1948 - split from Split

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19875
Registrován: 02 led 2003

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Pětišroub »

tak dej hlavně na čepy pořádný ségrovky a ne ty drátky. Případně obojí vypustit a dát teflonový špunty.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15324
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Původní asfaltové akumulátory byly vyšší a širší. Víko baterie na současnou produkci ne vždy dobře pasuje, navíc jsou pak i dlouhé pružiny, které víko drží a musí se baterie podkládat nebo pružiny zkracovat. Původní specifikace baterie byla 75Ah, ta je nyní nesehnatelná a alternativou je buď menší 66Ah, která nastoupila hned v roce 53, nebo větší 84 Ah. Jízda s 84 Ah je však se slabým dynamem a denním svícením utrpení. Krom dlouhých přejezdů do Hessische, Cambergu nebo při výletu s Lišákem "jen tak kousek po Alpách" se nedobíjí do plnejch a trpí jak řidič, tak akumulátor.
Proto jsem si vyrobil tento prototyp technologií 3D tisku. Pasuje jak na Bosch, tak o chlup větší Vartu. Padne s vůlí i na OEM baterie.Budu dávat dotisk, kdyby měl někdo zájem, dejte vědět
Přílohy
IMG_0404.JPEG
IMG_0409.JPEG
IMG_0412.JPEG
IMG_0410.JPEG
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15324
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Báječné stroje s klikou….
Přílohy
IMG_0526.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15324
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Konečně motor, který není třeba dopovat éterem nebo plnit plovákovou komoru. Startuje doslova na brnknutí. Snad mu to vydrží.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2552
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Luxus! A jak si přede!

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5930
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od pulenejksicht »

Tak proto to tak pekne drzelo volnobeh kdyz sem to dnes videl na vlastni voci a slysel na vlastni usi ten luxusni stabilacek :wink:
Ma to pekny predseda
1000018520-01.jpeg
1000018520-01.jpeg (244.74 KiB) Zobrazeno 1849 x
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5314
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od lišák »

pulenejksicht píše:
16 kvě 2024
Tak proto to tak pekne drzelo volnobeh kdyz sem to dnes videl na vlastni voci a slysel na vlastni usi ten luxusni stabilacek :wink:
Ma to pekny predseda 1000018520-01.jpeg
To video mě trošku připomenulo legendární "Jak řežu, musíte mi přidat plyn." :D
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5930
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od pulenejksicht »

lišák píše:
16 kvě 2024
pulenejksicht píše:
16 kvě 2024
Tak proto to tak pekne drzelo volnobeh kdyz sem to dnes videl na vlastni voci a slysel na vlastni usi ten luxusni stabilacek :wink:
Ma to pekny predseda 1000018520-01.jpeg
To video mě trošku připomenulo legendární "Jak řežu, musíte mi přidat plyn." :D
zatim sem slysel jen stabilacek na volnobeh ale nepochubuji ze to bude pila :wink:
to auto je uzasny ..nejlepsi brouk v celych cechach pro me .. ma totiz dostatecne mnozstvi patinky a to je zaklad teda pro me
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15324
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Můj první strop. Měl jsem z toho dost hrůzu ale je tam. Drobné kosmetické vady přehlížím. I drobné bastlení při montáži, když jsem musel pár mm prešpánu odříznout na autě mikrobruskou.Přeci jen 74 let starý potah se trhá už jen od pohledu. Celulitida, nebo chcete-li varhánky jsou jen prolisy od skladování. Je to našponované jak indiánský buben.
Přílohy
IMG_0545.jpeg
IMG_0543.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5930
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od pulenejksicht »

Pekny a tos nemohl spachat o 2 dny driff ze bych to videl na zivo ? Kdy zacne projekt 49 kdyz uz mas zaklad ? :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1584
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od venca101 »

Same, musím ti ten podhled pochválit. A to přestože se nejedná o ponorku. Vypadá to super :D

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15324
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Naštěstí běhají po světě tací, co potřebují renovovat svého splita až na dřeň a tedy musí dát i nové čalounění.
Velice rád se od nich nechávám obložit. Toto čalounění je z deluxe splita z roku 1951 a je odněkud z Anglie. Bylo v neskutečně dobrém stavu. Mám i originál ze svého auta ale je v tak žalostném stavu, že by ho ani Lišák nedotkal do použitelného stavu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15324
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Co mne na 48ce opravdu bavi je brzdove svetlo, ktere po zatahnuti rucni brzdy slouzi jako prakticke svetylko pro osvetleni motoroveho prostoru pri takovem tom silnicnim hrabani se v motoru.
Přílohy
IMG_0578.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2586
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od martin_100 »

Počkej rozveď myšlenku. To jako svítí při zatažený ručce furt? Takže při stání delším než pár minut vybije baterku? Tudíž se s ruční brzdou nemůže normálně parkovat?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15324
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

48 má lankové brzdy, je tedy jedno, jestli za lana tahám sešlápnutím pedálu nebo zatažením ručky.
Nevím jak u novějších VW ale brezel obecně rozsvítí brzdové světlo jen při zapnutém zapalování. Tedy parkovat se s tím normálně dá.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2552
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Sam píše:
23 kvě 2024
48 má lankové brzdy, je tedy jedno, jestli za lana tahám sešlápnutím pedálu nebo zatažením ručky.
Nevím jak u novějších VW ale brezel obecně rozsvítí brzdové světlo jen při zapnutém zapalování. Tedy parkovat se s tím normálně dá.
Z toho plyne ponaučení, že pokud máš 48, tak při takovém tom silničním hrabání musíš být obzvlášť rychlej a šikovnej, jinak je to hrabání k prdu, když kvůli vybite baterce nenastartuješ. Ale zřejmě nic není ani tak ztraceno, soudruzi z NSR chybu neudělali a opatřili vůz pro všechny případy klikou :)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5314
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od lišák »

Sam se na cestách v motoru na rozdíl od někoho, koho ve svém vlastním zájmu nejmenuji nehrabe a tak to můžeme považovat pouze za takovou drobnou technickou libůstku :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15324
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Pekař z Boščehrada píše: ….soudruzi z NSR chybu neudělali a opatřili vůz pro všechny případy klikou :)
Soudruzi v té době ještě seděli doma, pili horkou schokoláde a teprve se v duchu bavili tím, jak budou jednou škodit světu. Toto je ještě výmysl z dob končící Britské správy a pera předválečné Ferdinandovy kanceláře. Klika zmizla v roce 49, tedy v roce rozdělení Německa na hodné a zlé. Asi z výše uvedeného zájmu škodit :D
Přílohy
V dilenske prirucce z pozdejisch let je i navod, jak si pod kapotu osadit knoflík a svitit si na motor i v aute s hydraulickými brzdami
V dilenske prirucce z pozdejisch let je i navod, jak si pod kapotu osadit knoflík a svitit si na motor i v aute s hydraulickými brzdami
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5930
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od pulenejksicht »

ja teda po tom co sem videl doufam ze to krasny origo calouneni stropnice z 48 prijde na nakou 49 ku treba
uz se ti pomalu schazi ty tajle :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15324
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Něco se rýsuje ale sochat z toho zbytek vozu nebudu. :D Dodělám 48ku a dávám si od VWček pauzu.
Přílohy
IMG_0546.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět