Váleček Ováleček (1956)

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1991
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Skid »

Tak doplnuju udaje o spotrebe. S motorem 1680 a novym rozdelovacem jsme se dostali na prumernou spotrebu na 10 litru na 100 km s dvojitejma karburatorama Solex 40. Jenze mame problem v tom, ze klouze spojkova lamela na 3 a 4. Tak v nejblizsi dobe budeme osazovat novou lamelu a jsem zvedavej potom kolik bude spotreba.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Pětišroub »

klouzající spojka nemůže mít vliv na spotřebu protože kdyby klouzala takovým způsobem, tak se dřív spálí. Synchronizace proběhla? Co to je solexy - Brazilie nebo Čína? Vůle na klapkách? Jaký rozdělovač?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3969
Registrován: 28 srp 2006

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Šíša »

Hele, na 1 a 2 lamela neklouže ač na těch stupních jí zatěžuju minimálně točivým momentem(resp. rychlostí jeho nárůstu) daleko víc, než na 3 a 4 stupni kde klouže?! Kurňa jak to ta lamela dělá? :D

Nebo že by to bylo obráceně? :?:

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1991
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Skid »

Buh vi jestli to je China nebo ne. Kupovali jsme je z USA, ale az budou opet venku tak se mrknu, jestli to na nich prectu. Jinak je tam Bosch 009. Mel jsem tam klasickej s podlakem a ten mel spotrebu o litr az dva vice na sto kilometru. Po dani tohoto rozdelovace to malonko kleslo. Jinak spojka klouze na 3 a 4 klouze komplet. Malonko klouzne i na 2, ale to jen decentne ve vyssich otackach.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Pětišroub »

hele co na Kadronech ovlivní spotřebu je vůle na klapkách, prostě s nima zkus zacloumat. Pokud jsi je kupoval jako jetý, tak tam může bejt buhvíco za trysky, já je například měl otryskovaný na 1800 a jezdil jsem s nima sezónu na jednokanálu 1500 než jsem na to přišel. Další věc je synchronizace, poctivá, dělá se se zaslepenou vyrovnávací hadicí, ale tuto se vyplatí tam po výkonu zase vrátit. Další variantou je už jen těžká noha. Na brazilskejch bude buď Solex, nebo Brosol, na čínskejch bude EMPI. Na podtlakovým rozdělovači to žralo víc, protože s nejvyšší pravděpodobností nemáš na karburátorech vývod na podtlak, v sérii tam nebyl. Mě to žralo méně s podtlakovým Boschem a poctivě dodělaným vývodem podtlaku, teď s čistě odstředivým rozdělovačem to víc žere ale trošku líp jede. :D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1991
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Skid »

Pětišroub píše:hele co na Kadronech ovlivní spotřebu je vůle na klapkách, prostě s nima zkus zacloumat. Pokud jsi je kupoval jako jetý, tak tam může bejt buhvíco za trysky, já je například měl otryskovaný na 1800 a jezdil jsem s nima sezónu na jednokanálu 1500 než jsem na to přišel. Další věc je synchronizace, poctivá, dělá se se zaslepenou vyrovnávací hadicí, ale tuto se vyplatí tam po výkonu zase vrátit. Další variantou je už jen těžká noha. Na brazilskejch bude buď Solex, nebo Brosol, na čínskejch bude EMPI. Na podtlakovým rozdělovači to žralo víc, protože s nejvyšší pravděpodobností nemáš na karburátorech vývod na podtlak, v sérii tam nebyl. Mě to žralo méně s podtlakovým Boschem a poctivě dodělaným vývodem podtlaku, teď s čistě odstředivým rozdělovačem to víc žere ale trošku líp jede. :D
Tak je tam Brosol napsano nahore, tak to bude asi tak. jinak jsou to bez vyvodu na podtlak. Proto jsem daval jinej rozdelovac. A kdyz to Doldy ke me privezl ty karburatory tak jsem koukal jako kravka, protoze vnitrky byli komplet udelane co jsem tak koukal na klapku. Takze je nekdo jeste repasoval. Coz jsem byl nadsenej. Se spotrebou kolem 10 litru jsem tak nejak pocital a jsem zvedavej jestli klesne diky te spojce nebo ne. To budu referovat az postupem casu az tam dam novou lamelu. Abych pravdu rekl tak jsem malonko magor co se tyce sledovani spotreby, tu sleduju poctive. A kolik papa tobe na 1500? Jo a tezka noha to nemuze byt, protoze jak mam tezkou nohu tak hned zacne klouzat spojka. :lol:
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12525
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Sam »

