Mobu

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
uzlix
Příspěvky: 35
Registrován: 14 říj 2015
Bydliště: Černá Hora, Blansko / Praha

Mobu

Příspěvek od uzlix »

Ahoj vespolek,
jsem VW T3, někdo mi kvůli mému vzduchem chlazenému motoru, říká T25, ale doma mi říkají prostě Mobu. V papírech mám rok vroby 1980, takže je mi asi 36. Mám zvedací střechu Reimo a i další věci nasvědčují tomu, že jsem byl někdy obytný, nicméně už určitě dlouho nejsem. V mládí jsem byl oranžovo bílý, ale můj předchozí majitel ze mne chtěl mít asi vojenský speciál a tak mě natřel na zeleno. Těžko říct. Tyhle staré časy už si moc nepamatuju. Každopádně od podzimu 2015 mám nového majitele a je to pro nás oba nový začátek. Můj nový majitel by se tu s vámi rád podělil o různé radosti a starosti, které mů přináším a třeba to bude i pro někoho poučné.
WP_20150913_038.jpg
WP_20150913_026.jpg

Uživatelský avatar
uzlix
Příspěvky: 35
Registrován: 14 říj 2015
Bydliště: Černá Hora, Blansko / Praha

Mobu-1-Koupě

Příspěvek od uzlix »

Ahoj,
jmenuju se Tomáš a nejsem ten typ, co už od mala toužil po VW busíku, ale auta obecně mě dost baví. Postupem času mi přišlo praktické mít dodávku, ale že to dopadne takhle… Ale od začátku- Moje první bližší setkání s busem bylo když jsem zjistil, že jeden legendární hippie bus (T2b-westflia) vlastní můj kolega v práci a to navíc jako svoje jediné a hlavní auto. To na mne udělalo dojem. Aby to nebylo tak anonymní ten kolega je Pedro (pedrosow). Projevil jsem trochu zájmu a od té doby už jsem měl v režimu 5x8 přísun informací nejen o busech, ale i broucích a další VW produkci. Postupem času jsem pod náporem informací, zážitků a nadšení tohoto mého kolegy začal reálně uvažovat o pořízení něčeho vlastního. Pedro v tu chvíli nelenil, vytušil příležitost rozšířit řady busařů a svoje auto mi na víkend beze všeho půjčil. Je fér říct, že si na oplátku půjčil moje nudné osobní auto, protože asi potřeboval někam včas dojet s pravděpodobností větší než 50%. Můj první víkend s busem byla pohádka. Krásné počasí, okresky, návštěva fesťáku… užil jsem si to a byl jsem zase o krok blíž nějaké té koupi. Zrevidoval jsem stav konta a zjistil jsem, že T2 jsem už prospal. Nechtěl jsem vodníka, takže jsem začal lehce pokukovat po nějaké T3 s CU motorem. No, lehce…. Pedro mě zásobil všemi inzeráty, které kde našel a každý den se ptal, kdy už něco koupím a co to bude… Na podzim 2015 jsem podlehl. Vyrazili jsme společně jen na obhlídku jednoho auta u Úštěku. Projeli jsme se a zamiloval jsem se. Auto mělo jedinou očividnou vadu a to bylo mlácení při rozjíždění. Dělalo to hlavně při rozjíždění do kopce. Byli jsme ale ubezpečeni, že je to jen špatný levý silent-blok na motoru a že to není nic vážného. Pamatujte si to, ještě se k tomu vrátíme. Auto jsem si zamluvil, nechal to uzrát a asi za dva dny rozbil prasátko a jeli jsme pro něj. Následovala cesta přes Ústí nad Labem do Prahy, při které se už začaly objevovat první drobnosti.
- Nesvítí brzdová světla
- Nesvítí couvačka
- Teplý motor neudrží volnoběh
- Tachometr nenačítá kilometry
- Bouchání při každém rozjezdu
- Topení vůbec netopí
I přes tyto bolístky musím říct, že auto jelo pěkně a za cestu jsme se pěkně sžili. Dálniční známku jsem neměl, ale noční cesta do Prahy po okreskách nepřipadala v úvahu, takže jsme to valili načerno po dálnici, nocí, totálně zmrzlí, ale alespoň já šťastný. Cesta ubíhala a za chvíli jsme byli v Praze. Auto jsem strčil do garáže. Vyfotil se s ním, fotku poslal partnerce jako překvapení, které na ní čeká doma až se vrátí ze služební cesty a šel spát. Poprvé jako majitel VW busa. K překvapení pro partnerku je ještě potřeba říct, že jsem se jí předtím nějak zapomněl zmínit, že po nějakém autě koukám. Ukázalo se, že je velmi tolerantní a auto má dokonce ráda. Vymyslela mu i jméno Mobu.
WP_20150913_005.jpg
WP_20150913_001.jpg
Naposledy upravil(a) uzlix dne 28 črc 2016, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 563
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mobu

