Raďákovo červeňák

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od vako »

Mirek to napisal dobre, ale tych neziaducich efektov je tam viac, spomenul som len jeden - najzavaznejsi.Ta elektricka pumpa to polieci - dlhodobo vyskusany fakt a prax pre vsetky Dells. A ta 019 je pre 1600 s dvojcatami super. Davame tu info pre laikov, ako im rychlo pomoct a vyliecit rany, preto spominam len jednoduche a strohe riesenia, overene dlhorocnou praxou na roznych skladbach motorov a 100% fungujuce..Co sa tyka sviecok - osobnu najlepsiu skusenost mam s iridiovymi DENSO..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

O víkendu jsme na to s Lálisem vlítli. Plný optimismu, poučeni z knihy Dellorto, obecných internetových poloprad a hlavně rad místních zkušených borců (Speciální díky patří Mirkovi z Wenclovic a Vakovi).

Nastavili jsme Delly dle příručky na standartní nastavení. Půjčených 4kanálovým synchrometrem poladili a prokontrovali klasickým šnekovým.
Nezdálo se nám to moc rozhozené, ale pro jistotu jsme vyrvali hliníkové záslepky štelovacích šroubů a jemně doladili. viz. foto.

před
IMG_3584.JPG
po
IMG_3586.JPG
Ladění pokračovalo. Motor krásně vrněl. Poštelovali jsme ovládání a zdálo se, že bude vše v cajku.
Ale to by nebylo ono.
Začali jsme řešit jak nastavíme bohatos a při náhodném měření teploty jsme zjistili, že máme 2 válce totál horké a jeden teplý a jeden nám ukazoval 50st C. Začalo laborování se svíčkama a kabelama. Tu hodinu zoufalství zkrátím.
Zjistili jsme funkční konfiguraci, ale teplotní rozdíl nám stále zůstal. viz. foto
Bohatost jsme nastavili podle barvy svíček.

Teploty na jednotlivých válcích. Měřeno několikrát na svodu i hlavě. Vždy podobný rozdíl. Nevíme jaká by měla být správná teplota a jak moc může bohatost směsi ovlivnit teplotu válce. Nějaké doporučení?
kombi.jpg
Tady je finální stav se kterým jsme práce na stolici ukončili s tím, že zbytek na autě. Motor má ještě malý flat spot při opravdu prudkém přidání plynu, ale už to ustojí a nechcípne jako při prvních pokusech. Při šikovnější práci s plynem jde podle nás pěkně.

Díky za rady a názory.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od lope »

Radakovicrad píše: Bohatost jsme nastavili podle barvy svíček.
To mi připadá jako blbost. Jednak to chce mít v provozu delší dobu, jednak se motor na prázdno ani správně neohřeje (vždycky budou větší otáčky - chlazení než při zatížení, ale i tlaky ve válcích tzn. průběh hoření). Bohatost teplotu ovlivní.

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od lális »

lope píše:
Radakovicrad píše: Bohatost jsme nastavili podle barvy svíček.
To mi připadá jako blbost. Jednak to chce mít v provozu delší dobu, jednak se motor na prázdno ani správně neohřeje (vždycky budou větší otáčky - chlazení než při zatížení, ale i tlaky ve válcích tzn. průběh hoření). Bohatost teplotu ovlivní.
On to Radek trochu blbě napsal ;-) Barva svíček byla jediná možnost,jak alespoň trochu trefit bohatost,lambdy nemáme...když jsme byli spokojeni,jak motor pracuje,tak šel ze stojanu s tím,že zbytek se doladí na autě...

Ale co jako nechápu,proč jsou rozdílné teploty na každém válci,trochu ten dotaz zapadl,tak ho chci oživit,kdyby někdo věděl sem s tim.Diky
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Capario »

Řekl bych že na fotkách to vypadá, že měříte přes oplechování motoru. Nevím no, asi to nebude úplně objektivní.
Better smoke and fly then drink and drive

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od lális »

Kdepak, všechno je měřený na svodu,tedy pokud to měří,tam kam ten teploměr ukazuje.
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Sam »

Mereni teploty svodu na cerstvem motoru, ktery bezi na stojanu na volnobeh, neni smeroplatne, rika Máňa.
S teplotou si hrajte na svickach ale az si sednou pistni krouzky a motor bude delsi dobu pod zatezi. Karburator ti uleje svicky jedna dve, kor kdyz studeny motor trapite proslapavanim plynu. Trva dloooho nez bordel na svicce vyhori a smes ve valci zacne horet tak jak ma.
Jen muj skromny nazor a zkusenosti ktere mohou byt i daleko od pravdy :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od lope »

Mně když to na 1 straně přisávalo vzduch kolem těsnění sání na hlavě, tj. chudší směs, tak z výfuku na té straně šel studenější ...výfuk. "Měřil" jsem to rukou chvíli po spuštění studeného motoru. Taky když jsem na té straně vytáhnul svíčku, tak to volnoběh nezměnilo, kdežto na druhé straně otáčky klesly. Ale to je sériový motor.

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

díky za názory broci. O víkendu tam snad motor napasuju a když počasí dovolí, tak bych rád ještě pár testovacích jízd stihl.

Co by ste mi k tomu doporučili za výfuk?
Chtěl bych zachovat topení a dvě koncovky. Nebo to nelze skloubit? Ten lálisův na fotce a videu je sice pěkný, ale je jeho a navíc má jen jednu koncovku.