A nemastí se ti lamela ? Nejde mi do hlavy, proč by to zrovna tady mělo prokluzovat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Pětišroub »

já nevim kolik to žere, pro ježdění na spotřebu mám 1.9D. Ale pod 10 je to spolehlivě..pokud, jak píšeš, se v těch karburátorech někdo ryl, mrkněte co je tam za trysky. Ono je tot totiž častěji na škodu.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1991
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Skid »

Sam píše:A nemastí se ti lamela ? Nejde mi do hlavy, proč by to zrovna tady mělo prokluzovat.
vubec netusim. Motor sundam asi pristi tyden a uvidime co tomu je nebo neni. Ale taky mi to proste nesedi. Nejdrive jsme si mysleli, ze tam nekudy tece olej, protoze po vystrikani motoru Arvou a splachnuti vodou se lamela chytla a neproklouzla. A zase klouze jak diva. Kdyz by se mastila tak to je od ceho? Od prevodovky?
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12955
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Herbie »

jinymi slovy budes mit motor venku zrovna kdyz budu za bukem
takze se u tebe stavim to omrknout :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1991
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Skid »

Pětišroub píše:já nevim kolik to žere, pro ježdění na spotřebu mám 1.9D. Ale pod 10 je to spolehlivě..pokud, jak píšeš, se v těch karburátorech někdo ryl, mrkněte co je tam za trysky. Ono je tot totiž častěji na škodu.
Ja mel na normo jezdeni 1,9 TDI, to jsem prodal kvuli tomu, abych mohl jit dal studovat tak ted pres leto mam dopravni prostredek Valdu, ale u nej mi ta spotreba ani nevadi. Kdyz nejak jedu tak si to uzivam tu jizdu s tim. Jinak zkusime mrknout a uvidime. Moc diky za rady.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12955
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Herbie »

Skid píše: Kdyz by se mastila tak to je od ceho? Od prevodovky?
z motoru
gufero v bloku + tesnici krouzek v setrvacniku
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1991
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Skid »

Herbie píše:jinymi slovy budes mit motor venku zrovna kdyz budu za bukem
takze se u tebe stavim to omrknout :)
A jooo Herbiiny. Kdy vlastne nastupujes? Budu te tam muset navstivit. ;-) Aspon az pujde motor ven tak dotahnu hlavy. Od sestaveni motoru jsme to ani nekontrolovali a zda se nam, ze leva strana malounko pleska. Tak dotahneme aspon s motorem venku a uvidime. Kouknu co tam je spatne nebo neni. A hlavne mi malonko prijde, ze mi visi spojka. Tak jestli tam neni neco spatne na tom prepakovani a lozisku. Nebo jak se to nazyva.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1991
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Skid »

Herbie píše:
Skid píše: Kdyz by se mastila tak to je od ceho? Od prevodovky?
z motoru
gufero v bloku + tesnici krouzek v setrvacniku
Toto vsechno jsme davali nove a od gufera uz nic nekape. Drive aspon kapal nejakej olej, ale ted je pod autem cisto.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12955
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Herbie »

Skid píše: A jooo Herbiiny. Kdy vlastne nastupujes?
Uz tuhle nedeli se budu pohybovat v okoli :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1991
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Skid »

Herbie píše:
Skid píše: A jooo Herbiiny. Kdy vlastne nastupujes?
Uz tuhle nedeli se budu pohybovat v okoli :)
Tak to je parada. Pak se nejak ozvem a urco te tam prijedu podporit. :wink:
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1991
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Skid »

