VW 1303 z bývalé Jugoslavie
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
Jak by řekl Prak - ukázaná platí
Jediné co jde zachránit je jedna hlava, jak je vše na odpis, vč. olejového čerpadla, toho špony taky zničili.
Opět jsme se shodli na konstrukční chybě - čidlo tlaku oleje je na výstupu hned za čerpadlem, kde je v podstatě největší tlak, namísto aby bylo někde v nejvzdálenějším kanálku.
Kdyby někdo měl k dispozici polomotor 1,3 a výš, dejte mi prosím vědět.
Jedná se o ojniční ložisko 4. válce. Špony cestovali po všech kanálech a vydřeli všechny možné dosedací a třecí plochy. Tím jak byla velká vůle na této šále (nejblíž čerpadlu) se olej nedostal k zbytku, a ten se přestal mazat = chladit a pak se to všechno utavilo a definitivně zastavilo.Jediné co jde zachránit je jedna hlava, jak je vše na odpis, vč. olejového čerpadla, toho špony taky zničili.
Opět jsme se shodli na konstrukční chybě - čidlo tlaku oleje je na výstupu hned za čerpadlem, kde je v podstatě největší tlak, namísto aby bylo někde v nejvzdálenějším kanálku.
Kdyby někdo měl k dispozici polomotor 1,3 a výš, dejte mi prosím vědět.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
Čidlo tlaku, ani jeho umístêní s touhle pohromou nemà co dělat...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- VWenca
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 488
- Registrován: 19 bře 2005
- Bydliště: Lounsko
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
To muselo být trošku slyšet
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
tlak sa siri vsetkymi miestami rovnako...
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
Epo v tomto pripade to neplati [-X. Unikne v mieste kde je najmensi odpor
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
vydřený lágr a zadřený zbytek jsou následky,nikoliv příčina,ta bude jiná a určitě bych to neviděl v umístnění čidla tlaku oleje. namodralá ojnice naznačuje že dost dlouho o sobě dávala vědět a špony ve všech lágrech vypovídají že se tam musely dostat s i s tlakem oleje..
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
Asi jsem to špatně napsal. Umístění čidla oleje, samozřejmě nemá s touto pohromou nic společného.
Nicméně, kdyby čidlo oleje bylo umístěné někde na konci olejového okruhu nikoliv hned za čerpadlem, při případném úniku oleje kolem ložisek, by určitě ukazovalo menší tlak a třeba by se i rozsvítila kontrolka tlaku oleje a nemuselo by docházet k takovým pohromám. Nic víc, nic míň.
Nicméně, kdyby čidlo oleje bylo umístěné někde na konci olejového okruhu nikoliv hned za čerpadlem, při případném úniku oleje kolem ložisek, by určitě ukazovalo menší tlak a třeba by se i rozsvítila kontrolka tlaku oleje a nemuselo by docházet k takovým pohromám. Nic víc, nic míň.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
já myslím, že nemáš pravdu
tlak přece není na začátku "kanálu" jiný než na konci
tlak musí být stejný v celém "okruhu"
tlak přece není na začátku "kanálu" jiný než na konci
tlak musí být stejný v celém "okruhu"
... a vůbec !
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
spíše bych řekl, že tlak by měl být stejný v celém okruhu. Jakmile se to někde přicpe, tak samozřejmě tlak všude stejný nebude. A tak by čidlo na konci dokázalo říci "Máchale, ucpalo se ti to". No a Máchal by to zavčasu rozebral, vyčistil, přeleštil kliku a dál by jezdil. Takto na to přijde až po likvidaci značné části motoruHerbie píše:tlak přece není na začátku "kanálu" jiný než na konci
tlak musí být stejný v celém "okruhu"
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
Kdo maže ten jede. Já si osobně myslím, že za to může olej. Někde jsem kdysi četl co do toho mistr leje. Jestli pak to s tím nesouvisí. Ale to člověk zjistí až po.
Petr Čáp
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
myslíš tohle ?
Milosak_1 píše:Tak vazeni, po naliti tohoto oleje do motoru, se stala uzasna vec.
Pred :
U neznameho oleje ktery byl v motoru predtim, se kontrolka tlaku oleje ihned po vypnuti motoru rozsvitila.
Po:
U oleje Castrol Classic Sae 20W50 se kontrolka tlaku oleje rozsvitila az po 30-ti vterinach po vypnuti motoru.
Ja jsem proste na ty oleje 20W50 proste ujetej... a pravem. Obvzlast u tech vzduchem chlazenych motoru se cenni vyssi horni hodnota, ktera znamena, ze pri vyssich teplotach olej MAZE, neztraci puvodni hodnoty kvuli vyssi teplote.
Jo, hold kdo maze ten jede....
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
Měli tam dát už z výroby nejméně čtyři čidla s popisem na palubce, ktere co měří
Vwase nocni sichta...
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
a čím by se to ucpalo asi? jedině šponama nebo kusem lágru. to už nezalapuje ani máchal. wbx má dvě čidla a umíraj na klice jak mouchy. a u jiných co mají i 3 čidla vyletí ojnice ven a nestačí to ani zablikat. ta příčina je jinde prostě. ale jak už to klepe tak už tam není kompozit a to je pak rychlý.eLzyx píše:spíše bych řekl, že tlak by měl být stejný v celém okruhu. Jakmile se to někde přicpe, tak samozřejmě tlak všude stejný nebude. A tak by čidlo na konci dokázalo říci "Máchale, ucpalo se ti to". No a Máchal by to zavčasu rozebral, vyčistil, přeleštil kliku a dál by jezdil. Takto na to přijde až po likvidaci značné části motoruHerbie píše:tlak přece není na začátku "kanálu" jiný než na konci
tlak musí být stejný v celém "okruhu"
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
A nebo šupinkama karbonu jako v Evženovi. viewtopic.php?p=299340#p299340evinsen píše:a čím by se to ucpalo asi? jedině šponama nebo kusem lágru..
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
zas takova traga to neni. Motor se rozhodi a znovu posklada.Horsi je kdyz projde ojnice blokem. Zkusenost je to draha ale k nezaplaceni. Ja kdybych secetl co jsem vlastni chybou zu*il nebo jinak dojebal.....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
vyčuchej sobě industrii a máš klid..
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
Jen pro pořádek - "Mistr" tam lil Castrol Magnatec 15W-40
Comma olej se do tohoto motoru nikdy nedostal.
Comma olej se do tohoto motoru nikdy nedostal.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
imho nejhorší olej, co jsem kdy nalil do jakéhokoliv motoru. Tenhle olej docela rád vytváří takové blátíčko na dně vany. A dost možná také dopomohl ke zničení jednoho mého motoru (Opel 1.6 8V)Milosak_1 píše:Castrol Magnatec 15W-40
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
Tak mi prosím tedy poraďte, jaký olej mám nalejt, který neničí motor a nerozpouští karbon ?
Děkuji.
Děkuji.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: VW 1303 z bývalé Jugoslavie
... a vůbec !