Šíšovo Mechiko - winter crash ... in repair
Šíšovo Mechiko - winter crash ... in repair
Tak mam brouka, ktereho tady asi vetsina zna, tudiz ho nemusim moc predstavovat. Ale jedna se o Winterwagen po 5š.
Tak jen par dnesnich fotek z vyletu na Bournak - Krusne hory
Tak jen par dnesnich fotek z vyletu na Bournak - Krusne hory
Naposledy upravil(a) Šíša dne 26 dub 2012, celkem upraveno 2 x.
Tak jsem o vikendu:
- prehodil altik za dynamo (taky musel prehodit vrtule, bo ta na dodanem altiku byla o 5mm sirsi a do sahary se uz nevesla ... mrcha zacne dobijet az po prvnim proslapnuti motoru tak na 1500ot, pak uz v klidu)
- nove svicky NGK B5HS
- novej olej Castrol
- pretesneno sani
- serizeny ventily(radsi jeste jednou)
- serizen rozdelovac(radsi jeste jednou)
- novej klinak
- "staro-nove" pistaly(uz tam nic za jizdy nedrnci ) a ze zadu nekoukaj dva zrezle doutniky
- oplachnut spodek po zime(u nas parkrat solili hadi)
- vyluxovano
v tydnu prihlaseno - proslo bez problemu 8) - a jsem o 5100,- lehci
ted uz jen klempira(na lehde dirky v prednim a zadnim podbehu + roh kufru s drzakem narazniku), lakyra a bude to ok do zimy, kdy bude kastle poradne "pofackovana"
- prehodil altik za dynamo (taky musel prehodit vrtule, bo ta na dodanem altiku byla o 5mm sirsi a do sahary se uz nevesla ... mrcha zacne dobijet az po prvnim proslapnuti motoru tak na 1500ot, pak uz v klidu)
- nove svicky NGK B5HS
- novej olej Castrol
- pretesneno sani
- serizeny ventily(radsi jeste jednou)
- serizen rozdelovac(radsi jeste jednou)
- novej klinak
- "staro-nove" pistaly(uz tam nic za jizdy nedrnci ) a ze zadu nekoukaj dva zrezle doutniky
- oplachnut spodek po zime(u nas parkrat solili hadi)
- vyluxovano
v tydnu prihlaseno - proslo bez problemu 8) - a jsem o 5100,- lehci
ted uz jen klempira(na lehde dirky v prednim a zadnim podbehu + roh kufru s drzakem narazniku), lakyra a bude to ok do zimy, kdy bude kastle poradne "pofackovana"
Tak jsem si zas pohral:
- novej regler na altik - 790,- Kc u JMK - a uz to vypada, ze to bude ok, tlaci 14V a uz bych rekl, ze je ciste elektronickej, tudiz by mel neco vydrzet
- nove choboty na motoru, ty stare uz byly potrhane u koncovek a kratke
- tesneni pod karbec, zbaveno se jedineho silikonu v motoru(nutno dodat, ze jsem ho tam dal ja, bo jsem predtim nemel to tesneni... v sade normalne neni )
- nove zarovky po nocnim zazitku s prebijecim altikem
- novej regler na altik - 790,- Kc u JMK - a uz to vypada, ze to bude ok, tlaci 14V a uz bych rekl, ze je ciste elektronickej, tudiz by mel neco vydrzet
- nove choboty na motoru, ty stare uz byly potrhane u koncovek a kratke
- tesneni pod karbec, zbaveno se jedineho silikonu v motoru(nutno dodat, ze jsem ho tam dal ja, bo jsem predtim nemel to tesneni... v sade normalne neni )
- nove zarovky po nocnim zazitku s prebijecim altikem
Tak jsem si disky vyzvednul...
Je to sice jen komaxit, ale zase porad lepsi nez orezle zimace. Cena za vse 1200,- (piskovani, omyti kyselinou, komaxit a pod(byl jsem se tam kouknout a nebylo to spatne, jen vedro slusne )), odstin Aluminium.
A potvrdila se vlastnost, ze komaxit neni dobrej na spoje. V miste spoju vence na disk je to nic moc, obcas(casteji) jakoby zustanuvsi kapicka. Videt to moc neni, ale prece jen to tam je.
Ale za tu cenu na sezonu dobre.
foto nebude, neni pro zatim cim...
Je to sice jen komaxit, ale zase porad lepsi nez orezle zimace. Cena za vse 1200,- (piskovani, omyti kyselinou, komaxit a pod(byl jsem se tam kouknout a nebylo to spatne, jen vedro slusne )), odstin Aluminium.
A potvrdila se vlastnost, ze komaxit neni dobrej na spoje. V miste spoju vence na disk je to nic moc, obcas(casteji) jakoby zustanuvsi kapicka. Videt to moc neni, ale prece jen to tam je.
Ale za tu cenu na sezonu dobre.
foto nebude, neni pro zatim cim...
Chi chi... stres ze stavu minuleho milacka?
