Ušlechtilá žumpa 1957

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 965
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod Ales-X » 09 říj 2013

Tak přikládám další kladnou referenci na Davida, požadavek byl to krásně rovnoměrně polít aby zůstali vidět letité šrámy a dolíčky po hloubkové korozi, ale aby se zalila i hezky spára což se povedlo. Předtím se ráfky pískovaly v Michly a pak se zinkovalo bez pasivace v Běchovicích.

Obrázek

Také se mě vrátil konečně blok z pasivace ve Vrchlabí ...

Obrázek
Obrázek

A jedna staršího data od Googlu.
Obrázek

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 965
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod Ales-X » 10 led 2014

Nefotil jsem moc tak bude bez fotek, ale když John popíchnul, něco napíši v projektu došlo k přehodnocení motoráže. Plán byl mít původní 30PS ve stavu jak má být a k tomu sekundovat 1600 postavený na 1500 bloku s dvojitou karburací Solex 34PCI a jednokanálové hlavy, s kulatou saharou a plechy pod motor prodloužené přechodové 34PS s boční kapsou na J trubku Prostě udělat 1600 vzhledově do roku cca 1960. Tento motor byl již ve značném stádiu rozpracovanosti.

Ale svět se mění a my s ním.

Takže momentálně se vrtám ve dvou motorech 30PS, z tohož jeden bude obyčejný trošku omšelý s patinkou s 28PCI solexem, prostě jak má být a číslem na bloku ročníkem k ponorce. Druhý bude (máte možnost s předchozí fotky znát - ta husná zlatá barva je jen chromát který po přejítím teplem změní barvu na barvu cca jako měla originál pasivace na 30PS blocích) trošku vyumělkovaný na novějším bloku s vyšším zdvihem kliky a větším vrtáním, mírně upravené hlavy (momentálně ručně zvětšuji sací kanálky a už se s tím mořím měsíc) a dohaduji úpravu vačkové hřídele http://www.pavlicekmotordily.cz/

Mimochodem se mě podařilo sehnat krásnou sadu 78,95 dělaných pístu z dob dávno minulých, je to čistá práce soustruhu, frézy a pilníku v ruce. Jen je musím důkladně omýt a pak spáchám nějaké fotky. A k tomu upravit válce.

Z plechařiny mám hotovou jen poličku pod palubku a kryt klapek rozvodu vzduchu, rozdělané pravé přední dveře, protože budeme pravděpodobně měnit bydliště nemohu si dovolil začít radikálně řezat do nosníků a karoserie musí být v pohotovosti aby byla schopná naložení na podvalník. Tak z toho důvodu dělám na cukroví kolem. A také umývám nánosy barev a hloubkovou korozi vyleptávám kyselinou fosforečnou což rovnou místo po korozi pasivuje a koroze dál nepostupuje.

Momentálně mám také rozebranou částečně přední nápravu a čekám na pár dílů co je potřeba.

Převodovka je stále zasyslená u Ťupajze.

A jednu fotku s pomocníkem:
Obrázek

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod john » 10 led 2014

Pozitivna reakcia....to ocenujem..

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12070
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod Sam » 10 led 2014

Ten blok po pasivaci vypadá pěkně. Jen bych asi příště zalepil činné plochy na ložiska a vačku.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 4323
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod pulenejksicht » 10 led 2014

fešná palubka a natěšenej budoucí řidič :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 965
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod Ales-X » 10 led 2014

Činné plochy na ložiska a vačku byla zalepena při moření, louhování i všemožném čistění, při těchto úkonech dochází k úbytku materiálu, ale při pasivaci kdy se nanáší chromátová vrstva byli odlepeny, proto to zbarvení. Tak to doporučil pan Tůma. Hlavní důvod tohoto postupu u bloku byl protože blok byl značně zasažen magnesiovým morem vně vany a i při sebelepší vyčištění se mor vydroloval a v budoucnu by hrozilo ucpání mazacích kanálků vydroleným práškem moru.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod john » 10 led 2014

Sam píše:Ten blok po pasivaci vypadá pěkně. Jen bych asi příště zalepil činné plochy na ložiska a vačku.

z fotografie usudzujem, ze blok bude potrebovat align boring...

Ales-X píše:Činné plochy na ložiska a vačku byla zalepena při moření, louhování i všemožném čistění, při těchto úkonech dochází k úbytku materiálu, ale při pasivaci kdy se nanáší chromátová vrstva byli odlepeny, proto to zbarvení. Tak to doporučil pan Tůma. Hlavní důvod tohoto postupu u bloku byl protože blok byl značně zasažen magnesiovým morem vně vany a i při sebelepší vyčištění se mor vydroloval a v budoucnu by hrozilo ucpání mazacích kanálků vydroleným práškem moru.


co je " vne vany " to nie je podstatne z hladiska funknosti.../ pokial to nie je skrz /,chromating Mg/Al zliatiny je pofiderna zalezitost...? , podla mna zbytocna, ale kto som ja aby som kazal?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12070
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod Sam » 10 led 2014

OK, je to jen můj názor ....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod john » 10 led 2014

Sam píše:OK, je to jen můj názor ....


