Stránka 11 z 15

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od Ales-X
Ano díl 48, německy je to Federstrebe, český název neznám, proto jsem si to dovolil nazvat ramenem. Jde mě o díry tři kterou jsou umístě do trojúhelníku na konci "Federstrebe" kterými si montuje reduktor ... protože když je vyvrtám moc vpředu nebo vzadu, dojde ke změně geometrie zadní nápravy a tomu chci předejít. Já totiž originál nemám, mám jen ořechy z IRS nápravy od Thomka na to navařený (zatím nenavařený) plát bez děr.

pro ilustraci si dovolím vypůjčit obrázky od Samby z rajčete:
Obrázek

Ale Křemílka mám prár minut vedle tak se tam zastavím, děkuji za tip.

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od Sam
I když mám jistou formu kutilství rád, doporučuji nevymýšlet a zakoupit originály. Stejně ti na rameni bude chybět dobově korektní značení. :D

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od Ales-X
V době kde bude ponorka vnukem dokončena budou nejmladší z nás pít rozmixované jídlo brčkem a nová generace nebude mít ani zdání že na "Federstrebe" je nějaké značení (hlavně jsem tam na žádné značení nenarazil). Také tam můžu nechat IRS a udělat konverzi půlené převodovky s preclíkovým nosem na suché poloosy :-D

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od john
Sam ma predbehol, nevymyslaj a zozen orig....mieru Ti mozem dat, ale s velkou nechutou...ta suciastka je vystavena masivnym silam hlavne v skrute, menej v tlaku a pnuti, ale neriskol by som to...

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od Ales-X
Ale kde? všude jsou jen broučí nebo IRS, ty ponorkový co jsme zkoušeli od ťupajze mají jiný ozub a zase ozub z těch ponorkových s ponorkovými torsními tyčemi nejde protože jedna tyč je krátká a druhá dlouhá ... to co vytvářím je postup který jsem si našel na německém foru, jen s tím rozdílem že tam navařovali snížené pláty do šavle něco jako má Kůča. Druhá varianta by byla vyříznout střed na pouzdru torsních tyčí a převařit tam jiný. Dokonce jsme zkoušeli torzky i z Karmana ...

Vypůjčeno od Kůči:
Obrázek

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od Samba
mam ramena z 64rky..teda vlastně jedno a torzky..

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od Sam
Je ji jasné, že pokud ramena nemáš, nevíš ani o značení..
DSC09133.JPG
Pokud ramena nejsou momentálně k sehnání, nahoď udičku a čekej. Až to budeš nejméně potřebovat, tak ramena sama přilezou. Není to poslední věc na norce, která ti brání výjezdu, tak nemá cenu spěchat.

PS: Povšiměte si pěkného sváru, ramena jsou svařena ze dvou kusů :D

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od Laco
Ahoj, pomohlo by ti zapůjčení zadních ramen na mokré poloosy z karmanna ? :wink:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od pulenejksicht
rozhodně bych to nebastlil a zakoupil časem origo ramena ..obvzláště na druhý straně to bude kritický ...
sochařiny budeš mít na autě dost ..

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od Petr914
Ales-X píše:Ano díl 48, německy je to Federstrebe, český název neznám, proto jsem si to dovolil nazvat ramenem.
...pružinová resp. pružná vzpěra...rozpěra...v podstatě se jedná o druh torzky...

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od Sam
Petr914 píše:
Ales-X píše:Ano díl 48, německy je to Federstrebe, český název neznám, proto jsem si to dovolil nazvat ramenem.
...pružinová resp. pružná vzpěra...rozpěra...v podstatě se jedná o druh torzky...
Když už tu propoíráme názvosloví, tak ještě v dřevních dobách flat4 použil Šimák označení "Dědovy šavle" a bylo by škoda tento pojem nepoužívat nebo dokonce zapomenout.

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od OB
Myslíš, jako když se dědeček vrátil v noci z hostinského zařízení?? Nebo jak? :lol:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od Sam
OB píše:Myslíš, jako když se dědeček vrátil v noci z hostinského zařízení?? Nebo jak? :lol:
:D Nevím, zeptáme se Šimáka. Šimáku ???

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 28 kvě 2013
od Petr914
...takhle vtipnej a inteligentní chlap...jakym šimák bezesporu je...přece nemoh zažít v dětství tak frustrující zážitek jako je dědeček co bleje po chlastu jak Amina ne?...to by byl v Bohnicích a ne na flatu...teda leda jestli nejsou v Bohnicích chovanci on-line a šimák tam neni správce serveru...

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 29 kvě 2013
od Pětišroub
hele krátkej příběh ze života...vzal jsem šavli 181..podélný rameno...a kus jsem ubrousil abych získal prostor pro snížení..vůz jsem zatížil 4ma osobama...rameno šlo během 15 km kukat...zachránil mě herbie s jackarerem když svařili natvrdo tlumič, který mi přivezli a tím jsem zborcený zadek dočasně vyztužil na dojetí. Konec příběhu.

jinými slovy..rameno je pérová ocel, které jistým způsobem za jízdy pracuje a reaguje na zatížení vozu...rozhodně bych do ní nevařil a nevrtal nad rámec továrních svarů a otvorů.

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 29 kvě 2013
od VW181
A nejsou ty "šavle" náhodu stejné ze stoosmdesátjedničky? :wink:

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 29 kvě 2013
od john
Mam silny dojem, ze priemer torznych tyci je iny...

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 29 kvě 2013
od Sam
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=708246" onclick="window.open(this.href);return false;
Za hubičku dědovy šavle, staré provedení s podélným svárem... není to řešení ?

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 30 kvě 2013
od Ales-X
Ono to není tak jednoduché jak to vidíte, ty šavle co má Tomáš ze 64, nebo co dává odkaz Sam, sice sedí rozměrově (střed-střed) ale mají jiný ozub a tak nejdou na délku torzních tyčí které pasují do mé nápravy, naopak torsní tyč která pasuje do šavlí o kterých mluvíte je moc krátká na mojí nápravu .. více řekne asi obrázek.
Obrázek
vnitřní ozub je vždy stejný, ale ten vnější do šavle je jiný a pak je jiná délka tyčí.

Moje domněnka je že změna byla v době přechodu z půlené převodovky s preclíkovým nosem na standardní převodovku ... takže potřebuji šavle cca 1955-1958 ... barndoor měl také jiné a rozdíl byl i pro standardní tlumič a pákový tlumič.

a pro Sama ... hele nějaké šavle na ponorku mě už rukou prošli a značení jsem nepotkal ...
Obrázek
Obrázek

Šavle ze 181 tipuji budou mít nižší výšku a menší průměr ozubu, protože nesou menší náklad.

Pokud je průměr torsních tyčí stejný u 181 i Karmanghia, tak je cca poloviční proti tyči z ponorky.

K dalším ponaučením, samozřejmě děkuji, ale jsem si toho vědom jak moc jsou šavle namáhaně a že jsou namáhané kombinovaně. Proto určitě neplánuji vrtat díry na vedení brzdového lanka, nebo výřezy pro větší průhyb při pružení když se náprava sníží ... co tu je na jiných strojích vidět ...

Obrázek

Re: Ušlechtilá žumpa 1957

Napsal: 31 kvě 2013
od Kůča
Mohu ti nechat obkreslit ty moje jestli budeš chtít.Jestli ti to pomůže a budou to ty co potřebuješ.