Sršeň - 1968
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
a protože rád pořád nad nečim špekuluju, zameřil jsem se tentokrát na měření teploty motoru
Navštívil mě Homolka a tak jsme se jali testovat čidla a budíky aby se ukázalo jak moc je to přesné či nikoliv.
Používám čidla zakoupená v broukservisu Kuří s rozsahem 50 - 150 stupňů Celsia
a budíky VDO také 50-150.
Pro náš účel stačila vroucí voda, hrneček, laboratorní teploměr, autobaterie a pár drátů. Výsledky nás potěšili.
Všechna čidla a budíky ukazují stejně a pomerně přesně (odchyky 1-3 stupně považuji za zanedbatelné)
Takže mohu tuto kombinaci doporučit.
A protože se mi před časem podařilo získat originální čidlo VDO (do měrky oleje) a dnes otestovat že také ukazuje přesně,
tak se v příštím pokusu zaměříme na rozdíl teplot snímaných čidlem na boku bloku (přes T-kus tam co je tlakové čidlo)
a přímo v bloku "měrkou"
Navštívil mě Homolka a tak jsme se jali testovat čidla a budíky aby se ukázalo jak moc je to přesné či nikoliv.
Používám čidla zakoupená v broukservisu Kuří s rozsahem 50 - 150 stupňů Celsia
a budíky VDO také 50-150.
Pro náš účel stačila vroucí voda, hrneček, laboratorní teploměr, autobaterie a pár drátů. Výsledky nás potěšili.
Všechna čidla a budíky ukazují stejně a pomerně přesně (odchyky 1-3 stupně považuji za zanedbatelné)
Takže mohu tuto kombinaci doporučit.
A protože se mi před časem podařilo získat originální čidlo VDO (do měrky oleje) a dnes otestovat že také ukazuje přesně,
tak se v příštím pokusu zaměříme na rozdíl teplot snímaných čidlem na boku bloku (přes T-kus tam co je tlakové čidlo)
a přímo v bloku "měrkou"
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Pokus číslo dvě proběhl cestou do zaměstnání po D5 (ujetá trasa cca 20km)
Zatímco čidlo v měrce oleje ukazovalo 100 stupnů
cidlo v T-kusu na boku bloku ukazovalo 85 stupnů
takže asi tak závěr nechť si každý udělá sám
Zatímco čidlo v měrce oleje ukazovalo 100 stupnů
cidlo v T-kusu na boku bloku ukazovalo 85 stupnů
takže asi tak závěr nechť si každý udělá sám
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Stav tachometru : 86950
- výměna přítlačáku za slunícko s kroužkem
- seřízení ventilů + výměna těsnění ventildeklů
- utěsnění prolínající zátky karburátoru
- presvorkování levé manžety na poloose kvůli úniku oleje
- výměna oleje v převodovce
- výměna předních pneu (185/55/15)
- výměna přítlačáku za slunícko s kroužkem
- seřízení ventilů + výměna těsnění ventildeklů
- utěsnění prolínající zátky karburátoru
- presvorkování levé manžety na poloose kvůli úniku oleje
- výměna oleje v převodovce
- výměna předních pneu (185/55/15)
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Dlohodobě mě sralo jak pere slunce do vozu zkrz zadní okno. Plus ta moje černá barva, no prostě zlo.
Bez vyklápěček nebo faltdachu je pak zadní prostor nevyvětratelný.
A protože nefandím foliíím a dneska bylo trochu času, vrhnul jsem se na výrobu sluneční clony.
1) podle tvaru zadního okna se naohýbá svářecí drát
2) pak se vezme materiál ze kterého se dělají běžné "placaté kočky" tedy sluneční clony na okna
3) jehla nit a nakonec lemovka
4) nasadí se to zevnitř do těsnění zadního okna bez nutnosti jakékoliv aretace
Hotovson
je to sundavací zastamdací, funkci to plní
ale podruhý bych to už dělat nechtěl
BTW ty caplíky po stranách nejsou držáčky, ale nezapojené konektory k vyhřívaní zadního skla
Bez vyklápěček nebo faltdachu je pak zadní prostor nevyvětratelný.
A protože nefandím foliíím a dneska bylo trochu času, vrhnul jsem se na výrobu sluneční clony.
1) podle tvaru zadního okna se naohýbá svářecí drát
2) pak se vezme materiál ze kterého se dělají běžné "placaté kočky" tedy sluneční clony na okna
3) jehla nit a nakonec lemovka
4) nasadí se to zevnitř do těsnění zadního okna bez nutnosti jakékoliv aretace
Hotovson
je to sundavací zastamdací, funkci to plní
ale podruhý bych to už dělat nechtěl
BTW ty caplíky po stranách nejsou držáčky, ale nezapojené konektory k vyhřívaní zadního skla
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Sliboval jsem výsledky měření teploty
Teplota ovzduší 26 ve stínu (35 na slunci)
Olej 15W-40
trasa cca 50 km po dálnici pro každý pokus
Pokus č1:
Cestovní rychlost 110-115 km/h
Kapota s jedním párem větracích mřížek (z brouka 1500)
Kapota uzavřená
Teplota olejové náplně 133 stupňů
Tlak oleje 3 Bary
Nutno podotknout že při volnoběhu za této teploty už svítí kontrolka mazání
Pokus č2:
Cestovní rychlost 110-115 km/h
Kapota s jedním párem větracíchmřížek (z brouka 1500)
Kapota pootevřená ve spodní části za pomoci přípravku od Johna
Teplota olejové náplně 133 stupňů
Tlak oleje 3 Bary
Nutno podotknout že při volnoběhu za této teploty už svítí kontrolka mazání
Pokus č3:
Cestovní rychlost 110-115 km/h
Kapota s jedním párem větracíchmřížek (z brouka 1500)
Kapota odsazená v horní části
Teplota olejové náplně 125 stupňů
Tlak oleje 3,1 bar
větší rychlost se nedá udržovat protože teplota pak dále stoupá
a srazit jí dolu trvá pěkně dlouho
Teplota ovzduší 26 ve stínu (35 na slunci)
Olej 15W-40
trasa cca 50 km po dálnici pro každý pokus
Pokus č1:
Cestovní rychlost 110-115 km/h
Kapota s jedním párem větracích mřížek (z brouka 1500)
Kapota uzavřená
Teplota olejové náplně 133 stupňů
Tlak oleje 3 Bary
Nutno podotknout že při volnoběhu za této teploty už svítí kontrolka mazání
Pokus č2:
Cestovní rychlost 110-115 km/h
Kapota s jedním párem větracíchmřížek (z brouka 1500)
Kapota pootevřená ve spodní části za pomoci přípravku od Johna
Teplota olejové náplně 133 stupňů
Tlak oleje 3 Bary
Nutno podotknout že při volnoběhu za této teploty už svítí kontrolka mazání
Pokus č3:
Cestovní rychlost 110-115 km/h
Kapota s jedním párem větracíchmřížek (z brouka 1500)
Kapota odsazená v horní části
Teplota olejové náplně 125 stupňů
Tlak oleje 3,1 bar
větší rychlost se nedá udržovat protože teplota pak dále stoupá
a srazit jí dolu trvá pěkně dlouho
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
jo a jako bonus jsem po cestě domů trefil srnku asi v 80-ti
naštěstí skočila do boku, trefila zadní kolo, nejpíš sem jí přejel nohy, neb jsem pěkně nadskočil
Než jsem stačil zabrzdit, tak byla fuč, guláš nebude
byla to z prdele klika .... uff
naštěstí skočila do boku, trefila zadní kolo, nejpíš sem jí přejel nohy, neb jsem pěkně nadskočil
Než jsem stačil zabrzdit, tak byla fuč, guláš nebude
byla to z prdele klika .... uff
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
chacháááá
první jízda, ještě bez oken, na přelomu května a června 2003
první jízda, ještě bez oken, na přelomu května a června 2003
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Slovensko 2013
Na sraz VW Chrobak jsme dojeli, ale tech 600 km v tom vedru (snad 40) bylo fakt za trest.
Pri rychlosti 90 - 95 km v hodine na dalnici smer Hradec a dále pak Mohelnice Olomouc Hranice na morave se teplota drzela na 130 stupnich furt, jet rychleji se fakt nedalo
Pred Olomouci zacla smrdet baterka, prebijelo to jak sfina. Altik jednovyvod 55 A s integrovaným regulátorem.
Vymeniil jsem odpaleny regler a byl klid.
Bohuzel u Popradu to vzdal i ten nahradni. Takze momentalne opět přebíjíma varim baterku ... Uprimne receno, nechapu jak se to stalo
Nejdriv to normalne funguje, pak se rozzari svetla, budiky palubky sviti jak o pouti, vykon motoru klesne a po nejaky chvili se to srovna
a tak furt dokola, takovy stridani nejasny a zavisly to neni na nicem, nahodny vyskyt .... Nejaky napady ???
Na sraz VW Chrobak jsme dojeli, ale tech 600 km v tom vedru (snad 40) bylo fakt za trest.
Pri rychlosti 90 - 95 km v hodine na dalnici smer Hradec a dále pak Mohelnice Olomouc Hranice na morave se teplota drzela na 130 stupnich furt, jet rychleji se fakt nedalo
Pred Olomouci zacla smrdet baterka, prebijelo to jak sfina. Altik jednovyvod 55 A s integrovaným regulátorem.
