Ušlechtilá žumpa 1957
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
Ano díl 48, německy je to Federstrebe, český název neznám, proto jsem si to dovolil nazvat ramenem. Jde mě o díry tři kterou jsou umístě do trojúhelníku na konci "Federstrebe" kterými si montuje reduktor ... protože když je vyvrtám moc vpředu nebo vzadu, dojde ke změně geometrie zadní nápravy a tomu chci předejít. Já totiž originál nemám, mám jen ořechy z IRS nápravy od Thomka na to navařený (zatím nenavařený) plát bez děr.
pro ilustraci si dovolím vypůjčit obrázky od Samby z rajčete:
Ale Křemílka mám prár minut vedle tak se tam zastavím, děkuji za tip.
pro ilustraci si dovolím vypůjčit obrázky od Samby z rajčete:
Ale Křemílka mám prár minut vedle tak se tam zastavím, děkuji za tip.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
I když mám jistou formu kutilství rád, doporučuji nevymýšlet a zakoupit originály. Stejně ti na rameni bude chybět dobově korektní značení.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
V době kde bude ponorka vnukem dokončena budou nejmladší z nás pít rozmixované jídlo brčkem a nová generace nebude mít ani zdání že na "Federstrebe" je nějaké značení (hlavně jsem tam na žádné značení nenarazil). Také tam můžu nechat IRS a udělat konverzi půlené převodovky s preclíkovým nosem na suché poloosy
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
Sam ma predbehol, nevymyslaj a zozen orig....mieru Ti mozem dat, ale s velkou nechutou...ta suciastka je vystavena masivnym silam hlavne v skrute, menej v tlaku a pnuti, ale neriskol by som to...
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
Ale kde? všude jsou jen broučí nebo IRS, ty ponorkový co jsme zkoušeli od ťupajze mají jiný ozub a zase ozub z těch ponorkových s ponorkovými torsními tyčemi nejde protože jedna tyč je krátká a druhá dlouhá ... to co vytvářím je postup který jsem si našel na německém foru, jen s tím rozdílem že tam navařovali snížené pláty do šavle něco jako má Kůča. Druhá varianta by byla vyříznout střed na pouzdru torsních tyčí a převařit tam jiný. Dokonce jsme zkoušeli torzky i z Karmana ...
Vypůjčeno od Kůči:
Vypůjčeno od Kůči:
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
mam ramena z 64rky..teda vlastně jedno a torzky..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
Je ji jasné, že pokud ramena nemáš, nevíš ani o značení..
PS: Povšiměte si pěkného sváru, ramena jsou svařena ze dvou kusů
Pokud ramena nejsou momentálně k sehnání, nahoď udičku a čekej. Až to budeš nejméně potřebovat, tak ramena sama přilezou. Není to poslední věc na norce, která ti brání výjezdu, tak nemá cenu spěchat.PS: Povšiměte si pěkného sváru, ramena jsou svařena ze dvou kusů
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Laco
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 870
- Registrován: 31 říj 2011
- Bydliště: Hřebeč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
Ahoj, pomohlo by ti zapůjčení zadních ramen na mokré poloosy z karmanna ?
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5895
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
rozhodně bych to nebastlil a zakoupil časem origo ramena ..obvzláště na druhý straně to bude kritický ...
sochařiny budeš mít na autě dost ..
sochařiny budeš mít na autě dost ..
jdeme frflat na flat ...
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
...pružinová resp. pružná vzpěra...rozpěra...v podstatě se jedná o druh torzky...Ales-X píše:Ano díl 48, německy je to Federstrebe, český název neznám, proto jsem si to dovolil nazvat ramenem.
You can't win 'em all...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
Když už tu propoíráme názvosloví, tak ještě v dřevních dobách flat4 použil Šimák označení "Dědovy šavle" a bylo by škoda tento pojem nepoužívat nebo dokonce zapomenout.Petr914 píše:...pružinová resp. pružná vzpěra...rozpěra...v podstatě se jedná o druh torzky...Ales-X píše:Ano díl 48, německy je to Federstrebe, český název neznám, proto jsem si to dovolil nazvat ramenem.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
Myslíš, jako když se dědeček vrátil v noci z hostinského zařízení?? Nebo jak?
