Stránka 1 z 3

Niky´s Kever

Napsal: 29 kvě 2018
od Vojta&Niky
Zdravím všechny broučí příznivce a dovoluji si Vám tímto ukázat svoje/naše auto :) .

Nejdříve jak k tomu vlastně došlo:
Když jsem poznal mou přítelkyni (teď už snoubenku), hrdou majitelku VW New Beetle, nechápal jsem, jak může být vůbec někdo brouky tak lízlej. Na stolečku autíčka z celého průřezu broučí historií, povlečení s broukem, na stěně obrázky brouků, polštář s broukem, flashka s broukem a takhle bych vlastně mohl ještě dlouho pokračovat.
K tomu všemu jsem byl v šoku, když jsem poznal zbývající členy rodiny, kteří se při spatření jakéhokoliv brouka začnou hlava nehlava mlátit do ramen a křičet "sejmi brouka". No prostě hrozná nemoc (ten brouk) a já byl nakonec, přestože jsem skalním příznivcem značky Mercedes-Benz, nakažen taky.
Rok se s rokem sešel a já si začal být skoro jistý :P , že chci přítelkyni požádat o ruku :shock: . Napadlo mě, že by bylo pěkné, kdybychom se na svatbu odvezli broukem. Ta myšlenka nakonec vygradovala v plán, že nám starého brouka pořídím a bude u toho už od chvíle, kdy ji požádám o ruku. Netrvalo dlouho a brouk (kever jak by řekl rodilý nizozemec) stál na odtahovce v Belgii a mířil do ČR. Pak už netrvalo moc dlouho a brouk stál připravený jako překvapení na břehu řeky Sázavy, kde jsem svou vyvolenou žádal o ruku.. :wink:
Na cestě z Belgie..
Na cestě z Belgie..
Živá váha 820 kg...
Živá váha 820 kg...
Před vyčištěním hrůza, teď vypadá líp.. Foto přidám..
Před vyčištěním hrůza, teď vypadá líp.. Foto přidám..
Snoubenka :)
Snoubenka :)
Bude na tom spousta práce..
Bude na tom spousta práce..
Věřím, že bude dělat spoustu radosti.. Zatím jsem z něj trošku na rozpacích, protože šlape nějak nepravidelně. Vyměnil jsem svíčky, nastavil odtrh, pokusil jsem se nastavit předstih (tady trošku tápu kvůli dvěma důlkům na karteru - nevím ke kterému nastavit předstih, na řemenici je to jasné - červená značka HÚ, zářez je 7,5 ° předstih) a samozřejmě proběhla kontrola oleje :D .. Víc zatím kromě čištění interiéru, který má také své mouchy, nic.
??
??
Každá Vaše rada i kritika je vítána. S brouky zatím moc zkušeností nemám, takže hltám všechno, co je tady na fóru.. Už na první pohled je mi jasné, že se na autě sem tam někdo podepsal. Například rozdělovač je bez podtlakové regulace (váhám, zdali mám koupit nový), zakrytování válců zespod motoru chybí, atd. atd.

Re: Niky´s Kever

Napsal: 29 kvě 2018
od Vojta&Niky
A nemohu vynechat také první vjezd do garáže:
IMG_1894.jpg
A broučího bráchu :)
IMG_1896.jpg

Re: Niky´s Kever

Napsal: 29 kvě 2018
od venca101
Zdar!

na seřízení předstihu je tady ukázkový návod. Pročti, nacvič a za nedlouho z tebe bude předstihový král! :)

viewtopic.php?f=14&t=442&hilit=jak+nast ... 5%99edstih

Jinak brouk není až tak brouk jako spíš superka, na tomto fóru často zvaný nebrouk. Ale doma to neříkej a užívej! :D

Re: Niky´s Kever

Napsal: 30 kvě 2018
od udeeska
Tak vítej a bez těch krycích plechů jezdi jen na podvalníku....

Re: Niky´s Kever

Napsal: 30 kvě 2018
od Skid
To není brouk to je superka!!! :-D

Ne vážně, gratuluji k pořízení. A jinak jestli ti mohu poradit, tak tento rozdělovač si voz s sebou jako náhradu a sežeň adekvátní s podtlakovou regulací, nebudeš litovat, ba naopak. A plechy zespoda určitě také sežeň pro lepší odvod teplého vzduchu.

Re: Niky´s Kever

Napsal: 01 čer 2018
od Vojta&Niky
Jak radíte, tak jsem udělal - včera proběhl nákup rozdělovače s podtlakovou regulací, plechy pod motor, nové kabely a padesátka trubka na předehřev vzduchu, která mi chyběla.. :) :)
O víkendu brouka (sorry - superku :D ) čeká nastavení ventilů a montáž všech nakoupených serepetiček.