Příspěvek od gandy »

Moc pěkný auto.
Shodou okolností jsem tenhle inzerát (společně s desítkami dalších) před pár měsíci posílal kámošovi, co neustále říká, že t3 koupí.. ale ten se na rozdíl od tebe ještě nerozhoupal. :roll:
Gratulace, a ať to sviští! =D>
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
uzlix
Příspěvky: 35
Registrován: 14 říj 2015
Bydliště: Černá Hora, Blansko / Praha

Mobu-2-Přihlášení

Příspěvek od uzlix »

Měl jsem tedy auto. Hned první a hlavní problém, jak už to tak bývá, byla administrativa. Bylo potřeba auto přepsat. Vzhledem k tomu, že už předchozí majitel na sebe auto nepřepsal, bylo to o to vtipnější, že jsem měl kupní smlouvu s někým jiným, než na koho bylo auto napsané v TP. Celé to bylo kvůli eko-dani, která na autě ještě nebyla zaplacená. 10.000 se mi dávat opravdu nechtělo a tak jsem se rozhodl, že ještě před přehlášením zařídím autu průkaz historického vozidla, která jsou od daně osvobozena. Ostatně věk už na to mělo a stav snad také. Navíc ušetřím za povinné ručení. S vyřízením atestace my velice pomohl Dejvický klub vojenských historických vozidel (http://www.dkvhv.cz), konkrétně pan Vladimír Novák, kterého můžu vřele doporučit. Je s ním výborná domluva. Auto si přišel prohlédnout, nafotit, pěkně jsme si o autě popovídali. Dal jsem mu kopie dokladů, ale vzhledem k tomu, že auto bylo zrovna nepojízdné (viz. další kapitola), nemohli jsme ho hned nafotit. Fotky jsem mu tedy poslal až dodatečně (dva protilehlé rohy), když jsem auto zase rozžil a mohl vyjet z garáže. Na základě podkladů mi potom vystavil potřebné papíry a hlavně mě vybavil instrukcemi, jak dále postupovat. Vyřízení papírů bylo celkem snadné a tak jsem brzy vyrazil na evidenční kontrolu. Protože jsem to měl nejblíž, jel jsem v Praze na Jarov. Vše šlo celkem rychle, jen mě z nepochopitelných důvodů při evidenční kontrole zkoušeli z chybějících pásů na zadních sedadlech, nepůvodních zadních sedadel a neosvětlené SPZ. Papíry mi nicméně dali a já mohl vyrazit do České Lípy na Městský úřad, kde bylo auto naposled registrováno. Trochu výlet ro jedno razítko, ale auto mi přepsali a já se stal konečně právoplatným majitelem i před úřady. Myslím, že i původní majitel z toho měl radost. Vzhledem k tomu, že mi to tak dlouho trvalo, byl už asi trochu nervózní. Přidávám naší první společnou fotku a slibuju, že další kapitoly už budou mnohem techničtější a budou o našich opravách a úpravách.
WP_20151206_010.jpg
Naposledy upravil(a) uzlix dne 28 črc 2016, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
redbus
Příspěvky: 77
Registrován: 01 pro 2008
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