:D Sam, myslene v dobrom...podla mna jedina spravne cesta na cistenie blokov je mokre pieskovanie...neviem ci sa to u Vas robi, po cisteni je blok ako z vyrobnej linky...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12070
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod Sam » 10 led 2014

john píše:
Sam píše:OK, je to jen můj názor ....


:D Sam, myslene v dobrom...podla mna jedina spravne cesta na cistenie blokov je mokre pieskovanie...neviem ci sa to u Vas robi, po cisteni je blok ako z vyrobnej linky...

John, ty můžeš i ve zlém. :D
Myslíš něco jako Water/wet sandblasting ? O tom nic nevím, ale naočkujeme nenápadně Lišáka a ten jistě vymyslí, jak realizovat v pohodlí obývacího pokoje.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod Kauly » 28 dub 2014

miluju ponorky s mávačkama ! Co nějakej progress na kastli je ? Nebo nejdřív kompletuješ díly okolo ?

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 965
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod Ales-X » 29 dub 2014

Máme stejný vkus, jak to má 30PS motor a mávátka.

Kastle je jak jsem psal dříve, vařili se jen drobnosti které nemají vliv na to být rychle připravený naložit na podvalník a přejet do jiné garáže ..
Kastle se bude muset totiž oddělit od nosníků a velkou část nosníků napadených autegenem nahradit. Již jsme dával link kdysi, ale opakování neuškodí, v podstatě mě čeká toto http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... l&start=60

Takže probíhá ta práce kolem a shromaždování dílů, zrovna v sobotu jsem od Brziho ukořistil 30PS plechy k setrvačníku a před řemenici. V neděli vyříznul tapec do předních dveří, přebrousil a natřel lakem, nejde o žádný nový solotit, ale o poctivý starý materiál který byl zaflákaný barvou, ale za reinkarnaci kvalita materiálu stála. Pak jsem opatrně dementoval se starých tapeců papírové kastlíky a budu je implementovat do nových tapeců. Včera jsem rozměřoval tapec dopředu pod palubovku, ale nedoměřil jsem se a stále mě nevychází. Staré co mám jsou na prach a tak se ten předek hold musí dělat pokus omyl z kartonu papírů a doladit korekce, vyříznout nový z kartonu, doladit a tak až to bude sedět.

Samozřejmě jsem zase nefotil protože jsem línej tahat zrcadlovku do garáže.

Edit.:
Obrázek
Naposledy upravil(a) Ales-X dne 29 dub 2014, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4436
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod lišák » 29 dub 2014

Ales-X píše:Samozřejmě jsem zase nefotil protože jsem línej tahat zrcadlovku do garáže.

Tak si pořiď nějaký starý kompaktní krumpl, protože bez fotek je topic co ??? :D
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
n00by
Příspěvky: 143
Registrován: 09 čer 2013
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod n00by » 30 dub 2014

Já to všechno cvakám tefónem připojeným rovnou do mraku, takže fotky nijak nemusím přenášet a jsou rovnou v počítači nebo na tabletu. \:D/
radši se 2x blbě zeptám, než to pokur..m | http://beetle2porsche.cz

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 965
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod Ales-X » 30 dub 2014

Před půl rokem mě vykradli auto, tak jabko už nemám, tak se ani k mraku nepřipojím a prozatím jedu na Ericssonu R320s a tím to nenacvakám a k mrakům nedohodím.
Staré klumpry (Olympus OM-1, Olympus OM40, Voigtländer Brillant, Voigtländer Bessa) mám ale jen na svitkové filmy a to než dofotím film, pak vyvolání, scan.
Ale polepším se, včera večer jsem ještě fotku přidal abych si zlepšil renomé.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4436
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod lišák » 30 dub 2014

Já jsem starým krumplem myslel Olympus Camedia digital camera c-350 zoom :D . Když si vzpomenu, že v té době jsem za to dal asi 12000,-Kč a ještě na to byl hrdej jaký mám zázrak #-o :lol: . Ale zase na druhou stranu fotky to dělá pořád docela slušný, jenom ta doba než ho nastartuju.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod john » 30 dub 2014

Nema to nefunkcny sytic?... :D

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12070
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod Sam » 30 dub 2014

Ales-X píše:Před půl rokem mě vykradli auto, tak jabko už nemám, tak se ani k mraku nepřipojím a prozatím jedu na Ericssonu R320s a tím to nenacvakám a k mrakům nedohodím.
Staré klumpry (Olympus OM-1, Olympus OM40, Voigtländer Brillant, Voigtländer Bessa) mám ale jen na svitkové filmy a to než dofotím film, pak vyvolání, scan.
Ale polepším se, včera večer jsem ještě fotku přidal abych si zlepšil renomé.

Musíte se pro příště více snažit, pane správče. My jsme správní rada, mohli bychom vás vyměnit....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4436
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod lišák » 30 dub 2014

john píše:Nema to nefunkcny sytic?... :D

Já jsem psal o foťáku ne o autě strýčka Sama :lol:.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12070
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Příspěvekod Sam » 30 dub 2014

lišák píše:
john píše:Nema to nefunkcny sytic?... :D

Já jsem psal o foťáku ne o autě strýčka Sama :lol:.

Děkuji pánové :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host