Prosím o radu:
Googlil jsem fotky motorů 1303, abych okoukal, jak správně zapojit všechny podtlaky. Předchozí majitel to má zapojené nějak divně. Motor je osazen karburátorem BOCAR 34-PICT3 (mexico). Zapojení si představuji asi takto:
Zapojení podtlaků.PNG
Kontrola zapojení by mi bodla. Dále nevím, na co je vývod z karburátoru vpředu (označeno červeně ?). Na většině google fotek je zaslepen..

Díky!!

Re: Niky´s Kever

Napsal: 01 čer 2018
od Vojta&Niky
venca101 píše: na seřízení předstihu je tady ukázkový návod. Pročti, nacvič a za nedlouho z tebe bude předstihový král! :)

viewtopic.php?f=14&t=442&hilit=jak+nast ... 5%99edstih
venca101, díky, návod jsem vášnivě studoval i s připojenou diskuzí, ale stejně mi to neobjasnilo, co značí dva důlčíky na karterech. Dospěl jsem k závěru, že směrodatný je pro mě předěl bloků a na důlčíky kašlu.. Mám pravdu? :)

Re: Niky´s Kever

Napsal: 01 čer 2018
od rišmen
důlků si nevšímej. Jsou od upínacího přípravku, když ve fabrice obráběj blok.

Re: Niky´s Kever

Napsal: 01 čer 2018
od rišmen
červenej označená přípojka je podtlak v sání(pod klapkou). Používá se buď na otvírání klapky ve filtrboxu- jak to máš teď, nebo na dvoudózovej rozdělovač(v tom případě se filtrbox připojí na vývod pod karburátor)

Re: Niky´s Kever

Napsal: 01 čer 2018
od Vojta&Niky
rišmen píše:červenej označená přípojka je podtlak v sání(pod klapkou). Používá se buď na otvírání klapky ve filtrboxu- jak to máš teď, nebo na dvoudózovej rozdělovač(v tom případě se filtrbox připojí na vývod pod karburátor)
Díky!
Takže chápu správně, že moje schéma je správně a podtlak vpředu (sání pod klapkou) mohu zaslepit? :)

Re: Niky´s Kever

Napsal: 01 čer 2018
od Pekař z Boščehrada
Byly dva základní typy, jeden to svedl do sání a na karburátoru neměl vepředu trubičku a druhý naopak. Ty máš asi od každýho jedno, takže jeden vývod zaslep, aby to netáhlo falešný vzduch a je to.

Re: Niky´s Kever

Napsal: 08 čer 2018
od Vojta&Niky
Byly dva základní typy, jeden to svedl do sání a na karburátoru neměl vepředu trubičku a druhý naopak. Ty máš asi od každýho jedno, takže jeden vývod zaslep, aby to netáhlo falešný vzduch a je to.
Díky, udělal jsem jak říkáš a funguje :D ..

Válel jsem se pod tím celou neděli i včerejší odpoledne..
IMG_4023.JPG
IMG_4026.jpg
Nastavil jsem ventilové vůle, po návštěvě brouk servisu JMK jsem vyměnil rozdělovač 009 za nový s podtlakovou regulací, nastavil předstih, dal nové kabely (pochopitelně modré - vybírala přítelkyně :D ), doplnil plechy pod motor, což byl slušný voser a dneska mě čeká výměna oleje, resp. olejů..
A protože jde brouk (superka) pořád nějak nepravidelně - občas v tahu vynechá, tak mě určitě čeká přetěsnění, vyčištění a seřízení karburátoru, protože mu nějak nedůvěřuju.

No a snoubenku čeká první jízda, na kterou má slíbeno, že půjde lehčeji řazení. Nějaké rady, jak vyndat z 1303 tyč řazení? Všude jsem našel pouze návod na starší typy, u kterých tyč vytáhnete otvorem v karoserii.. Při prvním pohledu na našeho brouka je mi jasné, že to tak jednoduše nepůjde #-o ..

Re: Niky´s Kever

Napsal: 08 čer 2018
od yahoďák
Vojta&Niky píše:Nějaké rady, jak vyndat z 1303 tyč řazení? Všude jsem našel pouze návod na starší typy, u kterých tyč vytáhnete otvorem v karoserii.. Při prvním pohledu na našeho brouka je mi jasné, že to tak jednoduše nepůjde #-o ..
čau, vítej.
1302/1303 to mají stejně jako starší modely: vpředu na kladivu je na dva šrouby M6 kryt a pod ním otvor, kudy tyč vysuneš dopředu. Ale superky ještě před ním mají další plech přišroubovaný ke kladivu, ten musíš sundat.

