Raďákovo červeňák

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

Všechno začlo před 17 lety kdy jsem ve svých nácti letech zabavil sestře auto.
Jako správný týnejdžr jsem nehleděl na originalitu a splácal jsem si auto ke své libosti a vkusu. Prosím nekamenovat.
Čistě letní auto k dojíždění na střední a poté vysokou. Po vejšce uložený na 10 let do garáže a nyní opět vyhrabaný a nyní procházející masivním motorovým obrozením díky Kubovi a Lálisovi.
Fotka cca 7 let stará, kdy jsem ho vytáhl na projížďku z garáže.
Jestli to někoho zajímá, přidám nejaký retro fotky z GO a nějaký aktuální z předělávky na dualy Delly na doporučení Vako. Díky mu

r.v. 1971, 1302, originálně s 12. Teď 16 neznámého původu. Údajně kombajn ze skleníků.
Přílohy
P8256602.JPG

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od eLzyx »

Radakovicrad píše:Jestli to někoho zajímá, přidám nejaký retro fotky z GO a nějaký aktuální z předělávky na dualy Delly
že se tak hloupě ptáš :lol: Jasně že zajímá :wink:
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

tady jsou oskenovany fotky. Puvodni bilak i se segrou pred 20ti lety :-) snad to neuvidi :-D
Přílohy
13.jpg
cely.jpg
na boku.jpg
sklenik.jpg

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

jo a nikdy nebyl rozsroubovany. je to svarenec. tenkrat jsme to neresili a dnes to uz opravovat nebudu.

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od eLzyx »

brouk, co dělá hají :lol:
A že je to svařenec? Hlavně, že jezdí a dělá radost.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

teďka je vyvrženej. Motor jsme rozebrali u Lálise a zjistili "malý" problém na pístech. Čeká na pár dílů a snad už brzo bude zas lítat.
Přílohy
13606573_10209139882231333_6540050872090274947_n.jpg
IMG_3360.JPG
IMG_3360.JPG (120.33 KiB) Zobrazeno 9968 x

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

Tak jsme motor složili a tímto prosím o pomoc (na konci příspěvku)

Story:
První pokus nás trochu zradil. Složili jsme s Lálisem motor, pro kontrolu jsme změřili kompresi, než ho nastrojíme a zrada. Komperese nepřišla a všude to foukalo. Divný, hlavy udělané u profíka a podfukovali (3 z 8 ventilů špatně). Takže rozborka, reklamace práce a za 14 dní (dnes) nanovo.

Toto je stav vodítek před odbornou prací
Lális v plném zapálení
IMG_3514.JPG
Složení před rozborkou
IMG_3517.JPG

Dnešní složení a starty.
Nejdřív se starým rozdělovačem a karburátorem.
Tady uz osazen dualama Dellorto.
IMG_3551.JPG
Regulace a rozvod paliva, zatim navolno. bude za motor na aute.
IMG_3552.JPG
Druhy start s Dualama, nastavene defaultne dle knizky, naskocili hned a celkem to i fungovalo.

Prosím o jakoukoliv radu a názor na tyto témata:

1. K dualum jsem koupil i rozdělovač Accuspark s bezkontaktem SVDA. Problém je, že jsme nastavili předstih na 7-9 BTDC a při přidání plynu krásně jde na 30-35 BTDC, ale po ubrání plynu už nespadne dolu na požadovaných 7-9 BTDC ale zůstane na 20 stupních BTDC a zaboha už neklesne. Výsledek toho je, že motor běží ve vyšších otáčkách. Po vypnutí a opětovném nastartování, je předstih opět na 7-9 BTDC.
Nějaký nápad nebo zkušenosti. Nebo ten rozdělovač je šmejd? Napsal jsem do UK prodejci, tak uvidim jak pochodím. Ale radši bych praktickou zkušenost.
$(KGrHqRHJBgE7))s8)8PBPCMtv1PW!--60_1.JPG
$(KGrHqRHJBgE7))s8)8PBPCMtv1PW!--60_1.JPG (41.28 KiB) Zobrazeno 9567 x
2. Při nasazení duálů jsme je nastavili synchrometrem na stejnou hodnotu 7. Bohatost jsme nastavili dle knížky na 3 otáčky a motor běží na volnoběh celkem v pohodě. Problém máme jen s jedním válcem, který střílí do karburátoru. Ostatní š jsou v pohodě a vůbec neprskají.
Nevíte čím to může být?

3. Nejvetší problém je viz video. Při prudké akceleraci se motor začne dusit a nebo i chcípne. Běží na klasický vakuvoý rozdělovač. (ne SVDA) a podle stroboskopu má 8 a při otáčkách 30 BTDC.
Nevíme čím by se tohle dalo poladit. Laborovali jsme s bohgatostí, s akcelerační pumpičkou atd. ale tento problém jsme nijak nedokázali odstranit ani zmírnit.