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od wally »

Radakovicrad píše:díky za názory broci. O víkendu tam snad motor napasuju a když počasí dovolí, tak bych rád ještě pár testovacích jízd stihl.

Co by ste mi k tomu doporučili za výfuk?
Chtěl bych zachovat topení a dvě koncovky. Nebo to nelze skloubit? Ten lálisův na fotce a videu je sice pěkný, ale je jeho a navíc má jen jednu koncovku.
Vintage Speed Taiwan nerez dvě koncovky.
http://vintagespeed.com.tw/Exhaustsyste ... -main.html

Csp Python bez koncovky

Jinak všechno schnije :(
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

Motor je už v aute a vrká, ale cesta to nebyla jednoduchá. Všechno jsem nastrojil a otočil kličem a prd. Myslel jsem že je ulitej, protože občas přislíbil. Po chvíli laborování jsem se dostal do stavu viz. video. Tou dobou už samozřejmě všechno do detailu věděl Lális a jako správný přítel na telefonu už diagnostikoval problémy se mnou.
Po eliminování všech možných a nemožných problému jsme dospěli k závěru, že chyba bude v benzínu. A přiznávám, že jsem ho tankoval někdy 2 roky zpátky. Naštěstí ho tam nebylo moc a vyčerpal jsem to pumpou. Mělo to i vedlejší produkt, vyprázdnil jsem tak i karburátory a nemusel jsem je rozebírat a vylejvat. :D
Tenhle čaj jsem měl v nádrži :oops:
IMG_3637.JPG
Takže jsem všchno zase složil a šlo se na testovací jízdu.
Takhle teď vypadá krasavec.
IMG_3640.JPG
Prohnal jsem to po okolí (pssst, nemám technickou a neměl jsem ani kapotu se SPZ :D ) a po projíždce se ukázalo, že ohřátý motor má o něco nižší otáčky než by to chtělo. to se poladí. Ale jinak zatim spokojenost. Je tam mírný flat spot, kterej je znát i za jízdy. To bude předmětem dalšího zkoumání.
To je prozatím k motoru všechno.
Další úkol mě čeka pořešit tohle:
Dotaz: Nevíte jaký minimální průměr musí mít přívodní plus do cívky? mám tam ted 0,75mm kablík a trochu se obávám, že to bude málo, aby se při delší zátěži neroztavila bužírka. Díky za odpověď.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od lišák »

Tady si najdi příslušné šémátko a u každého drátu máš napsaný průřez.
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php
Každý celek se skládá z detailů.

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

lišák píše:Tady si najdi příslušné šémátko a u každého drátu máš napsaný průřez.
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php
Díky moc. Mám to. 1,5mm by mělo být.

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

dneska jsem tomu dal testovaci jizdu. asi 10min. pssst, jezdim bez znacky a technicky.

z videa je videt maly falt spot. Mam tu jen maly prostor v okoli, takze jen na dvojku. Ale jinak spokojenost s Dellama zatim. uvidime na jare pri delsim jezdeni.
a jde se rozebirat rizeni.

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

Tak STK probehla v pohode. Jen jsem tam musel dat original kola. Nastesti jsem je po 18ti letech nepouzivani objevil v bordelu :-)
Jo a jen co jsem po navateve Lalise a Kuby odjel zpet do Prahy, tak me chytli benga. Heh. Se ptam proc a oni ze nemam STK. Ze jim to ukazal pocitac. Nevedeli si moc rady, pac jsem mel samolepku. Nastesti jsem mel velky TP a protokol a tak to nechali byt. Ale nemit to, tak me snad obvinili z falesne samolepky. :D
IMG_3939.JPG
Jen jsme s Lalisem zjistili chybu na palivove pumpe. Motor bezi ale nejak nestiha nebo nevim. Filtr pred pumpou je prazdny. A kdyz se nahodou nacerpa tak po chcipnuti zase vsechen benzin zmizi. Asi nejak nedrzi.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od udeeska »

Ten samy jev mam na ponorce a na obou busech. Vymen to za nepruhledny filtr :D
Vwase nocni sichta...

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

udeeska píše:Ten samy jev mam na ponorce a na obou busech. Vymen to za nepruhledny filtr :D
Pánové je to jen tím , že pokud filtr není při montáži zaplněn zcela benzínem , vzduch v poloprázdném filtru pulsuje a působí , že pumpa nepřetáhne benzín z nádrže . Takže při montáži dejte filtr svisle a nechte ho zaplavit . Samozřejmě toto platí při montáži filtru před pumpu . Kdo dává filtr mezi pumpu a karbec , je...................ůl a měl by vozit hasičák !

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

Tak jsem se zase po delsi dobe dostal ke kuchani auta.

Vybrakoval jsem rizeni, ktery melo vetsi vuli nez by se mi libilo a auto zatacelo vic na jednu stranu.

Jsem v situaci kdy mam vsechno rozkuchany, objednany novy cepy a rikam si, ze kdyz uz je to venku ze dam peci prevodce rizeni. Ale netusim jak by mela makat.

Neni tu nekdo z Prahy a okoli kdo by si na me nasel chvilku casu? Jen zkouknout jestli maka dobre. Trochu se mi zasekava v pulce chodu. Nevim jestli to je normalni.

Diky

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

Daji se nekde sehnat zatky do prevodky?
C3CE5BDB-7C19-4EE5-8B49-8D0092F41017.jpeg
Pokud je zacnu kuchat, tak je natuty znicim. Jedna uz je trhnuta. Rad bych zkontroloval/doplnil napln. Strejda google neporadil.
Diky

Odpovědět