Raďákovo červeňák
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24 dub 2016
Raďákovo červeňák
Všechno začlo před 17 lety kdy jsem ve svých nácti letech zabavil sestře auto.
Jako správný týnejdžr jsem nehleděl na originalitu a splácal jsem si auto ke své libosti a vkusu. Prosím nekamenovat.
Čistě letní auto k dojíždění na střední a poté vysokou. Po vejšce uložený na 10 let do garáže a nyní opět vyhrabaný a nyní procházející masivním motorovým obrozením díky Kubovi a Lálisovi.
Fotka cca 7 let stará, kdy jsem ho vytáhl na projížďku z garáže.
Jestli to někoho zajímá, přidám nejaký retro fotky z GO a nějaký aktuální z předělávky na dualy Delly na doporučení Vako. Díky mu
r.v. 1971, 1302, originálně s 12. Teď 16 neznámého původu. Údajně kombajn ze skleníků.
Jako správný týnejdžr jsem nehleděl na originalitu a splácal jsem si auto ke své libosti a vkusu. Prosím nekamenovat.
Čistě letní auto k dojíždění na střední a poté vysokou. Po vejšce uložený na 10 let do garáže a nyní opět vyhrabaný a nyní procházející masivním motorovým obrozením díky Kubovi a Lálisovi.
Fotka cca 7 let stará, kdy jsem ho vytáhl na projížďku z garáže.
Jestli to někoho zajímá, přidám nejaký retro fotky z GO a nějaký aktuální z předělávky na dualy Delly na doporučení Vako. Díky mu
r.v. 1971, 1302, originálně s 12. Teď 16 neznámého původu. Údajně kombajn ze skleníků.
Re: Raďákovo červeňák
že se tak hloupě ptáš Jasně že zajímáRadakovicrad píše:Jestli to někoho zajímá, přidám nejaký retro fotky z GO a nějaký aktuální z předělávky na dualy Delly
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24 dub 2016
Re: Raďákovo červeňák
tady jsou oskenovany fotky. Puvodni bilak i se segrou pred 20ti lety snad to neuvidi
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24 dub 2016
Re: Raďákovo červeňák
jo a nikdy nebyl rozsroubovany. je to svarenec. tenkrat jsme to neresili a dnes to uz opravovat nebudu.
Re: Raďákovo červeňák
brouk, co dělá hají
A že je to svařenec? Hlavně, že jezdí a dělá radost.
A že je to svařenec? Hlavně, že jezdí a dělá radost.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24 dub 2016
Re: Raďákovo červeňák
teďka je vyvrženej. Motor jsme rozebrali u Lálise a zjistili "malý" problém na pístech. Čeká na pár dílů a snad už brzo bude zas lítat.
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24 dub 2016
Re: Raďákovo červeňák
Tak jsme motor složili a tímto prosím o pomoc (na konci příspěvku)
Story:
První pokus nás trochu zradil. Složili jsme s Lálisem motor, pro kontrolu jsme změřili kompresi, než ho nastrojíme a zrada. Komperese nepřišla a všude to foukalo. Divný, hlavy udělané u profíka a podfukovali (3 z 8 ventilů špatně). Takže rozborka, reklamace práce a za 14 dní (dnes) nanovo.
Toto je stav vodítek před odbornou prací
Dnešní složení a starty.
Nejdřív se starým rozdělovačem a karburátorem.
Prosím o jakoukoliv radu a názor na tyto témata:
1. K dualum jsem koupil i rozdělovač Accuspark s bezkontaktem SVDA. Problém je, že jsme nastavili předstih na 7-9 BTDC a při přidání plynu krásně jde na 30-35 BTDC, ale po ubrání plynu už nespadne dolu na požadovaných 7-9 BTDC ale zůstane na 20 stupních BTDC a zaboha už neklesne. Výsledek toho je, že motor běží ve vyšších otáčkách. Po vypnutí a opětovném nastartování, je předstih opět na 7-9 BTDC.
Nějaký nápad nebo zkušenosti. Nebo ten rozdělovač je šmejd? Napsal jsem do UK prodejci, tak uvidim jak pochodím. Ale radši bych praktickou zkušenost. 2. Při nasazení duálů jsme je nastavili synchrometrem na stejnou hodnotu 7. Bohatost jsme nastavili dle knížky na 3 otáčky a motor běží na volnoběh celkem v pohodě. Problém máme jen s jedním válcem, který střílí do karburátoru. Ostatní š jsou v pohodě a vůbec neprskají.
Nevíte čím to může být?