Vymeniil jsem odpaleny regler a byl klid.
Bohuzel u Popradu to vzdal i ten nahradni. Takze momentalne opět přebíjíma varim baterku ... Uprimne receno, nechapu jak se to stalo
Nejdriv to normalne funguje, pak se rozzari svetla, budiky palubky sviti jak o pouti, vykon motoru klesne a po nejaky chvili se to srovna
a tak furt dokola, takovy stridani nejasny a zavisly to neni na nicem, nahodny vyskyt .... Nejaky napady ???
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
pokud u tohodle altíku lítá přepětí je to vždy regulátor,otázkou je co ho popravilo. zřejmě budeš mít malou baterku a pokud vaří je to s ní špatný,tam bych asi začal. ještě ložiska v altiku jestli ti nevibruje hřídel,zkus vůli,páska co ho drží k noze jestli ti nedeformuje držák regulátoru,kostra motor-karoserie-dúležitá! akorát ten pokles výkonu mi tam nějak nesedí. pokud to nelítá přes 18V tak jedině že by se ti škvařila spínačka ve volantu. avomet sebou asi nevezeš?
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Prave jsem koupil aspon voltmetr abych to mohl zmerit
Baterku ma 55 Ah, starou pul roku
Mechanicky je altik zcela v poradku, nikde nic volnyho, loziska ok
nechapu
Zmerim jak se to chova ted co auto od včera stoji
Zkusim oba reglery ktery mám, snad s tim pujde jet
Jo a baterku sem nevyvaril, vody je tam jeste dost
Jeste radsi dokoupim destilku pro jistotu
To ukostreni motoru paskem do podvozku tam nemam, respektive nemel jsem ho nikdy
Jezdim s timhle altikem uz 5 let, mozna i dele.
Snad jedine ze by to shorelo tou teplotou, o altík jsem se normálně popálil.
Baterku ma 55 Ah, starou pul roku
Mechanicky je altik zcela v poradku, nikde nic volnyho, loziska ok
nechapu
Zmerim jak se to chova ted co auto od včera stoji
Zkusim oba reglery ktery mám, snad s tim pujde jet
Jo a baterku sem nevyvaril, vody je tam jeste dost
Jeste radsi dokoupim destilku pro jistotu
To ukostreni motoru paskem do podvozku tam nemam, respektive nemel jsem ho nikdy
Jezdim s timhle altikem uz 5 let, mozna i dele.
Snad jedine ze by to shorelo tou teplotou, o altík jsem se normálně popálil.
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
kostra tam bude,jinak by to asi moc nestartovalo,kolik jsi naměřil napětí?
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Tak měreni proběhlo
Prvni start, altik dava 14.8
Pak najednou blik a je tam 20,5
Pak blik a zase 14,8
Vratil jsem tam tedy ten puvodni regler a ten se nepřepíná tak často, potřebuju ještě 150 km dojet.
Dnes jsem dohodnul zaslani noveho regleru od Michala ze Zlina na adresu hotelu ve kterem budeme pristich par dni bydlet.
Prvni start, altik dava 14.8
Pak najednou blik a je tam 20,5
Pak blik a zase 14,8
Vratil jsem tam tedy ten puvodni regler a ten se nepřepíná tak často, potřebuju ještě 150 km dojet.
Dnes jsem dohodnul zaslani noveho regleru od Michala ze Zlina na adresu hotelu ve kterem budeme pristich par dni bydlet.
... a vůbec !
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Mám tu jednu zaručenou radu v nouzi : odpoj regler , zaizoluj přívod buzení a přímo na +uhlík připoj žárovku -např z reflektoru nebo z blinkrů.Tu napájej z 15- např z cívky+. žárovka má proměnný odpor a v nouzi je to super záchrana. Watáž žárovky určíš změřením napětí baterky - v 3000 OT bys měl dosáhnout 13 -13,5 V. Není to babská rada - zachránil jsem tak kluky , kteří viseli v Itálii s busíkem. Jo a je třeba odehnout nebo izolovat dotek držáku uhlíků na diodový můstek ( pružný pasek , který doléha na držák uhlíků. Co čech - to bastlíř -ať se v pořádku a s klidnou hlavou vrátíš - Mirek
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Diky vstricnosti a rychlemu odeslani mi dnes dorazil novy regulator od Michala ze Zlina
Probehla vymena a zitra vyrazime z Liptovskeho Jana zase dal
Snad uz to bude v pohode a ten novej neodejde
Probehla vymena a zitra vyrazime z Liptovskeho Jana zase dal
Snad uz to bude v pohode a ten novej neodejde
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Návrat ze Slovenska probehl opět v těch největších vedrech (sobota 3.srpna)
Tentokrát jsem se ale snažil udržet teplotu oleje kolem 120-ti stupňů,
coz obnášelo jízdu mezi 80-90 km/h na dálnici
po okreskách kdy si motor může občas odfrknout se dalo jet i rychleji.
