Samovo ovál

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Dneska jsem se vrhl na nakupování. Mimo jiné jsem v Belgii vyštoural i tyto oválové rámečky na pre '55. Repliky co se prodávají ve státech jsou až na pozdější ročníky a ty tam přeci dávat nemůžu :oops:
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak dneska jsem dokončil elektriku v motorovém prostoru a udělal si radost novejma kabelama
Obrázek

Obrázek

...přesunul jsem se do klubu majitelů nárazníků :)
Obrázek
...a ozkoušel zadní lampy.
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Dneska jsem uchodil mávačky. Většina broukařů je na ně hrozně vysazená a auto bez mávaček prostě není přípustné. Když jsem je skládal, dost jsem litoval, že nemám US verzi a že se musím s takovýmhle vehementem mořit.
Po**b největší.

Zpětně mohu ale říct, že výsledek stojí za tu dřinu.
A tunelová verze
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Pro Leera, Šimáka a další oválové zoufalce.
Držák SPZ by mohl vypadat i nějak takto.Je třeba udělat šablonu a přijít na přesné rozměry. Pak by se to dalo někde vyrobit.

Obrázek
Oměří mi někdo přesné rozměry malé SPZ co se nyní v ČR dávají? Já je mám v depozitu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak dorazilo pár dalších kostek z lega.
Palivový kohout na preclíka. Po odvrtání páčky bude k nerozeznání od oválového. Pro jistotu i jedno sítko navíc.
Obrázek

Bezpečnost především. Sada pásů pro uchycení dětské sedačky.
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak zase jsme se trošku posunuli k cíli. Instalován palivový kohout, nádrž naplněna benálem a zatím to vypadá, že to nikde neteče (ahoj Leere :) )

Včera také padl velký bubák v podobě zasklení. Po prvních nezdarech se mi podařilo vychytat systém a nasazení gumy a alu okrasné lišty zvládám v rekordních časech. Vychytané je i nasazování na auto.. Během hodinky jsme dali všechny okna. Kupodivu nejjednodušší bylo to čelní, protože tam nevadilo nikde čalounění a guma krásně klouzala po kovu.

měsíček nad hnojem.
Obrázek

Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak včera proběh druhý úspěšný start motoru. Od toho prvního se to lišilo pohodlným startem klíčkem a řidičem zapadlým pěkně v sedačce..
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19857
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

"frajírek jednou ručičkou"

[youtube]http://youtube.com/watch?v=ANJBFrSE-kw[/youtube]
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Když se daří, tak se daří. Dneska na mne vybafl bubák v podobě prorezlé trubičky na benzín. Nikdy nebyla pořádně odvzdušněna, takže se defekt neprojevil. Nebudu tady ventilovat jak jsem tuto radostnou správu přijal, zvláště, když benzín krásně propláchl pečlivě navoskovaný vnitřek tunelu. :evil:

Jedu pro měděnou trubičku a čeká mě toto....

Obrázek
Největší zlost mám z toho, že jsem to preventivně neudělal když byl podvozek a kastle mimo :?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19857
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Same tohle je o čem jsem mluvil...

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Obrázek
Tak dnešní den je dalším mezníkem v tomto projektu. První vyjížďka. Sice zatím jen ven z garáže, ale i tak mi tlouklo srdce jak o život.
:)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Bez čelovky, bez světel a stěračů. Na letních pneu s první sněhovou vločkou za krkem.
Objevilo se mnoho věcí, které je třeba udělat jinak a lépe. Největší šok asi byl, že jsem po víc jak roce seděl opět za volantem staré káry a nebyl jsem tudíž připraven na absenci posilovačů čehokoliv a nesynchronizované převodovky. Objel jsem po uvážení blok a zajel zpět do garáže.