3. Nejvetší problém je viz video. Při prudké akceleraci se motor začne dusit a nebo i chcípne. Běží na klasický vakuvoý rozdělovač. (ne SVDA) a podle stroboskopu má 8 a při otáčkách 30 BTDC.
4. Jak má být správně nastavená akccelerační pumpička na Dellortech?
Díky za názory a nápady.
Story:
První pokus nás trochu zradil. Složili jsme s Lálisem motor, pro kontrolu jsme změřili kompresi, než ho nastrojíme a zrada. Komperese nepřišla a všude to foukalo. Divný, hlavy udělané u profíka a podfukovali (3 z 8 ventilů špatně). Takže rozborka, reklamace práce a za 14 dní (dnes) nanovo.
Toto je stav vodítek před odbornou prací
Lális v plném zapálení
Složení před rozborkou
Dnešní složení a starty.
Nejdřív se starým rozdělovačem a karburátorem.
Tady uz osazen dualama Dellorto.
Regulace a rozvod paliva, zatim navolno. bude za motor na aute.
Druhy start s Dualama, nastavene defaultne dle knizky, naskocili hned a celkem to i fungovalo.
Prosím o jakoukoliv radu a názor na tyto témata:
1. K dualum jsem koupil i rozdělovač Accuspark s bezkontaktem SVDA. Problém je, že jsme nastavili předstih na 7-9 BTDC a při přidání plynu krásně jde na 30-35 BTDC, ale po ubrání plynu už nespadne dolu na požadovaných 7-9 BTDC ale zůstane na 20 stupních BTDC a zaboha už neklesne. Výsledek toho je, že motor běží ve vyšších otáčkách. Po vypnutí a opětovném nastartování, je předstih opět na 7-9 BTDC.
Nějaký nápad nebo zkušenosti. Nebo ten rozdělovač je šmejd? Napsal jsem do UK prodejci, tak uvidim jak pochodím. Ale radši bych praktickou zkušenost. 2. Při nasazení duálů jsme je nastavili synchrometrem na stejnou hodnotu 7. Bohatost jsme nastavili dle knížky na 3 otáčky a motor běží na volnoběh celkem v pohodě. Problém máme jen s jedním válcem, který střílí do karburátoru. Ostatní š jsou v pohodě a vůbec neprskají.
Nevíte čím to může být?
3. Nejvetší problém je viz video. Při prudké akceleraci se motor začne dusit a nebo i chcípne. Běží na klasický vakuvoý rozdělovač. (ne SVDA) a podle stroboskopu má 8 a při otáčkách 30 BTDC.
Nevíme čím by se tohle dalo poladit. Laborovali jsme s bohgatostí, s akcelerační pumpičkou atd. ale tento problém jsme nijak nedokázali odstranit ani zmírnit.
4. Jak má být správně nastavená akccelerační pumpička na Dellortech?
Díky za názory a nápady.
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: Raďákovo červeňák
Nutno podotknout,že výše zmiňovaný rozdělovač se chová stejně i na centrálním solexu 34-3.
Jinak motor na STD solexu 34-3 běží jak housle...
Jinak motor na STD solexu 34-3 běží jak housle...
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Raďákovo červeňák
Nemyslel si STD rozdelovac?lális píše:Nutno podotknout,že výše zmiňovaný rozdělovač se chová stejně i na centrálním solexu 34-3.
Jinak motor na STD solexu 34-3 běží jak housle...
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: Raďákovo červeňák
Motor jsme sesadili na centrálním solexu,aby jsme zkusili jak se chová, motor šlapal jako hodinky,nikde nic nepalilo do karburátoru atd,tak jsem to myslel.
Se sériovým rozdělovačem to na solexu funguje s tím Hi-tech rozdělovačem to nefunguje(resp. Funguje ,ale pouze,jak je popsáno víš)
Se sériovým rozdělovačem to na solexu funguje s tím Hi-tech rozdělovačem to nefunguje(resp. Funguje ,ale pouze,jak je popsáno víš)
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Raďákovo červeňák
Co indukcka ,ma menej ako 3 ohmy?(podmienka pre elektronicke zapalovanie)
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Raďákovo červeňák
Pošli rychlou poštou rozdělovač do Wenclovic - já ti ho otestuju a dodám graf křivky , vidím to v mechanice odstředivky - oprava nebude problém . Pro elektroniku je důležité použít cívku s malým odporem a odrušenými kabely - toto ti určitě doporučil návod k montáži . Jestli ti to vyhovuje - dej do balíku prachy na zpětné zaslání- nic víc , obratem (do dvou dnů) ho máš zpět.lális píše:Nutno podotknout,že výše zmiňovaný rozdělovač se chová stejně i na centrálním solexu 34-3.