Neboj, v klidu:
- lakovani predni kapoty
- lakovani zadni kapoty (taky nejakej jinej odstin)
- po cambergu prijdou na radu zadni blatniky, predni jsou jiz pomerne ok)
- chromovani sroubu na kola (proto na cihlach...)
- oprava vyfuku - vesmes rozrezlejch spoju vymeniky <-> vyfuk
- oprava der v zadnim podbehu a ve predu pod topnym kanalem, vse na strane ridice, druha je absolutne zdrava
a pri tom odstaveni
- vymena oleje
- cisteni sitka, nove tesneni vsude a pod.
- ventily samozdrejmne
- nove palec, kladivka, kondik a vicko rozdelovace (kdyz uz jsem byl minulej tejden v Kurí ... starsi pujdou jako zelezna zasoba na cestu)
- vymena policajta na olej za zdruzene cidlo(tlak + policakt)
- EMPI palubka viz ftpko(ampermetr, tlak a teplota oleje, otackomer(ten zatim nemam, vse ostatni jo)
- opravil jsem palubku, resp. tu rozrezanou diru na radio
vnitrek vypada jeste hure
- pomalu se zbavuju calouneni, respektive toho cerneho chlupateho koberce(pujde pod nej tlumeni na stenu motor a prevodovka), pak dozadu plato sice z mdf pro repro(zkryta montaz, zezhora rovna plocha), ale i s dvirkama uprostred, uchyceni ala SO545 - maticove nyty
- taktez cernej koberec na prednich podbezich - stejne tlumeni, objednane "kick panely" pro repro(taktez skryta montaz, respektive v urovni toho panelu, zadne kriklave mrizky, membrany a pod, co nejnenapadneji)
- jasne, tim padem jine radio .... moderni ... ale proc ne, kdyz jsem na nej dostal za urcitou protisluzbu ... ale snazil jsem se vybrat co nejnenapadnejsi... (takze toto)
- vytlumeni tunelu
- nove oblozeni kobercem - takovej sedo-cernej ... podlaha, predek(podbehy a celo), prahy, zadni kufr ...
jeste kouknu na oblozeni. Co myslis, jak na tom je?
No, takze prace dost, do cambergu to bude tezce rozdelane, snad do Attacku to bude ok ... snad ...
Neboj, v klidu:
- lakovani predni kapoty
- lakovani zadni kapoty (taky nejakej jinej odstin)
- po cambergu prijdou na radu zadni blatniky, predni jsou jiz pomerne ok)
- chromovani sroubu na kola (proto na cihlach...)
- oprava vyfuku - vesmes rozrezlejch spoju vymeniky <-> vyfuk
- oprava der v zadnim podbehu a ve predu pod topnym kanalem, vse na strane ridice, druha je absolutne zdrava
a pri tom odstaveni
- vymena oleje
- cisteni sitka, nove tesneni vsude a pod.
- ventily samozdrejmne
- nove palec, kladivka, kondik a vicko rozdelovace (kdyz uz jsem byl minulej tejden v Kurí ... starsi pujdou jako zelezna zasoba na cestu)
- vymena policajta na olej za zdruzene cidlo(tlak + policakt)
- EMPI palubka viz ftpko(ampermetr, tlak a teplota oleje, otackomer(ten zatim nemam, vse ostatni jo)
- opravil jsem palubku, resp. tu rozrezanou diru na radio
vnitrek vypada jeste hure
- pomalu se zbavuju calouneni, respektive toho cerneho chlupateho koberce(pujde pod nej tlumeni na stenu motor a prevodovka), pak dozadu plato sice z mdf pro repro(zkryta montaz, zezhora rovna plocha), ale i s dvirkama uprostred, uchyceni ala SO545 - maticove nyty
- taktez cernej koberec na prednich podbezich - stejne tlumeni, objednane "kick panely" pro repro(taktez skryta montaz, respektive v urovni toho panelu, zadne kriklave mrizky, membrany a pod, co nejnenapadneji)
- jasne, tim padem jine radio .... moderni ... ale proc ne, kdyz jsem na nej dostal za urcitou protisluzbu ... ale snazil jsem se vybrat co nejnenapadnejsi... (takze toto)
- vytlumeni tunelu
- nove oblozeni kobercem - takovej sedo-cernej ... podlaha, predek(podbehy a celo), prahy, zadni kufr ...
jeste kouknu na oblozeni. Co myslis, jak na tom je?
No, takze prace dost, do cambergu to bude tezce rozdelane, snad do Attacku to bude ok ... snad ...
PS: jinak to oprene prkno je tam proto, aby nelital igelit, co je misto predni kapoty ... nechci davat prez cele auto plachtu, u posledniho to po tydnu oddelalo barvu(fleky) a ted je pocasi, alespon u nas, divne ... nejdriv pece, pak bourka a tak dokola ... to bych furt lital tam a zpet, prikrejt, odkrejt...
On i motor je hezky zabalen... jak je videt Ale muzu rici, po tydnu stani na slunicku a desti(obcas prece jen neco potece i kolem igelitu) naskocil na prvni cvrnk 8)
Kapoty budou ve St snad hotove, tak je hned nasadim
Jo jeste novou kaplicku osvetleni SPZ misto te olamane a drzici na jednom sroubu
On i motor je hezky zabalen... jak je videt Ale muzu rici, po tydnu stani na slunicku a desti(obcas prece jen neco potece i kolem igelitu) naskocil na prvni cvrnk 8)
Kapoty budou ve St snad hotove, tak je hned nasadim
Jo jeste novou kaplicku osvetleni SPZ misto te olamane a drzici na jednom sroubu
heeezkýýý...
všechny pakny jsem měnil za nové poměrně nedávno, zrovna jsem doma vyhazoval krabičky. Tzn že na nich bude najeto tak 5000 ode mě.
Ad svorky na výfuku..to jsem se praštil přes kapsu a koupil tam originá německý..hádám, že ty levnější by obstály stejně :-/
všechny pakny jsem měnil za nové poměrně nedávno, zrovna jsem doma vyhazoval krabičky. Tzn že na nich bude najeto tak 5000 ode mě.
Ad svorky na výfuku..to jsem se praštil přes kapsu a koupil tam originá německý..hádám, že ty levnější by obstály stejně :-/
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
??? Tak covece dam se podat, ju
McP ... naprava, kde je rameno a tlumic s nasunutou pruzinou ... viz treba Ford
torzni ... muj Brouk a vsichni ostatni krome 1302 a 1303
jak by jsi chtel udelat snizovatelnou torzni napravu bez vyriznuti strednich casti trubek, kde je sroub drzici torzky v urcite poloze pomoci takoveho nesmyslu kulateho s progilovanou dirou, kdyz to musis nahradit timto:
jestli se nepletu, je tu topic o snizovatelne predni naprave
Postup je v poho:
- demontaz
- vyndani torzek
- rozriznuti trubek a vyriznuti neserizovatelneho stredu
- vevareni snizovatelneho stredu
- montaz, revize a pod
McP ... naprava, kde je rameno a tlumic s nasunutou pruzinou ... viz treba Ford
torzni ... muj Brouk a vsichni ostatni krome 1302 a 1303
jak by jsi chtel udelat snizovatelnou torzni napravu bez vyriznuti strednich casti trubek, kde je sroub drzici torzky v urcite poloze pomoci takoveho nesmyslu kulateho s progilovanou dirou, kdyz to musis nahradit timto:
jestli se nepletu, je tu topic o snizovatelne predni naprave
Postup je v poho:
- demontaz
- vyndani torzek
- rozriznuti trubek a vyriznuti neserizovatelneho stredu
- vevareni snizovatelneho stredu
- montaz, revize a pod
Takže motor při příjezdu k novwému tatínkovi vypadal takto(sundanej plech nad řemenicí):
pak trošku zhubnul na toto:
kde se hlavně vyměnil setrvák z 6V těžkého na 12V normál, zkontrolovala axiálka a pod.
potom příprava na změnu chlazení ze standart na "doghouse"(osazenej šteft z origo 6mm na 10mm(díra v adaptéru byla nějaká divoká, tak se vrtla z 9mm na 10mm, proto ten rozměr druhé části). Díry na bloku se provrtali na 8mm):
a začnem skládat, nejdřív spojkou:
... umyjeme přítlačák ...
... nasadíme, vystředíme ...
... bude to vypadat takto ... (tady ještě nedotažené):
pak si nasadíme "testovně" jedno oplechování ...
... pro vyzkoušení "doghouse" sahary ...
za účelem úpravy zadního plechu motoru pro vývod ze sahary a taky pro zjištění, že ty stávající plechy asi taky budou chtít nějakou kosmetickou péči ... kua ...
Prozatím padla, nemám těsnění - je na poště jdu dorozebírat interiér ...
pak trošku zhubnul na toto:
kde se hlavně vyměnil setrvák z 6V těžkého na 12V normál, zkontrolovala axiálka a pod.
potom příprava na změnu chlazení ze standart na "doghouse"(osazenej šteft z origo 6mm na 10mm(díra v adaptéru byla nějaká divoká, tak se vrtla z 9mm na 10mm, proto ten rozměr druhé části). Díry na bloku se provrtali na 8mm):
a začnem skládat, nejdřív spojkou:
... umyjeme přítlačák ...
... nasadíme, vystředíme ...
... bude to vypadat takto ... (tady ještě nedotažené):
pak si nasadíme "testovně" jedno oplechování ...
... pro vyzkoušení "doghouse" sahary ...
za účelem úpravy zadního plechu motoru pro vývod ze sahary a taky pro zjištění, že ty stávající plechy asi taky budou chtít nějakou kosmetickou péči ... kua ...
Prozatím padla, nemám těsnění - je na poště jdu dorozebírat interiér ...