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
Nevím, zeptáme se Šimáka. Šimáku ???OB píše:Myslíš, jako když se dědeček vrátil v noci z hostinského zařízení?? Nebo jak?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
...takhle vtipnej a inteligentní chlap...jakym šimák bezesporu je...přece nemoh zažít v dětství tak frustrující zážitek jako je dědeček co bleje po chlastu jak Amina ne?...to by byl v Bohnicích a ne na flatu...teda leda jestli nejsou v Bohnicích chovanci on-line a šimák tam neni správce serveru...
You can't win 'em all...
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
hele krátkej příběh ze života...vzal jsem šavli 181..podélný rameno...a kus jsem ubrousil abych získal prostor pro snížení..vůz jsem zatížil 4ma osobama...rameno šlo během 15 km kukat...zachránil mě herbie s jackarerem když svařili natvrdo tlumič, který mi přivezli a tím jsem zborcený zadek dočasně vyztužil na dojetí. Konec příběhu.
jinými slovy..rameno je pérová ocel, které jistým způsobem za jízdy pracuje a reaguje na zatížení vozu...rozhodně bych do ní nevařil a nevrtal nad rámec továrních svarů a otvorů.
jinými slovy..rameno je pérová ocel, které jistým způsobem za jízdy pracuje a reaguje na zatížení vozu...rozhodně bych do ní nevařil a nevrtal nad rámec továrních svarů a otvorů.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
A nejsou ty "šavle" náhodu stejné ze stoosmdesátjedničky?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
Mam silny dojem, ze priemer torznych tyci je iny...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=708246" onclick="window.open(this.href);return false;
Za hubičku dědovy šavle, staré provedení s podélným svárem... není to řešení ?
Za hubičku dědovy šavle, staré provedení s podélným svárem... není to řešení ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
Ono to není tak jednoduché jak to vidíte, ty šavle co má Tomáš ze 64, nebo co dává odkaz Sam, sice sedí rozměrově (střed-střed) ale mají jiný ozub a tak nejdou na délku torzních tyčí které pasují do mé nápravy, naopak torsní tyč která pasuje do šavlí o kterých mluvíte je moc krátká na mojí nápravu .. více řekne asi obrázek.
vnitřní ozub je vždy stejný, ale ten vnější do šavle je jiný a pak je jiná délka tyčí.
Moje domněnka je že změna byla v době přechodu z půlené převodovky s preclíkovým nosem na standardní převodovku ... takže potřebuji šavle cca 1955-1958 ... barndoor měl také jiné a rozdíl byl i pro standardní tlumič a pákový tlumič.
a pro Sama ... hele nějaké šavle na ponorku mě už rukou prošli a značení jsem nepotkal ...
Šavle ze 181 tipuji budou mít nižší výšku a menší průměr ozubu, protože nesou menší náklad.
Pokud je průměr torsních tyčí stejný u 181 i Karmanghia, tak je cca poloviční proti tyči z ponorky.
K dalším ponaučením, samozřejmě děkuji, ale jsem si toho vědom jak moc jsou šavle namáhaně a že jsou namáhané kombinovaně. Proto určitě neplánuji vrtat díry na vedení brzdového lanka, nebo výřezy pro větší průhyb při pružení když se náprava sníží ... co tu je na jiných strojích vidět ...
vnitřní ozub je vždy stejný, ale ten vnější do šavle je jiný a pak je jiná délka tyčí.
Moje domněnka je že změna byla v době přechodu z půlené převodovky s preclíkovým nosem na standardní převodovku ... takže potřebuji šavle cca 1955-1958 ... barndoor měl také jiné a rozdíl byl i pro standardní tlumič a pákový tlumič.
a pro Sama ... hele nějaké šavle na ponorku mě už rukou prošli a značení jsem nepotkal ...
Šavle ze 181 tipuji budou mít nižší výšku a menší průměr ozubu, protože nesou menší náklad.
Pokud je průměr torsních tyčí stejný u 181 i Karmanghia, tak je cca poloviční proti tyči z ponorky.
K dalším ponaučením, samozřejmě děkuji, ale jsem si toho vědom jak moc jsou šavle namáhaně a že jsou namáhané kombinovaně. Proto určitě neplánuji vrtat díry na vedení brzdového lanka, nebo výřezy pro větší průhyb při pružení když se náprava sníží ... co tu je na jiných strojích vidět ...
Re: Ušlechtilá žumpa 1957
Mohu ti nechat obkreslit ty moje jestli budeš chtít.Jestli ti to pomůže a budou to ty co potřebuješ.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.