Kapotu jsem měl odsazenou dole i nahoře aby to tam luftovalo zejména kvůli chlazení alternátoru
měl jsem strach aby neodešel i ten nový regulátor (Výrobce Hüco)
Celkem jsem ujel 2189 km při spotřebě 8,2 l /100km
což je celkem dobrý
Tentokrát jsem se ale snažil udržet teplotu oleje kolem 120-ti stupňů,
coz obnášelo jízdu mezi 80-90 km/h na dálnici
po okreskách kdy si motor může občas odfrknout se dalo jet i rychleji.
Kapotu jsem měl odsazenou dole i nahoře aby to tam luftovalo zejména kvůli chlazení alternátoru
měl jsem strach aby neodešel i ten nový regulátor (Výrobce Hüco)
Celkem jsem ujel 2189 km při spotřebě 8,2 l /100km
což je celkem dobrý
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
jestli to dobře chápu tak si starou industrii s malejma kanálama osadil velkým chladič pro širokou vrtuli co má velký kanály,dal 13ctkový písty pro zvýšenou kompresi a zaklap to duálama. tak to je opravdu na řešení průtoku. a co externí chladič oleje?
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Je to přesně tak jak popisuješ
Každopádně po výletu Praha - Budějovice - Ústí nad Labem - Praha tu máme pokračování ságy chlazení
Teploty , tím myslím počasí, byly celkem rozumné, tedy do 30-ti stupňů.
Většina cest po dálnicích a státovkách, takže furt kilo a víc
Auto naložený tak nějak normálně, batožina, stan, karimatky, dva lidi, halda náhradních dílů atd.
teplota oleje při dlouhodobé jízdě na 3000 otáček (95 km/h) max 110 stupňů
teplota oleje při dlouhodobé jízdě na 3500 otáček (110 km/h) max 125 stupnů
teplota oleje při krátkodobých výstřelcích na 4000 otáček (130km/h) leze přes 130 stupňů a lezla by klidně dál, ale to už mě donutilo zpomalit zase na to "kilo" a nechat to vyvětrat (a chladlo to celkem rychle)
žádné zásadní problémy s přehříváním se nekonaly, vliv okolních teplot je prostě sfinstvo
Celou anabázi tímto můžeme uzavřít a konstatovat že vše funguje normálně, chyba je v mezičlánku, kterej prostě jezdí jako prase
Všem děkuji za náměty a připomínky, s motorem nic dělat nebudu, zvlášť když na sprintech v Budějkách ukázal že fakt jede jak brus
Čsem si postavim prostě další abych byl ještě rychlejší.
Promazáno
Každopádně po výletu Praha - Budějovice - Ústí nad Labem - Praha tu máme pokračování ságy chlazení
Teploty , tím myslím počasí, byly celkem rozumné, tedy do 30-ti stupňů.
Většina cest po dálnicích a státovkách, takže furt kilo a víc
Auto naložený tak nějak normálně, batožina, stan, karimatky, dva lidi, halda náhradních dílů atd.
teplota oleje při dlouhodobé jízdě na 3000 otáček (95 km/h) max 110 stupňů
teplota oleje při dlouhodobé jízdě na 3500 otáček (110 km/h) max 125 stupnů
teplota oleje při krátkodobých výstřelcích na 4000 otáček (130km/h) leze přes 130 stupňů a lezla by klidně dál, ale to už mě donutilo zpomalit zase na to "kilo" a nechat to vyvětrat (a chladlo to celkem rychle)
žádné zásadní problémy s přehříváním se nekonaly, vliv okolních teplot je prostě sfinstvo
Celou anabázi tímto můžeme uzavřít a konstatovat že vše funguje normálně, chyba je v mezičlánku, kterej prostě jezdí jako prase
Všem děkuji za náměty a připomínky, s motorem nic dělat nebudu, zvlášť když na sprintech v Budějkách ukázal že fakt jede jak brus
Čsem si postavim prostě další abych byl ještě rychlejší.
Promazáno
... a vůbec !
Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň
Stav Tachometru : 93093
- STK
- výměna oleje+sítko+Militec
- výměna brzdového obložení zadních kol (nýtované)
- odvzdušnění brzd
- výměna stabilizátoru + gum
- přední pneu 185/65/15 na discích 5,5x15
- STK
- výměna oleje+sítko+Militec
- výměna brzdového obložení zadních kol (nýtované)
- odvzdušnění brzd
- výměna stabilizátoru + gum
- přední pneu 185/65/15 na discích 5,5x15
... a vůbec !