Jinak motor na STD solexu 34-3 běží jak housle...
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Raďákovo červeňák
Milane indukčka pro klasiku - tj + - 3 ohmy nemá vliv na křivku - jen přetěžuje koncový tranzistorMilan NM píše:Co indukcka ,ma menej ako 3 ohmy?(podmienka pre elektronicke zapalovanie)
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24 dub 2016
Re: Raďákovo červeňák
Mam modrou Bosch. Udajne by mela byt OK pro bezkontakty.Milan NM píše:Co indukcka ,ma menej ako 3 ohmy?(podmienka pre elektronicke zapalovanie)
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Raďákovo červeňák
az teraz citam tvoj topic - akosi som si nevsimol.. Mirek na rozdelovaci diagnostikoval tu istu chybu o ktorej som sa zmienoval v SZ.. odstredive ramienko ostava vysiet..
pozeram, ze si si nechal poradit a nainstaloval kvalitne ovladanie, prepakovanie pre dvojcata.. chybou je mechanicka pumpa s ktorou budes mat problemy pri starte pri horucom motore v teplych, letnych dnoch, napr. pri tankovani - za tych par minut sa staci odparit v plavak.komorach cast benzinu. Kym ti stihne mechanicka pumpa natlacit spravnu vysku hladiny, bude to chciet par otacok - niekedy aj 20 a budes z toho zbytocne frustrovany. Treba dodat elektricku, najlepsie rotacnu - je tichsia a problem je porieseny..
co sa tyka rozdelovaca pre motor 1600cc s dvojcatami Dells - uplne najlepsie riesenie je mechanicky, odstredivy rozdelovac stary
BOSCH 019 a jeho alternativa VJ4 BR8 - tento rozdelovac ti prinesie len radost a je extremne spolahlivy..
pozeram, ze si si nechal poradit a nainstaloval kvalitne ovladanie, prepakovanie pre dvojcata.. chybou je mechanicka pumpa s ktorou budes mat problemy pri starte pri horucom motore v teplych, letnych dnoch, napr. pri tankovani - za tych par minut sa staci odparit v plavak.komorach cast benzinu. Kym ti stihne mechanicka pumpa natlacit spravnu vysku hladiny, bude to chciet par otacok - niekedy aj 20 a budes z toho zbytocne frustrovany. Treba dodat elektricku, najlepsie rotacnu - je tichsia a problem je porieseny..
co sa tyka rozdelovaca pre motor 1600cc s dvojcatami Dells - uplne najlepsie riesenie je mechanicky, odstredivy rozdelovac stary
BOSCH 019 a jeho alternativa VJ4 BR8 - tento rozdelovac ti prinesie len radost a je extremne spolahlivy..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Raďákovo červeňák
Nazdar Vako - dovolím si s tebou polemizovat v obou bodech - jak vidíme - kluci se přestěhovali z kategorie prostý uživatel do kategorie samostudia pokusem a omylů - draze zaplacených . Jak vidíme na fotech : Dells , regulátor tlaku benzínu s budíkem , kvalitní ovládání karbců , rozdělovač s implantovanou elektronikou , výfuk 4/1. Bude to dlouhá cesta , než se to klukům podaří sladit- je tady na fóru mnoho kluků , kteří nakonec pochopili , že nárust výkonu je v nepoměru s úsilím a cenou úprav . Radost mají prodejci tuningových dílů , kteří nás plácají po zádech a přinášejí krásné načančané novinky , bez kterých už nemůžeme žít. Ti , kteří toto projdou se v tichosti vrátí k prověřeným jednoduchým motorům , které ťe nenechají ve štychu v běžném provozu . K Tvým připomínkám : elektrická pumpa nevyřeší těžký start horkého motoru - problémem je zahlcení sacího traktu odpařeným benzínem - jak píšeš chce to až 20 otáček - běžný jev - motor těžce chytne - a z výfuku se vyvalí černý dým - pomoc=start s plným plynem-nepomáhat našlapáním- je to ulitý ! El. pumpa je výhodná při prvním startu - doplní benzín v plovákovce . No a rozdělovač- pokud do úprav motoru investuji úsilí,čas a prachy - dojdu k poznání , že změnou komprese,časování ventilů a vlivem eurosraček v benzínu je křivka 019 apod někde jinde - hlavně v oblasti do 2000 ot.Toto se elegantně dá řešit elektronicky - systému je hafo . Doufám , že si mé výlevy nebereš osobně jako nějakou oponenturu a povýšenost. Jinak pozdravuji celou východňárskou bandu - doufám , že se zase sejdem u debaty--Mirek z Wenclovicvako píše:az teraz citam tvoj topic - akosi som si nevsimol.. Mirek na rozdelovaci diagnostikoval tu istu chybu o ktorej som sa zmienoval v SZ.. odstredive ramienko ostava vysiet..
