eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 563
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od gandy »

eLzyx píše:zkusím do toho nalejt výplachovou vodičku od BG (na volvoklubu s tím mají servisáci dobré zkušenosti), vyměním olej, filtr a uvidím, co to s tím motorem udělá.
Takhle jsem pár let zpátky krmil mou jednašestku. Pak jsem se nad tím zamyslel a zjistil, že už jsem skorem projel prachy za půl motoru.. Při koupi tam taky prej proběhla "generálka".. očistil se blok, nastříkal a nová sada válců, plus aftermarket hlavy. Dovnitř nikdo nesáhl.
Kup jezdivej a pak si hraj. S tímhle tak možná dokurvíš i zbytek, co by šel eventuelně použít.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 691
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od eLzyx »

přezuto do legálu ... je to sakra rozdíl. Rázem je světlá výška o 3,5cm větší. Teď už nepotřebuju ani hever, až budu natírat spodek :lol:
WP_20160527_001[1].jpg

Mě tak napadá ... cestovní hever. Je sehnatelný origo za rozumno, nebo tam pasuje třeba ze Š120?
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3969
Registrován: 28 srp 2006

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od Šíša »

Mno, huli to pekne, aneb dnes v Biline (jeli jsme ve Focusu ze strelnice v Hrobcicih) a smrdelo to jeste prez Transita co jel mezi nama :) Hele ja (a asi nejen ja) mam zkusenosti s Effikem z Mnisku, co ti motor udela a pak o nem nevis. Neco to stoji, ale prace by se mela sverovat jen tem, co jim rozumi :)

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 691
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od eLzyx »

no, nejvíc to hulí, když je to studený, jsem zrovna vyjel z baráku. Jinak teď jsem pod to zběžně koukal a pravá strana motoru je zeblitá od oleje až hrůza. Druhá se zdá relativně suchá.
Musím nasát nějaká moudra z knih a mrknout na to, odkud to teče.

Co se týče "udělání motoru" ... rád bych, ale letos na to nebude. Možná z jara. Teď prostě nejsou penízci. Ještě rekonstruuju barák ...
Šíša píše:Neco to stoji, ale prace by se mela sverovat jen tem, co jim rozumi :)
souhlas
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 691
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od eLzyx »

včera jsem tomu oloupal ty potrhané folie, vysál kompletně celý interiér, vyměnil stěrače, dolil vodu do ostřikovačů ... a dneska to ujelo sotva 5km a už jsem musel volat SOS, odtah. Na evidenční kontrolu na laně :lol:
Té potvoře se snad nelíbí nový majitel a tak si ucvakla lanko od spojky :x
Kelly sice rychle dodalo nové, ale krátké #-o
To to hezky začíná
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

sevwer
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 331
Registrován: 29 lis 2014
Bydliště: Josefův Důl

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od sevwer »

:mrgreen: Nováčku ,dovolím si zdvořile : každýho koně musíš zkrotit ,každej kůň to na tebe zkusí ,musíš ho poznat ,krmit ,číčat :D
Má zkušenost z 90 roku přelom září říjen krátce před začátkem semestru - jako student jsem pracoval ve vinohradské nemocnici ,jel jsem ráno broukem do služby na 6tou a na Koněvce /u Pražačky/mi vběhla bába na přechodu pod auto ,je to 4proudovka s tramvajovým pásem ,hamstnul jsem na brzdu a povolila a nic , přelít jsem na tramvajovej pás ,babu netrefil a tak 50-60m dobrzdil přes ručku ...dojel zpocenej do práce ,odsloužil sem a odjel přes půl Prahy zpět do Libně , pouze na ručku ke svému guru broučímu mechanikovi , dodneska mi nevěří ,že fáčem=obvazem doslova přifačovaná tyčka k pedálu brzdy ,že já v tom neměl prsty :mrgreen: ,bylo to relativně krátce po koupi vozu , a jako lapiduch sanitář a student jsem byl sprostej podezřelej ,kdo jinej má k dispozici obvaz -fáč na přidělání ...a takových zákoutí VW broučího interního života se zažilo víc ...
někteří to řeší rozebráním do šroubku a znovu sestavením ,a stejně jim to klekne , jsme to řešili jezdit ,pošudlat a jezdit ...
pravda dobrodružná jízda je průzkum bojem a uši napnutý ,co kde odkud ...to k tomu patří ...
spojkový lanko je srandička ,blbá ,ale ruplý plynový lanko při jízdě z jižních čech a tahat za rybářskej vlasec z vokna je normálka :mrgreen: ,stejně jako jet na petku ,když odejde membrána benzin pumpy
si člověk zvykne , tož tuž se :mrgreen:
dickholmer 62" druhá reinkarnace, po 20ti letech do stejný řeky ...

