Sršeň - 1968

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od OB »

Jak to čtu, tak motor přežil ale následky tam jsou. Napiš až to rozebereš a změříš tlaky.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Sam »

Herbie píše:
16 srp 2021
jo a vzalo si to zhruba pul litru oleje od pátku :)
Takže máš docela slušně impregnováno :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Herbie »

Komentar netreba :)
Přílohy
IMG_20210818_155543_HDR.jpg
IMG_20210818_155532_HDR.jpg
IMG_20210818_155413_HDR.jpg
IMG_20210818_155331_HDR.jpg
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Herbie »

..
Přílohy
IMG_20210818_221723_HDR.jpg
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Herbie »

nevím kdy naposled jsem ten karburátor čistil,
ale oranžového písečku, který evidentně projde i dvěma palivovými filtry na cestě od nádrže, je tam více než dost
Přílohy
IMG_20210818_221746.jpg
IMG_20210818_222158.jpg
... a vůbec !

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od OB »

No olej je všude ale čekal jsem, že ho bude více.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Sam »

A co se vlastne stalo? Motor se uhnal a foukl si pod krouzky? Nebo se jen natlakoval karter a vylital olej kazdou sparou?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od OB »

Za to můžu já. Vyhecoval jsem Herbieho na Vodokrtech, že to může pálit po dálnici co to dá a motor vydrží. Jak je vidět motor vydržel ale tlakuje se mu a tím pádem jde olej všude ven z motoru.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Herbie »

To nebyl zadnej hec, to byla jen akademicka debata nad teplotou oleje v broucim motoru a kolik stupnu lze dosahnout aniz by to motor odskakal.

Motoru se nestalo vubec nic, jen delsi dobu trochu vic tlakuje karter.
Jeste musim zmerit ty tlaky ve valcich. Ale to asi az v nedeli, ted na to neni kdy.
Pri poslednim mereni to melo 8 bar na vsech, tak uvidime zda doslo k nejake zmene.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Herbie »

barva na discích za tu dobu trochu zmatněla a zašla
bylo potřeba to trochu pošolichat bezbarvým lakem
Přílohy
received_551231342807614.jpeg
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Herbie »

OB píše:
16 srp 2021
Jak to čtu, tak motor přežil ale následky tam jsou. Napiš až to rozebereš a změříš tlaky.
Tak jsem to konecne zmeril a mame jasno
Talky ve valcich 1-2-3-4
9-8-9-2

Ctvrty valec je po smrti :(
Takze jsme dojezdili
... a vůbec !

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od OB »

Jémine. Předpokládám, že jsi to ještě nerozebral. Typuji kroužky.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od OB »

Jo a ještě víš tlaky před testem?
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Herbie »

Tlaky tesne pred cestou do vodokrt jsem nemeril.
Ale da se predpokladat ze ten ctvrtej valec uz byl nacatej predtim, proto to tlakovalo karter.
Ten prulet po dalnici to akorat dokonal a konecne uz je to poznat na chodu motoru :)

Predpokladam taky ze to budou zapeceny krouzky, protoze ventily maji predpisove vule, nikde nic nestrili, nikde nic nemlati.

Rozborka mozna v zime nebo na jare. Ted je na programu motor do Pomerance.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Herbie »

Sezona zacala, idealni cas na to rozjebat to po dvorku
Přílohy
IMG_20220423_120503_HDR.jpg
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Herbie »

rozborka potvrdila jednu z předpokládaných závad :)

kdyz koukám do záznamů tak jsem ten motor složil v červenci 2012
takže vydržel 9 let ne zrovna jemného zacházení a cca 36tis km
Přílohy
IMG_20220423_223608_HDR.jpg
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Herbie »

no nic, takže ideální čas vysrat se na 13tku přestavět to na 1600

bohužel se ukázalo že písty a valce co mám nasyslený z různých motorů nejsou v tak dobrém stavu abych je mohl s klidným svědomím použít
nezbylo mi nic jiného než sáhnout po nové sadě od AA
IMG_20220424_134112_HDR.jpg
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Herbie »

Stav tachometru : 17800

Motor prestaven na 1600 (nova sada pistu a valcu AA)
Hlavy z regálových zásob
Sani ponechano puvodni ze 13tky (16tkové je teprve na cestě od Romana ze států)
Karburator 31 PICT 3 (idle jet 55, power jet 45) ... předtím jsem zkusil power jet dát 47,5, ale nefungovalo to dobře
Olejove cerpadlo s filtrem
Cinske zapalovani ponechano
Olej Shell Helix H3 + přísada Militec

A zase jezdime
Přílohy
IMG_20220520_201023_HDR.jpg
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Herbie »

Kvuli tomu dvojitemu predehrevu a příslušnému výfuku
bylo nutno pouzit mensi olejovy filtr nez se obvykle na brouka dava, ale myslim ze to nebude mit vliv
Přílohy
IMG_20220520_201531_HDR.jpg
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Sršeň - 1968

Příspěvek od Herbie »

stav tachometru 17910

konečně jsem se dokopal k výměně převodky řízení, která už to měla dávno za sebou
pouzita převodka z regálových zásob, starší, původ neznámý,
jen vyčištěná, vyměněné spodní gufero, naplněná směsí A00 a převodového oleje
... a vůbec !

Odpovědět