4. Jak má být správně nastavená akccelerační pumpička na Dellortech?

Díky za názory a nápady.

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od lális »

Nutno podotknout,že výše zmiňovaný rozdělovač se chová stejně i na centrálním solexu 34-3.
Jinak motor na STD solexu 34-3 běží jak housle...
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Milan NM »

lális píše:Nutno podotknout,že výše zmiňovaný rozdělovač se chová stejně i na centrálním solexu 34-3.
Jinak motor na STD solexu 34-3 běží jak housle...
Nemyslel si STD rozdelovac?

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od lális »

Motor jsme sesadili na centrálním solexu,aby jsme zkusili jak se chová, motor šlapal jako hodinky,nikde nic nepalilo do karburátoru atd,tak jsem to myslel.
Se sériovým rozdělovačem to na solexu funguje s tím Hi-tech rozdělovačem to nefunguje(resp. Funguje ,ale pouze,jak je popsáno víš) ;-)
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Milan NM »

Co indukcka ,ma menej ako 3 ohmy?(podmienka pre elektronicke zapalovanie)

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

lális píše:Nutno podotknout,že výše zmiňovaný rozdělovač se chová stejně i na centrálním solexu 34-3.
Jinak motor na STD solexu 34-3 běží jak housle...
Pošli rychlou poštou rozdělovač do Wenclovic - já ti ho otestuju a dodám graf křivky , vidím to v mechanice odstředivky - oprava nebude problém . Pro elektroniku je důležité použít cívku s malým odporem a odrušenými kabely - toto ti určitě doporučil návod k montáži . Jestli ti to vyhovuje - dej do balíku prachy na zpětné zaslání- nic víc , obratem (do dvou dnů) ho máš zpět.

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

Milan NM píše:Co indukcka ,ma menej ako 3 ohmy?(podmienka pre elektronicke zapalovanie)
Milane indukčka pro klasiku - tj + - 3 ohmy nemá vliv na křivku - jen přetěžuje koncový tranzistor

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

Milan NM píše:Co indukcka ,ma menej ako 3 ohmy?(podmienka pre elektronicke zapalovanie)
Mam modrou Bosch. Udajne by mela byt OK pro bezkontakty.

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od vako »

az teraz citam tvoj topic - akosi som si nevsimol.. Mirek na rozdelovaci diagnostikoval tu istu chybu o ktorej som sa zmienoval v SZ.. odstredive ramienko ostava vysiet..
pozeram, ze si si nechal poradit a nainstaloval kvalitne ovladanie, prepakovanie pre dvojcata.. chybou je mechanicka pumpa s ktorou budes mat problemy pri starte pri horucom motore v teplych, letnych dnoch, napr. pri tankovani - za tych par minut sa staci odparit v plavak.komorach cast benzinu. Kym ti stihne mechanicka pumpa natlacit spravnu vysku hladiny, bude to chciet par otacok - niekedy aj 20 a budes z toho zbytocne frustrovany. Treba dodat elektricku, najlepsie rotacnu - je tichsia a problem je porieseny..
co sa tyka rozdelovaca pre motor 1600cc s dvojcatami Dells - uplne najlepsie riesenie je mechanicky, odstredivy rozdelovac stary
BOSCH 019 a jeho alternativa VJ4 BR8 - tento rozdelovac ti prinesie len radost a je extremne spolahlivy..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

