Sršeň - 1968
Re: Herbie - 1968 Thirbie řečený Sršeň
Nemaje již další prostor volný k zastavění, jsem nucen jít cestou pergoly
zámkovou dlažbu dodělám až na jaře
zámkovou dlažbu dodělám až na jaře
- Přílohy
-
- Pergola.jpg (53.02 KiB) Zobrazeno 9907 x
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
protože začínaji padat hovna s háčkama, bylo potřeba na zimu zaklopit.
Tak snad už to neni tak moc nedústojný
Tak snad už to neni tak moc nedústojný
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
To si tak clovek naplánuje že si připraví dlouhou převodovku co má už 10 let zašitou ve skladu
a když z ní chce vypustit olej, vyteče na něj voda
Snad radši ani nechci vidět jak to vypadá uvnitř.
Převodovka je z kabria 1967, nikdy nerozebíraná, jen roztrhaný manžety
Polonápravy budu sundavat a měnit loziska na koncích
jak byste pokračovali vy ?
Naplnit proplachovacím olejem, protočit vylejt, to cele nekolikrat a neřešit to ?
Nebo kompletní rozborka a čištění ?
a když z ní chce vypustit olej, vyteče na něj voda
Snad radši ani nechci vidět jak to vypadá uvnitř.
Převodovka je z kabria 1967, nikdy nerozebíraná, jen roztrhaný manžety
Polonápravy budu sundavat a měnit loziska na koncích
jak byste pokračovali vy ?
Naplnit proplachovacím olejem, protočit vylejt, to cele nekolikrat a neřešit to ?
Nebo kompletní rozborka a čištění ?
- Přílohy
-
- RIMG0002.JPG (143.27 KiB) Zobrazeno 8981 x
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15198
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Já bych to komplet rozebral, přeskládal, vyměnil všechny ložiška, posehnal případně nové díly a minimálně na půl roku se tím komplet zasekal. Viz převodovka z brezela.Herbie píše: jak byste pokračovali vy ?
Pokud z toho krom vody vyteklo dostatečné množství oleje, je šance, že olejový film vše ochránil. Pak by stačilo sundat víka, podívat se na diferák a případně to složit zpět a propláchnout olejem.
Suma sumárum. Pokud ti nevadí se v tom v budoucnu vrtat, klidně převodovku jezdi, pokuj je chycená, moc víc ji už ublížit nemůžeš.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Vytekla nejdřív voda, pak olej, respektive takovej blivajz co asi kdysi bejval olej
težko se odhaduje množství, ale vody mohlo byt tak meco mezo 0,3 -0,5 litru a byla čistá bez rzi
a zatim zhruba tak 1.5 litru olejovýho sajrajtu a ten uz byl krapet do oranžova
Mám následující vizi
-sundám polonápravy a zkouknu stav kamenu + planet v soukolí diferenciálu
-pak sundám domeček řazení abych zjistil v jakém stavu jsou ta dvě hlavní ložiska
-pak to provizorně uzavřu bez polonáprav a naplním proplachovacím olejem co mi zbyl z garáže po dědovi
-pak s tim zakvrdlám sem tam a zkusim zatočit hnací hrídelí postupně na všechny kvalty
uvidíme co z toho vyteče ještě za bordel a podle toho se asi rozhodne
odklápět kompletní boky se mi moc nechce, ale třeba nebude zbytí
težko se odhaduje množství, ale vody mohlo byt tak meco mezo 0,3 -0,5 litru a byla čistá bez rzi
a zatim zhruba tak 1.5 litru olejovýho sajrajtu a ten uz byl krapet do oranžova
Mám následující vizi
-sundám polonápravy a zkouknu stav kamenu + planet v soukolí diferenciálu
-pak sundám domeček řazení abych zjistil v jakém stavu jsou ta dvě hlavní ložiska
-pak to provizorně uzavřu bez polonáprav a naplním proplachovacím olejem co mi zbyl z garáže po dědovi
-pak s tim zakvrdlám sem tam a zkusim zatočit hnací hrídelí postupně na všechny kvalty
uvidíme co z toho vyteče ještě za bordel a podle toho se asi rozhodne
odklápět kompletní boky se mi moc nechce, ale třeba nebude zbytí
... a vůbec !
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
My proplachovali naftou, protocili lehce a vyplachli. Koukali jestli neni moc spon, pak stav lozisek jak jsi psal, hura olej a jezdit.
To co jsi psal co vyteklo na nas vykouklo u jednoho motoru. Kamos co ho koupil tvrdil, ze mu pan povidal, ze pred zimou motor sel.
To co jsi psal co vyteklo na nas vykouklo u jednoho motoru. Kamos co ho koupil tvrdil, ze mu pan povidal, ze pred zimou motor sel.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Takže po odstrojení a částečném otevření je jasno
voda nezanechala v převodovce žádné zásadní škody.
