláš celolak tak už to chceš srovnat co to pude
máš můj obdiv jak ses ponořil do plničů a žvejkaček já to moc asi řešit nebudu , něco si nechám doporučit kde si nechám namíchat
barvu z voskenovanýho kusu auta asi jen zadní čílko a budu doufat že se to nepopere
jdeme frflat na flat ...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vencovo ponorka
Plniče bych bral podle ředidla nebo tužidla, ideálně ať jsou stejné nebo slabší jako základ/vrstva pod ním.Obecná zásada je, že agresivita ředidla by měla bát stejná nebo klesat na jednotlivých vrstvách . Tedy např. je nevhodné na akrylový ředitelný základ dávat acetonové nebo nitro barvy.
Nebál bych se toho, neděláš ocumlaný bonbón a nebudeš tam vrstvit kila materiálu. Už z toho důvodu se ti vyhnout některé problémy běžných "renovátorů veteránů" že se jim podklad zvedá nebo že si vrstvy mezi sebou nerozumí.
Jo a nezapomeň odmašťovat.
"Žvýkačku" jsem pochopil ale na brezelovi tato vychytávka ještě nebyla, tak s tím nemám žádné zkušenosti
PS: a pokud řešíš i barevnou stopu, tak ty plniče ještě redukuješ. Ponorky myslím byly také v tmavě šedém plniči jako brezel, ne ?
Nebál bych se toho, neděláš ocumlaný bonbón a nebudeš tam vrstvit kila materiálu. Už z toho důvodu se ti vyhnout některé problémy běžných "renovátorů veteránů" že se jim podklad zvedá nebo že si vrstvy mezi sebou nerozumí.
Jo a nezapomeň odmašťovat.
"Žvýkačku" jsem pochopil ale na brezelovi tato vychytávka ještě nebyla, tak s tím nemám žádné zkušenosti
PS: a pokud řešíš i barevnou stopu, tak ty plniče ještě redukuješ. Ponorky myslím byly také v tmavě šedém plniči jako brezel, ne ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Vencovo ponorka
sorry za blbej dotaz asi jsem to přehlídl do jaký barvy to půjde ..myslím origo factory odstin ?
jdeme frflat na flat ...
Re: Vencovo ponorka
Same, dík za upozornění, nějak se s těma plničema popasuju. Nějakej sympatickej vyberu a zkusím ještě jeden telefonát do mssk eshopu. Zkusím do telefonu mluvit přes kapesník pozměněným hlasem a představím se třeba jako "autolakovna Barevná Lhota", snad mě marketér roku nepozná.
Majloši, na autě byla barva Lichtgrau L345 a tou to taky budu polejvat. Některý díly, co jsem v průběhu let nashromáždil v origo laku L345 však nebudu brousit a lakovat jak vemeno, ale nechám je tak jak jsou. Mám tam zadní vrata (podle kterejch budu nechávat míchat barvu), poličku pod palubku, dekl ventilace a pár dalších drobnůstek.
Majloši, na autě byla barva Lichtgrau L345 a tou to taky budu polejvat. Některý díly, co jsem v průběhu let nashromáždil v origo laku L345 však nebudu brousit a lakovat jak vemeno, ale nechám je tak jak jsou. Mám tam zadní vrata (podle kterejch budu nechávat míchat barvu), poličku pod palubku, dekl ventilace a pár dalších drobnůstek.