Modrej študent 1970

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od Capario »

Pavlínka píše:to je nádhera, rozplývám se tu závistí :-) Lago di Garda je moje srdcová záležitost, není ten kemp náhodou v Limone?
Jeli jsme po východní straně jezera, na Limone jsme koukali přesně z toho kempu naproti jezeru. Je tam parádně, máš recht. Přestože je to horské jezero a přestože se tam vystřídá nesnčetně turistů, tak voda je teploučká a průzračná, krása.
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od Capario »

lope píše:Pěkná cesta. A přiznám se, že nízkou spotřebu jenom závidím (nemáš na tom nějaký malý kola :twisted: ). Ona ta 13ti stovka asi má něco do sebe.
To si piš že má. 100-110 konstatní rychlostí. je relativně rychlá, dobrý záběr a úsporná. Jezdil jsem i s 12 tkou a ta taky stačí. Má zase lehčí blok, je to samozřejmě kus od kusu, ale taky nejezdí špatně.. S 16 tkou bych byl zpátky určitě dřív, ale spotřeba by byla jinde a hlavně o rychlosti to není.
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
krtek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 259
Registrován: 10 kvě 2007
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od krtek »

krásná dovolená.. je vidět že Brouk je opravdu spolehlivé vozítko :) (taky mám jednou v plánu něco takového)

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od lope »

Capario píše:
lope píše:Pěkná cesta. A přiznám se, že nízkou spotřebu jenom závidím (nemáš na tom nějaký malý kola :twisted: ). Ona ta 13ti stovka asi má něco do sebe.
To si piš že má. 100-110 konstatní rychlostí. je relativně rychlá, dobrý záběr a úsporná. Jezdil jsem i s 12 tkou a ta taky stačí. Má zase lehčí blok, je to samozřejmě kus od kusu, ale taky nejezdí špatně.. S 16 tkou bych byl zpátky určitě dřív, ale spotřeba by byla jinde a hlavně o rychlosti to není.
12-tku mám. Spotřeba mi vychází asi na 8.5 l, když ho netrápím. Teď jsem nuceně přešel na Natural 95 a zdá se mi, že jede trochu líp. Tak třeba spotřeba klesne. 13-tka má stejný vrtání a delší kliky. Ty v principu znamenají větší krouticí moment (i při stejným obsahu), takže potáhne líp. V kopcích určitě výhoda. Rychlost přes 110 nemá cenu, podvozek je u konce.

V 13ce jsem jel jenom pasivně, když mi bylo cca 12 let. No jelo to, asi...

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od Capario »

Chlapcí, potřeboval bych poraditi zda příznaky toho co popíšu nasvědčují tomu že zůstává viset jeden z ventilů na 4. válci.
Nastartuju motor v tomto počasí, jedu ho projet. Motor netáhne, max 80 tko. Po 9 km zastavím, šáhnu na výfuk. potrubí - studený- je jasný že 4. válec nepálí. projdu předstih- v pohodě, pro jistotu vyměním víčko rozdělovače, palec a kabel, profouknu podtlakovou trubičku rozdělovač - karbec. Vytáhnu svíčku, vyčistím, poprosím bráchu ať točí. Svíčku kostřím k sahaře - jiskra jako blázen. Jdu to projet znova 9 km. POtrubí u 4. válce studený. Vypnu, znova v pohodě nastartuju,motor začíná při jízdě při všech rychlostech jakoby škubat - znatelný nárust výkonu - než přijedu domů, tak je výfukový potrubí 4 válce horký jako všechny ostatní (samozřejěm že rozdíl teplot rukou neindikuju, ale to není podstatné) Tzn že se 4. válec chytil a chvílema motor cukne, jede v klidu, chvíli zase těch 80 max. Přijedu domů, sundám víčko nálevky oleje - něco bílýho hnusnýho na mě kouká s přídechem benzínu.. to je v prdeli že jo no a ještě sem dám video se zvukem motoru jak běží na 4 a na 3 válce. zvukově to je poznat. Měřák komprese mám, ten mi řekne hned. Ale ted kyž zase u zahřáztýho motoru ty ventily na 4. válci fungují tak bych poznal prd. Musím zase počkat až vychladne, změřim kompresi, projedu a změřím znova. CO myslíte?Vím že je tady hromada lidí se zkušenostmi :-)
http://www.youtube.com/watch?v=Ye0CgHYFA5I" onclick="window.open(this.href);return false;
je tam vidět jak mě čubka kopla :!:
Sundavali byste hlavu na autě nebo motor ven?
Fotka toho hnusu :
Obrázek
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od sSATYRr »

jednokanal/dvoukanal?. Benzin v oleji s ventilem moc nesouvisi..po nabehnuti 4.valce bilej kour z vyfuku?
Pro zacatek vymen svicku.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od lišák »

