VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3563
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od Milosak_1 »

Jak by řekl Prak - ukázaná platí
IMG_20180221_163603.jpg
Jedná se o ojniční ložisko 4. válce. Špony cestovali po všech kanálech a vydřeli všechny možné dosedací a třecí plochy. Tím jak byla velká vůle na této šále (nejblíž čerpadlu) se olej nedostal k zbytku, a ten se přestal mazat = chladit a pak se to všechno utavilo a definitivně zastavilo.
Jediné co jde zachránit je jedna hlava, jak je vše na odpis, vč. olejového čerpadla, toho špony taky zničili.
Opět jsme se shodli na konstrukční chybě - čidlo tlaku oleje je na výstupu hned za čerpadlem, kde je v podstatě největší tlak, namísto aby bylo někde v nejvzdálenějším kanálku.

Kdyby někdo měl k dispozici polomotor 1,3 a výš, dejte mi prosím vědět.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od Pětišroub »

Čidlo tlaku, ani jeho umístêní s touhle pohromou nemà co dělat...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 356
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od VWenca »

To muselo být trošku slyšet

epo
Příspěvky: 3
Registrován: 12 led 2012

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od epo »

tlak sa siri vsetkymi miestami rovnako...

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 661
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od Milan NM »

Epo v tomto pripade to neplati [-X. Unikne v mieste kde je najmensi odpor

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 980
Registrován: 01 pro 2010

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od evinsen »

vydřený lágr a zadřený zbytek jsou následky,nikoliv příčina,ta bude jiná a určitě bych to neviděl v umístnění čidla tlaku oleje. namodralá ojnice naznačuje že dost dlouho o sobě dávala vědět a špony ve všech lágrech vypovídají že se tam musely dostat s i s tlakem oleje..

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3563
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od Milosak_1 »

Asi jsem to špatně napsal. Umístění čidla oleje, samozřejmě nemá s touto pohromou nic společného.
Nicméně, kdyby čidlo oleje bylo umístěné někde na konci olejového okruhu nikoliv hned za čerpadlem, při případném úniku oleje kolem ložisek, by určitě ukazovalo menší tlak a třeba by se i rozsvítila kontrolka tlaku oleje a nemuselo by docházet k takovým pohromám. Nic víc, nic míň.
oil flow.gif
oil flow.gif (48.63 KiB) Zobrazeno 2504 x
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od Herbie »

já myslím, že nemáš pravdu

tlak přece není na začátku "kanálu" jiný než na konci
tlak musí být stejný v celém "okruhu"
... a vůbec !

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 691
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od eLzyx »

Herbie píše:tlak přece není na začátku "kanálu" jiný než na konci
tlak musí být stejný v celém "okruhu"
spíše bych řekl, že tlak by měl být stejný v celém okruhu. Jakmile se to někde přicpe, tak samozřejmě tlak všude stejný nebude. A tak by čidlo na konci dokázalo říci "Máchale, ucpalo se ti to". No a Máchal by to zavčasu rozebral, vyčistil, přeleštil kliku a dál by jezdil. Takto na to přijde až po likvidaci značné části motoru
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 146
Registrován: 05 pro 2012
Bydliště: Habry

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od Durex »

Kdo maže ten jede. Já si osobně myslím, že za to může olej. Někde jsem kdysi četl co do toho mistr leje. Jestli pak to s tím nesouvisí. Ale to člověk zjistí až po.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od Pětišroub »

myslíš tohle ?
Milosak_1 píše:Tak vazeni, po naliti tohoto oleje do motoru, se stala uzasna vec.
Pred :
U neznameho oleje ktery byl v motoru predtim, se kontrolka tlaku oleje ihned po vypnuti motoru rozsvitila.
Po:
U oleje Castrol Classic Sae 20W50 se kontrolka tlaku oleje rozsvitila az po 30-ti vterinach po vypnuti motoru.

Ja jsem proste na ty oleje 20W50 proste ujetej... a pravem. Obvzlast u tech vzduchem chlazenych motoru se cenni vyssi horni hodnota, ktera znamena, ze pri vyssich teplotach olej MAZE, neztraci puvodni hodnoty kvuli vyssi teplote.

Jo, hold kdo maze ten jede....

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od udeeska »

Měli tam dát už z výroby nejméně čtyři čidla s popisem na palubce, ktere co měří :oops:
Vwase nocni sichta...

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 980
Registrován: 01 pro 2010

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od evinsen »

eLzyx píše:
Herbie píše:tlak přece není na začátku "kanálu" jiný než na konci
tlak musí být stejný v celém "okruhu"
spíše bych řekl, že tlak by měl být stejný v celém okruhu. Jakmile se to někde přicpe, tak samozřejmě tlak všude stejný nebude. A tak by čidlo na konci dokázalo říci "Máchale, ucpalo se ti to". No a Máchal by to zavčasu rozebral, vyčistil, přeleštil kliku a dál by jezdil. Takto na to přijde až po likvidaci značné části motoru
a čím by se to ucpalo asi? jedině šponama nebo kusem lágru. to už nezalapuje ani máchal. wbx má dvě čidla a umíraj na klice jak mouchy. a u jiných co mají i 3 čidla vyletí ojnice ven a nestačí to ani zablikat. ta příčina je jinde prostě. ale jak už to klepe tak už tam není kompozit a to je pak rychlý.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4661
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od lišák »

evinsen píše:a čím by se to ucpalo asi? jedině šponama nebo kusem lágru..
A nebo šupinkama karbonu jako v Evženovi. viewtopic.php?p=299340#p299340
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12536
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od Sam »

zas takova traga to neni. Motor se rozhodi a znovu posklada.Horsi je kdyz projde ojnice blokem. Zkusenost je to draha ale k nezaplaceni. Ja kdybych secetl co jsem vlastni chybou zu*il nebo jinak dojebal.....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 4781
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od Samba »

vyčuchej sobě industrii a máš klid..

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3563
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od Milosak_1 »

Jen pro pořádek - "Mistr" tam lil Castrol Magnatec 15W-40

Comma olej se do tohoto motoru nikdy nedostal.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 691
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od eLzyx »

Milosak_1 píše:Castrol Magnatec 15W-40
imho nejhorší olej, co jsem kdy nalil do jakéhokoliv motoru. Tenhle olej docela rád vytváří takové blátíčko na dně vany. A dost možná také dopomohl ke zničení jednoho mého motoru (Opel 1.6 8V)
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3563
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od Milosak_1 »

Tak mi prosím tedy poraďte, jaký olej mám nalejt, který neničí motor a nerozpouští karbon ?
Děkuji.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od Herbie »

nekonečná debata na téma olej :)

takovou už jsem někde viděl :)
viewtopic.php?f=14&t=873
... a vůbec !

Odpovědět