Tak o vikendu jsem s kamosem a JardouZ (timto mu chci podekovat za jeho pomoc) sundal motor, protoze uz na nej ceka nova spojkova lamela. Prokluzovani jsme uz vychytali. Byl to opravdu vtipny zadrhel. V dubnu kdyz se daval motor a spojka zpet tak srouby, ktere drzi pritlacak na setrvaku tak muj mechos namocil do grafitove vazeliny. A tato grafitka vylezla mezi lamelu a setrvak. Proto to bylo tak divne, ze za studena ta spojka neklouzala a za tepla klouzala pomalu i dvojka. Tak tento zadrhel vyresen. Jen premyslim cim to jeste poradne odmastit. Nejake rady? Moc dekuji. Ale vyskytl se nam jinej a zavaznejsi problem. Pri dotahovani hlav jsem zjistil, ze jeden steft co drzi 4. valec tak se vytrhl zavit na bloku. Bohuzel uz to nekdo pred nami delal. Tak ted v okoli schanim nejakeho soustruznika, ktery by byl schopnej to dat dohromady. Napda nekoho neco? Vim, ze to musime vyvlozkovat atd. Ja se v tom vubec nevyznam. Moc dekuji vsem. A tady nejake fotky.

Ten prostredni steft. Je to krasne vydet jak je vyjetej. :-(
Obrázek
Valdu bohuzel vystridalo kolo. :-(
Obrázek
Přílohy
Jarda vymenuje silentbloky. :-D
Jarda vymenuje silentbloky. :-D
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12525
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Sam »

ad prokluzující přítlačák: Nezdá se mi to pravděpodobné. šrouby jsou přece mimo prostor lamely, to by jste tam museli dat setsakra moc vazelíny, aby to tam udělalo paseku. Vůbec, proč je celej blok motoru poblitej olejem ? Není problém přece jen jinde ? Vrnchí plocha bloku nemůže být masntá jinak, než že teče olej pod chladičem nebo ve spáře.

ad odmaštění lamely: zkus čistič brzd nebo tetrachlor. Měl jsem stejný problém ale radši jsem se na to vykašlal a dal lamelu novou. Není to žádná velká pálka.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1991
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Skid »

Sam píše:ad prokluzující přítlačák: Nezdá se mi to pravděpodobné. šrouby jsou přece mimo prostor lamely, to by jste tam museli dat setsakra moc vazelíny, aby to tam udělalo paseku. Vůbec, proč je celej blok motoru poblitej olejem ? Není problém přece jen jinde ? Vrnchí plocha bloku nemůže být masntá jinak, než že teče olej pod chladičem nebo ve spáře.

ad odmaštění lamely: zkus čistič brzd nebo tetrachlor. Měl jsem stejný problém ale radši jsem se na to vykašlal a dal lamelu novou. Není to žádná velká pálka.
Dik za rady. Lamela tam pujde nova, protoze ta co tam byla tak je porad ok, ale stejne si myslim, ze bude porad nacucana tou vazelinou. Jinak klidne udelam zitra dalsi foto. Ta vazelina vylezla primo mezi setrvak a lamelu, protoze ta vazelina se tam proste protlacila. Jinak olej netece z chladice a ani z niceho jineho. Protoze pod autem kdyz byl motor v aute tak davam noviny a zkoumam jestli kape a nebo ne. A nekape. Jen je takhle poblitej a taky asi mozna i tim, ze jsme na ten blok nastrikali arvu a zacali ho drhnout, ale pak jsme se zabyvali spise jinejma vecma a ten blok nedocistili.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: Váleček Ováleček (1956)

Příspěvek od Pětišroub »

vytaženej šteft je tzv. "fuck" neboli "mérde". Nenech se ukecat na rychlovložky helicoil apod. Musíte otvor převrtat na vhodný rozměr a použít klasickou poctivou závitovou vložku kterou má například Michal strnadel, nebo ji soustružník vyrobí z oceli, v tom případě ať jí udělá neprůchozí. Doporučuju tam použít svorník 8mm, místo 10mm protože pak i vnější průměr otvoru do bloku, který budete muset vrtat bude menší a tím zachováte více masa kolem té vložky. Myslím, že ta vložka bude M8 vnitřní x M12 vnější průměr vzhledem k tomu že se vytahuje svorník M10 tak to vrtání nebude tak bolestivý a bude minimální.

Vložku po odmaštění zalepíte do bloku Loctitem například Loctite 290 (kontakt v Referencích).

Nejvhodnější by bylo předělat tak všechny svorníky, protože jinak může problém nastat později jinde. Mám za to že všechny dvoukanálové bloky to tak měly řešené (8mm svorník s vložkou v bloku)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět