Zelený Celestýn

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12525
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od Sam »

john píše:...tlak paliva ma vplyv na ventil plavakovej komory, ktory samozrejme ovplyvnuje vysku hladiny v komore. Mnozstvo pouziteho alebo potrebneho paliva je ovplyvnene inymi vecami...ani na 3 - 4 -6 karburatorov nepotrebujes vacsi tlak, potrebujes doviezt potrebny obsah...
Rozumím, ale při zachování průřezu přívodní trubičky je zvýšení tlaku jediná možnost jak přivést vyšší obsah paliva do karburace.
Já měl na mysli ale jinou věc. Přívodní trubička stejná jako na std. motoru, pumpa stejná, následuje Tčko na rozdělení ke dvěma karburátorům (při zachování stejného průřezu za "T" je tlak paliva u jehlového ventilu poloviční) a přesto Dells mají na rozdíl od centrálního Solexu problém s nadměrným tlakem. Čím to ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od Lugen »

jps píše:hmm - palivové trubičky jsou velmi úzké, to je fakt. překvapila mě jejich tuhost. čekal jsem je měkčí. mimochodem, nechápu proč se netáhne palivo už od nádrže v hadičce. třeba nerez (hadice). napadá mě jedině cena, jinak by to asi bylo pohodlnější a flexibilnější.
Protože by taková hadice zpuchřela a daleko dřív se rozpadla, než kovová. Oplejtaný hadice moc nemusim, tedy pokud je není potřeba chránit před mechanickými vlivy. Člověk pod opletení nevidí v jakym je stavu.
Jinak Samova otázka je dobrá...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
mhepp
Příspěvky: 233
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od mhepp »

Myslím že je rozdíl mezi tlakem paliva a průtokem. Za T-čkem bude tlak paliva stejný, jen rychlost proudění poloviční... Dyk na stejným principu máte ty různý „rozdělovače“ pro měření vlastností oleje − na jednom T-čku tlakoměr pro budík a policajt... A přesto ukazují správný tlak... ;)
Jsem jen motolama

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3688
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od john »

Sam píše: Rozumím, ale při zachování průřezu přívodní trubičky je zvýšení tlaku jediná možnost jak přivést vyšší obsah paliva do karburace.
Já měl na mysli ale jinou věc. Přívodní trubička stejná jako na std. motoru, pumpa stejná, následuje Tčko na rozdělení ke dvěma karburátorům (při zachování stejného průřezu za "T" je tlak paliva u jehlového ventilu poloviční) a přesto Dells mají na rozdíl od centrálního Solexu problém s nadměrným tlakem. Čím to ?
(při zachování stejného průřezu za "T" je tlak paliva u jehlového ventilu poloviční) a přesto Dells mají na rozdíl od centrálního Solexu problém s nadměrným tlakem. Čím to ?
Chyba, tlak je aj po T kuse rovnaky.


OK. ihlovy / plavakovy / ventil na Solex je navrhnuty tak, ze pracuje pri kolisavom tlaku a mnozstve dodaneho paliva / otacky motora /Dells a Webers potrebuju staly, nemenny tlak.Ihlove ventily, resp. pruziny su navrhnute tak.Preto regulacia tlaku je nutna...stock cerpadlo je schopne dodat az 500 cm3 za minutu...ked spocitame schopnost normalne aspirovaneho motora nasat urcite mnozstvo zmesi zistime, ze aj pri pouziti 10 karburatorov sa tato velicina nezmeni...to nepriamo dokazuje, ze 400 - 500 cm3 je dostatocne mnozstvo aj pre Dells../ pokial sa nejedna o extremne modifikovany zavodny motor /


Pri stock konfiguracii mame priemer trubicky povedzme 5.0 mm, tlak paliva, ktory je dany vyskou zdvihu cerpadla a dalsimi faktormi ako priemer membrany a obsah komor cerpadla a v nemalej miere otackami motora, ten kolise od cca 2.5 do 5 psi...mnozstvo dodaneho paliva pri 3000 otackach je asi 400 ccm/ min.
Toto vsetko pracuje dobre pri udrzani orig systemu.

Pri zmene typu, alebo typu a poctu karburatorov tieto pomery sa stanu nevyhovujuce.
Musime vediet poziadavky noveho / novych karburatorov a to predpisany tlak paliva a potrebny obsah paliva.
Ak sa poziadavky noveho systemu zhoduju zo stock parametrami, zjavne nemame problem.../ zriedkavy jav /

Elektricke cerpadlo ma skoro konstantny tlak a obsah dodaneho paliva, nemeni sa otackami motora.Pretoze su bezne k dostaniu iba dva typy el.cerpadiel a to pre karburacne motory a vstrekovane motory, ktore sa lisia hlavne tlakom dodaneho paliva, dalsie pomocky, ako regulator tlaku paliva su nutne ..
Ak pouzijeme stock trubku paliva a el.cerpadlo, efekt je, ze mnozstvo dodaneho paliva prudi daleko rychlejsie / zakon kontinuity /backpressure na cerpadlo je vyssi, cerpadlo pracuje tazsie...
Ak cerpadlo dosiahne max.tlak v systeme, frekvencia pulzov poklesne, az zastavi a pokracuje pri naslednom poklese tlaku v systeme, ak je odber benzinu vyssi / dva velke karburatory a vysoke otacky /, pumpa bezi bez prerusenia...