vako píše:az teraz citam tvoj topic - akosi som si nevsimol.. Mirek na rozdelovaci diagnostikoval tu istu chybu o ktorej som sa zmienoval v SZ.. odstredive ramienko ostava vysiet..
pozeram, ze si si nechal poradit a nainstaloval kvalitne ovladanie, prepakovanie pre dvojcata.. chybou je mechanicka pumpa s ktorou budes mat problemy pri starte pri horucom motore v teplych, letnych dnoch, napr. pri tankovani - za tych par minut sa staci odparit v plavak.komorach cast benzinu. Kym ti stihne mechanicka pumpa natlacit spravnu vysku hladiny, bude to chciet par otacok - niekedy aj 20 a budes z toho zbytocne frustrovany. Treba dodat elektricku, najlepsie rotacnu - je tichsia a problem je porieseny..
co sa tyka rozdelovaca pre motor 1600cc s dvojcatami Dells - uplne najlepsie riesenie je mechanicky, odstredivy rozdelovac stary
BOSCH 019 a jeho alternativa VJ4 BR8 - tento rozdelovac ti prinesie len radost a je extremne spolahlivy..
Nazdar Vako - dovolím si s tebou polemizovat v obou bodech - jak vidíme - kluci se přestěhovali z kategorie prostý uživatel do kategorie samostudia pokusem a omylů - draze zaplacených . Jak vidíme na fotech : Dells , regulátor tlaku benzínu s budíkem , kvalitní ovládání karbců , rozdělovač s implantovanou elektronikou , výfuk 4/1. Bude to dlouhá cesta , než se to klukům podaří sladit- je tady na fóru mnoho kluků , kteří nakonec pochopili , že nárust výkonu je v nepoměru s úsilím a cenou úprav . Radost mají prodejci tuningových dílů , kteří nás plácají po zádech a přinášejí krásné načančané novinky , bez kterých už nemůžeme žít. Ti , kteří toto projdou se v tichosti vrátí k prověřeným jednoduchým motorům , které ťe nenechají ve štychu v běžném provozu . K Tvým připomínkám : elektrická pumpa nevyřeší těžký start horkého motoru - problémem je zahlcení sacího traktu odpařeným benzínem - jak píšeš chce to až 20 otáček - běžný jev - motor těžce chytne - a z výfuku se vyvalí černý dým - pomoc=start s plným plynem-nepomáhat našlapáním- je to ulitý ! El. pumpa je výhodná při prvním startu - doplní benzín v plovákovce . No a rozdělovač- pokud do úprav motoru investuji úsilí,čas a prachy - dojdu k poznání , že změnou komprese,časování ventilů a vlivem eurosraček v benzínu je křivka 019 apod někde jinde - hlavně v oblasti do 2000 ot.Toto se elegantně dá řešit elektronicky - systému je hafo . Doufám , že si mé výlevy nebereš osobně jako nějakou oponenturu a povýšenost. Jinak pozdravuji celou východňárskou bandu - doufám , že se zase sejdem u debaty--Mirek z Wenclovic

Radakovicrad
Příspěvky: 30
Registrován: 24 dub 2016

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Radakovicrad »

vzpoměl jsem si ještě na jeden problém na který jsme přišli a to zapalovací kabely.
Jeden nám fest probíjí.

Doporučíte mi spolehlivý typ?
a při kabelech vyměnim i svíčky. Doporučení?

Díky moc.

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

Radakovicrad píše:vzpoměl jsem si ještě na jeden problém na který jsme přišli a to zapalovací kabely.
Jeden nám fest probíjí.

Doporučíte mi spolehlivý typ?
a při kabelech vyměnim i svíčky. Doporučení?

Díky moc.
Silikonová guma a pro elektronický rozdělovač musí být odporové . Odporové musí být kvůli zbytkovému zpětnému rázu při výboji jiskry na svíčce. Při měděných kabelech hrozí průraz koncového tranzistoru . :wink:Svíčky bych použil o stupeň teplejší než normálně doporučené - nespálený sajrajt , který je nyní v benzínu Ti po několika studených startech potáhne izolátor uhlíkem , který probíjí jiskru a svíčku je potřeba vypálit např. autogenem. :roll:

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Šíša »

Jo dlouhe startovani, typ4, co bych mohl vypravet :D Ale jak to chytne, svycary hadr =D> A i Pierburg rotacni pumpa tam je... Ostatne se neda nez souhlasit s Wenclovic :D Jen to zapalovani, klidne i 36-1 Megajolt, by bylo dobre.

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Raďákovo červeňák

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

Šíša píše:Jo dlouhe startovani, typ4, co bych mohl vypravet :D Ale jak to chytne, svycary hadr =D> A i Pierburg rotacni pumpa tam je... Ostatne se neda nez souhlasit s Wenclovic :D Jen to zapalovani, klidne i 36-1 Megajolt, by bylo dobre.
Šíšo jestli chceš jít do Megajoltu -mám tady pár triger kol na typ 4 navíc . Řešil jsem to pro snadnou výměnu snímače navařením na řemenici ventilátoru - hodím ti sem fotosku . Ten problém s teplým startem vyřešíš 100% doplněním systému o vracečku benzínu z odbočky (T - kus) před jehlovým ventilem - u typu 4 tzn mezi AC pumpou a rozvodu do obou karburátorů. Vyrobíš T kus - na odbočku , která vede zpět do nádrže (musíš vyrobit a nainstalovat-vratka o průměru dírky 0,8mm). Doporučuji výměnu jehlových ventilů a seřízení hladin ! Odstraníš tím při horkém motoru jev , kdy se odpařováním horkého benzínu zaplní sání zplyněnou směsí , která je doplňována o objem benzínu , který je natlakován předpětím membrány AC pumpy.
Všimni si , že při tomto jevu - těžkopádným startem Ti prolíná benzín kolem hřídelek škrtících klapek karbců . S Megajoltem a Edisem jezdím a jsem nadšen . ( Prohlašuji , že nejsem a nikdy jsem nebyl placeným agentem Megajoltu) [smilie=42.gif]

Odpovědět