Sam píše:
Rozumím, ale při zachování průřezu přívodní trubičky je zvýšení tlaku jediná možnost jak přivést vyšší obsah paliva do karburace.
Já měl na mysli ale jinou věc. Přívodní trubička stejná jako na std. motoru, pumpa stejná, následuje Tčko na rozdělení ke dvěma karburátorům (při zachování stejného průřezu za "T" je tlak paliva u jehlového ventilu poloviční) a přesto Dells mají na rozdíl od centrálního Solexu problém s nadměrným tlakem. Čím to ?
(při zachování stejného průřezu za "T" je tlak paliva u jehlového ventilu poloviční) a přesto Dells mají na rozdíl od centrálního Solexu problém s nadměrným tlakem. Čím to ?
Chyba, tlak je aj po T kuse rovnaky.
OK. ihlovy / plavakovy / ventil na Solex je navrhnuty tak, ze pracuje pri kolisavom tlaku a mnozstve dodaneho paliva / otacky motora /Dells a Webers potrebuju staly, nemenny tlak.Ihlove ventily, resp. pruziny su navrhnute tak.Preto regulacia tlaku je nutna...stock cerpadlo je schopne dodat az 500 cm3 za minutu...ked spocitame schopnost normalne aspirovaneho motora nasat urcite mnozstvo zmesi zistime, ze aj pri pouziti 10 karburatorov sa tato velicina nezmeni...to nepriamo dokazuje, ze 400 - 500 cm3 je dostatocne mnozstvo aj pre Dells../ pokial sa nejedna o extremne modifikovany zavodny motor /
Pri stock konfiguracii mame priemer trubicky povedzme 5.0 mm, tlak paliva, ktory je dany vyskou zdvihu cerpadla a dalsimi faktormi ako priemer membrany a obsah komor cerpadla a v nemalej miere otackami motora, ten kolise od cca 2.5 do 5 psi...mnozstvo dodaneho paliva pri 3000 otackach je asi 400 ccm/ min.
Toto vsetko pracuje dobre pri udrzani orig systemu.
Pri zmene typu, alebo typu a poctu karburatorov tieto pomery sa stanu nevyhovujuce.
Musime vediet poziadavky noveho / novych karburatorov a to predpisany tlak paliva a potrebny obsah paliva.
Ak sa poziadavky noveho systemu zhoduju zo stock parametrami, zjavne nemame problem.../ zriedkavy jav /
Elektricke cerpadlo ma skoro konstantny tlak a obsah dodaneho paliva, nemeni sa otackami motora.Pretoze su bezne k dostaniu iba dva typy el.cerpadiel a to pre karburacne motory a vstrekovane motory, ktore sa lisia hlavne tlakom dodaneho paliva, dalsie pomocky, ako regulator tlaku paliva su nutne ..
Ak pouzijeme stock trubku paliva a el.cerpadlo, efekt je, ze mnozstvo dodaneho paliva prudi daleko rychlejsie / zakon kontinuity /backpressure na cerpadlo je vyssi, cerpadlo pracuje tazsie...
Ak cerpadlo dosiahne max.tlak v systeme, frekvencia pulzov poklesne, az zastavi a pokracuje pri naslednom poklese tlaku v systeme, ak je odber benzinu vyssi / dva velke karburatory a vysoke otacky /, pumpa bezi bez prerusenia...
Dalsia vec je, ze 30 + rocne benzinove trubky maju vo vacsine pripadov nanosy, ktore este viac zmensuju priemer a cerpadlo nie je schopne vyrovnat sa s danymi podmienkami ...potom sa hlada chyba vacsinou na nespravnych miestach...