Dorazilo další VW cukroví, tak jsem ho rovnou instaloval :wink:
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak se vám musím přiznat, kterak jsem si dneska vydělal.
Potřeboval jsem nové pružinky do držáků parabol. Délka cca 7cm, průměr na 3mm šroub.
Našel jsem si krásný eshop, objednal všemožné varianty, abych splnil minimální odběr. Za dva dny dorazil kurýr se psaníčkem. Trošku mě to znejistělo, že to je jen v obálce, ale zaplatil jsem. Teprve po otevření jsem zjistil, že jsem si u jednoho rozměru popletl jednotky a místo míry v cm jsem dostal v mm.
Mám teďka doma hafo opravdu miniaturních pružinek o velikosti hlavičky od sirek. :lol: :lol:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak dnes byla opět testovací jízda. Opraveny všechny neduhy z minula a pomalu to začíná být použitelné. Minule to byla katastrofa a byl jsem rád, že jsem dojel dom. :oops:
Zapojený tachometr se vyšplhal až na 50km/hod a jednou jsem dokonce i zařadil trojku. Suma sumárum 2 velice poučné kilometry
:wink:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

konec plkání, gantlemani. Zpět na silnice
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Dvojku potrénuju. Chce to cvik a ten jsem na 3km zatím nezískal, noo :wink:

Finální uchycení baterky. Dekl sedí jako pr*el na hrnci a spona nedovolí baterce nikterak cestovat. Baterii správných rozměrů jsem už prezentoval v příslušném topiku. Až se budu opravdu hodně nudit, nechám si tu akumu udělat v černé asfaltové verzi jako origo baterka.

Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak jsme opět o něco blíže finále.

- instalovány směrové svetla
- impregnace celého spodku voskem Inotec (bezvadná věc, je naprosto čirý a neviditelný)
- opravy impregnace dutin voskem Teroson (Taky fajn)
- dočasná legalizace testovacích výjezdů po silnici
- instalace předních světel (Thnx to Yahoďák)
- odvzdušnění a seřízení brzd.

A co dále ? Zjistit proč drhne přední buben o brzd. štít, nainstalovat SPZ, nacpat všechno nářadí do kufru a o víkendu tradá na první dlouho zatěžkávací cestu.
:wink:

Update: vzít s sebou též hevírek, lano a zalarmovat dobrou duši, aby pro mne případně dojela :twisted:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Dnes byl ten velký den, kdy k nám byl zaveden, elekt....
Mno tak nic. Dneska jsem absoloval prvních 100km a byly to chvilky plné napětí a poznání :lol:

Po cca 30km jsem skončil u Chuchle, kde se motor zastavil. Motor se zřejmě přehřál a zmizeli potřebné vůle. Po vychladnutí opět naskočil a od té chvíle jsem ho víceméně jel furt na trojku a dával ho více do otáček aby lépe chladil. Pak vše v pohodě.

Problém číslo 1: z motoru teče olej v místě spoje s převodovkou. Typuju to na gufero, jen mi není jasné proč, když se dávalo nové. Další možností je, že je motor zahřátý víc než je zdrávo a tak si prostě olej najde cestu ven.
Podivné je, že olej který odkapává na zem, je černý jako bota. Olej kontolovanej měrkou je o poznání čistší. Při kolizi v Chuhli se olej doslova škvařil a bylo všude oblaka kouře.

Problém číslo 2: buben pravého předního kola škrtá o brzdový štít. Trošku jsem ho přiohnul a nyní škrtá jen v zatáčkách. Nějaký nápad ?

Další neduhy se mi podařilo průběžně odbourávat. Např. škrtání klapky o větrák v sahaře při zahřátém termostatu, utažený brzdy, elektrika, atp.

PS: Děkuji Herbiemu, že se mi vydal statečně na pomoc i když ve finále nebyla potřeba.
Naposledy upravil(a) Sam dne 05 dub 2008, celkem upraveno 1 x.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak dnes to bude bez keců a pouze obrázkové...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) Sam dne 06 dub 2008, celkem upraveno 1 x.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak bubny šly dolu a podařilo se tři kusy stočit. Čtvtý je trošku víc nemocný, ale než se vyloupne náhrada tak na něj pujde jezdit.

Obrázek

Obrázek

dolů šli i hrany, které vadily brzdovému štítu. Krása i v detailu, pěkně sražené hrany.
Obrázek

Došlo také na napuštění nápravnice konkorem. Po aplikaci zůstala jen 8mm dírka zaslepená nerez šroubem pro budoucí aplikace
Obrázek

A pro odlehčení si dáme pohled do elektrického šéma. :)
Ještě 3 kablíky a je to komplet.
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět