Herbie - 1968 řečený Sršeň

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

až se zima zeptá ...
Přílohy
RIMG0003.jpg
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

a protože rád pořád nad nečim špekuluju, zameřil jsem se tentokrát na měření teploty motoru :)
Navštívil mě Homolka a tak jsme se jali testovat čidla a budíky aby se ukázalo jak moc je to přesné či nikoliv.

Používám čidla zakoupená v broukservisu Kuří s rozsahem 50 - 150 stupňů Celsia
a budíky VDO také 50-150.
Obrázek
vdo_oil_temperature_guage_310010015.jpg
vdo_oil_temperature_guage_310010015.jpg (16.49 KiB) Zobrazeno 7526 x
Pro náš účel stačila vroucí voda, hrneček, laboratorní teploměr, autobaterie a pár drátů.
RIMG0002.JPG
RIMG0002.JPG (125.34 KiB) Zobrazeno 7534 x
Výsledky nás potěšili.
Všechna čidla a budíky ukazují stejně a pomerně přesně (odchyky 1-3 stupně považuji za zanedbatelné)
Takže mohu tuto kombinaci doporučit.

A protože se mi před časem podařilo získat originální čidlo VDO (do měrky oleje) a dnes otestovat že také ukazuje přesně,
tak se v příštím pokusu zaměříme na rozdíl teplot snímaných čidlem na boku bloku (přes T-kus tam co je tlakové čidlo)
a přímo v bloku "měrkou"
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Pokus číslo dvě proběhl cestou do zaměstnání po D5 (ujetá trasa cca 20km)


Zatímco čidlo v měrce oleje ukazovalo 100 stupnů
cidlo v T-kusu na boku bloku ukazovalo 85 stupnů


takže asi tak :) závěr nechť si každý udělá sám
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Stav tachometru : 86950

- výměna přítlačáku za slunícko s kroužkem
- seřízení ventilů + výměna těsnění ventildeklů
- utěsnění prolínající zátky karburátoru
- presvorkování levé manžety na poloose kvůli úniku oleje
- výměna oleje v převodovce
- výměna předních pneu (185/55/15)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Dlohodobě mě sralo jak pere slunce do vozu zkrz zadní okno. Plus ta moje černá barva, no prostě zlo.
Bez vyklápěček nebo faltdachu je pak zadní prostor nevyvětratelný.
A protože nefandím foliíím a dneska bylo trochu času, vrhnul jsem se na výrobu sluneční clony.

1) podle tvaru zadního okna se naohýbá svářecí drát
2) pak se vezme materiál ze kterého se dělají běžné "placaté kočky" tedy sluneční clony na okna
3) jehla nit a nakonec lemovka
4) nasadí se to zevnitř do těsnění zadního okna bez nutnosti jakékoliv aretace

Hotovson :)
je to sundavací zastamdací, funkci to plní
ale podruhý bych to už dělat nechtěl :)

BTW ty caplíky po stranách nejsou držáčky, ale nezapojené konektory k vyhřívaní zadního skla
Přílohy
RIMG0015.jpg
RIMG0014.jpg
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Sliboval jsem výsledky měření teploty

Teplota ovzduší 26 ve stínu (35 na slunci)
Olej 15W-40
trasa cca 50 km po dálnici pro každý pokus

Pokus č1:
Cestovní rychlost 110-115 km/h
Kapota s jedním párem větracích mřížek (z brouka 1500)
Kapota uzavřená
Teplota olejové náplně 133 stupňů
Tlak oleje 3 Bary
Nutno podotknout že při volnoběhu za této teploty už svítí kontrolka mazání :(

Pokus č2:
Cestovní rychlost 110-115 km/h
Kapota s jedním párem větracíchmřížek (z brouka 1500)
Kapota pootevřená ve spodní části za pomoci přípravku od Johna
Teplota olejové náplně 133 stupňů
Tlak oleje 3 Bary
Nutno podotknout že při volnoběhu za této teploty už svítí kontrolka mazání :(

Pokus č3:
Cestovní rychlost 110-115 km/h
Kapota s jedním párem větracíchmřížek (z brouka 1500)
Kapota odsazená v horní části
Teplota olejové náplně 125 stupňů
Tlak oleje 3,1 bar


větší rychlost se nedá udržovat protože teplota pak dále stoupá
a srazit jí dolu trvá pěkně dlouho :(
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

jo a jako bonus jsem po cestě domů trefil srnku asi v 80-ti
naštěstí skočila do boku, trefila zadní kolo, nejpíš sem jí přejel nohy, neb jsem pěkně nadskočil
Než jsem stačil zabrzdit, tak byla fuč, guláš nebude

byla to z prdele klika .... uff
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Pětišroub »

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

chacháááá
první jízda, ještě bez oken, na přelomu května a června 2003 :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Slovensko 2013

Na sraz VW Chrobak jsme dojeli, ale tech 600 km v tom vedru (snad 40) bylo fakt za trest.
Pri rychlosti 90 - 95 km v hodine na dalnici smer Hradec a dále pak Mohelnice Olomouc Hranice na morave se teplota drzela na 130 stupnich furt, jet rychleji se fakt nedalo :(

Pred Olomouci zacla smrdet baterka, prebijelo to jak sfina. Altik jednovyvod 55 A s integrovaným regulátorem.
Vymeniil jsem odpaleny regler a byl klid.
Bohuzel u Popradu to vzdal i ten nahradni. Takze momentalne opět přebíjíma varim baterku ... Uprimne receno, nechapu jak se to stalo :(
Nejdriv to normalne funguje, pak se rozzari svetla, budiky palubky sviti jak o pouti, vykon motoru klesne a po nejaky chvili se to srovna
a tak furt dokola, takovy stridani nejasny a zavisly to neni na nicem, nahodny vyskyt .... Nejaky napady ???
... a vůbec !

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 980
Registrován: 01 pro 2010

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od evinsen »

pokud u tohodle altíku lítá přepětí je to vždy regulátor,otázkou je co ho popravilo. zřejmě budeš mít malou baterku a pokud vaří je to s ní špatný,tam bych asi začal. ještě ložiska v altiku jestli ti nevibruje hřídel,zkus vůli,páska co ho drží k noze jestli ti nedeformuje držák regulátoru,kostra motor-karoserie-dúležitá! akorát ten pokles výkonu mi tam nějak nesedí. pokud to nelítá přes 18V tak jedině že by se ti škvařila spínačka ve volantu. avomet sebou asi nevezeš?

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Prave jsem koupil aspon voltmetr abych to mohl zmerit

Baterku ma 55 Ah, starou pul roku
Mechanicky je altik zcela v poradku, nikde nic volnyho, loziska ok

nechapu :(

Zmerim jak se to chova ted co auto od včera stoji
Zkusim oba reglery ktery mám, snad s tim pujde jet

Jo a baterku sem nevyvaril, vody je tam jeste dost
Jeste radsi dokoupim destilku pro jistotu

To ukostreni motoru paskem do podvozku tam nemam, respektive nemel jsem ho nikdy
Jezdim s timhle altikem uz 5 let, mozna i dele.

Snad jedine ze by to shorelo tou teplotou, o altík jsem se normálně popálil.
... a vůbec !

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 980
Registrován: 01 pro 2010

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od evinsen »

kostra tam bude,jinak by to asi moc nestartovalo,kolik jsi naměřil napětí?

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Tak měreni proběhlo

Prvni start, altik dava 14.8
Pak najednou blik a je tam 20,5
Pak blik a zase 14,8

Vratil jsem tam tedy ten puvodni regler a ten se nepřepíná tak často, potřebuju ještě 150 km dojet.

Dnes jsem dohodnul zaslani noveho regleru od Michala ze Zlina na adresu hotelu ve kterem budeme pristich par dni bydlet.
... a vůbec !