No nevím, na ventil bych to moc neviděl. To by asi spíš váznul za tepla než za studena. Já bych hádal. Kabel, koncovka kabelu nebo svíčku.
Ten bílej šlem je vlhkost. Při těchto teplotách vždycky nějaká voda zkondenzuje.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od OB »

Odpověď na to jestli ti na 4 válci nějaký ventil vysí je snadná. Jestli chceš vědět jestli ti nevázne ventil, tak sundej ventilové víko a ať ti někdo klíčem zatočí za klikovou hřídel. Pohledem poznáš zda ti nějaký ventil vysí.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od Capario »

takže to bílý tekutina v nálevce je normální.... na studeném motoru změřena komprese 8,4 atm. S největší pravděpodobností to byla svíčka. Zmátlo mě, že tam ta jiskra před tím byla. Vyměněno, zatím to jezdi bez cukání a motor má opět dobrý tah. Uvidím co se bude dít dál a snad to není jenom nějaký placebo. Každopádně díky za odpovědi lidi. Jedna z projíždky:
Obrázek
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od yahoďák »

...ten bílej šlem (zkondenzovaná voda smíchaná s olejem) se v nálevce a na spodní straně víčka v téhle zimě tvoří běžně.... otřít do hadru..a upalovat.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

yahoďák píše:...ten bílej šlem (zkondenzovaná voda smíchaná s olejem) se v nálevce a na spodní straně víčka v téhle zimě tvoří běžně.... otřít do hadru..a upalovat.
Měla by se dělat jen při krátkých popojížďkách, při delší jízdě zmizí.

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od Capario »

nakonec to byly patrně ty svíčky. Byla bohatá směs, jak jsem jezdil do práce furt na sytič, že se ani motor nestačil pořádně ohřát a zaxxral svíčky. Musel jsem se trochu pohrabat v karburátoru. Když už jsem si myslel že jsem to vyladil na přijatelnou uroveň, jel jsem na emise, kde mi stáhnul bohatost (malý šroubek) tak,že se motor sotva převaloval, takže to zase rozhodil úplně celý. V tuto chvíli mám opět bohatost na cca 2,5 otáček a vzdušník na 2,5 také. Otáčky na zahřátem motoru jsou přijatelné nebo lehce vyšší ( pouze subjektivní pocit, žádný otáčkoměr nemám). ale furt zaznamenávám při přechodu vypínání sytiče a ještě nezahřátém motoru díry v akceleraci po určitou dobu než se motor zahřeje. V této fázi, když třeba jedu na dvojku a sešlápnu, tak motoru se nechce do toček. Klapka sytiče při studeným startu je zavřená. myslíte že se tyto díry v tomto přechodu dají ještě vyladit těmi dvěma šrouby? 1300 dvoukanál, karbec 31Pic 3. žankono návod je dobrý, ale dost subjetkivní zejména ve větě -
"Pak ubírám množství směsi a na pokles otáček reaguji pootevřením vzdušníku, který je zase zvýší.
Najít hranici kam až v tomto postupu pokračovat je už horší a chce to vyzkoušet za jízdy. "
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od VW181 »

A při sešlápnutí plynu z injektoru stříká benzín?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

VW181 píše:A při sešlápnutí plynu z injektoru stříká benzín?
Případně dostatek? Zkus přidat na štelovaní zprava na tom ''převodu'' k pumpičce směrem k ''plus'', případně vyměnit membránku, jedna z mála věcí, který kupuju nový. Ikdyž stará vypadá ještě dobře, novou jsem si vždycky pomohl.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od Herbie »

Capario píše:nakonec to byly patrně ty svíčky. Byla bohatá směs, jak jsem jezdil do práce furt na sytič, že se ani motor nestačil pořádně ohřát a zaxxral svíčky. Musel jsem se trochu pohrabat v karburátoru. Když už jsem si myslel že jsem to vyladil na přijatelnou uroveň, jel jsem na emise, kde mi stáhnul bohatost (malý šroubek) tak,že se motor sotva převaloval, takže to zase rozhodil úplně celý. V tuto chvíli mám opět bohatost na cca 2,5 otáček a vzdušník na 2,5 také. Otáčky na zahřátem motoru jsou přijatelné nebo lehce vyšší ( pouze subjektivní pocit, žádný otáčkoměr nemám). ale furt zaznamenávám při přechodu vypínání sytiče a ještě nezahřátém motoru díry v akceleraci po určitou dobu než se motor zahřeje. V této fázi, když třeba jedu na dvojku a sešlápnu, tak motoru se nechce do toček. Klapka sytiče při studeným startu je zavřená. myslíte že se tyto díry v tomto přechodu dají ještě vyladit těmi dvěma šrouby? 1300 dvoukanál, karbec 31Pic 3. žankono návod je dobrý, ale dost subjetkivní zejména ve větě -
"Pak ubírám množství směsi a na pokles otáček reaguji pootevřením vzdušníku, který je zase zvýší.
Najít hranici kam až v tomto postupu pokračovat je už horší a chce to vyzkoušet za jízdy. "
Postup stylem "Pak ubírám množství směsi a na pokles otáček reaguji pootevřením vzdušníku, který je zase zvýší.
Najít hranici kam až v tomto postupu pokračovat je už horší a chce to vyzkoušet za jízdy. "
je pro karburatory PICT 3 ne uplne vhodný
Je pouzitelny spi pro karburatory PICT 2
PICT 3 karburator je potreba doladit pri ohratem motoru za pomoci otackomeru trosku jinak ... navod lze snadno najit na internetu :)
Kazdopadne 2,5 otacky na sroubku bohatosti je normalni hodnota.