Re: Niky´s Kever

Napsal: 08 čer 2018
od Pětišroub
udělej pouzdro, a mozna i vymen pruzne cleny ve spojce pod zadni sedačkou za uretanove, nebo alespon cersve nevykloktane- razeni je potom takove presnejsi. pouzdro je nutne mamazat a stejne tak i misku na konci tahla, do ktere zapada radici paka.

Re: Niky´s Kever

Napsal: 08 čer 2018
od Vojta&Niky
Ok, provedu a celý to zdokumentuju. Pouzdro už jsem koupil. Spojku pod zadní sedačkou jsem si říkal, že koupim podle aktuálního stavu.. Do jmk to máme kousek. :)
Počkejte až rozladim karburátor. To vás teprve budu otravovat hloupejma dotazama. Ale nebojte, nejdřív pečlivě pročtu topic o seřízení 34-PICT 3. :D

Re: Niky´s Kever

Napsal: 01 črc 2018
od Vojta&Niky
Během posledních pár týdnů prodělala superka několik vyjížděk a úprav.
Výlet na svatbu :)....
Výlet na svatbu :)....
Tím, že jsem nikdy nejel v jiném broukovi, neuvědomil jsem si, že řazení nám chodí fakt blbě. Pomohla výměna komplet řadící páky, pouzdra a komplet redukce tyče řazení. Pochopitelně tyč jsem demontoval, vyčistil a promazal. Teď jde asi o 150% lépe. Tímto děkuji yahoďákovi za radu s vyndáním tyče a Pětišroubovi za utvrzení v tom, že je to fakt třeba :D ..

Karbec jsem poladil podle několika seriózně vypadajících návodů jen tak na ucho, ale pořád to není ono. Dalo by se říct, že co vyjížďka, to jiný průběh. To všechno mě dovedlo až k zapůjčení stroboskopu, od kterého si slibuju super přesný nastavení předstihu a díky otáčkoměru ultra přesný nastavení karburátoru :) :) .

Včera jsme si řekli, že do kina se popovezeme stylově broukem. Vzhledem k tomu, že šel po cestě tam FAKT divně, intuice (takovýto vzadu v hlavě) mi napověděla v podzemních garážích otevřít víko motoru. Moje oči spatřily netěsnost pod palivovou pumpou a nahoře na šroubku pumpy. Pojal jsem podezření, že za všechny ty trable může právě ona, protože kromě netěsnosti vykazuje jasný známky pokročilého stáří.

Dnes jsem se do ní s chutí pustil, ale potkalo mě toto:
#-o
IMG_4180.jpg
IMG_4181.jpg
IMG_4182.jpg
#-o

Nějaká rada, jak stohoven? Ani ta sklenka, co je v pozadí, mi nepomohla. Moje snahy to vyndat bych přirovnal ke rčení - čím víc se v hovně rejpeš, tím víc smrdí! Chytit kleštěma to nejde (už jsem to dolámal tak, že neni za co chytit), zahnutym drátem jsem to nevytáhnul a nacpat tam šroub a vytáhnout to přes něj, jsem nezkoušel. Další sklenka taky nepomohla!

Neřikejte mi, že budu muset kvůli takový ptákovině vyndavat motor a půlit ho #-o :D . To by mi fakt zkazilo neděli..

Re: Niky´s Kever

Napsal: 01 črc 2018
od VWenca
Po letech v teple a oleji ta podložka nabobtná ,zapeče se a zkřehne. Pomocí šroubu by to mohlo klapnout.

Re: Niky´s Kever

Napsal: 01 črc 2018
od machyss8
stalo se mi to samé.

pomohl drát do ráfku na kolo. Bolelo to, něco napadalo do motoru, 2x sem ho vypláchnul čerstvým olejem a je to OK dodnes :lol:

přeju pevný nervy

Re: Niky´s Kever

Napsal: 01 črc 2018
od Herbie
Bohuzel bezny jev

Vydolovat jakkoliv. Ze neco napada dovnitr se proste stane, ale neni to extra pruser.

Proste se to pak musi trochu vyplachnout novym olejem
Aspon 2x v kratkem sledu ... Hlavne cistit pasticku na mysi a jeji okoli

Stalo se mi to kdysi taky a motoru to neublizilo

Re: Niky´s Kever

Napsal: 01 črc 2018
od marena1989
Vítej a mnoho krásných vzduchem chlazených kilometru přeji. A krásný to úvod i příběh. Vzduchem chlazené ženy ocividne existují ... :-) Nicméně podobný problém mám také ale u mě se ten bakelitový bazmek zlomil v puli ... Opravdu chirurgická práce ... Moznost obejit elektrickou pumpou ... Nebo nutnou dávkou štěstí a dostat i tu část v motoru ven ... Vypadá voňavě ... :-)