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 182
Registrován: 31 bře 2011

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

Mám tu jednu zaručenou radu v nouzi : odpoj regler , zaizoluj přívod buzení a přímo na +uhlík připoj žárovku -např z reflektoru nebo z blinkrů.Tu napájej z 15- např z cívky+. žárovka má proměnný odpor a v nouzi je to super záchrana. Watáž žárovky určíš změřením napětí baterky - v 3000 OT bys měl dosáhnout 13 -13,5 V. Není to babská rada - zachránil jsem tak kluky , kteří viseli v Itálii s busíkem. Jo a je třeba odehnout nebo izolovat dotek držáku uhlíků na diodový můstek ( pružný pasek , který doléha na držák uhlíků. Co čech - to bastlíř -ať se v pořádku a s klidnou hlavou vrátíš - Mirek

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Diky vstricnosti a rychlemu odeslani mi dnes dorazil novy regulator od Michala ze Zlina

Probehla vymena a zitra vyrazime z Liptovskeho Jana zase dal
Snad uz to bude v pohode a ten novej neodejde
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Návrat ze Slovenska probehl opět v těch největších vedrech (sobota 3.srpna)
Tentokrát jsem se ale snažil udržet teplotu oleje kolem 120-ti stupňů,
coz obnášelo jízdu mezi 80-90 km/h na dálnici
po okreskách kdy si motor může občas odfrknout se dalo jet i rychleji.

Kapotu jsem měl odsazenou dole i nahoře aby to tam luftovalo zejména kvůli chlazení alternátoru
měl jsem strach aby neodešel i ten nový regulátor (Výrobce Hüco)

Celkem jsem ujel 2189 km při spotřebě 8,2 l /100km
což je celkem dobrý
... a vůbec !

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 980
Registrován: 01 pro 2010

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od evinsen »

jestli to dobře chápu tak si starou industrii s malejma kanálama osadil velkým chladič pro širokou vrtuli co má velký kanály,dal 13ctkový písty pro zvýšenou kompresi a zaklap to duálama. tak to je opravdu na řešení průtoku. a co externí chladič oleje?

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Je to přesně tak jak popisuješ :)


Každopádně po výletu Praha - Budějovice - Ústí nad Labem - Praha tu máme pokračování ságy chlazení :)
Teploty , tím myslím počasí, byly celkem rozumné, tedy do 30-ti stupňů.

Většina cest po dálnicích a státovkách, takže furt kilo a víc
Auto naložený tak nějak normálně, batožina, stan, karimatky, dva lidi, halda náhradních dílů atd.

teplota oleje při dlouhodobé jízdě na 3000 otáček (95 km/h) max 110 stupňů
teplota oleje při dlouhodobé jízdě na 3500 otáček (110 km/h) max 125 stupnů
teplota oleje při krátkodobých výstřelcích na 4000 otáček (130km/h) leze přes 130 stupňů a lezla by klidně dál, ale to už mě donutilo zpomalit zase na to "kilo" a nechat to vyvětrat (a chladlo to celkem rychle)

žádné zásadní problémy s přehříváním se nekonaly, vliv okolních teplot je prostě sfinstvo :)

Celou anabázi tímto můžeme uzavřít a konstatovat že vše funguje normálně, chyba je v mezičlánku, kterej prostě jezdí jako prase :)

Všem děkuji za náměty a připomínky, s motorem nic dělat nebudu, zvlášť když na sprintech v Budějkách ukázal že fakt jede jak brus :)
Čsem si postavim prostě další abych byl ještě rychlejší.

Promazáno
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12964
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Stav Tachometru : 93093

- STK
- výměna oleje+sítko+Militec
- výměna brzdového obložení zadních kol (nýtované)
- odvzdušnění brzd
- výměna stabilizátoru + gum
- přední pneu 185/65/15 na discích 5,5x15
... a vůbec !

Odpovědět