Re: Mobu

Příspěvek od redbus »

Ahoj. Kráskný auto, přeju ať to spolehlivě slouží a snad se potkáme na nějakém sraze :-) . Jen bych ti doporučil ještě před zimou sehnat a nainstalovat klapky na chlazení, které ti v motoru chybí. Takto motor chladí na plno.
čau redbus
VW TRANSPORTER 253 1.6CT, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 547
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: Mobu

Příspěvek od Rychnak »

redbus píše:Ahoj. Kráskný auto, přeju ať to spolehlivě slouží a snad se potkáme na nějakém sraze :-) . Jen bych ti doporučil ještě před zimou sehnat a nainstalovat klapky na chlazení, které ti v motoru chybí. Takto motor chladí na plno.
čau redbus
Budeš s tím snad jezdit v zimě? :D

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 692
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Mobu

Příspěvek od eLzyx »

čupr kára. I kastle vypadá zdravě =D>
Jeden můj známý kdysi jezdíval na bahna s polní kuchyní a měl právě T3 vzducháč, přetřenou do maskáče. Dost možná se někdo inspiroval :D (nepředpokládám, že je to "ta" kára, protože on je Němčour)
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Mobu

Příspěvek od udeeska »

První kempink v prosinci jsem myslel že chcipnu. To už je tři roky nazpět a moji Westfalkou 82. Chybělo mi vše co je k topení od motoru, protože auto je origo z Kalifu. Vše jsem poschanel dal do kupy a docela to i topí. Vpředu pod grilem co je nasavani studeného vzduchu jsem zaizoloval igelitem, takže ve studenych dnech mi nefouká nic studeného zpředu. To pomohlo hodně.
Ja jezdím celoročně to je snad normální :wink:. Přeju hodně zábavy....a motor je 1600?
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8744
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Mobu

Příspěvek od yahoďák »

No jak na ty dodávky nejsem ( i když v T3 1,6TD jsem si zajezdil a dobrý) , tak tohle se mi vyloženě líbí, paráda.
Nádherný ráfky, ty na tom už byly?
Obrázek

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2149
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mobu

Příspěvek od wally »

yahoďák píše:No jak na ty dodávky nejsem ( i když v T3 1,6TD jsem si zajezdil a dobrý) , tak tohle se mi vyloženě líbí, paráda.
Nádherný ráfky, ty na tom už byly?
Ronaly, ty jsou k nesehnani :D

Super auto!
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
uzlix
Příspěvky: 35
Registrován: 14 říj 2015
Bydliště: Černá Hora, Blansko / Praha

Re: Mobu

Příspěvek od uzlix »

Odpovědi na otázky
- Ano, ráfky už na tom byly. Přiznám se, že mně se zase tak moc nelíbí a uvažuju o přezutí na plecháče... uvidíme.
- V zimě jsem jezdil minimálně, jednak jsem neměl zimní gumy, jednak jsem čelil několika poruchám a taky to topení... další zimu myslim, že to bude lepší, ale dokud nepořídím nezávislé topení, asi to nebude nijak výrazné. Přední klapka na čerstvý vzduch mi funguje, ale zadní klapky na topnících jsou odpojené (utržené) a v jednom topníku je díra.
-

Uživatelský avatar
uzlix
Příspěvky: 35
Registrován: 14 říj 2015
Bydliště: Černá Hora, Blansko / Praha

Mobu-3-Benzínová pumpa, brzdová světla, počítadlo kilometrů

Příspěvek od uzlix »

Pln nadšení z nového auta jsem obcházel kolem, vymýšlel co všechno předělám, opravím a dodělám. Zkoumal jsem jak je v autě co uděláno, prohlížel, zkoumal, na nic radši moc nešahal a seznamovali jsme se. Občas jsem podniknul nějakou krátkou projížďku typu dofouknout gumy na kilometr vzdálené benzínce ale to bylo tak vše. Hned třetí jízdu jsem musel zrušit, z důvodu úplně mrtvé baterky, ale koupil jsem novou a dál měl klid.