Dalsia vec je, ze 30 + rocne benzinove trubky maju vo vacsine pripadov nanosy, ktore este viac zmensuju priemer a cerpadlo nie je schopne vyrovnat sa s danymi podmienkami ...potom sa hlada chyba vacsinou na nespravnych miestach...

Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od jps »

:idea: není nad vlastní zkušenost
až dostanou v JMK rovný fitinky, ještě to dotvořím k dokonalosti.
Obrázek
"chrome won´t make your car go any faster"
Obrázek

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4493
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od prak »

na fitinky zkus feronu v holešovicích. Jestli to má nějakej obvyklej závit, bude to nesrovnatelně levnější.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4664
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Ferona je jistota (vlastní zkušenost), nebo Fabory...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od Pětišroub »

Bude tam palcovej NPT nesmysl řekl bych.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od Lugen »

v tom případě to fabory, sice jsou dražší, ale maj ledacos
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od Pětišroub »

Jaško je tam občas má v blistru. Pokud ti jde o estetično, tak je vyměň, ale bez problémů to pojede i s těmi pravoúhlými fitinkami.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od jps »

JJ, tyhle dvě stály skoro kilo. se zívitama jsem už několikrát narazil.. myslim, že to je tak 50:50 metrický a palcový :lol:
štve mě, že nejdou zatočit nadoraz. narval jsem je klíčem do týhle pozice a ještě podmáznul Loctite 271. přičet bych to dost tlustý vrstě chromu na závitu. proč to nemůžou udělat menší a černý #-o
"chrome won´t make your car go any faster"
Obrázek

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3688
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od john »

To je z dovodu, ze je to NPT taper...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4458
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od SO 545 »

mne sa osvedcilo k NPT a made in china protikusom ako su Tcka a pod pouzivat teflon pasku.
Staci jemne dotiahnut a tesni to.

Ako pise john NPT je zavit do kuzela tocit ich na doraz nieje moc zdrave.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od Pětišroub »

jedná se o kuželový závit, takže netáhnout na krev, nepočítat s tím, že se dotáhne na doraz! Kuželový závit v ideálním případě samotěsní, raději používám tekutou teflonovou pastu od Loctite na závity, případně jednu vrstvu teflonové pásky protože ta je přeci jenom levnější. Naprosté opatrnosti je potřeba v případě že se fitinka zatahuje do bloku, tam bych tu pásku nejradši vynechal a skutečně nahradil pastou. Závit není potřeba pakovat páskou tak jako váš dědeček pakoval trubky ústředního topení koudelí.

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od jps »

"chrome won´t make your car go any faster"
Obrázek

Uživatelský avatar
marena1989
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 278
Registrován: 04 led 2009
Bydliště: Nový Bor - (Liberec)

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od marena1989 »

Ale pan je labužník, Tři sestry jestli teda jsem poslouchal dobře. Jinak video pěkny... a můžu se zeptat kde jsi narazil na ten otáčkoměr ??....... Koukal jsem že je i se stroboskopem na řazení to se mi líbí. Jinak video moc pěkný pěkně jsi si s tim pohrál. :-) Mimochodem teď jsem někde viděl že jsou tři sestry v Liberci mylsim že nějak kolem toho 24.11. v kulturním domě. :wink:
VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ... :wink:

Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od jps »

ooo, díky. to bylo moje první. budík už tam byl, jen nefungoval. spoustu budíků mají na nuclear racing..
"chrome won´t make your car go any faster"
Obrázek

Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od jps »

jelikož se problém začal opakovat, ještě jsem to jednou rozhodil. kromě čísel na plovácích jsem na nic zásadního nenarazil, tudíž jsem plovák i s ventilem přestěhoval do druhého karburátoru..a ejhle. problém se přestěhoval na druhou stranu motoru. to by mohlo být slibné.
vykoupal jsem ho v deseti cyklech ultrazvuku a zítra půjde zpět. pokud to nebude ono ještě zkusím nový. ale vypadá celkem dobře.
Obrázek
"chrome won´t make your car go any faster"
Obrázek

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od vako »

ako som vravel.. /- vypravel /- prepustanie paliva do plavakovej komory. V totmto pripade je nutne vymenit cely ventil - lacna polozka
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

Re: Zelený Celestýn

Příspěvek od jps »

asi 10liber a poštovné z UK. nic bližšího jsem nenašel. kromě rady kutilů, ať zkusim něco z žigulíka :o)
http://www.dellorto.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud by někdo znal cestu jak se dobrat Nového! ventilu bez 10libr. poštovného z UK dejte vědět!
"chrome won´t make your car go any faster"
Obrázek

Odpovědět