pozeram, ze si si nechal poradit a nainstaloval kvalitne ovladanie, prepakovanie pre dvojcata.. chybou je mechanicka pumpa s ktorou budes mat problemy pri starte pri horucom motore v teplych, letnych dnoch, napr. pri tankovani - za tych par minut sa staci odparit v plavak.komorach cast benzinu. Kym ti stihne mechanicka pumpa natlacit spravnu vysku hladiny, bude to chciet par otacok - niekedy aj 20 a budes z toho zbytocne frustrovany. Treba dodat elektricku, najlepsie rotacnu - je tichsia a problem je porieseny..
co sa tyka rozdelovaca pre motor 1600cc s dvojcatami Dells - uplne najlepsie riesenie je mechanicky, odstredivy rozdelovac stary
BOSCH 019 a jeho alternativa VJ4 BR8 - tento rozdelovac ti prinesie len radost a je extremne spolahlivy..
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24 dub 2016
Re: Raďákovo červeňák
vzpoměl jsem si ještě na jeden problém na který jsme přišli a to zapalovací kabely.
Jeden nám fest probíjí.
Doporučíte mi spolehlivý typ?
a při kabelech vyměnim i svíčky. Doporučení?
Díky moc.
Jeden nám fest probíjí.
Doporučíte mi spolehlivý typ?
a při kabelech vyměnim i svíčky. Doporučení?
Díky moc.
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Raďákovo červeňák
Silikonová guma a pro elektronický rozdělovač musí být odporové . Odporové musí být kvůli zbytkovému zpětnému rázu při výboji jiskry na svíčce. Při měděných kabelech hrozí průraz koncového tranzistoru . Svíčky bych použil o stupeň teplejší než normálně doporučené - nespálený sajrajt , který je nyní v benzínu Ti po několika studených startech potáhne izolátor uhlíkem , který probíjí jiskru a svíčku je potřeba vypálit např. autogenem.Radakovicrad píše:vzpoměl jsem si ještě na jeden problém na který jsme přišli a to zapalovací kabely.
Jeden nám fest probíjí.
Doporučíte mi spolehlivý typ?
a při kabelech vyměnim i svíčky. Doporučení?
Díky moc.
Re: Raďákovo červeňák
Jo dlouhe startovani, typ4, co bych mohl vypravet Ale jak to chytne, svycary hadr A i Pierburg rotacni pumpa tam je... Ostatne se neda nez souhlasit s Wenclovic Jen to zapalovani, klidne i 36-1 Megajolt, by bylo dobre.
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Raďákovo červeňák
Šíšo jestli chceš jít do Megajoltu -mám tady pár triger kol na typ 4 navíc . Řešil jsem to pro snadnou výměnu snímače navařením na řemenici ventilátoru - hodím ti sem fotosku . Ten problém s teplým startem vyřešíš 100% doplněním systému o vracečku benzínu z odbočky (T - kus) před jehlovým ventilem - u typu 4 tzn mezi AC pumpou a rozvodu do obou karburátorů. Vyrobíš T kus - na odbočku , která vede zpět do nádrže (musíš vyrobit a nainstalovat-vratka o průměru dírky 0,8mm). Doporučuji výměnu jehlových ventilů a seřízení hladin ! Odstraníš tím při horkém motoru jev , kdy se odpařováním horkého benzínu zaplní sání zplyněnou směsí , která je doplňována o objem benzínu , který je natlakován předpětím membrány AC pumpy.Šíša píše:Jo dlouhe startovani, typ4, co bych mohl vypravet Ale jak to chytne, svycary hadr A i Pierburg rotacni pumpa tam je... Ostatne se neda nez souhlasit s Wenclovic Jen to zapalovani, klidne i 36-1 Megajolt, by bylo dobre.
Všimni si , že při tomto jevu - těžkopádným startem Ti prolíná benzín kolem hřídelek škrtících klapek karbců . S Megajoltem a Edisem jezdím a jsem nadšen . ( Prohlašuji , že nejsem a nikdy jsem nebyl placeným agentem Megajoltu) [smilie=42.gif]