Skutecnost, ze stary vybehany motory kdyz maji splnovat emise tak blbe jedou, je znama.
Taky ti kazdej slusnej clovek na emisich rekne at si to pak nastelujes zpet, nebo ti to vrati zpet sam.
(u me to tak s octavii, golfem i broukem probehlo vzdy, i na ruznych mistech)

Blbej chod pri vypnutym sitici a jeste nedostatecne zahratym motorem, je taky znama vec, casto s tim proste nelze delat nic jinyho nez proste pootocit sytic tak aby dele trvalo nez se vypne

Dira za plynem je kapitola sama pro sebe. Samozrejme ze hlavni predpoklad je mit spravne nastaveny predstih !!!!! a akceleracni tryska musi spravne strikat a davkovat (tedy membranka v poradku, pruchodny cesticky a dobre pruchozi vlastni tryska)
I presto se ale nekdy dari odstranit diru za plynem kolem 2000 otacek

Takze hodne zdaru pri hledani problemu :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od Capario »

Tak předstih mi změřili na emisích na 7,4 stupně. Dnes jsem navštívil svého dvorního mechanika v Blatné. Přesně popsal průběh toho jak se to chová, když je zacpaný předehřev sání, který má v sacím systému obrovskou roli. Popsal i námrazu na sacím hrdle u karbece, kterou jsem pozoroval, když už je sytič vyplý a motor ještě neohřátý. Tak na to vlítnu o víkendu.Membránu jsem dával loni v létě novou. Do Plusu se prý moc šťourat nemám, aby se zase motor nehltil. Ale je to výzva :-/
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od Milosak_1 »

Capario píše:nakonec to byly patrně ty svíčky. Byla bohatá směs, jak jsem jezdil do práce furt na sytič, že se ani motor nestačil pořádně ohřát a zaxxral svíčky.
Mel jsem uplne to same v lednovych mrazech. Vymenil jsem svicky (PAL made in CZ) a upaloval dal, na smes jsem se vykaslal, hlavne ze to jezdi.
Uz mas vycisteny predehrev ?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od Capario »

Ne, vyměněný za jiný..Tímto děkuji yahoďákovi. Ještě jsem ho ale pořádně neprojel jestli jsem problém odstranil. Při výměně jsem chtěl nejdřívě povolit šroub 36 na vrtuly, ale po velkém zápasení a spoustě nadávek jsem se teda rozhodl sundat tu kapotu a přizvednout saharu. Zase jsem musel přemýšlet nad tím, jestli to mám zapotřebí a nad tím, že neznám hůře přístupné auto. Co se mi ale stalo a co nedovedu zcela vysvětlit bylo následující...poskládám to dohromady, nastartuju a koukám jak velice slabě svítí kontrolka dobíjení. Změřím to - na volnoběh 11,5, při točkách 12 V. No bída...tak sem to vyfoukal benzínem (samozřejmě že odpojená baterka), vyndal uhlíky (třívývodový alťas), nastartoval a opět dobíjí pouze 12 V...vůbec sem netušil. Pak se mi povedlo ukostřit plus a tělo altasu (-) měřákem na volnoběh auta. Velká jiskra, rána a auto chcíplo...řikám si hmm tak to je v prdeli, když budu mít štěstí tak jsem odrovnal jen relé. Pojistky v pohodě, relé taky nic neříkalo, nastartuju a najednou koukám, kontrolka po nastartování zhasnutá a dobíjí 14,3...to mi hlava nebrala..Nic tak sem to ted na chvíli odvez do garáže a počkám na další nový sníh :evil:
Better smoke and fly then drink and drive

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od evinsen »

povedlo se ti probrat z letargie buzení na vinutí altíku

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrej študent 1970

Příspěvek od Capario »

Protože jsem zastánce teorie, že jedno auto je na ježdění a druhé na hrabání se v něm, pořídil jsem sobě další exemplář. Samostatný topic dělat nebudu, protože toto auto je určeno k dlouhodobé práci, výhled zhruba 5, 7 let, nevím. Musím do té doby zařídit ještě pár maličkostí, jako je stavba domku...Jedná se o karman cabrio, rok přesně nevím, jezdilo ve Florencii a proběhlo tu inzercí. Dočasný domeček:

Obrázek

Obrázek
Better smoke and fly then drink and drive

Odpovědět