Na několika místech jsou lehké hnědé mapky na zubech,
ale jedná se o zbytky jakési emulze, žádná výrazná koroze zubů není vidět.
Proplach naftou se ukázal jako velmi funkční, můžu tedy doporučit.
Předpokládám stejně, že první olej tam taky nenechám zbytečně dlouho.
Ale jak už to tak bývá, jeden problém se vyskytl.
Pri sundavání polos se ukázalo ,že na jedné straně došlo k nabobtnání/prohnutí a naprasknutí distanční podložky
a následně její pootočení o 90 stupnu
tím pádem došlo k lehkému vymačkání drážky pro ségrovku
a uvolnění nějakých špon které poškodily unašeč poloosy a klec diferenciálu
naštěstí to poškození není tak dramatické a klec půjde zabrousit
unašeč projistotu použiju jiný, distanční podložku s ségrovku taky
snad to nebude tak zásadní že by kvůli tomu nebylo možné celou skříň provozovat
voda nezanechala v převodovce žádné zásadní škody.
Na několika místech jsou lehké hnědé mapky na zubech,
ale jedná se o zbytky jakési emulze, žádná výrazná koroze zubů není vidět.
Proplach naftou se ukázal jako velmi funkční, můžu tedy doporučit.
Předpokládám stejně, že první olej tam taky nenechám zbytečně dlouho.
Ale jak už to tak bývá, jeden problém se vyskytl.
Pri sundavání polos se ukázalo ,že na jedné straně došlo k nabobtnání/prohnutí a naprasknutí distanční podložky
a následně její pootočení o 90 stupnu
tím pádem došlo k lehkému vymačkání drážky pro ségrovku
a uvolnění nějakých špon které poškodily unašeč poloosy a klec diferenciálu
naštěstí to poškození není tak dramatické a klec půjde zabrousit
unašeč projistotu použiju jiný, distanční podložku s ségrovku taky
snad to nebude tak zásadní že by kvůli tomu nebylo možné celou skříň provozovat
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Jen pro záznam
není to skříň AO nýbrž A0
Původ: Brouk 1500 Kabrio - Karmann 1967
Diferenciál 4.125
4.rychlost 0.89
není to skříň AO nýbrž A0
Původ: Brouk 1500 Kabrio - Karmann 1967
Diferenciál 4.125
4.rychlost 0.89
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
ježiš jak já nesnášim to nekonečný čištění tech 50-ti letech krámů
no ale nakonec mám očištěný a natřený nohavice, brzdový štíty, domečky, příčku pod převodovku a všecky ty kokotiny na poloosách.
Podařilo se vyleštit i ty kroužky co po nich dranděj gufera, a to byla tedy velká chuťovka
ted zbývá nalisovat gufera do domečků a může se začít zase skládat.
ta zatracená barva tvrdne fakt pomalu, takže sem to zas nemohl dodělat
no ale nakonec mám očištěný a natřený nohavice, brzdový štíty, domečky, příčku pod převodovku a všecky ty kokotiny na poloosách.
Podařilo se vyleštit i ty kroužky co po nich dranděj gufera, a to byla tedy velká chuťovka
ted zbývá nalisovat gufera do domečků a může se začít zase skládat.
ta zatracená barva tvrdne fakt pomalu, takže sem to zas nemohl dodělat
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
No a protože se ukázalo že box na pískování má každý lečo
tak jsem dneska probehl skladiště bordelu, posbíral nějaký desky, pár hřebíků a pár dalších drobností
Za hodinku byl základ hotov
Vzhled neřeště, nejsem truhlář, ale prostý zabíječ much.
Jediny co nemůžu najít je to plexisklo který se mi tu válelo mnoho let
a uklidil jsem ho někam tak dobře že ho nemůžu najít .
tak jsem dneska probehl skladiště bordelu, posbíral nějaký desky, pár hřebíků a pár dalších drobností
Za hodinku byl základ hotov
Vzhled neřeště, nejsem truhlář, ale prostý zabíječ much.
Jediny co nemůžu najít je to plexisklo který se mi tu válelo mnoho let
a uklidil jsem ho někam tak dobře že ho nemůžu najít .
... a vůbec !
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Tak vytáhni sklo z knihovny jako my . Ale musíš bejt rychlej, aby tě nikdo u toho nenačapal.Herbie píše:Jediny co nemůžu najít je to plexisklo který se mi tu válelo mnoho let
a uklidil jsem ho někam tak dobře že ho nemůžu najít .
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15198
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Plexisklo není moc vhodné. Životnost skla je mnohonásobně vyšší a tak jsem také upgradoval.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
tak už mám taky odzimováno
Stav Tachometru 85400
-výměna oleje, tentokrát bez kovových špon a bordelu
- Militec-1 125ml
-vyčištění rozdělovače a nové promazání
-rámečky předních světel už jsou definitivně v prdeli
Pokud jsem správně pochopil tak nemecky nerez se řekne Edelstahl
čili nerezové provedení rámečků existuje a cena je až podezřele nízká
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0930166411" onclick="window.open(this.href);return false;
Objednáno jest, reference dodám až to dorazí.