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 563
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od gandy »

Tady jsem narazil na Westfálkový tažný. Ale nevim jak je to s aplikací na T2.. třeba to padne
http://www.sbazar.cz/jose60/detail/1654 ... e-nahradni
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Židuuu
Příspěvky: 115
Registrován: 17 led 2013

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od Židuuu »

Gratulujem ku kúpe busika :) Ja som tento rok tiež kúpil T2, asi 2-3 mesiace trvalo, kým som na ňom mohol ísť mimo mesta, každá jazda skončila odťahom. tiež to bolo napr. spojkové lanko, zapchatá nádrž niekoľkokrát, karburátor a iné srandy. Tento víkend som si trúfol aj mimo mesta, šlapal ako hodinky a prešiel som takmer tisíc km bez najmenšieho problému. Stále sa ukazujú ďalšie a ďalšie chyby, ale je to na dobrej ceste. Prajem teda nech to čoskoro všetko vychytáš a jazdíš bez problémov :wink:
@vansofvw

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4993
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od maxmax »

gandy píše:Tady jsem narazil na Westfálkový tažný. Ale nevim jak je to s aplikací na T2.. třeba to padne
http://www.sbazar.cz/jose60/detail/1654 ... e-nahradni
Nepadne, T3 je širší a má jiný uchycení.....
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

doka 4wd
Příspěvky: 233
Registrován: 21 říj 2012

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od doka 4wd »

Máš - li zájem o hever,tak mi SZ napiš.
Kdyby došlo na defekt,ať se méně trápíš.

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 691
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od eLzyx »

nějaký tip, jak zapojit tento motůrek stěračů?
WP_20160730_022.jpg
předpokládám, že pochází z jiného typu vozu :cry:
Dva dráty - modrý a černý vedou přímo do motůrku, plus jsou tam další dva piny u sebe a jeden bokem

bohužel funguje jen rychlé stírání a bez stop polohy. Ať to zapojím jak to zapojím, tak to nestírá buďto vůbec nebo jen rychle. A pokaždé to zastaví jinde.


A ještě dotaz - tažné z valníka pasuje i na kombíka?
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 691
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od eLzyx »

WP_20160829_003.jpg
a je venku :? Takže se přesouváme spíše do projektů, než do ježdění, srazů, cestopisů ...
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 563
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od gandy »

eLzyx píše:
WP_20160829_003.jpg
a je venku :? Takže se přesouváme spíše do projektů, než do ježdění, srazů, cestopisů ...
koukám, že je dole i nárazník a docela velké mezery pod víkem motoru.. Že by tam byla montážní vyndavací příčka? Něco takovýho mám chuť fiknout Pedrovi. Vyndavám teď motor častěji než je zdrávo (naposledy minulý týden) a věčně to zvedat už mi neba :D
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3969
Registrován: 28 srp 2006

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od Šíša »

Motor mrtvola? Paklize jo, bud ho trosku potun, nebo nahod typ4. Pozitek z jizdy uplne nekde jinde a to i vcetne chlazeni, neb nema clovek starost jelikoz tomu nevadi ani 35 - 40stC venkovni teplota =D>

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 691
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od eLzyx »

Diagnóza je následující:
motor žere olej a dost jej i ztrácí (celkem tak půl litr na 100km).
Z převodovky teče olej.
Jedna prasklá manžeta, tři zpuchřelé
Po podřazení před křižovatkou začalo cosi prdět ... snad výfuk.
Nefunguje palivoměr.
Elektroinstalace v dezolátu
povrchová koroze podvozku
pár míst "durch" nebo na výměnu (vrchní překrytí nosníku v motorovém prostoru, zadní příčka pod víkem mot. prostoru, zadní podběh - zástěrka, držák baterky - je tam jen rovný plech, přední podběhy, poškozené držáky heveru od nějakého mamlase, co nenašel body na zvedání, vnitřní kapsy pod stupačkama, spodní část B sloupku - u šoupaček)


Zatím to vypadá na následující postup prací.
1. motor ven - hotovo
2. nádrž ven - hotovo
3. převodovka ven
4. odrezit nádrž hotovo, vylejt epoxidovou barvou, osadit nové sítko, plovák a možná i hadici k hrdlu (ale ta původní vypadá dobře)
5. umýt motorový prostor od bahna wapkou a zjistit rozsah koroze
6. odstranit korozi
7. nalakovat od zadní nápravy až po víko motorového prostoru (béžovou?)
8. zjistit, co je s motorem
9a. koupit nový motor
9b. samodomo repas, případně lehčí performance upgrade, pokud se mi podaří někde vyčíst jak na to
10. upravit chlazení a filtraci oleje. Externí chladič a filtr
11. otestovat výfuk
12. vyřešit tekoucí převodovku + vyměnit manžety na poloosách
13. všechno to tam namontovat zpátky
14. oživit a jezdit
15. navařit správné plechy pod průchozí sesle
16. sehnat správný typ sání
17. sehnat tažné do listopadu 2017 (STK :-( )
18. dodělat zbytek podvozku
19. sehnat babu, které nebudou vadit výlety busem a jiné mé rozmary (parametry následující ... netlustá, nekuřačka, nealkoholička, nefeťačka, neblbá, ideálně mladší jak já, bez dětí - rád si dělám tyhle záležitosti po svém ...) Akorát se obávám, že tenhle bod bude náročný stejně jako všech 18 předchozích :lol:
20. zobytnit (lednice, vařič, dřez, rozkládací postel)
21. postupně ladit zašlé věci (těsnění, rozlámané rámečky kolem světel, přední blinkry, zadní lampy komplet, držák na rezervu ... )

až po 14. to musím stihnout do jara příštího roku ...

Vypadá to na kvantum věcí, špatnou koupi (nemyslím si) a bla bla, ale ... když už je to rozebrané, je nesmysl řešit jen primární problém, když můžu dořešit zároveň sekundární, které by sice pár let ještě vydržely, ale komplikovaly by mi život (STK, loužičky, spolehlivost, následné opravy)
Naposledy upravil(a) eLzyx dne 29 srp 2016, celkem upraveno 5 x.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 690
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od tarmara »

eLzyx píše:... když už je to rozebrané, je nesmysl řešit jen primární problém, když můžu dořešit zároveň sekundární
Rozumná slova, hlavní je nevyměknout a nenastrkat to tam v natěšenosti na první jarní jízdu rychle v polododělaném stavu zpátky...radší sezonu oželet a udělat to pořádně....
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 691
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od eLzyx »

vyměknout nesmím, protože mě okolí neustále shazuje a radí "prodej to" ... takže je to takový šprajc "já to dokážu, vlezte mi na hrb".
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1102
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od venca101 »

No jak jde vidět, zřejmě jsi pochopil význam slova "LEHÁROŠVÁGEN" ...
To znamená, že jde o vágen, pod kterým budeš imrvére ležet :D

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3969
Registrován: 28 srp 2006

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od Šíša »

Vymeknout? Klid :D Ale znam neco podobneho, aneb kdyz jsem delal Teardropa, tak uz jsem mel parkrat v ruce kanystr benzinu a sirky :lol:

Ad motor:
- koupis "novej" a stejne do nej neuvidis ... opet realna zumpa na prachy tak jako tak
- koupis industrii a budes predelavat bizuterii ... opet prachy
- budes delat repas stavajiciho doma ... usetris sice za praci, dily tak jako tak nakoupis, nicmene jak rikaji zkuseni ... za ten cas co do toho vrazis by jsi jinde vydelal penize aby to nekdo udelal poradne a profi.
- 9b ... navod na repas motoru je podrobny v manualu ... nemas-li mohu zapujcit, pripadne nekde na netu je PDF. Ma to par set stran,a le je to tam podrobne. Ale zase ne plne do podrobna jako maj "profici" (myslim fakt lidi co delaj vzduchacove motory, ne "uni" servis).
- kontakt na cloveka co delal me motor, a nejenom me, muzu predat ... je to LBC ale bez problemu
- ze to prdi a cinka je mozne ... ono kdyz odejde tesneni na vyfuku, ma clovek hned pocit ze klepe motor/ventily ... spise ne, odjel jsem ted trictvrte dovolene s podfouklim tesnenim vymenik/tlumic na mem a zadne nasledky
- sehnat babu problem? Nikoliv, jen to holt nebude Barbie :D
- zobytnit ... prez zimu predelavam komplet muj nabytek, "homemade", ale neni do nej problem naskladat veci pro tri lidi na tri tydny (a ze kdyz nakladama pred dovolenou, otocim se s kombikem dvakrat a nadavam jak pes :D ) ... tudiz pripadne stavajici k dispozici za cenu preklizky. Krom pantu postele, ty nedam :D Ale zase ty se daji koupit. Bud odtud, nebo alespon ja mam Syro z T3 a padnou jak ulity na prdel. V patek jedeme do Bautzenu, da se pripadne nekde videt cestou. Jinak pak uz asi Attack a pak nic, neb garaz(konec technicke, tak asi rozborka a klempirina ... ale rikam uz hafo let a stale nic) :D
- elektroinstalace neni problem, paklize netrvas na origo barvach dratu, jsou i zlepsovaky na bezproblemove startovani.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3969
Registrován: 28 srp 2006

Re: eLzyxovo lehárošvágen T2 (1973)

Příspěvek od Šíša »

tarmara píše:
eLzyx píše:... když už je to rozebrané, je nesmysl řešit jen primární problém, když můžu dořešit zároveň sekundární
Rozumná slova, hlavní je nevyměknout a nenastrkat to tam v natěšenosti na první jarní jízdu rychle v polododělaném stavu zpátky...radší sezonu oželet a udělat to pořádně....
Mnooo :D Procti si forum radne, zjistis, ze to polododelani je broukarum u "normalnich" aut bezne (aneb ne auta jako Lisak, OB, atd) :D Stejne jako dodelani praci pet hodin pred odjezdem na sraz. Atd atd.

Ale obe "cesty" maj sve, to zase jo :wink:

Odpovědět