1948 - split from Split

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od TT681 »

Já mám hliníkový blok z roku 1944, pokud to pomůže. Nemýlím-li se, dosedací plocha pro hlavní ložisko už je průměrově upravená, nicméně je tam stále viditelná drážka. Viděl jsem i jiné a starší bloky (hliník i hořčík) a všude ta drážka v sedle ložiska byla.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Bezva, děkuji za potvrzení.
A ložiska do tohoto bloku dáváte také s drážkou, tedy drážka na obou frontách, je to tak ?
Už rozumím tomu, proč se drážka přestěhovala na ložisko, při druhém a dalším výbrusu se olejový kanálek dost zmenšil a bylo by nutné drážku v bloku prohloubit.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od TT681 »

Ona ta nová ložiska prostě drážku mají, takže jsem ani neměl možnost dát tam ložisko bez drážky. Navíc jsem všechno nemusel dělat od základu, protože to udělané bylo a jen jsem dolaďoval nějaké detaily.
Těžko říct, zda výrobce počítal s úpravou ložiskových sedel v bloku, nebo zda prostě později pro jednoduchost výroby dělali drážky jen do rotačně symetrických dílů, čili do ložisek a do bloků už ne. Ti, kdož to ve výrobě zavedli, už nám to asi neobjasní a ochota současného VW poskytovat jakékoliv informace je nulová (Německo se opravdu hodně změnilo), takže skutečné důvody asi zůstanou spíš dohadem.

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Křemílek »

Míval jsem kdysi různá ložiska k válečným motorům, snad původní. A pokud se dobře pamatuju, tak to byla ocelová pánev vylitá kompozicí (ložiska na klice). To by znemožňovalo tu drážku na ložisku.nejsem si ale úplně jistý, že to byly původní díly, snad v každém motoru někdo byl. Nové orig. díly byly těžko dostupné a drahé, takže se improvizovalo. Chystám se rozebrat dva motory v nálezovém stavu, jsem zvědavý, co v nich najdu.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Na fotce mam ložisko z roku 47, je bez drážky a je to z hliníku. Já to zkrátka vidím tak, že udělat drážku na ložisku je jednodušší než ji udělat na bloku. Navíc blok po výbrusu má další problém, že je třeba drážku prohloubit.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Detail opleteni kabeloveho svazku ktery jsem resil cca rok. Nakonec mi to upletli Nemci. Polsko bylo zklamani. Vlastni pletaci stroj jsem odlozil na pristi zivot.
Přílohy
A59BB298-11C9-4C1E-A758-101ED3C99A9A.jpeg
0048CB06-B0D0-4B5B-936F-996DFA639BFB.jpeg
00061548-1774-49FA-9A72-1F949B6CF2F4.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od pulenejksicht »

Tohle Same řešil jeden Helmut na svy 46ce.. Neco mi to připomíná 😏
FB_IMG_1621024909037.jpg
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Moje auto rozhodne nebude tak ciste a bile [-X
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Pětišroub »

Jako...rasově čisté? :mrgreen:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Rasově bude čisté dostatečně, dokonce víc než si současní rasoví aktivisti, takzvaní rasi, dokáží připustit. A nebudu se za to nikomu omlouvat :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Poradi mi nekdo, jak je reseny detail sroubu cislo 2?
V napravnici je na zavit? Nebo je snad privareny na pevno? nýtovaný? Nebo jina varianta, ktera mne nenapadla?
Diky.
Přílohy
20210516_073514.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od TT681 »

Je to zavařené a pro jistotu je konec ledviny ještě zakrytý plechem kvůli zpevnění a je tam jenom malá odtoková díra, aby se tam mohl hromadit humus a postupně to prohnilo.

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Křemílek »

Ono to nehnilo, umřelo to obvykle na kutila s pilkou. Pak ten tvor instaloval dlouhé tlumiče.
Moc by mě zajímalo, jestli tenhle zobrazený typ dorazu nápravy opravdu existoval. Ten děravý špunt na plocháči. Byl to nějaký mezityp mezi hranatým dorazem a špuntem na svařovaném (případně kovaném) držáku? A po válce se přešlo na držák trubkový. Viděl to někdo?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Ok, děkuji. Miluji vaření na nalakovaných dílech :)
A ten doraz. Zatím lavíruji na hraně jestli tam dát hranatý nebo kulatý. Ale asi B je správně.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Křemílek »

Asi došlo ke zmatení, ten hranatý, který myslím já, se dával několik let předtím ,na začátku války. Měl úplně jiný držák.
A je otázka jestli výztužný plech u svorníku byl i po válce. Možná, že vaření nebude potřeba.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Kdyby měl někdo víčka do KDF ramen, nebo věděl kdo dělá repliky,.... potřebuji 1 kus.
Přílohy
20210516_111906.jpg
20210516_112341.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od OB »

To je zajímavé téma a proto jsem si lehl pod auta.
Foto nápravy z roku 1941:
A3281568-BE21-456F-B9BB-0A6815A93C3E.jpeg
30023BE4-3833-480D-B2C1-70B08164B507.jpeg
A rok 1943:
72C3A5FB-91C0-4499-A5FF-59DF8B73E7A4.jpeg
1F0B35AD-DAE6-4D2A-A226-F2F49C264921.jpeg
Snad ti to pomůže.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od OB »

A ještě foto z katalogů. Oba jsou z roku 1943.
Zde KdF 60
0BCD1D6B-7A9F-475A-919D-09CB56EDC8AE.jpeg
a KdF 166, šteft vypadá jinak než u typu 60 a je zde výztužný plech.
BD375CE1-84B4-4958-8512-5FD92D4B3B2C.jpeg
Co přijde dál???

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Křemílek »

On ten držák dorazu, který mi připadal jako plocháč, bude ve skutečnosti ne zrovna nejlépe nakreslený starší typ.
A ten v katalogu nakreslený "moderní" dorazový špunt, který vypadá, jakoby měl díru skrz naskrz, vypadá, jako by byl osazený ještě na starý typ držáku. Jako nějaký mezityp.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Tak ja to mam jeste jinak. Mam duru krz usi. Budu muset propatrat jak to bylo. Ale ten odtok vody,jako je na OB fotce, ten tam udelam. Mne nekdo usi prodluzoval tak tento detail vzal za sve.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět