No ono Ačko právě aditivované je. Od toho je tím písmenem A značen. Úsady opravdu netvoří až AD (kde D značí detergentní přísady zodpovědné za rozpouštění úsad)
To, že na flašce není napsáno zda se jedná o olej minerální nebo jiný je v pořádku - prý snad kvůli určitému podílu recyklovaných olejů se rozlišovaní na minerál/syntetika nemá používat. Jenže taky by se nemělo používat třeba tříděni podle API, což je podle mě sympatická a hlavně snadno čitelné věc...
Co se týče viskozity...do T613 leju M8AD, takže 15-50. Pro vzducháče já osobně radši vidím právě tu padesátku, ale asi ani proti té jednostupňové třicítce se nedá moc namítat...koneckonců kdyby to bylo v provozu málo projeví se to a není nic snažšího než nalít třeba tu 8AD.
Same, uvažoval si o výplachu origo výplchovým (ložiskovým) olejem? Cena je taky velmi nízká a když jsem srovnal proplach ADčkem a tím výplachovým vyhrál ten druhý - z motory vytekl neuvěřitelný humus - a to i po předchozím výplachu AD
No vida, zase se něco nového dozvíme. V manuálu VW píší SAE30, tak tam cpu M6A. Z proplachovacích olejů mám kapánek strach. Přeci jen ty usazeniny nějakým způsobem vymezují již zaběhlý motor a selský rozum mi radí nešťourat do ničeho co funguje. Kompletní rozpuštění usazenin mě tedy děsí. Motory protočím tak jednou za rok na 10min. Vyjímkou byl industrie z Vítkova, kterého jsem týral dvě hodiny. Pak mu, k oddechu všech okolostojících, došel benál
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
mmch m6AD se dělá v SAE30 a SAE40, takže v mírném jarním a podzimním období lze jet třicítku a v parném létě zkusit 40ku...něco podobného je snad i v manuálech?
A novinky se dozvime všichni. M6AD mam pevně zafixovanou jako třicítku. Ale zase jsem narazil M8AD 15W-40. Mimochodem, 15W by měla fungovat do -20°C ale už při -15°C ten olej teče jako hodně cukernatej med....
To jen potvrzuje mé tušení, že dnešní M6AD jsou jen slivky nedefinovatelného složení a původu. Za socialismu měly pumpy povinnost vyjetý olej sbírat a organizace se spotřebou oleje povinnost vyjetý odevzdávat k recyklaci. A recyklovaný byl tak, myslím, označený. Před 2. válkou se recyklované oleje co do mazacích vlastností dokonce považovaly za lepší než panenské. Jenže tehdy byly všechny minerální. Lidi, to tady nikdo nelítá? Co lejou do všech těch Zlinů a Trenérů? Ty měly určitě předpis pro jednosezónní a minerální olej.
Recyklát se nepoužívá jen do méně kvalitních olejů, takže nevidím důvod M6AD odsuzovat jako slivky. Dokonce mi je tenhle olej sympatičtější než Castrol Classic a podobné superspeciální oleje pro veterány, které více-méně odpovídají těm nejlevnějším olejům a za svou několikanásobnou cenu přidávají jen hezkou pixlu (která se, uznávám, může vyjímat v kufru lépe než petláhev stáčeného)
Tak dnes mi dorazil plátek od maďarských kluků VW depo. Potkali jsme se v industriální ozdravovně Slnava na Zemplínské Šíravě a vznikl z toho tento článek. Bohužel Maďarsky neumím ani pozdravit, takže ve volném překladu: Motor Porsche, kanadská jedle na palubovce, 1KW audio, dyť to znáte
Přílohy
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Ten překlad nebude takový problém. Časopis se jmenuje česky. Anglický nadpis by se dal přeložit Už zase jeden... Komentáře k fotkám budou něco jako: Kdo by to kradl, Tuctový interiér, Jezdí s tím 600 km i v dešti, Takže mu rezaví i mastnej filtr na motoru.
Alu poharky se mi nejak vyhybaji. Zavodnik s tricitkou jsem na baterky, show car zase hyzdi cerny silikon u stupacky, a to nepocitam antikoro srouby blatniku na 13ku klic misto original ocelovych kamax s 14kou matkou. Budu muset zacit znovu a lepe. Do te doby prenecham alupoharkove prvenstvi jinym
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912