Jednoho dne jsem si chtěl jen tak vyjet z garáže a podívat se na to nesvítící brzdové světlo a to už jsem nenastartoval. To bylo teprve asi moje páté vyjetí. Motor točil, ale ani neblafnul. Zkoumal jsem, trápil jsem startér, ale nic. Odpojil jsem hadičku benzínu, zastartoval… a sucho. Pumpa nedala ani kapku. Odmontoval jsem benzínovou pumpu, doma jí rozebral a zjistil jsem, že membrány jsou zpuchřelé a v hlavní je dírka. Na flat4 jsem našel foto návod na repasi pumpy, objednal jsem si samotnou membránu na Š1203, která je údajně stejná, ale nakonec nebyla oprava v mých silách. Nenašel jsem způsob jak v domácích podmínkách a s mým omezeným vybavením sundat starou membránu a pak na tyčku přidělat novou. Zaregistroval jsem se na flat4 a napsal o pomoc. Dozvěděl jsem se skvělou radu pro začátečníka "To musíš zvládnout sám…". Nevzdával jsem se a objednal sadu na repasi pumpy, ve které byla nová membrána už přidělaná na tyčce. Bohužel rozměry neodpovídaly úplně přesně, zřejmě to byla sada na repasi nějaké jiné pumpy, každopádně mi ani ta nijak nepomohla a tak už mi došla trpělivost a koupil jsem za hříšné peníze (asi 2500) celou novou pumpu. Překvapivě ani to nevedlo k rychlému řešení, protože zatímco původní pumpa měla vstup i výstup 6mm, nová pumpa měla výstup 6mm, ale vstup 8mm. Koupil jsem tedy oba rozměry hadičky a vzhledem k tomu, že jsem nesehnal žádnou vhodnou redukci, pořídil jsem plastový palivový filtr, na který se dají nasadit oba rozměry. Vše jsem zapojil, chvilku točil a motor se rozeběhl. Veliká radost s trochou pachuti ve formě plné krabičky zbytečně koupených součástek, ale co už. Konečně můžu zase jezdit a vyrazit na tu evidenční kontrolu, jejíž absence mi bránila v přepisu. Když už jsem měl ty hadičky, přetahal jsem vše, co je za palivovou pumpou. Krom jiného také proto, že to byl zrovna týden, kdy sociální média obletěla fotka jednoho busa, který lehl popelem právě kvůli netěsné palivové hadičce. Pro jistotu jsem objednal hasicí přístroj….
pumpa paliva.jpg
pumpa paliva.jpg (57.38 KiB) Zobrazeno 6406 x
WP_20151103_23_01_34_Pro.jpg
WP_20151104_23_54_39_Pro 1.jpg
Jak už jsem napsal, už po cestě od původního majitele jsme zjistili, že nesvítí brzdová světla. Laborovali jsme s pojistkami a žárovkami, ale bez výsledku. V garáži jsem se tedy zaměřil na posledního podezřelého, na tlakový spínač. Sundal jsem kryt přístrojů z palubní desky, vyndal samotné přístroje a nejprve zkusil spojit dráty na spínači napřímo. Brzdová světla se obě rozsvítila. Je to tedy on a vše ostatní funguje. Objednal jsem nový spínač a pustil se do výměny. Měl jsem strach, jak půjde z orezlého válce spínač vyšroubovat, ale šlo to jako po másle, stejně jako montáž nového spínače. Během výměny vykápla jen kapka brzdovky, takže jsem nic neřešil, nedolíval, neodvzdušňoval. Brzdy brzdí, brzdovky svítí.

Už během jízdy od původního majitele se ukázalo, že tachometr nenačítá kilometry a to jak hlavní, tak denní počítadlo. Při výměně tlakového spínače brd jsem tedy nenamontoval tachometr hned zpět, ale vzal jsem si ho domu na zkoumání. Ukázalo se, že z nějakého důvodu se dení počítadlo jen obtížně dostává z 0,9km na 1,0km a to tak moc, že v tu chvíli raději začala prokluzovat osička v plastových kolech a dál už se počítadlo nehnulo. Kola jsem vyčistil od mastného prachu, což situaci značně vylepšilo, ale pořád nebyla funkce stoprocentní. Nejvíce vyklouzené kolečko jsem tedy na osičku přilepil vteřinovým lepidlem. Tím byl prokluzování konec a tachometr počítá správně. Při zpětné montáži jsem trochu špatně usadil ručku tachometru, takže mi rychlost ukazuje asi o 5km nižší než je skutečná, ale s tím dokážu žít, hlavně, že správně počítá vzdálenost.
Naposledy upravil(a) uzlix dne 28 črc 2016, celkem upraveno 1 x.

Zdenek86
Příspěvky: 132
Registrován: 11 črc 2013

Re: Mobu

Příspěvek od Zdenek86 »

Pana Nováka z vkvh, coby člověka relevantního na veteránské testace mohu také jen doporučit. Řešil jsem s ním doklady na moto Ural. Cena sice poněkud vysoká, ale nemusel jsem nic řešit. Jednání super a rychlost ještě větší.
Jinak tedy přeji mnoho km bez poruch, a ať dělá bus jen radost. Ještě jsi se ale nezmínil, jak je na tom bus z pohledu plechařiny?

Uživatelský avatar
uzlix
Příspěvky: 35
Registrován: 14 říj 2015
Bydliště: Černá Hora, Blansko / Praha

Mobu-4-Spojka

Příspěvek od uzlix »

Jak zkušenější jistě poznali, zdrojem bouchání při rozjezdech nebyl žádný utržený silent-blok. Udělal jsem nějaké testovací jízdy a zjistil jsem
- Bouchání se projevovalo při rozjíždění dopředu, na zpátečku se nikdy neozvalo.
- Bouchání trvalo jen po dobu pouštění spojky, s plně puštěnou spojkou už se nikdy neozvalo.
- Bouchalo to hlavně na jedničku, ale při razantnějším zabrání nebylo problém si "bouchnout" i na trojku.
Po těchto zjištěních jsem i já pochopil, že silent-blokem to fakt nebude. Kromě toho jsem je už všechny 4 důkladně prozkoumal a byly v pořádku. Stopa vedla jasně ke spojce. Když jsem mrknul, jak se dá spojka rozebrat, lehce jsem se orosil a ještě chvíli hledal problém jinde. Kdekoliv jinde. Nakonec jsem ale narazil na krátkou zmínku o chodu spojky v Hayens….
WP_20160413_09_46_47_Pro.jpg
Co se týká seřízení spojky, důrazně tam upozorňovali na jakési prohnutí. Obrázek mi ze začátku nebyl moc jasný a tak jsem střídavě civěl do knihy a pod auto až jsem to pochopil. Lano spojky veze pod autem v trubce, na jejímž konci navazuje asi 30 cm dlouhý bovden a ten má být prohnutý. Ten můj byl úplně rovný a navýc s rozlomeným koncem.. Vlastně jako by tam nebyl. Ze začátku jsem nechápal proč na tom tolik záleží, ale když jsem večer ležel v posteli a představoval si chod spojky, vše mi došlo. Bovden vyrovnává pohyby převodovky vůči rámu auta… U mne to tak nebylo. Jakmile spojka zabrala, motor s převodovkou se naklonili dozadu, tím se převodovka dostala dál, natáhlo se lano spojky a ta se více rozepnula, povolila síla přenášená na kola, motor s převodovkou se vrátili zpět dopředu, lano se povolilo, spojka více sepla a tak pořád dokola a hodně rychle…. A odtud to mlácení. S radostí, že jsem na to přišel jsem objednal nový bovden a rovnou i spojkové lano. Jednak bylo kolem prasklého bovdenu roztřepené a jednak, když už pod to polezu…
spojka_1.jpg
IMG_20160427_184951.jpg
Toto byla zatím moje nejdelší a nejnáročnější oprava a několikrát mě během ní napadlo, že už to nezvládnu sám opravit a Mobu bude muset na podvalu do servisu… a nebo rovnou k novému majiteli. Teď se za ty poraženecké myšlenky trochu stydím, ale zoufalství bylo značné. Výměna lana spojky začala nenápadně. Prozkoumal jsem co odkud kam vede, kudy je co protažené, vše se zdálo jasné a jednoduché. Najel jsem si na nájezdy, zabrzdil a zašpalkoval auto, odšrouboval seřizovací matku a začal tahat lano dopředu (i se závitem na konci). Tahám tahám a najednou to nejde dál… a samozřejmě ani zpátky, lanko se do trubky moc nedá tlačit. Vynechám popis další hodiny, kdy jsem zkoušel za lano tahat všemi možnými způsoby a nástroji. Situace je taková, že vepředu trubka ústí za nárazníkem a tak se dá tahat buďto výrazně dolů pod nárazník nebo výrazně nahoru do prostoru masky. Oboje je na houby. Lano se ani nehnulo. Došly mi nápady. Auto jsem spustil na brzdě z nájezdů a na startér dojel těch pár metrů do garáže. Nálada na bodě mrazu. Proklínal jsem se, že jsem závit na konci lana neodstřihl a nevytáhl samotné lano. Po důkladném prozkoumání trubky mi začínalo být jasné, že už s ní někdo nějaké kejkle dělal. Konec trubky byl k autu spíš přismrknutý než přivařený a o moc lépe nevypadaly ani další sváry. Po odměření vytažené části lana jsem se dopočítal k tomu, že konec je zaseknutý asi uprostřed délky nádrže.

Další den jsem vymyslel, že bych mohl zaseknutou koncovku něčím postrčit zezadu. Koupil jsem metrovou závitovou tyč o průměru 6mm. Šlo to dobře, jen na auto rozměrů T3 byla metrová tyč málo. Další den jsem koupil 2m. Tu první metrovou jsem nechal v trubce s tím, že takhle získám celkem 3 metry . Nebyl to dobrý nápad. Metrová a dvoumetrová tyč se po pár ranách kladivem zřejmě v nějakém širším místě dostaly vedle sebe a totálně se zasekly. V tu chvíli mi z trubky na jednom konci auta koukalo spojkové lano a na druhém metr závitové tyče a ani s jedním nešlo pohnout. Povolal jsem fyziku, na závitovou tyč přišrouboval oko, tažné lano a lešenářskou trubkou zapřenou o hranu garáže jsem obě zaklíněné závitové tyče vytáhl. Škoda, že tohle nešlo použít i na spojkové lano. Zkusil jsem v druhém kole použít jen dvoumetrovou závitovou tyč a tou už jsem zaseknuté lano z trubky vystrčil. Pocit vítězství. Bohužel jen na krátkou dobu, protože je vám jasné, že největší problém na mne pořád čekal. Nastrčit lano nové. Naivně jsem to jen tak zkusil prostrčit… samozřejmě se na stejném místě, kde byla trubka nejspíš zmáčknutá nebo ohnutá, zaseklo a nešlo dál. Jak už jsem zmínil, lano nejde moc silou tlačit a možnost postrčit ho samozřejmě nebyla. Jediná šance byla ho něčím silou vytáhnout. Problém je, že už takhle vyplňuje konec lana se závitem skoro celý průřez trubky a cokoliv navíc situaci jen zhoršuje. Zkusil jsem provázek (směšná volba), rozholenou dvoulinku 2x1mm (taktéž se přetrhla jako nic).

Jak už jsem napsal, místo, přes které se koncovka nemohla dostat bylo asi v polovině nádrže. Nádrž se mi nechtěla sundávat, ale samozřejmě jsem to také zvažoval. Hlavní problém jsem viděl v tom, že i když pracně sundám nádrž a uvidím, že trubka je ohnutá nebo zmáčknutá, nebudu mít jak ji narovnat. Nevymyslel jsem jinou variantu, než že bych trubku musel odřezat flexou, narovnat nebo vyměnit za jinou a přivařit zpět. A v tom je ten problém, nemám svářečku a neumím vařit, takže tato možnost se posunula až na konec seznamu možných řešení.

Přemýšlel jsem, jak přidělat k závitu na konci lana něco, za co by se dalo dostatečně silně táhnout a zároveň nezvětšit průměr. Napadla mě dvě řešení. Vyříznout vnitřní závit, zašroubovat šroub a tahat za něj (ztroskotalo na tom, že jsem neměl zrovna závitníky) a nebo napříč vyvrtat díru, kterou se něco protáhne a vyříznout drážky podél. To něco byl nejprve elektrikářský drát 2,5mm a po jeho přetržení to byla výherní varianta 2 dráty, každý 2,5mm, které už se nepřetrhly a v kombinaci s dříve zmíněnou lešenářskou trubkou lano konečně zúženým místem protáhly.
WP_20160629_17_04_09_Pro.jpg
Měl jsem takovou radost, že finální složení a seřízení spojky jsem udělal v maximální euforii asi za 5 minut. Testovací jízda potvrdila, že se výměnou bovdenu problém s boucháním vyřešil.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3972
Registrován: 28 srp 2006

Re: Mobu

Příspěvek od Šíša »

V zime bych s tim nejezdil a to rikam jako nekdo kdo Xlet jezdil broukem bez prestavky. Ono ikdyz se to zakonzervuje, to nase slavne soleni se casem vzdy ukaze  :wink: Skoda kary a tech par mesicu se prezije jinou dopravou...

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2072
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Mobu

Příspěvek od martin_100 »

Jak píše Šíša ... zimu radši ne :wink: První zimus em s busíkem taky odjezdil a pak se zhrozil kde všude do tý doby hezký auto vykvetlo.
Sežeň si nějakou levnou jebku se zaplacenym výpalnym, a busíku i sobě tim jen prospěješ... Do zimy daleko čas na sehnání bude.
Já mapříklad na zimu koupil forda scorpio v docela hezkym stavu za 6 litrů a zaplacenou eko a už tři roky jen při nutný (minimalistický) údržbě jezdima čekam kdy pojde a vono to furt funguje. :idea:

Uživatelský avatar
uzlix
Příspěvky: 35
Registrován: 14 říj 2015
Bydliště: Černá Hora, Blansko / Praha

Mobu-5-Ostřikovače

Příspěvek od uzlix »

Když jsem začal trochu víc jezdit objevila se potřeba kromě stěračů občas použít i ostřikovače. Ostřikovač před řidičem fungoval správně, ale před spolujezdcem nedal ani kapku. Zato v kabině pěkně smrděla nemrznoucí směs do ostřikovačů a při rychlém prosahání prostoru pod palubní deskou bylo hned jasné proč. Hadička byla někde uskřípnutá nebo prasklá a čerpadlo čerpalo vodu někam za přístrojovku. Na tuto opravu jsem se chvíli odhodlával, ale nakonec to nebylo tak hrozné. Sundal jsem celou palubní desku, což bylo bez problémů až na šrouby na sloupku řízení, které jsou z výroby zbroušené do kužele. Netuším proč. Každopádně to chtělo ty největší sikovky, abych s nimi nějak hnul a i tak mi šroub několikrát nepříjemně sklouznul. Vyndání samotného volantu i s tyčí řízení bylo jednodušší než to vypadalo v návodu, jen to chtělo spoustu WDčka a trpělivost. Tisícihran u podlahy byl za ta léta pěkně zatuhlý.
WP_20160509_16_53_26_Pro.jpg
Samotná výměna hadiček se mi povedla až po sundání mechanizmu stěračů. Tryska před spolujezdcem je přímo za ním a narvat tam ruku bylo nemožné. Za povolení těch asi 3 šroubů to fakt stojí. Také se přitom ukázalo proč původní hadička praskla. Místo aby byla vedená otvorem v plechu, který drží motor od stěračů, byla protažená pohyblivým mechanismem, který ji tak soustavně žvýkal, až po nějaké době povolila. Paradoxně nejtěžší věcí bylo sehnat T rozbočku na 4mm hadičku. Nakonec to zachránil Hornbach. Hadičku jsem použil nějakou akvarijní, uvidíme, jaká bude její životnost. Rovnou jsem vyčistil nádržku pod autem, když už jsem byl v tom. Z nějakého důvodu mi po smontování stékala voda z hadiček zpět do nádržky, takže bylo potřeba čerpadlo vždycky dlouho trápit než naplnilo znovu hadičky a dopadlo něco i na sklo. Nevím, jak to má být správně řešeno, já použil opět akvaristickou zpětnou klapku a je po problému.

Při sundání a znovu nandání stěračů se ukázalo, že ramínka jsou na větší průměr osiček a jsou vyložené alobalem, což mě jako řešení problému moc nenadchlo, navíc byla stírátka bezramínková a Mobovi neslušela, takže jsem objednal nová ramínka i stěrače v trochu tradičnějším stylu.

Uživatelský avatar
uzlix
Příspěvky: 35
Registrován: 14 říj 2015
Bydliště: Černá Hora, Blansko / Praha

Mobu-6-Olej+vzpěry

Příspěvek od uzlix »

Čekala mě první velká cesta. Praha - Hradec Králové - Černá Hora (ta u Blanska), takže jakoby Brno. Potřeboval jsem přestěhovat nějaký nábytek a půjčovat si dodávku, když jsem měl v garáži Moba mi přišlo fakt hloupé a vůči němu neuctivé. Všechny havarijní závady už jsem měl vyřešené, takže jsem si říkal, že by to mělo vyjít. Nechal jsem si na to ale pro jistotu celý den. Pro jistotu jsem se také rozhodl před cestou vyměnit olej, protože o jeho stáří a najetých kilometrech jsem nevěděl zhola nic. Opět mi v tomto bodě pomohl Perdo, který se ode mne pod záminkou půjčení lavoru na starý olej nechal dovézt domu. Nakonec se to ale ukázalo jako dobrý nápad, protože sám jsem na to byl značně nepřipravený. Kromě zmíněného lavoru na starý olej mi chyběl i trychtýř na olej nový. O existenci krásné teleskopické nálevky přímo v dolévacím hrdle jsem se dověděl až o mnoho dní později.
hrdlo.jpg
Jinak to byla klasická výměna oleje. Snad jen, že mě dost potěšilo, že po ujetí 200km olej nijak neubyl a ani jsem neobjevil kapky pod autem. Současně s výměnou oleje jsem ještě vyměnil plynové vzpěry na zadních dveřích, protože se těžko otvíraly, padaly na hlavu a nakládání nábytku by tak byl celkem horor. V Auto Kelly koupil dvojici plynových vzpěr určených pro VW T3 a během pár minut je pak vyměnil. Dělal jsem to už několikrát na Favoritu, takže jsem věděl, jak si počínat aby mi dveře při výměně neurazily hlavu a dobře jsem si je podložil. Trochu jsem zápasil s pojistnými podložkami, ale na druhý pokus už jsem je do drážek usadil dobře.

Odpovědět