Stav Tachometru 85400
-výměna oleje, tentokrát bez kovových špon a bordelu
- Militec-1 125ml
-vyčištění rozdělovače a nové promazání
-rámečky předních světel už jsou definitivně v prdeli
Pokud jsem správně pochopil tak nemecky nerez se řekne Edelstahl
čili nerezové provedení rámečků existuje a cena je až podezřele nízká
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0930166411" onclick="window.open(this.href);return false;
Objednáno jest, reference dodám až to dorazí.
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
jen pro zapamatování při řešení švidracího koeficientu
Převodovka AB (diff 4.375) + Přední pneu 175/55/15 + Zadní pneu 195/65/15
4 rychlost (0,89)- 3000 otáček - 90 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje 115
4 rychlost (0,89)- 3500 otáček - 105 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje skoro 130
jsem hoodne moc zvedavej jak moc jiný udaje budou po výměně převodovky za A0 (á nula, diff 4.125)
Převodovka AB (diff 4.375) + Přední pneu 175/55/15 + Zadní pneu 195/65/15
4 rychlost (0,89)- 3000 otáček - 90 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje 115
4 rychlost (0,89)- 3500 otáček - 105 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje skoro 130
jsem hoodne moc zvedavej jak moc jiný udaje budou po výměně převodovky za A0 (á nula, diff 4.125)
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Stav tachometru : 86225
-Dnes dopoledne Instalována převodovka A0.
zítra provedu testovací jízdy
-Převodový olej Mogul Trans 90 (API GL-4)
-výměna brzdové kapaliny
-výměna všech bubnů a brzdového obložení
-výměna silentbloků na převodovce
-výměna ložisek zadní nápravy
-výměna štítů brzd zadní nápravy
-nová gufera v domečcích
-instalovány nerezové rámečky světel
s provedením jsem spokojen, pasují výborně
-přítlačák použit prozatím třípackový s kroužkem
-nové spojkové ložisko
-manžety na polonápravách zakoupeny ve výprodeji Autokelly asi 50,- za kus
na první pohled a omak se zdají z dobrého materiálu tak jsem zvědav co vydrží
-Dnes dopoledne Instalována převodovka A0.
zítra provedu testovací jízdy
-Převodový olej Mogul Trans 90 (API GL-4)
-výměna brzdové kapaliny
-výměna všech bubnů a brzdového obložení
-výměna silentbloků na převodovce
-výměna ložisek zadní nápravy
-výměna štítů brzd zadní nápravy
-nová gufera v domečcích
-instalovány nerezové rámečky světel
s provedením jsem spokojen, pasují výborně
-přítlačák použit prozatím třípackový s kroužkem
-nové spojkové ložisko
-manžety na polonápravách zakoupeny ve výprodeji Autokelly asi 50,- za kus
na první pohled a omak se zdají z dobrého materiálu tak jsem zvědav co vydrží
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Převodovka A0 (nula) (diff 4.125) + Zadní pneu 195/65/15Herbie píše: Převodovka AB (diff 4.375) + Přední pneu 175/55/15 + Zadní pneu 195/65/15
4 rychlost (0,89)- 3000 otáček - 90 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje 115
4 rychlost (0,89)- 3500 otáček - 105 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje skoro 130
4 rychlost (0,89)- 3000 otáček - 95 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje nesmysly
4 rychlost (0,89)- 3500 otáček - 110 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje pořád nesmysly
4 rychlost (0,89)- 4000 otáček - 125 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje ještě větší nesmysly
hodnoty jsou "asi tak" čili orientační a nedá se jim moc věřit
Ocením porovnání s ostatními jejichž vůz je dovybaven otáčkoměrem
... a vůbec !
- DuffY
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 820
- Registrován: 07 lis 2006
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
csp calculator
jinak mam stejnou převodovku akorát pneu 186/65 a tabulkový čísla celkem odpovídají gps měřeníRe: Herbie - 1968 řečený Sršeň
šikovnej kalkulátor ... díky za tip
http://www.csp-shop.com/cshop/technik/g ... hnung5.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Vyplývá z něho že moje krapet dost sjeté 195/65 odpovídají přesně 195/60
Zkusil jsem co to dá
Pražský okruh směrem na letiště, navigace ukázala Vmax 154 Km/h
motor už dál nechtěl, ale asi mi to i tak stačí
http://www.csp-shop.com/cshop/technik/g ... hnung5.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Vyplývá z něho že moje krapet dost sjeté 195/65 odpovídají přesně 195/60
Zkusil jsem co to dá
Pražský okruh směrem na letiště, navigace ukázala Vmax 154 Km/h
motor už dál nechtěl, ale asi mi to i tak stačí
... a vůbec !